Kolejny problem, tym razem katalizator, spaliny, silnik:( |
Autor |
Wiadomość |
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 18:40 Kolejny problem, tym razem katalizator, spaliny, silnik:(
|
|
|
Witam ponownie,
szlag trafił katalizator (uniwesalny ceramiczny) więc wymieniłem na nowy, również ceramiczny i rówież uniwersalny. Powyżej 2000 obr mam kosiarkę albo jak kto woli starego poloneza. Wymieniłem na tłumik przelotowy w obudowie katalizatora (wbrew sobie bo wolałbym kata ale cisza w aucie miała wyższy priorytet). Dalej to samo. Poczytałem o specyficznych układach wydechowy w mercedesach i bmw, że tylko oryg itd i pojechałem do porządnego zakładu z wydechami i... i nie wymienili mi niczego. Powiedzieli, że wydech pracuje nie równo, skład spalin nie jest tai jak powinien i że spalaniu ulega nie tylko to co powinno. Dodali, że powinienem jechac albo zrobic usczelkę albo zawory, a wymiana "nawet całego wydechu na złoty nic nie pomoże". I co mam zrobic? Powiedzieli jeszcze, że już mieli mercedesy i passaty gdzie wymieniali całe wydechy na org i nic to nie dawało....
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi. |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:41
|
|
|
Katalizatory nie padają tak co chwila same z siebie, więc może rzeczywicie masz coś nie tak ze składem spalin i warto by się tym najpierw zainteresować. Zwłaszcza, że w C180 zdarzają się kłopoty z uszczelkami pod głowicą. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:42
|
|
|
A może coś z układem paliwowym, za bogaty skład mieszanki i dopala się w wydechach, może uszkodzona lambda? podpinałeś go pod kompa? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:46
|
|
|
A może sonda fiksuje? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 15:07
|
|
|
Maly V8 napisał/a: | może uszkodzona lambda? |
Adaśko napisał/a: | A może sonda | Ha, ha, ha ! Ale się uśmiałem Co za zgodność
Fakt jest taki, że zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda i podpięciu pod kompa. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 16:47
|
|
|
Odświeżamy temat,
byłem na kompie, oczywiście 2 błędy sondy lambda (dzięki panowie za podpowiedzi)
24 - sonda lambda
36 - regulacja lambda
ale problem nadal nie rozwiązany. Elektronik stwierdził, że sonda nie koniecznie jest uszkodzona, ponieważ na sondę jest podawane złe napięcie (zamiast 0,5-0,9 [V] jest ponad 1,5[V] i dlatego te błędy... Przyczyną najprawdopodobniej jest zwarcie, ale jego zlokalizowanie będzie trudne i umówił mnie za 3 tyg bo ma dużo roboty.
Warsztat to autoryzowany serwis boscha bojdoł tychy. |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 16:55
|
|
|
Dzi0bak napisał/a: | napięcie (zamiast 0,5-0,9 |
To "tylko" połowa wartości. Lambda pracuje w zakresie 0,1V - 0,9Volt |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 17:44
|
|
|
Dzi0bak, to co opisujesz wskazuje na zbyt bogata mieszankę. Przyjrzałbym się zaworom cisnieniowym na listwie paliwowej. Ściągnij z nich przewody podciśnieniowe i sprawdź, czy nie ma w nich paliwa.
Albo masz tak rozjechaną autoadaptacje sterownika silnika od niewłaściwie ustawionego LPG.
A sonda faktycznie nie musi byc uszkodzona, chociaz jak apdł Ci katalizator to sonda tez już mogła nieźle dostać. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 18:18
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Dzi0bak, to co opisujesz wskazuje na zbyt bogata mieszankę. Przyjrzałbym się zaworom cisnieniowym na listwie paliwowej. Ściągnij z nich przewody podciśnieniowe i sprawdź, czy nie ma w nich paliwa.. |
IMHO no tak właśnie jest, ale przecież sonda też decyduje o mieszance, wysyłając sygnał do sterownika. Jeśli sonda będzie wysyłać poprawny sygnał to jest szansa że i skład mieszanki wróci do normy. A sonda kłamie bo dostaje złe napięcie a dodatkowo może być uszkodzona. |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 10:24
|
|
|
Jeśli silnik będzie dostawał za bogatą mieszankę np z powodu uszkodzenia regulatora ciśnienia (a to się zdarza), to mimo, że sonda pracuje prawidłowo i podaje do sterownika sygnał o zbyt bogatej mieszance, to sterownik nie bedzie w stanie tego skorygować.
Może np masz też coś nie tak z instalacją gazową. Nie odcina całkiem dopływu gazu i stąd za bogata mieszanka.
Poza tym teoria o złym napięciu zasilania sondy też jest moim zdaniem mocno naciągana. Jedyne co w sondzie jest zasilane to podgrzewacz, a jego zasilanie po rozgrzaniu sondy nie ma już żadnego wpływu na jej dalszą pracę. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 11:43
|
|
|
Skoro (np) uszkodzony regulator, skąd błędy sondy? |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 12:18
|
|
|
Kod 24 wg mojej wiedzy ozancza przerwę w obwodzie sondy lambda. Mógł powstać np kiedy podłączali się z miernikiem, żeby napięcie zmierzyć.
kod 36 to odczyt z sondy poza zakresem, którego sterownik nie jest w stanie skorygować, czyli poniekąd to o czym napisałem powyżej.
To oczywiście tylko moje domniemanie, bo tak na forum na odległośc to sobie możemy pogdybac jedynie.
A tak poza tym to dobrze Ci samochód jeździ?
Jak ze spalaniem benzyny, nie za duzo? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 21:18
|
|
|
Panowie, pojechałem do gazownika innego niż ten, u którego gaz był założony. Stwierdził, że instalacja jest założona dobrze, że on też by to tak zrobił i że nie jest podpięta pod sondę (stag300).
Zostawiłem samochodzik u mechanika, po 3 dniach sprawdzania stwierdził, że od ostatniej wizyty (miesiąc czasu) nie ma błędów (a ja w tym czasie odpinałem sondę), sprawdzał instalacje elektryczną, ciśnienie i stwierdził, że albo są uszkodzone wtryskiwacze benzyny albo zanieczyszczone...A spaliny wydostającę się z rury wydechowej zawierają ponad 100% więcej węglowodorów niż przewidują normy...
Pytanie:
1. czy przy uszkodzonych wtryskiwaczach benzyny samochód zasilany gazem lpg, który ma osobne wtryskiwacze może pracować nie poprawnie? Jaki ma związek wtryskiwacz benzyny do sekwencyjnego lpg?
2. czy można odpiąć sondę, włączyć samochód i podpiąć ją z powrotem i nie wygenerować błędu?
3. czy jest możliwe, że sonda jest uszkodzona, pracuje nie poprawnie ale nie generuje błędu?
Panowie pomóżcie, bo nie wiem co robić, nie wiem czy mechanik mnie nie kantuje i nie wiem jak to rozwiązać. Za okazaną pomoc z góry dziękuje |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:28
|
|
|
Dzi0bak napisał/a: | 1. czy przy uszkodzonych wtryskiwaczach benzyny samochód zasilany gazem lpg, który ma osobne wtryskiwacze może pracować nie poprawnie? Jaki ma związek wtryskiwacz benzyny do sekwencyjnego lpg? | nic, chyba że tak jak już jeden z Kolegów miał, że po przełączeniu na lpg wtryski benzynowe i tak lały paliwo, wtedy powodem jest instalacja lpg i nie wyłącza wtrysków paliwa, lub wtryski przepuszczają pomimo ich zamknięcia Dzi0bak napisał/a: | 2. czy można odpiąć sondę, włączyć samochód i podpiąć ją z powrotem i nie wygenerować błędu? | jeżeli sonda jest ok to błąd powinien się skasować po jakimś czasie Dzi0bak napisał/a: | 3. czy jest możliwe, że sonda jest uszkodzona, pracuje nie poprawnie ale nie generuje błędu? | raczej nie Dzi0bak napisał/a: | spaliny wydostającę się z rury wydechowej zawierają ponad 100% więcej węglowodorów niż przewidują normy. | na gazie czy benzynie? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 22:33
|
|
|
Dzi0bak, Ad 3, bardzo rzadko, ale może się zdarzyć, że sonda może dzwać odczyty z zakresu, ale nieadekwatne. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
|