Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:18 |
Pytanie o automat |
Autor |
Wiadomość |
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 14:56
|
|
|
Gomezio napisał/a: | ZTCW skrzynia ma blokadę, która mu na to nie pozwoli. Ale nie będę się o niej samodzielnie przekonywał | Chcialem tylko powiedziec ze dziala ono znakomicie |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:00
|
|
|
Podsumowując
Uwaga, przy używaniu P na górkach (podjazdy na światłach itp). Osobiście znam ludzi którzy się tym kompletnie nie przejmuja, ale szkoda mi troche tego hamulca zapadkowego i wolę zaciągać ręczny.
Poza tym w innej pozycji niż P nie da się wyciągnąć kluczyka. Tak samo nie da się odpalić w innej niż P i N.
Biegów 1-3 na obecną chwilę proponuje nie używać. Poucz się "zachowania" skrzyni na wybieraku P do D, którym manipulować możesz tylko stojąc (co zostało napisanę; nie stosuje się tego typu technik, gdyż pompa olejowa skrzyni jest współosowio na którymś z wałków sprzegniętych razem z biegiem - nie wiem jak jest w Mercedesie).
W korach możesz stawać na P, D, N, R na czym Ci się podoba, pamiętając o wcześniejszych punktach. Wiedz o tym, że stawanie na światłach przytrzymując hamulec na D nie jest szkodliwe dla skrzyni.
Jak już opanujesz technikę jazdy na D, możesz zobaczyć przy małych prędkościach jak się zachowuje skrzynia na każdym z przełożeń z cyferkami - np. na jadąc 80 wrzuć trójkę, potem 60 dwójkę, a 30 jedynkę. Cyferki działają na zasadzie ograniczania działania skrzyni do wybranego biegu - nie jest to rodzaj tiptronica. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:10
|
|
|
a od siebie dodam tylko tyle ze w czasie zimy, stając na skrzyzowaniach/podjazdach a wszczególnosci na górce i zjazdach ! na osniezonym/oblodzonym asfalcie nalezy mocniej wduszać pedał Hamulca Mając skrzynię na jakimkolwiek biegu
oblodzenie/sliskosc powoduje buksowanie kół a w rezultacie moze doprowadzić do zsunięcia sie auta (podjazdy, zjazdy)
jesli sie mylę prosze o sprostowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:14
|
|
|
Axwell napisał/a: | jesli sie mylę prosze o sprostowanie. | jesli chodzi o scislosc to na podjazdach nie spowoduje zsuniecia bo przednie kola sa zablokowane przez hamulec a tylne sie kreca odpychajac do przodu. Natomiast buksowanie kol spowoduje wyslizganie powierzchni pod kolami co moze spowodowac duza trudnosc w ruszeniu z miejsca i wymusi cofniecie sie na niewyslizgana czesc drogi natomiast na zjazdach jest to mozliwe jak sie ma slabe klocki z tylu |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:22
|
|
|
mrrocky napisał/a: | Axwell napisał/a: | jesli sie mylę prosze o sprostowanie. | jesli chodzi o scislosc to na podjazdach nie spowoduje zsuniecia bo przednie kola sa zablokowane przez hamulec a tylne sie kreca odpychajac do przodu. Natomiast buksowanie kol spowoduje wyslizganie powierzchni pod kolami co moze spowodowac duza trudnosc w ruszeniu z miejsca i wymusi cofniecie sie na niewyslizgana czesc drogi natomiast na zjazdach jest to mozliwe jak sie ma slabe klocki z tylu | na lekkiej bocznej pochyłosci przód bedzie trzymał a tył zsunie sie w bok |
_________________
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 21:35
|
|
|
nie bede polemizowal, teoretycznie moze tak, polecam tryb W skrzyni biegow bo na takim sie powinno jezdzic jesli kola buksuja juz na polsprzegle |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 23:42
|
|
|
Dziękuje wszystkim za informacje, z tego postu i z kilku innych dowiedziałem się co chciałem, jedyne interesujące mnie jeszcze info to takie że wyczytałem iż gdy skrzynia jest w pozycji Winter, auto rusza z drugiego biegu i szybciej zmienia biegi na wyższy. Tak ?, jak już pisałem ja nie czuje różnicy w jeździe na opcji standard a Winter wiec nie wiem czy to u mnie działa. Czy przycisk powinien podświetlać się mocniej ?, chodzi o to czy jak jest na W to W powinno się mocniej podświetlać niż S ? tak jak jest w przypadku gdy jadę na D to świeci się mocniej niż reszta. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 23:50
|
|
|
phan napisał/a: | jak już pisałem ja nie czuje różnicy w jeździe na opcji standard a Winter wiec nie wiem czy to u mnie działa. | start z 2-ki owszem, podczas jazdy nie ma roznicy rowniez u mnie. phan napisał/a: | Czy przycisk powinien podświetlać się mocniej ? | nie, mocniej podswietlaja sie tylko PRND4321 |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 07:11
|
|
|
Mam ASB od 3 lat i w warunkach normalnej ekspoloatacji robię tak:
D - jadę (nie ruszam "cyfr" bo i nie ma po co)
R - wiadomo, do tylu
P - parkuję
N - nie ruszam, jak jest dłuższy postój np w korku - używam P (jak ktoś wtedy puknie w kufer, lepsze byłoby mieć zapięte N)
1-4 - używa się podczas zjazdu z góry pod obciążeniem, albo podczas manewrów z przyczepką - ja osobiście użyłem ze 3x żeby potestować jak to działa i olałem
Przełącznik W/S w moim wypadku działa tak (gaz w podłodze):
W - zmiana biegów w górę przy około 4k obrotów, rusza z 2
S - zmiana biegów przy 6,5k obrotów, rusza z 1 (przynajmniej takie mam wrażenie)
Na W daję ZAWSZE jak jest naprawdę ślisko - inaczej każdy zakręt powoduje uślizg tyłu.
Na S jeżdzę przez wiekszość czasu. W normalnych warunkach szkoda mi "męczyć" autka na W
ASB jak zaobserwowałem wymaga też oponek zimowych. I to raczej z odpowiednią ilością bieżnika.
Inaczej trudno ruszyć (tylko W) a w czasie hamowania tył lubi znaleźć własną ścieżkę
Idzie zima - staraj się nie zakopać. A jak już się zakopiesz - pomysl 3x co robisz.
ASB trzeba operować w sposób przemyślany. Inaczej dowiesz się ile kosztuje naprawa... |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 08:10
|
|
|
A jak już się zakopiesz.. wyłącz ASR. O ile masz |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:19
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A jak już się zakopiesz.. wyłącz ASR. O ile masz |
Mam kontrole trakcji ale nie wiem gdzie się ją wł/wył
Dzięki wielkie wszystkim dużo się dowiedziałem |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:26
|
|
|
phan napisał/a: | Mam kontrole trakcji ale nie wiem gdzie się ją wł/wył |
Przycisku od ASR szukaj w okolicach włącznika świateł awaryjnych
|
Ostatnio zmieniony przez G. 17 Wrzesień 2008, 11:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Norkens
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:28
|
|
|
Ja powiem jak ja odczuwam różnice miedzy W a S. Więc mam C 200 CDI po liftingu (automat pięciobiegowy)
S - samochód rusza z pierwszego biegu i przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szybciej redukuje bieg
W - rusza z drugiego biegu (chyba ze dam gaz w podłoge to wtedy ruszy z pierwszego) i nie podczas naprzykład wyprzedzania po dodaniu troche gazu nie redukuje odrazu tylko ciagnie tym biegiem jakim jedziemy.
Jeszcze jedno jak dam gaz w podłogę to na S wchodzi na 4500 obrotów i wyższy bieg a na W do 4000 dochodzi na maxa.
Osobiscie jeżdze na S ale wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów.
To sa tylko moje sugestie |
_________________ C200 CDI Esprit 98r
WDB2021341A715618 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 11:43
|
|
|
Norkens napisał/a: | wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów. |
Proponuję nie powtarzać tego głośno, bo jeszcze ktoś się skusi.. Sugerujesz, że najlepiej ruszać z 5-tki?
Tryb W jest przeznaczony tylko i wyłącznie do jazdy w ciężkich zimowych warunkach. W pozostałych sytuacjach należy używać trybu S. |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 12:49
|
|
|
Witam! Podobnie jak kolega, który poprosił o podpowiedzi w/s automatycznej przekładni, ja również mając problem z wyszukaniem konkretnej informacji w tematach tego zacnego forum (przyznam dość obszernego), chciałbym zadać kilka pytań dodatkowych:
- czy tryb Winter można używać (lub też zaleca się) przy konkretnych prędkościach? tj. czy zachowuje się podobnie jak Standard, wybieramy go i jazda, a jedyne zmiany w pracy pojazdu dotyczą trudnych warunków na drodze?
- czy podczas podróży w górach (gdzie nie poleca się używania hamulca nożnego wiadomo czemu) zjeżdżając ze stromego stoku tryb D opanuje sytuację, czy lepiej wybrać któryś z 1, 2, 3? i podobnież wjeżdżając pod stromy stok, aby auto miało dostateczną moc oraz nie spalało niepotrzebnie paliwa męcząc się?
- (nie dokońca zrozumiałem Wasze wypowiedzi) czy podczas jazdy mam możliwość z trybu D (będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D" ) przejść płynnie i bezboleśnie dla układu na tryb 1, 2 lub 3?
Z góry bardzo dziękuję za ewentualne sprostowanie tematu.
Ponieważ posiadam od 2 tygodni (i również jest to mój pierwszy w życiu automat) chciałbym w przyszłości przysłużyć się na tym forum pomagając kolejnym nowicjuszom.
Pozdrawiam. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
|