Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
1 Luty 2012, 21:18
Pytanie o automat
Autor Wiadomość
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 14:56   

Gomezio napisał/a:
ZTCW skrzynia ma blokadę, która mu na to nie pozwoli. Ale nie będę się o niej samodzielnie przekonywał ;-)
Chcialem tylko powiedziec ze dziala ono znakomicie 8)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:00   

Podsumowując ;)

Uwaga, przy używaniu P na górkach (podjazdy na światłach itp). Osobiście znam ludzi którzy się tym kompletnie nie przejmuja, ale szkoda mi troche tego hamulca zapadkowego i wolę zaciągać ręczny.

Poza tym w innej pozycji niż P nie da się wyciągnąć kluczyka. Tak samo nie da się odpalić w innej niż P i N.

Biegów 1-3 na obecną chwilę proponuje nie używać. Poucz się "zachowania" skrzyni na wybieraku P do D, którym manipulować możesz tylko stojąc (co zostało napisanę; nie stosuje się tego typu technik, gdyż pompa olejowa skrzyni jest współosowio na którymś z wałków sprzegniętych razem z biegiem - nie wiem jak jest w Mercedesie).

W korach możesz stawać na P, D, N, R na czym Ci się podoba, pamiętając o wcześniejszych punktach. Wiedz o tym, że stawanie na światłach przytrzymując hamulec na D nie jest szkodliwe dla skrzyni.

Jak już opanujesz technikę jazdy na D, możesz zobaczyć przy małych prędkościach jak się zachowuje skrzynia na każdym z przełożeń z cyferkami - np. na jadąc 80 wrzuć trójkę, potem 60 dwójkę, a 30 jedynkę. Cyferki działają na zasadzie ograniczania działania skrzyni do wybranego biegu - nie jest to rodzaj tiptronica.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:10   

a od siebie dodam tylko tyle ze w czasie zimy, stając na skrzyzowaniach/podjazdach a wszczególnosci na górce i zjazdach ! na osniezonym/oblodzonym asfalcie nalezy mocniej wduszać pedał Hamulca Mając skrzynię na jakimkolwiek biegu


oblodzenie/sliskosc ;) powoduje buksowanie kół a w rezultacie moze doprowadzić do zsunięcia sie auta (podjazdy, zjazdy)

jesli sie mylę prosze o sprostowanie. ;)
_________________


 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:14   

Axwell napisał/a:
jesli sie mylę prosze o sprostowanie. ;)
jesli chodzi o scislosc to na podjazdach nie spowoduje zsuniecia bo przednie kola sa zablokowane przez hamulec a tylne sie kreca odpychajac do przodu. Natomiast buksowanie kol spowoduje wyslizganie powierzchni pod kolami co moze spowodowac duza trudnosc w ruszeniu z miejsca i wymusi cofniecie sie na niewyslizgana czesc drogi :) natomiast na zjazdach jest to mozliwe jak sie ma slabe klocki z tylu :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:22   

mrrocky napisał/a:
Axwell napisał/a:
jesli sie mylę prosze o sprostowanie. ;)
jesli chodzi o scislosc to na podjazdach nie spowoduje zsuniecia bo przednie kola sa zablokowane przez hamulec a tylne sie kreca odpychajac do przodu. Natomiast buksowanie kol spowoduje wyslizganie powierzchni pod kolami co moze spowodowac duza trudnosc w ruszeniu z miejsca i wymusi cofniecie sie na niewyslizgana czesc drogi :) natomiast na zjazdach jest to mozliwe jak sie ma slabe klocki z tylu :)
na lekkiej bocznej pochyłosci przód bedzie trzymał a tył zsunie sie w bok
_________________


 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 21:35   

nie bede polemizowal, teoretycznie moze tak, polecam tryb W skrzyni biegow :) bo na takim sie powinno jezdzic jesli kola buksuja juz na polsprzegle :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 23:42   

Dziękuje wszystkim za informacje, z tego postu i z kilku innych dowiedziałem się co chciałem, jedyne interesujące mnie jeszcze info to takie że wyczytałem iż gdy skrzynia jest w pozycji Winter, auto rusza z drugiego biegu i szybciej zmienia biegi na wyższy. Tak ?, jak już pisałem ja nie czuje różnicy w jeździe na opcji standard a Winter wiec nie wiem czy to u mnie działa. Czy przycisk powinien podświetlać się mocniej ?, chodzi o to czy jak jest na W to W powinno się mocniej podświetlać niż S ? tak jak jest w przypadku gdy jadę na D to świeci się mocniej niż reszta.
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 23:50   

phan napisał/a:
jak już pisałem ja nie czuje różnicy w jeździe na opcji standard a Winter wiec nie wiem czy to u mnie działa.
start z 2-ki owszem, podczas jazdy nie ma roznicy rowniez u mnie.
phan napisał/a:
Czy przycisk powinien podświetlać się mocniej ?
nie, mocniej podswietlaja sie tylko PRND4321
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 07:11   

Mam ASB od 3 lat i w warunkach normalnej ekspoloatacji robię tak:
D - jadę (nie ruszam "cyfr" bo i nie ma po co)
R - wiadomo, do tylu
P - parkuję
N - nie ruszam, jak jest dłuższy postój np w korku - używam P (jak ktoś wtedy puknie w kufer, lepsze byłoby mieć zapięte N) :wink:
1-4 - używa się podczas zjazdu z góry pod obciążeniem, albo podczas manewrów z przyczepką - ja osobiście użyłem ze 3x żeby potestować jak to działa i olałem

Przełącznik W/S w moim wypadku działa tak (gaz w podłodze):
W - zmiana biegów w górę przy około 4k obrotów, rusza z 2
S - zmiana biegów przy 6,5k obrotów, rusza z 1 (przynajmniej takie mam wrażenie)

Na W daję ZAWSZE jak jest naprawdę ślisko - inaczej każdy zakręt powoduje uślizg tyłu.

Na S jeżdzę przez wiekszość czasu. W normalnych warunkach szkoda mi "męczyć" autka na W

ASB jak zaobserwowałem wymaga też oponek zimowych. I to raczej z odpowiednią ilością bieżnika.
Inaczej trudno ruszyć (tylko W) a w czasie hamowania tył lubi znaleźć własną ścieżkę :wink:

Idzie zima - staraj się nie zakopać. A jak już się zakopiesz - pomysl 3x co robisz.
ASB trzeba operować w sposób przemyślany. Inaczej dowiesz się ile kosztuje naprawa... :mrgreen:
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 08:10   

A jak już się zakopiesz.. wyłącz ASR. O ile masz ;-)
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:19   

Gomezio napisał/a:
A jak już się zakopiesz.. wyłącz ASR. O ile masz ;-)


Mam kontrole trakcji ale nie wiem gdzie się ją wł/wył :P

Dzięki wielkie wszystkim dużo się dowiedziałem :lol:
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:26   

phan napisał/a:
Mam kontrole trakcji ale nie wiem gdzie się ją wł/wył :P

Przycisku od ASR szukaj w okolicach włącznika świateł awaryjnych ;-)

Ostatnio zmieniony przez G. 17 Wrzesień 2008, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Norkens 

Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:28   

Ja powiem jak ja odczuwam różnice miedzy W a S. Więc mam C 200 CDI po liftingu (automat pięciobiegowy)

S - samochód rusza z pierwszego biegu i przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szybciej redukuje bieg
W - rusza z drugiego biegu (chyba ze dam gaz w podłoge to wtedy ruszy z pierwszego) i nie podczas naprzykład wyprzedzania po dodaniu troche gazu nie redukuje odrazu tylko ciagnie tym biegiem jakim jedziemy.

Jeszcze jedno jak dam gaz w podłogę to na S wchodzi na 4500 obrotów i wyższy bieg a na W do 4000 dochodzi na maxa.
Osobiscie jeżdze na S ale wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów.
To sa tylko moje sugestie :)
_________________
C200 CDI Esprit 98r
WDB2021341A715618
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:43   

Norkens napisał/a:
wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów.

Proponuję nie powtarzać tego głośno, bo jeszcze ktoś się skusi.. Sugerujesz, że najlepiej ruszać z 5-tki?
Tryb W jest przeznaczony tylko i wyłącznie do jazdy w ciężkich zimowych warunkach. W pozostałych sytuacjach należy używać trybu S.
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 12:49   

Witam! Podobnie jak kolega, który poprosił o podpowiedzi w/s automatycznej przekładni, ja również mając problem z wyszukaniem konkretnej informacji w tematach tego zacnego forum :oops: (przyznam dość obszernego), chciałbym zadać kilka pytań dodatkowych:

:P
- czy tryb Winter można używać (lub też zaleca się) przy konkretnych prędkościach? tj. czy zachowuje się podobnie jak Standard, wybieramy go i jazda, a jedyne zmiany w pracy pojazdu dotyczą trudnych warunków na drodze?
- czy podczas podróży w górach (gdzie nie poleca się używania hamulca nożnego wiadomo czemu) zjeżdżając ze stromego stoku tryb D opanuje sytuację, czy lepiej wybrać któryś z 1, 2, 3? i podobnież wjeżdżając pod stromy stok, aby auto miało dostateczną moc oraz nie spalało niepotrzebnie paliwa męcząc się?
- (nie dokońca zrozumiałem Wasze wypowiedzi) czy podczas jazdy mam możliwość z trybu D (będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D" ) przejść płynnie i bezboleśnie dla układu na tryb 1, 2 lub 3?

Z góry bardzo dziękuję za ewentualne sprostowanie tematu.
Ponieważ posiadam :mb: od 2 tygodni (i również jest to mój pierwszy w życiu automat) chciałbym w przyszłości przysłużyć się na tym forum pomagając kolejnym nowicjuszom.

Pozdrawiam. :D
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,128 sekundy. Zapytań do SQL: 10