Tempomat |
Autor |
Wiadomość |
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Październik 2006, 09:02 Tempomat
|
|
|
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić wszyskie opcje w tym tempomacie. Jak na razie używam go tak jak zwykłego (góra szybciej, dół wolniej, prędkośc trzyma - jest ok)
Ale nie bardzo potrafię rozszyfrować do czego służy np opcja nr. 5 (patrz załącznik) czyli wciśnięcie dźwigienki?
Mam instrukcje - ale po niemiecku, a ja w tym języku nic nie kumam...
Załączam skany z instrukcji. Gdyby ktoś zechciał mi wytłumaczyć szczegóły działania takiego tempomatu
Coś się wczoraj zwaliło z tymi załącznikami. Dziś wczytałem jeszcze raz i mam nadzieję, że będą widoczne.
Pozdrawiam
1.jpg strona1 |
|
Plik ściągnięto 1157 raz(y) 55,26 KB |
2.jpg strona2 |
|
Plik ściągnięto 2291 raz(y) 86,41 KB |
3.jpg strona3 |
|
Plik ściągnięto 497 raz(y) 105,31 KB |
4.jpg strona4 |
|
Plik ściągnięto 304 raz(y) 33,9 KB |
|
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
Ostatnio zmieniony przez cieply 26 Październik 2006, 09:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24 Październik 2006, 12:56
|
|
|
Pomógłbym ci, ale gdzie dwa pierwsze pliki?
Sam mam tempomat, ale go nigdy nie używałem, może się przy okazji czegoś nauczę... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Październik 2006, 08:22
|
|
|
Poprawiłem
Coś się wczoraj zwliło z tymi załącznikami - dziś wczytałem jeszcze raz i na razie jest ok. Podtrzymuje prośbę o pomoc w wyjaśnieniu działania tempomatu.
Pozdrawiam |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Październik 2006, 09:35
|
|
|
Ok, więc tak:
Dżwignia pełni dwie funkcje: tempomatu (stała prędkość) i ograniczenia prędkości (prędkość maksymalna).
Prędkości nastawia się w górę (1) lub w dół (2) co 10 km/h
Wyłączanie 'od siebie' (3)
Dokładne ustawianie co 1 km/h 'do siebie' (4), także przywracanie ostatnio zapamiętanej prędkości po wyłączeniu.
Przełączanie pomiędzy trybami (5). W trybie tempomatu świeci się kontrolka na dźwigni, w trybie ograniczenia prędkości na desce rozdzielczej (LIM).
Kickdown znosi ograniczenie prędkości i tempomat, naciśnięcie hamulca tylko tempomat.
Wszystko działa powyżej 30km/h.
Tyle w skrócie co istotne, mam nadzieję, że zrozumiale.
pozdr |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Październik 2006, 09:57
|
|
|
Hej, dzięki!
Nie miałem pojęcia, że jest ta opcja z ograniczeniem prędkości...
Jeszcze dopytam: właczenie tej ostatnio zapamiętanej predkości - dotyczy tej maksymalnej, czy tej na której ustawiłem tempomat? Odbywa się to przez właczenie dźwigni do siebie (4)?
Rozumiem, że tą maksymalna prędkośc ustawia sie poprzez naciśnięcie w odpowiednim momencie dźwigni (5).
Fajny gadżet - choć chyba nie będe za często z niego korzystał...
Pozdr |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Październik 2006, 10:04
|
|
|
Ustawianie prędkości (1 i 2) dotyczy obu trybów.
I z tego, co ja rozumiem, przywracanie ostatnio zapamiętanej prędkości (4) dotyczy tylko ograniczenia prędkości. To nie jest tam jasno napisane.
Trzeba by przetestować.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2006, 09:12
|
|
|
Hej
Zoorientowałem się wczoraj, że dalej też jest o tempomacie - doskanowałem reszte i uzupełniłem strone 3 i 4.
Może to coś więcej wyjaśni.
A test (niestety krótki) wygląda tak:
Tempomat jak wcześniej - wszystko działa, ale nie świeci się wtedy kontrolka na dźwigni.
Ograniczenie prędkości faktycznie zadziałało i świecło się "lim" na desce rozdzielczej.
Nie mogę jedynie dojść co powoduje wciśnięcie dźwigni (5) - świeci sie wtedy kontrolka na dźwigni i (chyba) nic się nie dzieje...
Pozdrawiam |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2006, 10:17
|
|
|
Po pierwsze - sorry, trochę źle doczytałem. Kontrolka na dźwigni świeci wtedy, gdy włączony jest tryb ograniczenia prędkości, a LIM wtedy, gdy ograniczenie jest ustawione i aktywne.
Reszta tak samo.
Dodatkowo, można włączyć stałe ograniczenie prędkości pomiędzy 190 km/h a prędkością maksymalną samochodu: dźwignia zmiany biegów na P, dźwignia tempomatu na 5, kluczyk przekręcić w poz. 2, po ok. 1 sekundzie dźwignię nacisnąć w pozycję 4, aż pokaże się prędkość na wyświetlaczu. Puścić dźwignię, prędkość błyska. Ustawić żądane ograniczenie 1 lub 2, zapamiętywanie przytrzymaniem dźwigni w pozycji 4, do potwierdzenia sygnałem dźwiękowym.
Usuwanie: ustawić prędkość aż pokaże się na wyświetlaczu, przytrzymać 4 do sygnału dźwiękowego.
Na krótko przed osiągnięciem ograniczonej prędkośći max. zacznie błyskać LIM.
Po włączeniu stacyjki ustawione ograniczenie na krótko ukaże się na wyświetlaczu.
Fajna rzecz, ile to człowiek może się dowiedzieć czytając instrukcję.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2006, 10:35
|
|
|
A to ciekawostka...
Jednego tylko nie rozumiem - to może być prędkość tylko z przedziału miedzy 190km/h a maksymalna...??? W moim C180 to w/g danych katalogowych chyba ze 3km/h...
Pozdro |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
Ostatnio zmieniony przez cieply 26 Październik 2006, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2006, 11:20
|
|
|
190 km/h
Tak napisali.
Sprawdzę u siebie, czy da się ustawić np. 205....
[ Dodano: 27 Październik 2006, 14:05 ]
No i dało się....
Daje się ustawić prędkość z zakresu 190-243 km/h w skoku co 5 km/h... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 28 Październik 2006, 00:10
|
|
|
Chcialbym sie dowiedziec czy ktos z was dokldal tempomat. Znalazlem instrukcje zalozenia i to niby takie proste... Czy ktos wie jakie tam sa kruczki ? Np czy mozna miec skrzynie manualna i tempomat?
Fajny link: Kod: | http://www.studenci.pl/inf_1.htm |
Pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Październik 2006, 10:55
|
|
|
proste to moze i to sie wydaje ale jest z tym troche klopotu po pierwsze drogi osprzet ktorego tak latwo nie dostaniesz a troche tego jest,jeden z kolegow z innego forum tez chcial zakladac do w201 z manualem ale po rozeznaniu sytuacji skonczylo sie na zakupie przełacznika i jakiegos przekaznika i plan upadł... |
|
|
|
|
cieply
cieply
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Październik 2006, 09:18
|
|
|
Hej Sewan!
To i ja sprawdze
Ustawie na 190 i zobaczymy....
- tylko ty masz chyba automat (piszesz o pozycji P). czy coś piszą jak ustawić to ograniczenie w manualu?
Pozdrawiam |
_________________ Marcin
C 180 Touring '99 +BRC SQ24 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30 Październik 2006, 09:42
|
|
|
W tej instrukcji piszą tyko o automacie.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19 Grudzień 2006, 00:23
|
|
|
Witam serdecznie posiadam C-180elegance autom 1994r wszystko chodzi jak ta lala oprocz tempomatu jakis czas temu wszystko bylo ok ale pewnego dnia postanowilem użyć tempomatu i ku mojemu zdziwieniu klikam wajchom a to nic zero reakcji po paru kilometrach klikam dzial ok jade pare chwil samoczynnie sie wylącza wkońcu zgupialem sprawdzilem bezpiecznik wyglada ok nie mam wiecej pomysłów pomóżcie !? |
|
|
|
|
|