|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Gaśnie przy skręcie / ruszaniu? |
Autor |
Wiadomość |
kas
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 20:12 Gaśnie przy skręcie / ruszaniu?
|
|
|
Witam,
Mam kolejny problem z moją
Po ostatniej wizycie u mechanika wszystko pięknie działało, 50 km, i nagle...
podczas skrętu w lewo przy niewielkiej prędkości (wyjeżdżanie z parkingu) - zgasł. Od razu, wszystkie kontrolki się zapaliły i tyle. Co prawda odpalił od razu, ale dlaczego zgasł? (automat)
Nauczony poprzednimi doświadczeniami, gdy padła cewka i czujnik położenia wału - i gdy silnik gasł po 5 minutach i zostawało holowanie albo czekanie 30 minut - boję się jeździć teraz w lokalnych korkach, bo blokada ulicy/skrzyżowania będzie się równać z linczem
Od tego czasu czasem (nie zawsze) przy ruszaniu albo przy niewielkich prędkościach potrafi 'zachwiać', tak, jakby chciał zgasnąć. Po depnięciu wszystko się stabilizuje, no ale ostatnio pada dużo, korki wielkie, ślisko i deptać ot tak sobie nie mogę... natomiast przy większych prędkościach wszystko ok.
Mam wrażenie, że gdy nieco zwiększę pobór prądu (światła, klima/grzanie, wycieraczki itp) - wtedy jest bardziej skory do gaśnięcia, natomiast gdy np. chcę wjechać na krawężnik - zatrzyma się i dopóki nie wcisnę mu gazu nie wjedzie, ale nie zgaśnie.
Cały czas słyszę też dziwny pisk (ale nie pisk rodzaju pasek tylko typu pompkowatego), którego wysokość zmienia się w zależności od poboru prądu (i to nawet niewielkie różnice zmieniają ten dźwięk). Radio już wykluczyłem;-).
Do tego jeszcze jedno pytanie - wycieraczki świateł - jedna cały czas pracuje przy włączonych światłach, jak mogę ją wyłączyć (albo chociaż włączyć drugą, bo jedna pracująca głupio wygląda)?
I jeszcze jedno - w bagażniku z prawej strony tuż koło akumulatora jest dziwna plastikowa rurka, do czego ona jest? Znalazłem coś o rurce spływu wody z szyberdachu, ale ona zawsze z przeciwnej strony...
A więc pytania:
1) czy może to być uwalony alternator który podczas skręcania na niskich prędkościach nie wyrabia? (on jeszcze nie był wymieniany)
2) a może tradycyjnie przepływomierz/przepustnica?
Po zapaleniu silnika przez kilka sekund jest 1k, a potem spada do 500 obrotów, ale to chyba normalne? (wskazówka jest względnie spokojna)
Przepraszam za kolejnego posta z problemem, ale już nie mogęę... (wiązka wymieniona, czujnik wału wymieniony, komputer był i wszystko ok, świece oleje filtry wszystko wymienione, o klockach tarczach miskach nie wspominam, benzynę też tankuję chyba najlepszą)... |
Ostatnio zmieniony przez kas 28 Czerwiec 2012, 09:47, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 20:16
|
|
|
kas napisał/a: | - wycieraczki świateł - jedna cały czas pracuje przy włączonych |
zwarcie gdzieś jest.
mają działać tylko wtedy kiedy są włączone światła i gdy uruchomisz sprysk szyby czołowej
[ Dodano: 29 Wrzesień 2010, 20:17 ]
kas napisał/a: | I jeszcze jedno - w bagażniku z prawej strony tuż koło akumulatora jest dziwna plastikowa rurka, |
to jest odprowadzenie wody z aku, powinna być podpięta do aku i do tak jak by podłogi bagarku |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
kas
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 20:22
|
|
|
maurycy napisał/a: | to jest odprowadzenie wody z aku, powinna być podpięta do aku i do tak jak by podłogi bagarku |
Aa dziękuję, nie wiedziałem że coś takiego się stosuje.
Szkoda, że nie rozwiąże to pozostałych problemów;-) |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 20:37
|
|
|
kas napisał/a: | podczas skrętu w lewo przy niewielkiej prędkości (wyjeżdżanie z parkingu) - zgasł. Od razu, wszystkie kontrolki się zapaliły i tyle. Co prawda odpalił od razu, ale dlaczego zgasł? (automat) |
Kiedyś widziałem taką sytuację w W123.
Sprawdź czy przy skręcaniu kół na postoju w tą stronę też zgaśnie. \
kas napisał/a: | Mam wrażenie, że gdy nieco zwiększę pobór prądu (światła, klima/grzanie, wycieraczki itp) - wtedy jest bardziej skory do gaśnięcia, |
To normalne, obciążasz silnik, więc ma "łatwiej" zgasnąć.
kas napisał/a: | chcę wjechać na krawężnik - zatrzyma się i dopóki nie wcisnę mu gazu nie wjedzie, ale nie zgaśnie.
|
To raczej normalne. Na krawężnik wysokości 3-4cm wjedziesz z rozpędu, przed wyższym się zatrzymasz. Po puszczeniu hamulca auto oprze się kołem o krawężnik i nie wjedzie, trzeba delikatnie dodać gazu. |
|
|
|
|
kas
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2010, 20:41
|
|
|
No tak, zgadza się, ale przecież w sumie silnik w ogóle nie powinien zgasnąć, a miałem na myśli że skoro nie gaśnie na krawężniku to dlaczego gaśnie (i czy rzeczywiście to powód?), gdy pobór jest większy?
Łukasz napisał/a: | To normalne, obciążasz silnik, więc ma "łatwiej" zgasnąć.
|
łatwiej, nie łatwiej;-), w ogóle nie powinien zgasnąć, nawet gdybym mikrofalówkę samochodową czy też iPaq-a podłączył pod zapalniczkę (no, może przesadziłem z tym ostatnim)...
A jeżeli chodzi o 'planowane' próby zgaszenia silnika - no... nie da się, próbowałem i jeżdżąc powoli w kółko, i ruszając, i pod górkę, zwalniając, przyspieszając, z odbiornikami na maxa, bez odbiorników itd. - jak 'trzeba', to oczywiście nie gaśnie.
Tylko zgaśnie mi gdzieś na środku skrzyżowania w godzinach szczytu w deszczu.
(ostatnio coś mi waliło niesamowicie w kole i 2 km przed mechanikiem zupełnie ustało, i jak tu wytłumaczyć że mi się nie wydawało;)) |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2010, 06:06
|
|
|
Na razie zgasł Ci tylko raz. To mogło być wiele rzeczy. Proponuje jeździć w godzinach poza szczytem i próbować, szukać warunków w jakich auto gaśnie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2010, 10:55
|
|
|
Mam podobny problem, tzn. może jeszcze nie problem, ale być może zwiastun problemu. Jak jade powoli w korku i zahamuje to widze jak obroty spadają tak gdzieś do 500, tak jak bym w samochodzie z ręczną skrzynią za późno wcisnął sprzęgło, a po chwili wstają na ok 700 i dzieje się tak tylko jak się tak całkiem powoli w korku kulam i skrzynia jest cały czas na jedynce, a nasila się ten problem jak sobie tę jedynkę zablokuję. Natomiast zupełnie nie występuje przy hamowaniu z większych prędkosci, wtedy wszystko jest ok. Także może skrzynia w tym wypadku w podobnych okoliczościach zdusiła silnik.
W przyszłym miesiącu będę się ustawiał na wymiane oleju w skrzyni, bo już mam na nim ponad 50 kkm i zobaczymy czy to coś da. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Październik 2010, 16:32
|
|
|
Javoreczek, sprawdź wężyk podciśnienia PMS - kolektor dolotowy. Miałem ten sam problem w ubiegla zimę po wymianie uszczelki. Jak wyciągnąłem wężyk i puściłem go na nowo raz jeszcze (ten sam wężyk) to problem zniknął. Widocznie była jakaś nieszczelność albo był zagięty gdzieś. Lubił mi gasnąć, dławić się i dusić. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Październik 2010, 09:26
|
|
|
O tym wężyku to czytałem na jakims ruskim forum (nawet się tam komus zapchał więc se załozył filterek ), także sprawdzony. Poza tym z silnikiem nie ma problemów. Tak na moje odczucie to ewidentnie skrzynia go próbuje dławić. Nie jest to uciążliwe, ale za kazdym razem jak się cos takiego dzieje to się zastanawiam kiedy jej się wreszcie uda
Może też jest to kwestia szybkosci działania nastawnika przepustnicy. Im starszy i bardziej zuzyty, tym gorzej sobie radzi ze zmiennym obciązeniem silnika przez skrzynie na biegu jałowym.
W każdym razie zmienie olej w skrzyni i zobacze. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
toocool
Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 22 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2013, 20:02
|
|
|
Wyjaśniło się coś z tym gaśnięciem? Mam podobny problem i szukam przyczyny. |
_________________ WDB2020181A319339
W202 C180 ASB |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|