Przesunięty przez: Camel- 7 Marzec 2012, 08:42 |
Problem z kluczykiem scyzoryk, dioda nieświeci sie |
Autor |
Wiadomość |
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 16:28
|
|
|
Gdzie dokładnie znajduje się odbiornik podczerwieni? Bardzo słabo działa mi kluczyk, z co najwyżej 1 metra i to przy celowaniu precyzyjnie do wnętrza, a baterie mam włożone nowe i w związku z tym podejrzewam, że mogło się stać coś takiego jak przytrafiło mi się w telewizorze- przez lata zakurzyła się po wewnętrznej stronie szybka fotodiody IR do tego stopnia, że prawie nie działał pilot. |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 18:47
|
|
|
BolzZ, w twoim przypadku - wew. lusterko wsteczne |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 19:06
|
|
|
Witam , poniżej zamieszczam fotkę z zaznaczonym strzałką układem scalonym . Moje pytanie do kogoś kto ma akurat rozebrany scyzoryk - jaki symbol widnieje na tym układzie , ( podczas otwierania go nieco oskalpowałem )
http://img19.imageshack.u...22001179154.jpg |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
zolnierz_20
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Loughborough
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 19:31 Diody nie migaja, centralny nie działa, samochód odpala ale.
|
|
|
Witam bardzo serdecznie:)
Znam opcję szukaj, ostatnie 3 godziny z nią spędziłem czytając mnóstwo wątków ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, które mnie nurtuje:(
Jakiś czas temu przestał mi działać pilot w kluczyku scyzoryk, tzn. emituje wiązkę podczerwoni ale odbiornik na niego nie reaguje - oczywiście centralny zamek ani mi nie otwiera ani nie zamyka samochodu. Otwieram drzwi od strony kierowcy a zamykam przyciskiem wchodząc tylnymi drzwiami - idzie przywyknąć:)
Samochód odpala nawet jak mam wyjęte baterie z pilota wiec chyba mam odłączony immobilizer - aha wcześniej diody migały jak chciały - razem, na przemian, oddzielnie?!
A teraz moje pytanie: czy immobilizer w W202 odłączają mechanicznie czy tylko elektronicznie i po odłączeniu akumulatora znów mi się załączy?? Muszę naprawić przełącznik zespolony pod kierownicą i nie wiem czy jak odłączę akumulator po ponownym podłączeniu nie spotka mnie niespodzianka - samochód nie zapali:(
Bardzo dziękuję za wszelkie rady!!!!
Samochód to C180 z 1995. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 22:39
|
|
|
tak się dzisiaj zastanawiałem dlaczego przy jednym kluczyku po jednym naciśnięciu przycisku otwierają się drzwi kierowcy a po drugim reszta, ale przy drugim kluczyku otwierają się od razu wszystkie
zacząłem więc szukać po forum ciekawych rzeczy na temat kluczyków....przeczytałem 3/4 tematów z szukajki w których było coś na temat kluczyków....ale nie wszystko
1. jaki kluczyk to rybka a jaki scyzoryk - wiem głupie ale tak sobie we łbie namieszałem że już się pogubiłem
2. jeżeli mam rybkę to nie programuje to wiem, ale jak mam scyzoryk to mogę.
3. programuję się klikając w lusterko 2 razy i odpala się auto, ale gdzieś tutaj znalazłem że można trzymając dwa przyciski ileś tam sekund później się klika otwieranie itd.
czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości.
pozdrawiam. |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 23:07
|
|
|
Rocznik '98 ma już "rybkę"
maurycy napisał/a: | tak się dzisiaj zastanawiałem dlaczego przy jednym kluczyku po jednym naciśnięciu przycisku otwierają się drzwi kierowcy a po drugim reszta, ale przy drugim kluczyku otwierają się od razu wszystkie |
Procedura zamiany otwierania ogólnego na selektywne jest opisana w instrukcji obsługi pojazdu i polega na przytrzymaniu dwóch guzików pilota na raz przez ok. sześć sekund. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 00:06
|
|
|
ok już wiem wszystko nawał informacji trochę mnie skołował teraz wszystko kumie
dzieki |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
baczek87
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: poznań
|
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 20:00
|
|
|
Z rady kolegów z forum nie będę bezsensownie zakładał nowego tematu tylko podepnę się pod pierwszy lepszy:)
Mam problem z imo który widnieje na forum już pewien czas, kuzyn dziewczyny który jest znawca, powiedział, że mam wymienić 3 baterie w scyzoryku... rozebrałem i są dwie.... scyzoryk taki sam jak wyżej (fotka). Także czy ktoś mi powie czy ta 3 bateryjka podtrzymująca jest jakaś wlutowana? i nie wygląda jak zwykła bateryjka czy może kuzyn myślał o innym roczniku, kluczyku....
C 200D 95r. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25 Lipiec 2009, 10:36
|
|
|
Są tylko DWIE baterie. Nie ma żadnej trzeciej na podtrzymanie. Poza tym immobilizer działa na zasadzie transpondera - jest to malutka pastylka w przedniej części kluczyka zasilana indukcyjnie z cewki przy stacyjce. Tak więc do odblokowania silnika baterie nie są potrzebne. Najwcześniejsze wersje scyzoryka (model W-140) miały CZTERY baterie, a zastosowany tam prymitywny immobilizer wymagał otwarcia pilotem drzwi przed uruchomieniem pojazdu, co powodowało zdjęcie blokady z rozrusznika. |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 12:17
|
|
|
Podpinam się pod temat, scenariusz był taki - schodzę do auta otwieram jak zazwyczaj z pilota celując scyzorykiem w kierunku lusterka wstecznego, odpalam, jade, wracam, chce zamknąć - naciskam pilot a tu zero reakcji. Kluczyka nie rozbierałem, baterii nigdy nie wymieniałem ale to wykluczam bo:
Gdyby bateria siadła to działo by się to pewnie stopniowo, słabła by z każdym użyciem - a tutaj nagle przestało działać. Z tego co czytałem winą może być ten mikrostyk pod przyciskiem o którym wiele osob pisze. Ale do rzeczy, moje pytania sa takie..
-Czy jeżeli będę otwierał\zamykał auto "fizycznie" czyli wciskam wszystkie bolce palcem, i na końcu grotem od pasażera, nie spieprzę sobie czegoś?? np. pompki?
-Pilot zapasowy w kształcie karty z zapasowym grotem działa identycznie jak pilot scyzoryk?
-Czy otwieranie auta pilotem ma jakiś związek z jego odpalaniem? Mam na myśli immo, czy jeżeli nie użyje pilota na podczerwień przez jakiś dłuższy okres, otwierając auto jak wyżej - immo może mi "zblokować" zapłon? I nie spodziewanie nie odpalę auta?
- Jak się synchronizuje pilot i kiedy jest to konieczne?
-Zawsze denerwowało mnie to że trzeba precyzyjnie wycelować w lusterko aby pilot zadziałał, czy nie ma możliwości przerobienia na radio? Albo dokupienia takiego modułu? |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 13:05
|
|
|
sliderukps napisał/a: | Gdyby bateria siadła to działo by się to pewnie stopniowo, |
Nieprawda. To nie jest latarka z żaróweczką tylko ELEKTRONIKA.
Właśnie zdarza się, że kluczyk nagle odmawia współpracy. Informują jednak zazwyczaj o tym wcześniej migające diody w lusterku.
sliderukps napisał/a: | -Zawsze denerwowało mnie to że trzeba precyzyjnie wycelować w lusterko aby pilot zadziałał, |
Kody w tym kluczyku są dosyć prymitywne i jest ich mało - dlatego po pewnym czasie się powtarzają. Żeby ograniczyć możliwość nieautoryzowanego zarejestrowania sekwencji wprowadzono transmisję z użyciem podczerwieni która jest dosyć odporna na "podsłuch" w przeciwieństwie do radiowej - która dlatego wymaga bardziej skomplikowanego kodowania
sliderukps napisał/a: | -Czy jeżeli będę otwierał\zamykał auto "fizycznie" czyli wciskam wszystkie bolce palcem, i na końcu grotem od pasażera, nie spieprzę sobie czegoś?? np. pompki? |
Nic się nie stanie.
Natomiast odpowiedzi na pozostałe pytania są na forum - łącznie z prostym sposobem sprawdzenia klucza i znajdujących się w nim baterii. Tak więc dziwię Ci się, że nie zacząłeś od przejrzenia forum - choćby tych postów, które są nad Twoim. Długo tak zamierzasz latać wkoło samochodu i wciskać guziki? |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2 Sierpień 2009, 20:40
|
|
|
Przejrzałem forum, cały ten post i także inne na ten temat dlatego jak zauważyłeś zadałem tylko pytania które nie były poruszane
Opisywany problem wystąpił dzisiaj, a koło samochodu nie latam bo zamykam sobie kartą zapasową po uprzednim wrzuceniu baterii ,
ale już wszystko działa z powrotem - wystarczyło zsynchronizować na nowo pilot:
1. Otwieramy auto
2. Celujemy pilotem w kierunku odbiornika (w moim przypadku lusterko wsteczne)
3. Klikamy dwu krotnie przycisk - po 2sek. trzymając (nic się nie dzieje i tak ma być)
4. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy (może być bez zapłonu)
5. Gotowe, pilot działa.
Aha przed tym jak podejmiecie się demontażu pilota, wyciągania baterii, synchronizowania go warto sprawdzić czy w ogóle wysyła wiązkę podczerwoną, gołym okiem nie widać rzecz jasna - ale przez kamerę np. w telefonie widać wyraźne różowe światełko. U mnie nie było konieczności rozbierania..
Swoją drogą dlaczego się sam roz-synchronizował, od tak - bez powodu to już nie mam pojęcia? |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
kesy1
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 25 Luty 2010, 11:15
|
|
|
Witam wszystkich:
Jestem właścicielem mercedesa c200 z 93r. i mam tylko jeden kluczyk, który wygląda tak http://www.w202.pl/download.php?id=1837. Chciałbym dorobić drugi zapasowy i tak sie zastanawiam czy we wszystkich kluczykach był immobilizer. Moje pytanie wiąże się z tym że nie ma u mnie zadnych diod ani na drzwiach ani na lusterkach. Czy jest możliwe że dobrobie sobie drugi kluczyk i bez żadnego kodowania będzie działał? Dodam że zamek centraly jak i alarm uruchamiany jest z osobnego pilota i był dorabiany przez poprzedniego właściciela u jakiegoś mechanika. |
_________________ MB W202 C200 DIESEL 93r. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Luty 2010, 11:21
|
|
|
w obydwu drzwiach z przodu masz narmalnie wkładki na kluczyk?
jesli tak, to znaczy że te "scyzoryki" to nie jest oryginalne rozwiązanie i powinien być zwykły kluczyk taki jak w starszych W124, a taki kluczyk nie ma w sobie transpondera do immo i możesz go normalnie dorobić |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|