Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
[M104] Flitr K&N a przepływomierz
Autor Wiadomość
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 16:03   

eldorado- zgadzam sie z toba jak najbardziej sam sie w takie cos bawiłem jak miałem nexie i tak ustawieniem zapłonu dobraniem odpowiedniego dolotu, wydechu da sie zejśc 1-2 sek moja nexia wyjściowo 79km szła ze swiateł równo z 2.0 w kadecie ale co zato jadła paliwa w ilosciach strasznych, głosna była strasznie i tam mi sie to nawet podobało. Ale teraz jak mam Merca z silniczkiem 1.8 to moge mu zrobic takie osiagi jak ma 2.0 zmieniając dolot(cały a nie filtr) wydech ale poco mi wtedy merc i jego zalety czyli wygoda jak mi znowu uszy bendą pękać.A sama wkiładka tak doda troszke niutków na samym dole pozatym nic, ajak ktos mówi ze, to skraca żywotność silnika to mi sie śmiać chce.
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 16:17   

gucionexia, zacznijmy od tego, na czym polega działanie sportowego filtra powietrza?
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 17:19   

działanie takie same jak zwykłego ale z wieksza"przepustowoscią"powietrza,ale to nie pociaga ze sobą(jak filtr jest dobrej marki) wiekszego przepuszczania "syfu" bo to troszke inny materiał i od czegos ten olejek jest, dlatego cena w jakims tam stoniu przez to jest wiekasza. To tak jak opony szersza opona ale g... marki bedzie gożej trzymac od troszke węższej ale nowocześniejszej z lepszych materiałów
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 17:55   

gucionexia - zwiększony przepływ powietrza nie bierze się z "z sufitu". Taki filtr musi byc "luźniejszy" - a olej którym jest nasączony tylko minimalizuje efekt, ale nigdy stopień filtracji nie będzie taki jak w dobrym papierowym wkładzie, czyli więcej brudu wpada do cylindrów. I tak jak pisano wyżej, przepływomierz dostaje w d...ę.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 18:14   

Daniel napisał/a:
gucionexia - zwiększony przepływ powietrza nie bierze się z "z sufitu". Taki filtr musi byc "luźniejszy" - a olej którym jest nasączony tylko minimalizuje efekt, ale nigdy stopień filtracji nie będzie taki jak w dobrym papierowym wkładzie, czyli więcej brudu wpada do cylindrów. I tak jak pisano wyżej, przepływomierz dostaje w d...ę.


Zawieszenie też dostaje po dupie na polskich drogach, tapicerka w nie których trzeszczy, sypią solą w zimie (a potem korozja), paliwa są na różnych stacjach różnego rodzaju (to nawet BP, Orlen, Shell) - nie oszukujmy się można tak wymieniać i wymieniać. Nie patrzmy na ten filtr KN jako samo zło, prędzej na necie słyszy sie o rozsypujących się silnichach TDI po nieudanym Chipsie niż "wkład sportowy renomowanej firmy - szkodzi".
Na koniec nie mówmy tu o AMG, swapach, czy sprzedaży. Sam mam 1.8 i bede chciał choć troszkę poprawić "dół", ale nie łudze sie na jakieś 8-9s do setki. To tylko filtr KN (zaznaczam) a nie bubel z alledrogo za 70zł
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 18:15   

Daniel-nie zgodze sie z tym ale zaznacze ze ja nikogo nie zmuszam do stosowania takiego filtra.
Ale ze jak daje wiencej powietrza to go przy okazji mniej oczyszcza to według mnie bujda, idac tym śladem mozna by to poruwnać ze jak by dali cienszy papier to by było to samo. Nie to jest inny materiał inna "technika" i tyle
to jak rózne rodzaje metali cięzszy nie oznacza ze bedzie maiał wieksza sztywnosc.
A to ze, idzie wiencej powietrza, ale nie bardziej zasyfionego to fakt szybciej przepływka sie zasyfi ale nie z racji ze powietrze było bardziej zasyfione, ale ze przeszło wiencej powietrza przez niego w danym czasie.
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 22:32   

Kolego gucionexia - no cóż, czytając Twoje posty mogę jedynie wysnuć wniosek, że Twoja znajomość techniki jest wprost proporcjonalna do znajomości ortografii.

[ Dodano: 18 Sierpień 2009, 22:36 ]
gucionexia napisał/a:
A to ze, idzie wiencej powietrza, ale nie bardziej zasyfionego to fakt szybciej przepływka sie zasyfi ale nie z racji ze powietrze było bardziej zasyfione, ale ze przeszło wiencej powietrza przez niego w danym czasie.


Mistrzostwo świata :mrgreen: :mrgreen:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 22:37   

Są tutaj zwolennicy i przeciwnicy tuningu poprzez zmianę filtru, świec i innego osprzętu. Proponuje złóżcie się na hamownie, znajdźcie jakiś samochód "po tuningu" i sami zobaczycie jakie są efekty.

A może ktoś już to robił, może wystarczy tylko Google?...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 09:34   

MOIM zdaniem istotne zwiększenie mocy można uzyskać tylko po kompleksowym tuningu. Sam filtr to da wartość w granicach błędu...
Po drugie, KAŻDY tuning powodując większe wysilenie silnika i skrócenie jego żywotności. Dobry w mniejszym stopniu zły w większym.... :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 10:15   

topol napisał/a:
Po drugie, KAŻDY tuning powodując większe wysilenie silnika i skrócenie jego żywotności. Dobry w mniejszym stopniu zły w większym...

Nie, jeśli będziemy poprawiać jego sprawność :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 10:20   

Nie zgodzę się, z tym. KAŻDE zwiększenie wysilenia jednostki napędowej skraca jej żywotności, tylko w różnm stopniu... :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 12:13   

topol, zwiększenie sprawności to zwiększenie wysilenia? ;)

Chociaz może jakieś panewki czy wał będą dostawać więcej po tyłku :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 14:32   

Camel- napisał/a:
topol, zwiększenie sprawności to zwiększenie wysilenia

tak, generujesz większą moc z tej samej pojemności... jest to miara wysilenia konstrukcji.... do tego dochodzi większe obciążenia elementów składowych typu tłoki, korbowody etc...
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 21:46   

topol napisał/a:
tak, generujesz większą moc z tej samej pojemności... jest to miara wysilenia konstrukcji.... do tego dochodzi większe obciążenia elementów składowych typu tłoki, korbowody etc...


To co piszesz to jest ogólna teoria - praktyka mówi, że producent często przewiduje zwiększenie mocy (poprzez zmianę oprogramowania jednostki sterującej - dobrym przykładem sa silniki CDI), więc przyrost mocy nie zawsze musi oznaczać obniżenie trwałości.

Ale faktem jest również to, że najczęściej tylko "fabryczny" tuning jest coś warty - producent może wprowadzać zmiany w poszczególnych silnikach o różnych mocach, np. dodatkowe chłodzenie, inne tłoki, mocniejsze korbowody.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
xmichux 
szerokości!!!xD


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 120
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 00:50   

Camel- napisał/a:
topol napisał/a:
Po drugie, KAŻDY tuning powodując większe wysilenie silnika i skrócenie jego żywotności. Dobry w mniejszym stopniu zły w większym...

Nie, jeśli będziemy poprawiać jego sprawność :)
Camel nie zgodzę się z tym tak do końca może to i skrajny przykład ale subaru osiągając 300km przy 2000cm to jest mega wyzylowanie, oczywiście auto nastawiane tylko na sport i osiągi ale używanego napewno bym nie kupił. A wracając do głośnej dyskusji fanów tuningu jak i ich przeciwników Panowie trochę spokoju bo jeszcze tylko fanów driftu tutaj brakuje i dopiero będzie dyskusja co niszczy nasze MB. Każdy z nas ma jakieś tam wymagania, potrzeby no i cos spowodowało że kupiliśmy takie a nie inne silniki. A więc rozumiem że jak ktoś kupuje 1.8 to zależy mu na ekonomii dlatego uważam takie przeróbki za bezsensowne za dużo to nie zmieni a jak pójdzie cos nie tak to będziesz sobie pluł że to napewno przez ten filtr (co nie zawsze będzie faktem) chcesz mieć zapas pod pedałem kup cos większego a jeżeli ma to być rakieta wycinajaca wszystkie BMW to trzeba zainwestować w AMG.
_________________
C240 V6 sport ASB '98
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 10