|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Jak zdemontować panel? |
Autor |
Wiadomość |
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 13:19 Jak zdemontować panel?
|
|
|
Witam!
Przeglądam forum, widzę kilka opisów demontażu elementów kokpitu, ale nie dostrzegam głębszego zaangażowania w objaśnienie sposobu wymontowania panela kokpitu (tego, który maskuje pokrętła, radio itp. Amianowicie potrzebuję zdjąć bezboleśnie dla plastików karbonowy panel, w celu:
-wymiany radia (chyba nikt nie uwierzy jakie poprzedni właściciel miał zamontowane kaseciak blaupunkt.. w którym trzeba RECZNIE obracać kasety), chciałbym zabrać się za to wkońcu - wymienić radio na lepsze.
-podchodząc do wymiany radia, chciałbym też jednocześnie podpiąć pod zaciski radia + i mase do CB.
pytanie moje kieruję do Was Koledzy, jak zdemontować panel, jak wymontować stare radio, pod które PINy podłączyć CB, aby działało niezależnie od radia? Wiem, że kilka razy podobne tematy były poruszane, ale bez szczegółowego opisu. Proszę o rady.
Pozdrawiam |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 13:30
|
|
|
Kolego przede wszystkim wykrec 2 wkrety któe mocują schowek zaaraz pod radiem... znajdziesz je w górnej czesci schowka...
nastepnie musisz wyjąc radio, byc moze beda potrzebne specjalne klucze jakich uzywa sie do oryginalnych radii mercedesowskich... za radiem znajdują sie kolejne 2 wkrety , zsuwasz nakładki na potencjometry po czym panel zsuwasz lekko w dół i odciągajac lekko do siebie ...
jak kolwiek wszystkie sruby mocujące sa na wierzchu, wiec jesli któeś pominąłem napewno wypatrzysz.
BTW.
nie dziwie sie ze istnieja serwisy ASO jesli tak prostą czynność jaką jest opisana powyzej nalezy tłumaczyć. Jesli robimy coś z głową to nic nie uszkodzimy...
Przewody najprawdopodobniej bedą oznaczone
"ground" brązawy lub czarny - masa
"+" jako czerwony
jesli Radio działą tylko na włączonym zapłonie podepnij sie pod zapalniczkę, od której prowadzisz przewody z wtyczką do np schowka mozna wszedzie indziej gdzie bedziesz miał lepszy dostep lub by nie drazniły kable. |
_________________
|
|
|
|
|
bbula
v6 pięknie brzmi:)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 47 Skąd: Glenealy - IE
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 13:59
|
|
|
Zacznij od zdJęcia pokręteł od nawiewu,tylko ustaw sobie na 0 (albo poprostu skierowane w dół)
A reszta jak wyżej opisane...
Z tą uwagą że jeśli radio nie jest zamontowane z tyłu,na śrubę,to wyjdzie razem z panelem i wtedy wystraczy wepchnąć blaszki od kieszeni które je blokują żeby wyjąć w jednym kawałku.
A i jeszcze jedno,jak zdejmiesz panel,to wyjdą Ci białe "wtyczki" od pokręteł nawiewu,uważaj żeby tam nie namieszać (czyli nie kręć nimi dla własnego spokoju) bo pózniej może sie okazać że będziesz ściągał ponownie żeby to ustawić... |
_________________ Was WDB2020182F810473 C180 Auto Elegance 11/98'
Now WDB2020262F736027 C240 Auto Elegance 04/98' |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 14:08 Jak zdemontować panel?
|
|
|
Dziękuję za pomoc. Axwell komentarz btw był zbędny. pozdrawiam. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 14:23
|
|
|
bbula napisał/a: | A i jeszcze jedno,jak zdejmiesz panel,to wyjdą Ci białe "wtyczki" od pokręteł nawiewu,uważaj żeby tam nie namieszać (czyli nie kręć nimi dla własnego spokoju) bo pózniej może sie okazać że będziesz ściągał ponownie żeby to ustawić... | nie strasz młodego, wtyczki sa dosc solidnie zamocowane... |
_________________
|
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 16:51
|
|
|
bbula napisał/a: | Zacznij od zdJęcia pokręteł od nawiewu,tylko ustaw sobie na 0 (albo poprostu skierowane w dół)
A i jeszcze jedno,jak zdejmiesz panel,to wyjdą Ci białe "wtyczki" od pokręteł nawiewu,uważaj żeby tam nie namieszać (czyli nie kręć nimi dla własnego spokoju) bo pózniej może sie okazać że będziesz ściągał ponownie żeby to ustawić... |
Nie wiem jak kolego u Ciebie ale w mojej Celince można te pokretła założyć tylko w jeden sposób.
Nie ma więc mowy o namieszaniu. |
|
|
|
|
bbula
v6 pięknie brzmi:)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 47 Skąd: Glenealy - IE
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 17:04
|
|
|
comza napisał/a: | bbula napisał/a: | Zacznij od zdJęcia pokręteł od nawiewu,tylko ustaw sobie na 0 (albo poprostu skierowane w dół)
A i jeszcze jedno,jak zdejmiesz panel,to wyjdą Ci białe "wtyczki" od pokręteł nawiewu,uważaj żeby tam nie namieszać (czyli nie kręć nimi dla własnego spokoju) bo pózniej może sie okazać że będziesz ściągał ponownie żeby to ustawić... |
Nie wiem jak kolego u Ciebie ale w mojej Celince można te pokretła założyć tylko w jeden sposób.
Nie ma więc mowy o namieszaniu. |
Mi sie udało,nie zapominaj że da sie włożyć do góry nogami |
_________________ Was WDB2020182F810473 C180 Auto Elegance 11/98'
Now WDB2020262F736027 C240 Auto Elegance 04/98' |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 18:31
|
|
|
Nie da się włożyć inaczej niż ma być. Amen. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 19:55
|
|
|
comza napisał/a: | Nie da się włożyć inaczej niż ma być. Amen. |
Przy mnie jeden facet włożył do góry nogami wtyczkę od monitora VGA, a też podobno się nie da, bo wejście jest odpowiednio wyprofilowane.. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 20:02
|
|
|
Gomezio, rotfl a ja myslałem, że jak ktoś wkłada odwrotnie SDRAM (!) do gniazda na płycie to jest dobry! I jeszcze mówił "no zatrzasnęło się" |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 00:29
|
|
|
Axwell napisał/a: |
jesli Radio działą tylko na włączonym zapłonie podepnij sie pod zapalniczkę, |
Zapalniczka też (niestety!) działa po przekręceniu kluczyka.... |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 00:34
|
|
|
Gerri napisał/a: | Zapalniczka też (niestety!) działa po przekręceniu kluczyka.... | to tak jak i u mnie |
_________________
|
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 09:02 Jak zdemontować panel?
|
|
|
Witam, być może jest to wiedza zbędna a być może komuś się przyda. Koledzy wyżej opisywali mniej więcej co i jak. Tyle, że postaram się dodać pare szczegółów. Tak
czy siak, radio CB podłączyłem i jest ok.
No więc:
Wykręciłem dwie śrubki pod radiem (krzyżak), po wyciągnięciu całego
radia (moje nie miało zdejmowanego panela więc piszę - całego) zastałem
na jego tyle dwa wielowtyki (kombinowane). Na marginesie mówiąc
zaskoczył mnie brak kabla od anteny, przynajmniej wiem dlaczego radio
nie działało poza centrum szczecina
Po odłączeniu ich (i uprzednim zapamiętaniu, że ten z grubym białym
kablem ma iść do góry, a drugi na dół - każdy wtyk ma wiele kabli ale
tylko jeden miał jednolity biały gruby tj. 0,5mm2 albo 0.75mm2 ale w
grubej izolacji ) wyciągnąłem radio. Maskownica panela (u mnie
karbon) podnosi się, ale nie całkiem, gdyż od góry wciąż blokują ją
nawiewy - ich nie było potrzeby ruszać. Odkręcenie wyżej wspomnianych
śrubek, poskutkowało tym, że 'pułka' pod radiem dała się wyciągnąć (jest
tylko dobrze spasowana, już nic jej w tym momencie nie trzyma, tylko
trzeba wyciągnąć zdecydowanie ale powoli i ostrożnie. Wtedy dostęp do
kabli od zapalniczki jest dobry. Myślalem, że mam tylko atrape i brak
zapalniczki, ale okazało się, że ową atrapą jest... klapka (podnoszona
do góry) a o tak banalne rozwiązanie nie śmiałem podejrzewac
Na końcu gniazda zastałem kolejny wielowtyk. Miał trzy kable. Czerwony w
niebieskie poprzeczne paski, brązowy i czarny z dwoma paskami
niebieskimi wzdłuż bięgnącymi. Przez zboczenie w pracy nabyte, uznałem,
że czerwony to będzie + .... jak się okazało, + jest ten czarny z
niebieskimi paskami. Masą jest brązowy (-). Rozciąłem kabel + i - około
5cm od wspomnianego wielowtyku (aby to zrobić musiałem go wypiąć i
trochę wyciągnąć bo był trochę schowany). Zarobiłem końcówki tulejkami.
Kable od zasilania CB (czerwony + i czarny -) też zarobiłem tulejkami i
najzwyklej w świecie skrosowałem przy pomocy tzw. wagoklemów (klem lub
też szybkozłączka firmy WAGO polecam ze względu na wygodę chociaż są
bardzo drogie. Po tym wielowtyk od gniazda zapalniczki wrócił na swoje
miejsce, kable z klemami na opaski do wiązek już istniejących żeby nić
nie latało i nie wydobywało niepotrzebnych dźwięków. Po przekręceniu
kluczyka załączyło się radio i radio CB. Wszystko ok. Poskładałem
wszystko do kupy z powrotem. I tyle.
Wiem, że czynność banalna, jak to skomentował Axwell wyżej. Ale komuś
może sie przyda. Ja jak miałem daewoo to różne rzeczy robiłem a inni
uczyli się ode mnie. Teraz ja uczę się od innych co i jak w MB ;] i
szacun dla tego forum.
Pozdrawiam |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 10:53
|
|
|
dla sprostowania, niespełna rok temu rozbierałem na czesci robiąc szczegółową fotorelacje z demonazu deski rozdzielczej... w której to zawarty jest demontaż panela...
jak kolwiek, Cieszymy sie ze opisałeś to na forum ... |
_________________
|
|
|
|
|
Docent
www.kreslarnia.pl
Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 60 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2010, 21:22
|
|
|
Jako że zawsze wolę nie zakładać nowego tematu by nie podpaść starszyźnie tego forum podepnę się pod ten wątek.
Mianowicie czy w miejsce tego w/w schowka można zamontować schowek z w210 ten z klapką. Chciałbym to wykorzystać do maskowania radia. |
_________________ C200 Kompresor 192KM '99r.
WDB2020821F837053 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|