Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
[M104] Flitr K&N a przepływomierz
Autor Wiadomość
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 08:19   

xmichux napisał/a:
Camel- napisał/a:
topol napisał/a:
Po drugie, KAŻDY tuning powodując większe wysilenie silnika i skrócenie jego żywotności. Dobry w mniejszym stopniu zły w większym...

Nie, jeśli będziemy poprawiać jego sprawność :)
Camel nie zgodzę się z tym tak do końca może to i skrajny przykład ale subaru osiągając 300km przy 2000cm to jest mega wyzylowanie, oczywiście auto nastawiane tylko na sport i osiągi ale używanego napewno bym nie kupił. A wracając do głośnej dyskusji fanów tuningu jak i ich przeciwników Panowie trochę spokoju bo jeszcze tylko fanów driftu tutaj brakuje i dopiero będzie dyskusja co niszczy nasze MB. Każdy z nas ma jakieś tam wymagania, potrzeby no i cos spowodowało że kupiliśmy takie a nie inne silniki. A więc rozumiem że jak ktoś kupuje 1.8 to zależy mu na ekonomii dlatego uważam takie przeróbki za bezsensowne za dużo to nie zmieni a jak pójdzie cos nie tak to będziesz sobie pluł że to napewno przez ten filtr (co nie zawsze będzie faktem) chcesz mieć zapas pod pedałem kup cos większego a jeżeli ma to być rakieta wycinajaca wszystkie BMW to trzeba zainwestować w AMG.


A tu znów AMG i to że 1.8 jest ekonomiczny. 1.8 ekonomiczny ? Na temat 1.8 moge tyle powiedzieć: da sie zagazować, jest najmniejszym silnikiem w w202, sie toczy, i spala paliwo :roll: i tyle.
Co do tuningu; wymieniając wkład filtra na sportowy czy tam świece z kablami to jaki tjuning, czy tam wycinając kata i wstawiając np. tłumik przelotowy - można to nazwać "lekkie usprawnienie motoru" :P
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 09:02   

eldorado napisał/a:
wstawiając np. tłumik przelotowy - można to nazwać "lekkie usprawnienie motoru"

to najprostsza metoda aby zaburzyć pracę silnika, jest obliczony na określoną pojemność układu wylotowego.
Na tzw. chłopski rozum wstawiając przelotowy układ wydechowy usprawniasz jego pracę, bo brak dodatkowych oporów, silnik ma "swobodny oddech" a w praktyce wychodzi co innego.....

Żadne stumienice czy przelotowe wydechy uniwersalne nie pomogą, a przynajmniej w zauważalnym stopniu o i le wręcz nie zaszkodzą.... Co innego tzw. "sportowy" układ wydechowy zaprojektowany do konkretnego modelu silnika, tu faktycznie można sporo zyskać. Ale nie kosztuje to 5 złotych...
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 09:11   

Daniel napisał/a:
To co piszesz to jest ogólna teoria - praktyka mówi, że producent często przewiduje zwiększenie mocy (poprzez zmianę oprogramowania jednostki sterującej - dobrym przykładem sa silniki CDI), więc przyrost mocy nie zawsze musi oznaczać obniżenie trwałości.

Czas pokaże czy większe przebiegi osiągną CDI 102 KM czy CDI 147 KM.
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 09:21   

madzara31 napisał/a:
Daniel napisał/a:
To co piszesz to jest ogólna teoria - praktyka mówi, że producent często przewiduje zwiększenie mocy (poprzez zmianę oprogramowania jednostki sterującej - dobrym przykładem sa silniki CDI), więc przyrost mocy nie zawsze musi oznaczać obniżenie trwałości.

Czas pokaże czy większe przebiegi osiągną CDI 102 KM czy CDI 147 KM.

A obecnie również 170 w E klasie.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
markoo2604 
markoo2604

Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 09:29   

filtry sportowe tak naprawde mają racje bytu w samochodach które są kompleksowo tuningowane. zastosowanie filtra sportowego bez modyfikacji całego silnika daje nieodczuwalne efekty. jeśli ktoś chce wierzyć w poprawę osiagów po założeniu filtra sportowego to poczuje różnicę. jedno jest pewne jeśli samochód jest użytkowany w mieście, bez zjeżdżania na drogi polne i miejsca w których trwają różnorakie budowy to silnik nie powinien ucierpieć. Jeśli jednak ktoś wjeżdża na działkę droga polną, przez las albo jest miłośnikiem natury :P powinien zrezygnować z zakładania filtra który słabiej oczyszcza powietrze trafiające do silnika bo bedzie tego żałował i narazi sie na wydatki :mb:
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 14:42   

xmichux, topol, tylko zauważmy różnicę pomiędzy waszym wyżyłowaniem a moim zwiększeniem sprawności silnika. Myśle, że ksiązka od fizyki w tym momencie się przyda.

topol napisał/a:
to najprostsza metoda aby zaburzyć pracę silnika, jest obliczony na określoną pojemność układu wylotowego.

Wydaje mi się, że wszystko co robią producenci w cywilnych autach to kompromisy i nie są nastawione na maksymalną wydajność :!: Zaczynając od wydechu kończąc na ustawieniu geometrii kół.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 20:56   

topol napisał/a:
eldorado napisał/a:
wstawiając np. tłumik przelotowy - można to nazwać "lekkie usprawnienie motoru"

to najprostsza metoda aby zaburzyć pracę silnika, jest obliczony na określoną pojemność układu wylotowego.
Na tzw. chłopski rozum wstawiając przelotowy układ wydechowy usprawniasz jego pracę, bo brak dodatkowych oporów, silnik ma "swobodny oddech" a w praktyce wychodzi co innego.....

Żadne stumienice czy przelotowe wydechy uniwersalne nie pomogą, a przynajmniej w zauważalnym stopniu o i le wręcz nie zaszkodzą.... Co innego tzw. "sportowy" układ wydechowy zaprojektowany do konkretnego modelu silnika, tu faktycznie można sporo zyskać. Ale nie kosztuje to 5 złotych...


Nie mówię że nie, nie wiem, nie wstawiałem, nie miałem problemu. Tak tylko stawierdziłem z tym "tłumikiem przelotowym" - bardzie chodziło mi o powrzechnie stosowane słowo "Tuning" czy tam "Tjuning"

[ Dodano: 21 Sierpień 2009, 21:44 ]
Camel- napisał/a:
xmichux, topol, tylko zauważmy różnicę pomiędzy waszym wyżyłowaniem a moim zwiększeniem sprawności silnika. Myśle, że ksiązka od fizyki w tym momencie się przyda.

topol napisał/a:
to najprostsza metoda aby zaburzyć pracę silnika, jest obliczony na określoną pojemność układu wylotowego.

Wydaje mi się, że wszystko co robią producenci w cywilnych autach to kompromisy i nie są nastawione na maksymalną wydajność :!: Zaczynając od wydechu kończąc na ustawieniu geometrii kół.


W 100% sie zgadzam
Nawet wyżyłowane silniki dają rade przez tysiące km np. 1.9 90kucy po modach ma np: 170kucy i to jeździ, sory zapi...la.
Oczywiście że cywilne auta to cywilne auta.
Przytocze taką ciekawą rzecz: wiem że znów o golfie ale... był golf 1.6 TD SB (80kucy), to dlaczego wprowadzając golfa 3 z tym samym silnikiem diesla (jedynie pojemność zwiększona) 1.9 miał 75kucy...?? A to dlatego moi mili :) że najprawdopodobniej dlatego obniżyli (a dokładnie zdławili) kucyki aby wprowadzić silnik TDI o pojemność 1.9 ale TDI na kompie 90 kucy. Więc tu w tym przypadku o wydajności maksymalnej silnika można zapomnieć, zwłaszcza po malutkiej ingerencji w 1.9TD można zrobić małego potwora. I niech mi nikt nie mówi że głupi filtr obniża żywotność silnika, mój silnik miał nakukane ponad 520tys. (w tym ok 40 tys. na "podkręconym i dymnym setapie" i tu ingerencja jest o wiele większa niż jakiś tam filterek zaznaczam renomowanej firmy - o ile zdajemy sobie sprawe co to za firma 8) )
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Sierpień 2009, 12:50   

volcanoadam napisał/a:
A obecnie również 170 w E klasie.


Tak przy okazji - to już jest zupełnie inny silnik - OM646.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9