Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
12 Styczeń 2012, 17:08
Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 7 Listopad 2015, 20:39   

wiskontii, nic nie musisz: jak jest kod w VINie akumulator o zwiększonej pojemności to taki się zakłada i jest git. Alternator też jest fabrycznie większy.
Poza tym była już kiedyś taka dyskusja, że się nie doładuje większy aku itp. i Gerri ładnie wszystkie takie argumenty zgasił, więc nie strasz nie strasz :mrgreen: .
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 8 Listopad 2015, 07:05   

Gerri napisał/a:
mbsly napisał/a:

jezeli aku bedzie zbyt duzy,a alternator za slaby to efektem bedzie niedoladowywnie go(jezeli kolega jezdzi na krotkich odcinkach) co wiaze sie z zasiarczeniem i spadkiem sprawnosci akumulatora. :P


Psińco prawda.

Poniżej moje wywody naświetlające główne aspekty sprawy. Cytat pochodzi z "elektroda.pl"
Producenci, konstruując auto przewidują ekploatację w warunkach ŚREDNICH, czyli: dość dobry stan techniczny silnika (szybko zapala), eksploatacja - trochę w mieście i trochę na trasie, używanie prądożernych urządzeń typu szyba ogrzewana nie na okrągło.
Prosty przypadek z mojego doświadczenia: marka z wyższej półki (czyli auto wypasione),diesel, ładowanie w normie.
Ale:
-dwa razy dziennie webasto, bo Pan jest spocony jak wraca z tenisa lub siłowni i nie może go przewiać - do tego grzanie siedzeń
-dużo, (a właściwie przewaga) to były krótkie dystansy (czasami po kilka kilometrów)
-szyby oczywiście elektryczne
-światła cały czas (żeby było bezpiecznie)
Auto zostało wyposażone FABRYCZNIE i napięcie ładowania było odpowiednie. Jak sądzicie - ile razy w tygodniu trzeba było do niego jechać ("znowu stoję!") ? Facet w końcu zażyczył sobie większego akumulatora, bo myślał że to uzdrowi sytuację. I co? NIC! Pewien czas było dobrze, ale niedoładowana pojemność w akumulatorze się szybko zasiarczyła, i sytuacja wróciła do "normy"
O.T.o zakończeniu gwarancji auto "cudownie ozdrowiało"
Wracając do "średnich warunków eksploatacji": wspomniałem o dobrym stanie technicznym silnika - jeżeli silnik jest "nadgryziony zębem czasu" (zwłaszcza diesel) to wiadomo, że czasami trzeba dłużej pokręcić i fabryczna pojemność może okazać się niewystarczająca. Znowu kłania się bilans energetyczny - jeżeli jest wyraźnie dodatni problemów z naładowaniem być nie powinno. Inaczej: weźmy dwa samochody (identyczne) jeźdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo. Jest jeszcze mały niuans: akumulator o większej pojemności i wyższym prądzie rozruchowym ma zazwyczaj mniejszy opór wewnętrzny, co "samo z siebie" wymusza od alternatora większy prąd ładowania i szybsze uzupełnienie energii straconej na rozruch. Nie jest to jednak cała tajemnica sukcesu: powszechnie za kryterium sprawności układu ładowania przyjmuje się napięcie ładowania (czyli ok. 14,35 volta) Mało kto jednak wie, jak wygląda charakterystyka ładowania w większości samochodów. Przy ok. 70-80% naładowania akumulatora większość alternatorów nie pracuje już z pełną mocą - w miarę zbliżania się do magicznej wartości 14,35 volta prąd ładowania maleje coraz bardziej ( w czasie gdy akumulator jest jeszcze nienaładowany!) Co z tego że zabudujemy alternator dwa razy większy, skoro rzadko kiedy będzie pracował z pełną mocą? Dobry regulator napięcia powinien wymuszać od alternatora pracę z pełną mocą do czasu osiągnięcia przez akumulator pełnego naładowania, a potem szybko ten prąd ograniczyć do wartości podtrzymującej.
Ja mam założony akumulator 80% większy niż przewidziała fabryka, motorem (diesel) szczególnie teraz trzeba dłużej pokręcić (bo jest już wiekowy ), jeżdżę trasy krótkie, ale akumulator jest (od kilku lat)cały czas naładowany w 100% i elektrolit nie czernieje. Regulator napięcia został jednak specjalnie dobrany (z większej partii) pod kątem odpowiedniej charakterystyki ładowania.

Pzdr. Gerri


[ Dodano: 8 Listopad 2015, 07:15 ]
wiskontii, nie opowiadaj zabobonów. Jak ktoś robi notorycznie krótkie trasy to alternator nie doładuje zarówno 100ah jak i 74ah. Jak silnik chodzi dziennie godzinę czy dwie niezależnie czy korki czy trasa to alternator doładuje nawet i 150ah. Oczywiście, jeśli coś nie zjada prądu na postoju. Ja mam też 100ah, robie głownie któtkie trasy i akumulator daje radę. Robię też w weekendy trasy po nawet 100km i wtedy alternaror doładowuje. Podpinam niekiedy prostownik i w zawsze okazuje się, że jest naładowany. Raz na jakiś czas badam miernikiem napięcie akumulatora w spoczynku i zawsze jest 12,5-12,6. Czyli dobrze.
A teraz quiz :mrgreen:
Masz beczki z wodą: 200litrow i 150litrów. Z każdej zabierasz 20litrów. To ile musisz dolac do każdej żeby z powrotem było pełno?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Listopad 2015, 10:28   

A ja myślałem ze dostane Nagane a tu takaa piękna lektura którą oczywiście znam
;oczywiście do końca nie jestem przekonany ale to moja prywatna sprawa. w moim winie też jest wzmocniony,ale ja zastosowałem aku z większym rozruchem a nie pojemnoscia.To na tyle
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 8 Listopad 2015, 23:27   

hmmmm ale mi się wydaję, ale z tego co pamiętam (tak wiem słabą mam pamięć) ktoś rozkminiał temat dotyczący alternatora i przy tym większym aku jest większy alternator :) swoją drogą warto zajrzeć do regulatora napięcia :P
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
zuraw 

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 25
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 22:38   

Dobrze kombinuję, że do mojej C220 2,2 CDi 99r. wystarczy akumulator 74Ah?

Brak kodu 673:
(link do zrzutu ekranu z iparts.ru)
http://i.imgur.com/3CRfaul.jpg

pomijac 10km do pracy w jedna strone i jazdę po mieście, 2-3 razy w tygodniu robie też przejazd długości ok 60 km z czego 80% trasy to droga krajowa z predkoscia ok 90km/h
_________________
WDB2021931F916336
 
 
jacekm7 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 159
Skąd: wrocław
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 16:49   

zuraw, wystarczy, 74Ah to minimum zalecane. Ja dlatego kupiłem Centre ciut na górkę czyli 77Ah :) ważne żeby prądu rozruchowego było przynajmniej 750A.
_________________
W210 2.2CDI
 
 
zuraw 

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 25
Skąd: Toruń
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 18:12   

taki też zakupiłem, Bosha, ale ruch dziś w sklepach z takim asortymentem jak w lidlu przed świetami ;)
_________________
WDB2021931F916336
 
 
Rustyrose 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 152
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 14:19   

Moj akumulator jest strasznie slaby. Mam 2.5d 113km. Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego? Bo ten ktory mam jest chyba za maly.
_________________
Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij :)

EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819
 
 
elvis911 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 219
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 15:50   

Rustyrose, A jaki masz w tym momencie? Ja w swoim 2.5td 150km mam 100mAh
_________________
WDB2021281F367244

Moj elegancik :-)
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 18:18   

elvis911 napisał/a:
100mAh

Twoje W202 jest zdalnie sterowane? Bo akumulator o takiej pojemności oprócz zabawki nic więcej nie obsłuży :P
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 19:10   

Z takim zasilaniem , to tylko po pokoju . :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 19:32   

Hehehe, mi to z bieda, w telefonie mam jakoś 3500mAh :D
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 20:13   

Rustyrose napisał/a:
Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego?

Według numeru VIN w Twoim podpisie standardowe 74Ah 680A.
Gdybyś potrzebował numer katalogowy oryginału A 000 982 31 08
_________________
»składak
 
 
elvis911 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 219
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 21:20   

lech149, Taki mam od poczatku jak go kupilem. Sam bylem zdziwiony ze taki duzy, ale jak rozkodowalem vin to nawet tam jest wzmianka o akumulatorze o zwiekszonej pojemnosci ;-)
_________________
WDB2021281F367244

Moj elegancik :-)
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 21:24   

elvis911, chyba nie zrozumiałeś :P
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,302 sekundy. Zapytań do SQL: 11