Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:35
|
|
|
Sycylek napisał/a: | Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik? |
Potrzebny jest ciepły silnik
[ Dodano: 14 Wrzesień 2008, 17:37 ]
Sycylek napisał/a: | skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole |
Ciepło idzie z tzw Nagrzewnicy jest to taka mała chłodnica zamontowana w aucie powietrze przechodzące przez nagrzewnice ogrzewa sie i w autku robi sie ciepło.
Nagrzewnica jest elementem tzw małego obiegu wody
Jeżeli posiadasz funkcję rest to wtedy po wyłączeniu ciepłego silnika można ogrzać wnętrze przy wyłączonym silniku wtedy pobierany jest prąd z aku do napędu dmuchawy i pompki wymuszającej ruch wody w małym obiegu . |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 14 Wrzesień 2008, 17:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:41
|
|
|
A czy cały ten proces wymaga znacznego prądu z akumulatora ? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:44
|
|
|
Sycylek napisał/a: | A czy cały ten proces wymaga znacznego prądu z akumulatora ? |
Prąd jest potrzebny tylko do napędu dmuchawy i chyba nie potrzeba go znacznie dużo .
Przy odpalonym silniku ruch wody wymusza pompa wodna silnika
Jeżeli przekręcisz kółeczko na czerwone pole wtedy całe powietrze jest przeciągane przez nagrzewnicę |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 18:06
|
|
|
Sycylek napisał/a: | Zapytam krótko: skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole i czy cały ten proces pobiera prąd z akumulatora? Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik? |
Ciepło nie bierze się znikąd. Jeśli nie masz ogrzewania postojowego (webasto), to przy zimnym silniku ogrzewanie nie zadziała - nic tutaj nie da nastawienie pokręteł na czerwone pole. Aby grzało, silnik musi popracować jakiś czas, ciepło bierze się z nagrzewnicy "zasilanej" płynem chłodniczym. Po nagrzaniu silnika, jeśli go wyłączysz, możesz jeszcze przez pewien czas ogrzewać kabinę. Lepiej wtedy wykorzystać funkcję REST niż tradycyjnie grzać dmuchawą. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 18:14
|
|
|
Gomezio napisał/a: | możesz jeszcze przez pewien czas ogrzewać kabinę. |
do póki nie wystudzisz nagrzewnicy
[ Dodano: 14 Wrzesień 2008, 18:15 ]
Gomezio napisał/a: | Lepiej wtedy wykorzystać funkcję REST |
Jasne że lepiej bo wtedy dodatkowa pompa wymusza ruch wody\płynu chłodzącego w małym obiegu |
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 20:44
|
|
|
Dzięki za konkretne odpowiedzi Ja osobiście w aucie nie posiadam funkcji REST a szkoda. Także na postojach mam zimno |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 15:55
|
|
|
Sycylek napisał/a: | Zapytam krótko: skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole i czy cały ten proces pobiera prąd z akumulatora? Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik? |
jest potrzebny działający silnik, chyba że posiadasz ogrzewanie postojowe (np. webasto), w żadnym przypadku nie jest pobierany dodatkowy "prąd" z akumulatora (jedynie do zasilania ogrzewania postojowego), w przypadku gdy silnik pracuje (nawet na wolnych obrotach) cały układ jest zasilany prądnicą
wszyscy się rozpisali |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 00:24
|
|
|
Mamy C180 z klimą manualną i powiedzcie czy ze środkowych kratek nawiewu powinno lecieć cały czas zimne U mnie tak jest bez względu na to jaki ustawione są pokrętła temperatury i czy przycisk EC jest aktywny czy nie... |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 09:28
|
|
|
Gdy świeci ci się przycisk EC i masz sprawną klime - to ze środkowych powinno Ci lecieć zimne powietrze. Gdy jednak wyłączysz przycisk EC (i zgaśnie dioda, czyli WŁĄCZASZ klimę) to gdy przekręcisz pokrętłem na czerwone pole - powinno się ze środkowych kratek od nawiewu lecieć ciepłe powietrze |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:06
|
|
|
Czyli jeżeli u mnie tak nie jest, to do wymiany są elektrozaworki |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:20
|
|
|
Z tego co pamiętam to w autach po lifcie leci ze środkowych takie samo powietrze jak z bocznych czyli takie jak ustawimy (ciepłe lub zimne). We wcześniejszych leci non stop zimne (czyt. zassane z zewnątrz auta).
Jeśli zaworki były by do wymiany to by z bocznych leciało non stop ciepłe bez względu na to jakie miałbyś ustawienia pokręteł.
Pozdrawiam |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:27
|
|
|
oliva napisał/a: | We wcześniejszych leci non stop zimne (czyt. zassane z zewnątrz auta).
| To nie jest tak prosto zaszufladkowac, mam przed liftem tempmatic i u mnie leci cieple tak ze srodka jak i bokow. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:00
|
|
|
Cały ten system klimatyzacji i ogrzewania w Mesiu jest dla mnie nie do ogarnięcia... Z bocznych leci zimne, ale chwile to trwa zanim zmieni się temp jeżeli wcześniej było ciepłe i chyba jest tak że na aktywnym EC leci chłodniejsze niż na normalnej klimie, tak powinno być To chyba klima powinna bardziej chłodzić |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:14
|
|
|
Pokolei.
Ze środkowych leci zawsze zimne, z innych mieszane.
Jak masz klimę: ze wszystkich mieszane.
A po lifcie? Ze środkowych leci już zawsze mieszane?
Ja mam klimę dokładana, ale w zasadzie to mam 90% czasu środkowe zamknięte całkiem, a nawiew ustawiony "góra-dół" (pozycja w prawo) i samochód beż żadnych problemów sobie daje rade. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:23
|
|
|
Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka). |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
|