Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
1 Luty 2012, 21:18
Pytanie o automat
Autor Wiadomość
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 13:00   

mnef napisał/a:
- czy tryb Winter można używać (lub też zaleca się) przy konkretnych prędkościach? tj. czy zachowuje się podobnie jak Standard, wybieramy go i jazda, a jedyne zmiany w pracy pojazdu dotyczą trudnych warunków na drodze?

Ustawiasz "W" i jazda. Żadnej głębszej filozofii :)
Cytat:
- czy podczas podróży w górach (gdzie nie poleca się używania hamulca nożnego wiadomo czemu) zjeżdżając ze stromego stoku tryb D opanuje sytuację, czy lepiej wybrać któryś z 1, 2, 3? i podobnież wjeżdżając pod stromy stok, aby auto miało dostateczną moc oraz nie spalało niepotrzebnie paliwa męcząc się?

W naszych górach spokojnie poradzisz sobie jeżdżąc tylko na D (chyba, że ciągniesz przyczepę). Ale na dłuższych zjazdach lepiej używać do hamowania silnika niż hamulców ;-)
Cytat:
- (nie dokońca zrozumiałem Wasze wypowiedzi) czy podczas jazdy mam możliwość z trybu D (będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D" ) przejść płynnie i bezboleśnie dla układu na tryb 1, 2 lub 3?

mrrocky pisał, że w przypadku, gdy prędkość obrotowa silnika jest zbyt duża dla danego biegu, zadziała blokada w skrzyni biegów, która uniemożliwi Ci zmianę ustawienia skrzyni na takie, które mogłoby być dla niej niebezpieczne. W innym przypadku możesz dowolnie wajchować.

Proponuję skorzystać z informacji zawartych na stronie http://www.automat.pl - jest tam sporo informacji o tym, jak poprawnie korzystać z automatu.

Np.:
Jak i kiedy stosować blokowanie drugiego biegu
Jak i kiedy stosować blokowanie pierwszego biegu
Zastosowanie przełącznika modyfikacji programu
 
 
Norkens 

Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 13:02   

Gomezio napisał/a:
Proponuję nie powtarzać tego głośno, bo jeszcze ktoś się skusi.. Sugerujesz, że najlepiej ruszać z 5-tki?


Nie no ja także jeżdżę na S mówie aby jakie różnice ja odczułem między S a W to są tylko moje odczucia.
_________________
C200 CDI Esprit 98r
WDB2021341A715618
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 13:30   

mnef napisał/a:
będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D"
To nie są odpowiedniki :!:
Tryb pracy D wykorzystuje wszystkie przełożenia, natomiast tryb 4 tylko do 4 biegu. Są one obok siebie, ale nie jest obojętne czy pociągniesz wybierak do siebie czy od siebie :!:

Jadąc np. ok. 80km/h zdejmij nogę z gazu, aby skrzynia zapięła 5-kę i przełącz z D na 4 (pociągając wybierak do nogi) i obserwuj obrotomierz.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 18:28   

Norkens napisał/a:

Osobiscie jeżdze na S ale wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów.
To sa tylko moje sugestie :)


Ja mam C240 i dlatego wyprzedza się zdecydowanie lepiej na S
ASB przy wdepnięciu pedału w glebę zredukuje o 1 lub i o 2 biegi i ciągnie aż miło.
Kop jakiego ma pomiędzy 80 a 140km/h jest niesamowity.
Sporo lepiej się zbiera niż chociażby 2.0 TDI którym ostatnio śmigam.
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 19:04   Pytanie o automat

bardzo dziękuję za udzielenie przejrzystej odpowiedzi.
pozdrawiam
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Gość

  Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 21:25   

W roli wyjasnienia zdaje sie z 1 czy 2 postu
W- winter
S- sommer :P
pozdro
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 21:28   

litosci niedzwiedz19,
W - Winter
S - Standart
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 22:08   

mrrocky, litości.

Standard ;-)
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 22:08   

iee tam :wink:
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 18:15   

Toście se pogadali :lol:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Październik 2008, 21:55   

Mam pytanie jakie macie obroty przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu ? jazda około 50 km/h ?, zawsze miałem manuale fakt ale zawsze byłem zdania że silnikiem benzynowym nie jeździ się poniżej 2 tyś. obrotów. A gdy delikatnie ruszam to 1,5 tys i już dwa, zaraz trzy i tak się kulam po 1,3 obrotów.. przyspieszę trochę podciągnę ile będę chciał np. do 3,5 ale gdy przez chwile już nie będę przyspieszał i zobaczy ze koniec zaraz zrobi jakieś dieslowskie obroty. Drugie pytanie czy to normalne ze po wduszeniu pedału gazu do wduszenia kick downu auto ciągnie po 6,2 ?? auto z tym silnikiem jest słabe dlatego od 5 tys już po prostu nie idzie, a jechałem ze 180 a on ciągnie te czwórkę do zwariowania i dociągnąć nie może, spuszczam nogę z gazu wrzuca piec i odrazu czuć ze auto dalej ciągnie. Tak ma być czy mam za mało oleju np. ?
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 19 Październik 2008, 22:07   

Mi przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu też zmienia biegi przy niskich obrotach.
Dla tego często w mieście blokuje go na 4 :D
Natomiast po wduszeniu pedału gazu do końca zmienia mi biegi w okolicach mocy maksymalnej (4500obr)

Bore x stroke 85,3 x 78,7 mm
Total displacement 1799 ccm
Compression ratio 9,8
Crankshaft bearing 5
Output 90 kW / 122 hp at 5500 /min
Maximum torque 170 Nm at 4200 /min

Powinien Ci zmienić przy około 6000obr.
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Październik 2008, 07:59   

phan u mnie jest tak samo - nie wciskając głębiej gazu, obroty zmienia ASB już przy 2000obr/min, i jeżdzę mając po 1.3 / 1.5 tys. najwyraźniej tak musi być.

natomiast zaobserwowałem następujące zjawisko i proszę o sugestie:

auto nie rozgrzane - dopiero wskazówka temp.silnika unosi się cierpliwie, zdążyłem ruszyć, jadę, ASB jakby "przeciąga" zmianę biegów (obroty rosną do 2.2tys .. 2.5tys.. 2.8tys.. czasem nawet do 3tys) i po osiągnięciu wyższych obrotów jeszcze tak jakby trzyma bieg a w zasadzie stara się ciągnąć go dalej i czuję jak auto się jakby zmula i nie przybywamu mocy, jak docisnę gaz jeszcze to obroty wskakują wyżej i dopiero następuje wymuszone jakby wbicie biegu wyższego. po kilku minutach, bodaj 2 czy 3 już jest normalnie, wskazówka nie przekracza 2 tys obr przy stałej prędkości np. 70km/h (odpowiednio około 1.6tys.obr/min).

spowodowane przez ssanie (silnik się dogrzewa) i jest to prawidłowe działanie?
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 20 Październik 2008, 11:55   

mnef napisał/a:
auto nie rozgrzane - dopiero wskazówka temp.silnika unosi się cierpliwie, zdążyłem ruszyć, jadę, ASB jakby "przeciąga" zmianę biegów (obroty rosną do 2.2tys .. 2.5tys.. 2.8tys.. czasem nawet do 3tys) i po osiągnięciu wyższych obrotów jeszcze tak jakby trzyma bieg a w zasadzie stara się ciągnąć go dalej i czuję jak auto się jakby zmula i nie przybywamu mocy, jak docisnę gaz jeszcze to obroty wskakują wyżej i dopiero następuje wymuszone jakby wbicie biegu wyższego. po kilku minutach, bodaj 2 czy 3 już jest normalnie, wskazówka nie przekracza 2 tys obr przy stałej prędkości np. 70km/h (odpowiednio około 1.6tys.obr/min).

spowodowane przez ssanie (silnik się dogrzewa) i jest to prawidłowe działanie?


To nie jest usterka :idea:
To prawidłowy objaw funkcjonowania ASB. Na zimnym silnik szybciej będzie rozgrzewał katalizator do optymalnej temp. działania. - aspekt ekologiczny, niestety tak już jest.

To jest poprawne działanie ASB :idea: , nic nie kombinuj.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:12   

To dziękuję ślicznie za Wasze komentarze, już wiem ze tak ma być. Choć i tak mi się to nie podoba :mrgreen: , dalej twierdze ze poniżej 2 tyś. nie należy jeździć benzyną a o objawach o których wspomniał mnef, też mógłbym coś napisać... też mnie to drażni i też się tego czepiam.. Bo nigdy nie kręciłem wysoko zimnego silnika, i serce będzie mi się kroić jak na mrozie będzie go ciągnął tak wysoko. No trudno są wady i zalety ASB.
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 10