Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 17:08 |
Wymiana akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 7 Listopad 2015, 20:39
|
|
|
wiskontii, nic nie musisz: jak jest kod w VINie akumulator o zwiększonej pojemności to taki się zakłada i jest git. Alternator też jest fabrycznie większy.
Poza tym była już kiedyś taka dyskusja, że się nie doładuje większy aku itp. i Gerri ładnie wszystkie takie argumenty zgasił, więc nie strasz nie strasz . |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 8 Listopad 2015, 07:05
|
|
|
Gerri napisał/a: | mbsly napisał/a: |
jezeli aku bedzie zbyt duzy,a alternator za slaby to efektem bedzie niedoladowywnie go(jezeli kolega jezdzi na krotkich odcinkach) co wiaze sie z zasiarczeniem i spadkiem sprawnosci akumulatora. |
Psińco prawda.
Poniżej moje wywody naświetlające główne aspekty sprawy. Cytat pochodzi z "elektroda.pl"
Producenci, konstruując auto przewidują ekploatację w warunkach ŚREDNICH, czyli: dość dobry stan techniczny silnika (szybko zapala), eksploatacja - trochę w mieście i trochę na trasie, używanie prądożernych urządzeń typu szyba ogrzewana nie na okrągło.
Prosty przypadek z mojego doświadczenia: marka z wyższej półki (czyli auto wypasione),diesel, ładowanie w normie.
Ale:
-dwa razy dziennie webasto, bo Pan jest spocony jak wraca z tenisa lub siłowni i nie może go przewiać - do tego grzanie siedzeń
-dużo, (a właściwie przewaga) to były krótkie dystansy (czasami po kilka kilometrów)
-szyby oczywiście elektryczne
-światła cały czas (żeby było bezpiecznie)
Auto zostało wyposażone FABRYCZNIE i napięcie ładowania było odpowiednie. Jak sądzicie - ile razy w tygodniu trzeba było do niego jechać ("znowu stoję!") ? Facet w końcu zażyczył sobie większego akumulatora, bo myślał że to uzdrowi sytuację. I co? NIC! Pewien czas było dobrze, ale niedoładowana pojemność w akumulatorze się szybko zasiarczyła, i sytuacja wróciła do "normy"
O.T.o zakończeniu gwarancji auto "cudownie ozdrowiało"
Wracając do "średnich warunków eksploatacji": wspomniałem o dobrym stanie technicznym silnika - jeżeli silnik jest "nadgryziony zębem czasu" (zwłaszcza diesel) to wiadomo, że czasami trzeba dłużej pokręcić i fabryczna pojemność może okazać się niewystarczająca. Znowu kłania się bilans energetyczny - jeżeli jest wyraźnie dodatni problemów z naładowaniem być nie powinno. Inaczej: weźmy dwa samochody (identyczne) jeźdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo. Jest jeszcze mały niuans: akumulator o większej pojemności i wyższym prądzie rozruchowym ma zazwyczaj mniejszy opór wewnętrzny, co "samo z siebie" wymusza od alternatora większy prąd ładowania i szybsze uzupełnienie energii straconej na rozruch. Nie jest to jednak cała tajemnica sukcesu: powszechnie za kryterium sprawności układu ładowania przyjmuje się napięcie ładowania (czyli ok. 14,35 volta) Mało kto jednak wie, jak wygląda charakterystyka ładowania w większości samochodów. Przy ok. 70-80% naładowania akumulatora większość alternatorów nie pracuje już z pełną mocą - w miarę zbliżania się do magicznej wartości 14,35 volta prąd ładowania maleje coraz bardziej ( w czasie gdy akumulator jest jeszcze nienaładowany!) Co z tego że zabudujemy alternator dwa razy większy, skoro rzadko kiedy będzie pracował z pełną mocą? Dobry regulator napięcia powinien wymuszać od alternatora pracę z pełną mocą do czasu osiągnięcia przez akumulator pełnego naładowania, a potem szybko ten prąd ograniczyć do wartości podtrzymującej.
Ja mam założony akumulator 80% większy niż przewidziała fabryka, motorem (diesel) szczególnie teraz trzeba dłużej pokręcić (bo jest już wiekowy ), jeżdżę trasy krótkie, ale akumulator jest (od kilku lat)cały czas naładowany w 100% i elektrolit nie czernieje. Regulator napięcia został jednak specjalnie dobrany (z większej partii) pod kątem odpowiedniej charakterystyki ładowania.
Pzdr. Gerri |
[ Dodano: 8 Listopad 2015, 07:15 ]
wiskontii, nie opowiadaj zabobonów. Jak ktoś robi notorycznie krótkie trasy to alternator nie doładuje zarówno 100ah jak i 74ah. Jak silnik chodzi dziennie godzinę czy dwie niezależnie czy korki czy trasa to alternator doładuje nawet i 150ah. Oczywiście, jeśli coś nie zjada prądu na postoju. Ja mam też 100ah, robie głownie któtkie trasy i akumulator daje radę. Robię też w weekendy trasy po nawet 100km i wtedy alternaror doładowuje. Podpinam niekiedy prostownik i w zawsze okazuje się, że jest naładowany. Raz na jakiś czas badam miernikiem napięcie akumulatora w spoczynku i zawsze jest 12,5-12,6. Czyli dobrze.
A teraz quiz
Masz beczki z wodą: 200litrow i 150litrów. Z każdej zabierasz 20litrów. To ile musisz dolac do każdej żeby z powrotem było pełno? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Listopad 2015, 10:28
|
|
|
A ja myślałem ze dostane Nagane a tu takaa piękna lektura którą oczywiście znam
;oczywiście do końca nie jestem przekonany ale to moja prywatna sprawa. w moim winie też jest wzmocniony,ale ja zastosowałem aku z większym rozruchem a nie pojemnoscia.To na tyle |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 8 Listopad 2015, 23:27
|
|
|
hmmmm ale mi się wydaję, ale z tego co pamiętam (tak wiem słabą mam pamięć) ktoś rozkminiał temat dotyczący alternatora i przy tym większym aku jest większy alternator swoją drogą warto zajrzeć do regulatora napięcia |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
zuraw
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 25 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 22:38
|
|
|
Dobrze kombinuję, że do mojej C220 2,2 CDi 99r. wystarczy akumulator 74Ah?
Brak kodu 673:
(link do zrzutu ekranu z iparts.ru)
http://i.imgur.com/3CRfaul.jpg
pomijac 10km do pracy w jedna strone i jazdę po mieście, 2-3 razy w tygodniu robie też przejazd długości ok 60 km z czego 80% trasy to droga krajowa z predkoscia ok 90km/h |
_________________ WDB2021931F916336 |
|
|
|
|
jacekm7
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 159 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 16:49
|
|
|
zuraw, wystarczy, 74Ah to minimum zalecane. Ja dlatego kupiłem Centre ciut na górkę czyli 77Ah ważne żeby prądu rozruchowego było przynajmniej 750A. |
_________________ W210 2.2CDI
|
|
|
|
|
zuraw
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 25 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 18:12
|
|
|
taki też zakupiłem, Bosha, ale ruch dziś w sklepach z takim asortymentem jak w lidlu przed świetami |
_________________ WDB2021931F916336 |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 14:19
|
|
|
Moj akumulator jest strasznie slaby. Mam 2.5d 113km. Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego? Bo ten ktory mam jest chyba za maly. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
elvis911
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 219 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 15:50
|
|
|
Rustyrose, A jaki masz w tym momencie? Ja w swoim 2.5td 150km mam 100mAh |
_________________ WDB2021281F367244
Moj elegancik
|
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 18:18
|
|
|
elvis911 napisał/a: | 100mAh |
Twoje W202 jest zdalnie sterowane? Bo akumulator o takiej pojemności oprócz zabawki nic więcej nie obsłuży |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 19:10
|
|
|
Z takim zasilaniem , to tylko po pokoju . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Piotrek.sz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 555 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 19:32
|
|
|
Hehehe, mi to z bieda, w telefonie mam jakoś 3500mAh |
_________________ Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447
|
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 20:13
|
|
|
Rustyrose napisał/a: | Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego? |
Według numeru VIN w Twoim podpisie standardowe 74Ah 680A.
Gdybyś potrzebował numer katalogowy oryginału A 000 982 31 08 |
_________________
|
|
|
|
|
elvis911
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 219 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 21:20
|
|
|
lech149, Taki mam od poczatku jak go kupilem. Sam bylem zdziwiony ze taki duzy, ale jak rozkodowalem vin to nawet tam jest wzmianka o akumulatorze o zwiekszonej pojemnosci |
_________________ WDB2021281F367244
Moj elegancik
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|