Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem
Autor Wiadomość
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:35   

Sycylek napisał/a:
Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik?

Potrzebny jest ciepły silnik :D

[ Dodano: 14 Wrzesień 2008, 17:37 ]
Sycylek napisał/a:
skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole

Ciepło idzie z tzw Nagrzewnicy jest to taka mała chłodnica zamontowana w aucie powietrze przechodzące przez nagrzewnice ogrzewa sie i w autku robi sie ciepło.
Nagrzewnica jest elementem tzw małego obiegu wody :D
Jeżeli posiadasz funkcję rest to wtedy po wyłączeniu ciepłego silnika można ogrzać wnętrze przy wyłączonym silniku wtedy pobierany jest prąd z aku do napędu dmuchawy i pompki wymuszającej ruch wody w małym obiegu .
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 14 Wrzesień 2008, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sycylek 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 181
Skąd: wawa
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:41   

A czy cały ten proces wymaga znacznego prądu z akumulatora ?
_________________
Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego>
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 17:44   

Sycylek napisał/a:
A czy cały ten proces wymaga znacznego prądu z akumulatora ?


Prąd jest potrzebny tylko do napędu dmuchawy i chyba nie potrzeba go znacznie dużo .
Przy odpalonym silniku ruch wody wymusza pompa wodna silnika :D
Jeżeli przekręcisz kółeczko na czerwone pole wtedy całe powietrze jest przeciągane przez nagrzewnicę :D
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 18:06   

Sycylek napisał/a:
Zapytam krótko: skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole i czy cały ten proces pobiera prąd z akumulatora? Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik?

Ciepło nie bierze się znikąd. Jeśli nie masz ogrzewania postojowego (webasto), to przy zimnym silniku ogrzewanie nie zadziała - nic tutaj nie da nastawienie pokręteł na czerwone pole. Aby grzało, silnik musi popracować jakiś czas, ciepło bierze się z nagrzewnicy "zasilanej" płynem chłodniczym. Po nagrzaniu silnika, jeśli go wyłączysz, możesz jeszcze przez pewien czas ogrzewać kabinę. Lepiej wtedy wykorzystać funkcję REST niż tradycyjnie grzać dmuchawą.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 18:14   

Gomezio napisał/a:
możesz jeszcze przez pewien czas ogrzewać kabinę.

do póki nie wystudzisz nagrzewnicy :D

[ Dodano: 14 Wrzesień 2008, 18:15 ]
Gomezio napisał/a:
Lepiej wtedy wykorzystać funkcję REST

Jasne że lepiej bo wtedy dodatkowa pompa wymusza ruch wody\płynu chłodzącego w małym obiegu :D
 
 
Sycylek 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 181
Skąd: wawa
Wysłany: 14 Wrzesień 2008, 20:44   

Dzięki za konkretne odpowiedzi 8) Ja osobiście w aucie nie posiadam funkcji REST a szkoda. Także na postojach mam zimno :lol:
_________________
Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego>
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 15:55   

Sycylek napisał/a:
Zapytam krótko: skąd bierze się ciepło z dmuchawy jeżeli przekręcimy kółeczko na czerwone pole i czy cały ten proces pobiera prąd z akumulatora? Czy jak włącze sam zapłon przy zimnym silniku (bez włączania silnika) i wlącze dmuchawę i przekręce kółeczko na czerwone pole to czy po kilku minutach "zostanie wyprodukowane ciepło" ? Czy do tego potrzebny jest włączony silnik?


jest potrzebny działający silnik, chyba że posiadasz ogrzewanie postojowe (np. webasto), w żadnym przypadku nie jest pobierany dodatkowy "prąd" z akumulatora (jedynie do zasilania ogrzewania postojowego), w przypadku gdy silnik pracuje (nawet na wolnych obrotach) cały układ jest zasilany prądnicą

wszyscy się rozpisali :)
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 00:24   

Mamy C180 z klimą manualną i powiedzcie czy ze środkowych kratek nawiewu powinno lecieć cały czas zimne :?: U mnie tak jest bez względu na to jaki ustawione są pokrętła temperatury i czy przycisk EC jest aktywny czy nie...
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
Sycylek 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 181
Skąd: wawa
Wysłany: 26 Październik 2008, 09:28   

Gdy świeci ci się przycisk EC i masz sprawną klime - to ze środkowych powinno Ci lecieć zimne powietrze. Gdy jednak wyłączysz przycisk EC (i zgaśnie dioda, czyli WŁĄCZASZ klimę) to gdy przekręcisz pokrętłem na czerwone pole - powinno się ze środkowych kratek od nawiewu lecieć ciepłe powietrze ;)
_________________
Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego>
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:06   

Czyli jeżeli u mnie tak nie jest, to do wymiany są elektrozaworki :?:
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:20   

Z tego co pamiętam to w autach po lifcie leci ze środkowych takie samo powietrze jak z bocznych czyli takie jak ustawimy (ciepłe lub zimne). We wcześniejszych leci non stop zimne (czyt. zassane z zewnątrz auta).

Jeśli zaworki były by do wymiany to by z bocznych leciało non stop ciepłe bez względu na to jakie miałbyś ustawienia pokręteł.

Pozdrawiam
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Październik 2008, 10:27   

oliva napisał/a:
We wcześniejszych leci non stop zimne (czyt. zassane z zewnątrz auta).
To nie jest tak prosto zaszufladkowac, mam przed liftem tempmatic i u mnie leci cieple tak ze srodka jak i bokow.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:00   

Cały ten system klimatyzacji i ogrzewania w Mesiu jest dla mnie nie do ogarnięcia... Z bocznych leci zimne, ale chwile to trwa zanim zmieni się temp jeżeli wcześniej było ciepłe i chyba jest tak że na aktywnym EC leci chłodniejsze niż na normalnej klimie, tak powinno być :roll: :?: To chyba klima powinna bardziej chłodzić :roll:
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:14   

Pokolei.

Ze środkowych leci zawsze zimne, z innych mieszane.

Jak masz klimę: ze wszystkich mieszane.

A po lifcie? Ze środkowych leci już zawsze mieszane? ;)

Ja mam klimę dokładana, ale w zasadzie to mam 90% czasu środkowe zamknięte całkiem, a nawiew ustawiony "góra-dół" (pozycja w prawo) i samochód beż żadnych problemów sobie daje rade. :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:23   

Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych :?: Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka).
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,125 sekundy. Zapytań do SQL: 10