Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
[M104] Flitr K&N a przepływomierz
Autor Wiadomość
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Październik 2008, 13:44   

sewan napisał/a:
Swoją drogą ciekawi mnie, czy ktoś zdecydowałby się na założenie np. klocków hamulcowych z większymi okładzinami - no bo przecież hamulce powinny wtedy lepiej działać.....


Porównanie nie na miejscu bo nie włożysz większych okładzin, wkład K&N jest mniejszy od standardowego w W202, wiem bo widziałem.
sewan napisał/a:
Ale olej z filtra ewidentnie może wpłynąć na charakterystykę przepływomierza, więc na pracę silnika, a o tym jakoś K&N milczy....

Może, nie musi.
Nadal nie rozumiem w jaki sposób skróci on żywotność silnika?O ile 50kkm czy 100kkm czy mniej albo więcej?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 2 Październik 2008, 14:03   

Przeczytaj Carlos sciagniety artykul z google


Jakie rezultaty osiągniemy modyfikując ten ważny dla każdego silnika element?

Papierowy wkład filtru powietrza odnajdziemy w każdym samochodzie. Spełnia on bardzo ważną i odpowiedzialną rolę. Po pierwsze oczyszcza zasysane powietrze z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, pyłu, drobin piasku, etc. Nie należy go pod żadnym pozorem usuwać!!! Proszę sobie wyobrazić, co dzieje się w komorze spalania, gdy w jej wnętrzu znajdzie się okruch kwarcu, czyli wszędobylski piach. Twardy i odporny na wysoką temperaturę, gdy dostanie się pomiędzy pracujący tłok a gładź cylindra, rysuje jej delikatną powierzchnię doprowadzając do powstania zarysowań. Kończy się to dość nieciekawie dla nas, użytkowników samochodu. Zwiększony apetyt silnika na olej, pogorszenie osiągów silnika oraz na końcu śmierć naszego motoru. Zawory i gniazda również "oberwą za swoje". Ile może wytrzymać przylgnia zaworowa, która bombardowana jest rozżarzonymi okruchami kwarcu? Niewiele. Wżery powstałe w gniazdach zaworowych i zaworach w wyniku tego procesu, sprawiają, że powstające nieszczelności obniżają ciśnienie sprężania w komorze spalania, powodując tym samym pogorszenie osiągów silnika. Oczywiste jest, że wszelkie zanieczyszczenia, które dostaną się do komory spalania, a nie ulegną bądź to spaleniu, bądź usunięciu w czasie fazy wydechu, mogą przedostać się do oleju. W tym momencie będzie to szczególnie zabójcze dla wszystkich elementów ruchomych, ponieważ filtr oleju może przepuścić drobiny, które już "zrobią swoje" trafiając pomiędzy ruchomą powierzchnię między innymi panewki łożyska ślizgowego a wału.

Drugim ważnym zadaniem, za które odpowiedzialny jest filtr powietrza to zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w układzie dolotowym. Dlaczego? Otóż długość i pojemność układu
dolotowego jest precyzyjnie przeliczana w przypadku każdego silnika. Średnica i długość przewodu łączącego puszkę filtra wraz kolektorem dolotowym, sama puszka filtra oraz jego powierzchnia aktywnie uczestnicząca w filtrowaniu jest dobrana do charakterystyki pracy silnika. Gdy pozbędziemy się filtra powietrza, ciśnienie w układzie dolotowym obniży się wywołując tym samym reakcję wpływającą w bezpośredni sposób na pracę silnika. Niższe ciśnienie to mniej powietrza bądź mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w kolektorze dolotowym, który jest również częścią układu dolotowego. Podczas suwu ssania, mieszanka dostaje się do silnika zarówno pod wpływem podciśnienia wywoływanego przez ruch tłoka jak i dzięki wspomnianemu ciśnieniu w układzie dolotowym. Fakt ten sprawia, że podczas suwu zasysania świeżej mieszanki przez silnik, do komory spalania dostaje się mniejsza ilość ładunku. Mniejsza ilość mieszanki to mniejsze ciśnienie sprężania podczas suwu pracy. Mniejsze ciśnienie sprężania to pogorszone osiągi silnika, czyli niższa wartość mocy i momentu obrotowego.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2008, 14:41   

carlos napisał/a:

Nadal nie rozumiem w jaki sposób skróci on żywotność silnika?O ile 50kkm czy 100kkm czy mniej albo więcej?


Masz napisane w poprzednich postach dlaczego filtry typu sportowego są gorsze od wkładów papierowych - czego Ty jeszcze nie rozumiesz?????

Jakie to ma znaczenie o ile mniej będzie pracował silnik, ważne że jego długość pracy się skróci. A wynika to z konstrukcji filtra - zostały one opracowane na potrzeby sportu lub ekstremalnego tuningu - zarówno w jednym jak i drugim przypadku trwałość silnika ma znaczenie drugorzędne, natomiast opory powietrza już tak.

Ponadto zwłaszcza w sporcie nie stosuje się przepływomierzy powietrza tylko np. zasilanie typu gaźnikowego - tam nie ma co się zepsuć.

Jakiś czas temu zrobiono kampanię marketingową filtrów typu sportowego i wiele osób do dzisiaj jest przekonanych o ich rewelacyjnych właściwościach - w większości przypadków są to dane wyssane z palca lub mocno naciągnięte nie uwzględniając specyfiki użytkowania samochodu osobowego użytkowanego nie w sporcie.
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Październik 2008, 15:00   

Daniel napisał/a:
Jakiś czas temu zrobiono kampanię marketingową filtrów typu sportowego i wiele osób do dzisiaj jest przekonanych o ich rewelacyjnych właściwościach - w większości przypadków są to dane wyssane z palca lub mocno naciągnięte nie uwzględniając specyfiki użytkowania samochodu osobowego użytkowanego nie w sporcie.


Ok ale nadal nie ma żadnej podstawy typu badania które potwierdzają zarówno skuteczność albo nieskuteczność wkładów filtra więc dywagować można do woli co by było gdyby....
pavel, widziałeś kiedyś wkład filtra?Ciągle podpieracie się tym, że przepuszcza brud, kurz itp widzieliście dolot powietrza po filtrze w którym to ten brud itp powinien się osadzać też?Jakieś testy?Badania?
Ciśnienie dolotu powietrza do cylindrów w aucie z turbiną nie zmieni i się a wystąpi wręcz zwiększenie dawki powietrza dochodzącego do turbiny a dalej już same pozytywy, stąd pozytywne opinie o wkładach w takowych autach.
Ja miałem okazję być przy rozbieranym silniku który przez 100kkm miał taki wkład i żadna z powyższych rzeczy nie miała miejsca tzn wżery i inne opisywane w wywodzie naukowym napisanym wyżej. Silnik miał jeszcze "choinkę" na bokach cylindra mimo przebiegu 350kkm ale to już inna sprawa.
Czekam na jakiś potwierdzony argument.
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 2 Październik 2008, 15:20   

Rafal_P.,

Filtr K&N w silniku benzynowym dziala - co wielokrotnie bylo sprawdzane na hamowni obciazeniowej

to ze silinik sie zuzywa to prawda, bo zuzywa sie od codziennej jazdy a wipisywanie, ze sportowy filtr znaczaco wyplywa na zywotnosc silnika jest dla mnie zabawne...

panowie stwierdzili ze sportowe filtyw w silnikach benzynowych sa BE (wkladka w fabryczna puszke to pewnego rodzaju modyfikacja ukladu dolotowego, co z kolei jest podstawa modyfikacji silnikow)

sam filtr daje niewielki przyrost mocy ale w polaceniu z nowym kolektorem, ukladem wydechowym daje duze przyrosty mocy i to jest fakt

uwazam, ze znacznie bardziej mozna zaszkodzic silnikowi stosujac nieodpowiedni olej czy tankujac tansze paliwo od zenka
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2008, 15:49   

Oleandro napisał/a:
Rafal_P.,

Filtr K&N w silniku benzynowym dziala - co wielokrotnie bylo sprawdzane na hamowni obciazeniowej

to ze silinik sie zuzywa to prawda, bo zuzywa sie od codziennej jazdy a wipisywanie, ze sportowy filtr znaczaco wyplywa na zywotnosc silnika jest dla mnie zabawne...

panowie stwierdzili ze sportowe filtyw w silnikach benzynowych sa BE (wkladka w fabryczna puszke to pewnego rodzaju modyfikacja ukladu dolotowego, co z kolei jest podstawa modyfikacji silnikow)

sam filtr daje niewielki przyrost mocy ale w polaceniu z nowym kolektorem, ukladem wydechowym daje duze przyrosty mocy i to jest fakt

uwazam, ze znacznie bardziej mozna zaszkodzic silnikowi stosujac nieodpowiedni olej czy tankujac tansze paliwo od zenka


Jest wiele czynników które mogą wpływać na zużycie silnika

Urządzenie, które ma niższy stopień filtracji niz fabryczne rozwiązanie również wpływa na przyspieszone zużycie silnika.

Jeszcze raz napiszę fakt dotyczący filtrów "sportowych" - mają one zmniejszone opory przepływu (i z tym nikt polemizować nie będzie - w końcu oto właśnie chodzi) kosztem zmniejszenia stopnia filtrowania przepływającego powietrza. Więc skoro mniej powietrza będzie filtrowane, więc na logikę można stwierdzić, że silnik będzie krócej funkcjonował w stosunku do rozwiązania fabrycznego.
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 2 Październik 2008, 16:18   

Daniel napisał/a:
Jest wiele czynników które mogą wpływać na zużycie silnika


Zaiste, a zastosowanie takiego filtra z pewnoscia nie spowoduje wiekszego "spustoszenia" czy zuzycia silnika jesli ktos wie jak dbac o samochod, terminowo serwisuje samochod na oryginalnych czesciach itp...

Ktos kto kupil Mercedesa i nie jezdzi tam gdzie chce, oszczedza na paliwie, jezdzi tak aby bylo jak najtaniej, zakatuje silnik w trybie ekspresowym - stosujac przy tym np fabryczny filtr powietrza (tankujac kradzione paliwo niewiadomego pochodzenia czy zalewajac silnik mineralnym olejem z tesco)

Daniel napisał/a:
Urządzenie, które ma niższy stopień filtracji niz fabryczne rozwiązanie również wpływa na przyspieszone zużycie silnika.


Prawda, ale uwazam, ze sa o wiele bardziej istotniejsze rzeczy, ktorych zaniedbanie powoduje zuzywanie silnika i jego podzespolow...

Daniel napisał/a:
Jeszcze raz napiszę fakt dotyczący filtrów "sportowych" - mają one zmniejszone opory przepływu (i z tym nikt polemizować nie będzie - w końcu oto właśnie chodzi) kosztem zmniejszenia stopnia filtrowania przepływającego powietrza. Więc skoro mniej powietrza będzie filtrowane, więc na logikę można stwierdzić, że silnik będzie krócej funkcjonował w stosunku do rozwiązania fabrycznego.


Wszystko jest dla ludzi...

Jesli czlowiek mysli, ma podstawowa wiedze, krzywdy silnikowi filtrem K&N nie wyrzadzi...
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2 Październik 2008, 16:23   

W poprzednim samochodzie założyłem wkładkę K&N gdy miał przebieg 30 tys km. Zamontowałem ją w miejsce papierowego filtra w puszkę fabryczną. Zużycie oleju wynosiło ok.1 l na 10 000km. Silnik to był 1,2 8V Fiata. Przejechałem nim 120 tys km i gdy go sprzedawałem z przebiegiem 150 tys km też spalał ok 1 l oleju na 10 000km.
Mogę więc założyć, że gdyby ta wkładka powodowała szybsze zużycie silnika to w tym fiatowskim silniku by było juz widać większe zużycie silnika choćby po większym spalaniu oleju.
Obecnie na wkładce K&N założonej w miejsce papierowego filtra przejechałem :mb: prawie 40000km i sobie chwalę. Nadchodzi czas czyszczenia wkładki bo czyszczę je co 40000km.
Daniel napisał/a:
Więc skoro mniej powietrza będzie filtrowane, więc na logikę można stwierdzić, że silnik będzie krócej funkcjonował w stosunku do rozwiązania fabrycznego.

No tu z kolegą to się zgodzę. Mniej powietrza mogą faktycznie filtrować wkładki papierowe, więc na papierowych wkładkach szkodzimy silnikowi.
A tak na poważnie to uważam, że złym paliwem czy 'oszczędnościowymi' przeglądami w naszych :mb: możemy więcej zaszkodzić silnikowi niż dobrze użytkowaną wkładką K&N.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 2 Październik 2008, 16:29   

DarekGA,

masz wkladke w Cdi?

pewnie sie lepiej od dolu zbiera i szybciej na obroty kreci?

pzdr
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2 Październik 2008, 16:33   

Tak, włożyłem ją zaraz po kupnie samochodu przy wymianie materiałów eksploatacyjnych więc nie mam skali porównawczej :)
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2008, 16:58   

Oleandro napisał/a:
(tankujac kradzione paliwo niewiadomego pochodzenia czy zalewajac silnik mineralnym olejem z tesco)


Myślę, że wysuwając takie wnioski ubliżasz nie tylko mi, ale i pozostałym użytkownikom tego forum

[ Dodano: 2 Październik 2008, 17:00 ]
DarekGA napisał/a:
Mniej powietrza mogą faktycznie filtrować wkładki papierowe, więc na papierowych wkładkach szkodzimy silnikowi..


OK - a świstak siedzi i zawija... :lol:

[ Dodano: 2 Październik 2008, 17:03 ]
Oleandro napisał/a:

masz wkladke w Cdi?

pewnie sie lepiej od dolu zbiera i szybciej na obroty kreci?



I przy okazji zużycie paliwa pewnie spadło do 3 ltr/100km - same korzyści
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 2 Październik 2008, 18:03   

Carlos.. Alez naturalnie ze widzialem filtry tego typu.
Ja pracuje w Volvo w dziale czesci zamiennych i mam do czynienia z metodami konstrukcji nastepnych modeli osobowych i ciezarowych jak rowniez w Volvo Penta gdzie robimy silniki do motorowek. Zadna fabryka nie wypuszcza samochody z tasmy z takimi filtrami, gdyz te sa wcale nie polecane przez producenta. Gdyby naprawde te filtry bylyby tak doskonale, producenci by montowali w produkcji seryjnej.
Masz prawo miec swoj poglad. niczego sie nie sprzeciwiam. Ja wole miec oryginaly w moim :mb: . niz jakies dodatki tuningowe.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 3 Październik 2008, 01:05   

Daniel napisał/a:
Myślę, że wysuwając takie wnioski ubliżasz nie tylko mi, ale i pozostałym użytkownikom tego forum


Nie wiem skad taki wniosek?

Uwazam to forum za wspaniala kopalnie wiedzy i nie adresowalem swoich wypowiedzi do konkretnej grupy czy czesci ludzi tego forum, pisalem ogolnie

Prosze nie wypisywac oskarzen wyssanych z drzewa sandalowego, powszechnie wiadomo, ze ludzie zalewaja samochody olejem mineralnym z tesco bo jest taniej i kupuja paliwo po ukladzie z tego samego powodu

Daniel napisał/a:
I przy okazji zużycie paliwa pewnie spadło do 3 ltr/100km - same korzyści


Wypisujac tu cos takiego zacierasz granice miedzy sarkazmem a ignorancja
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Październik 2008, 08:19   

Oleandro napisał/a:


Daniel napisał/a:
I przy okazji zużycie paliwa pewnie spadło do 3 ltr/100km - same korzyści


Wypisujac tu cos takiego zacierasz granice miedzy sarkazmem a ignorancja


3,75 ltr/100km - teraz lepiej?
 
 
Rafal_P.


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 56
Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Wysłany: 3 Październik 2008, 09:23   

PANOWIE!

Niechcący rozpętałem intensywną dyskusję, a widzę, że niektórzy gotowi iść na noże...
Nie warto!

Po krótce:
Kupiłem wkładkę K&N.
Założyłem wkładkę K&N.
Po przejechaniu 200km nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, czy osiągach na drodze.
Skoro istnieje choć cień ryzyka uszkodzenia czegoś, a pozytywnych efektów nie widzę - Ściągnąłem wkładkę K&N.
Oddałem wkładkę K&N.
Kupiłem oryginalny filtr w ASO.
Znowu w aucie wszystko ze znaczkiem :mb: .

:D

Pozdrawiam
_________________
'91 Baby Benz Black W201 2.3 SPORTLINE - SPRZEDANY

'94 C36 ///AMG SPORT - SPRZEDANY

'95 Jeep Cherokee 2.5TD - WÓŁ ROBOCZY

'94 Subaru Impreza WRX JDM - pogromca luźnych traktów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 10