Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?! |
Autor |
Wiadomość |
ozeasz
W202 220D 98
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Październik 2008, 10:10
|
|
|
Foto relacja z czyszczenia EGR była by mile widziana,
kto pierwszy pomoże ? |
_________________ (...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 13 Październik 2008, 11:54
|
|
|
ozeasz napisał/a: | Foto relacja z czyszczenia EGR była by mile widziana,
kto pierwszy pomoże ? |
Silnik 200D 55kW/75KM
Narzędzia:
-klucz 10mm oczkowy
-klucz 5 lub 6 mm (nie patrzyłem na numerację) imbus
-śrubokręt płaski średni lub klucz nasadowy 8mm
Hmm, w silniku 200D 55kW jest to tak prosta czynność, że szkoda mi było biegać po aparat dla fotorelacji.
Najpierw przy użyciu śrubokręta lub kluczyka 8mm należy zluzować dwie obejmy "kolanka" prowadzącego od filtra powietrza do kolektora ssącego. "Kolanko" wyjąć.
Następnie przy pomocy klucza oczkowego 10 wykręcić śruby obejm trzymających rurkę prowadzącą do EGR-jedna przy kolektorze wydechowym, druga na drugim końcu, zaraz przed zaworem.
Trzeci etap - należy wykręcić dwie śruby trzymające zawór EGR, potrzebny imbus 5 lub 6 mm (nie sprawdzałem jakim odkręcałem) . Obejmę zluzować tylko przy kolektorze wydechowym, należy wyjąć wszystko w komplecie, tzn rurkę z zaworem EGR i z zaworem podciśnienia razem. Oczywiście od zaworu podciśnienia należy odłączyć przewód gumowy.
Po wyjęciu zaworu i rurki rozłączasz je od siebie, cały zaworek jest wtedy widoczny, można oczyścić i złożyć wszystko.
Ja swoją gwiazdkę mam od pół roku, przejechałem 20kkm. Zawór w środku ma tylko lekki nalot, nacisnąłem parę razy, nie był zapchany, nie był zaklejony, chodzi prawidłowo.. Poza lekkim nagarem nic mu się nie działo, więc odkręciłem, zobaczyłem i skręciłem. Może jest to zależne od stylu jazdy, jak się przegoni czasami autko to i zawór jest przedmuchany... Poza tym nie bierze oleju, co też musi mieć wpływ na to, że spaliny "nie kleją się" i dlatego jest tam czyściutko. Pozdrawiam i życzę równie dużo pracy, co ja miałem... |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Październik 2008, 23:41
|
|
|
Z żalem ale co do pewnych prawd się nie zgadzam: silnik OM 601 jest sterowany linką, nie ma komputera. Więc: zawór EGR jest sterowany nieco bezmyślnie - otwiera się powyżej 1000 obr. zamyka około 3000 obr. Nie ma czujnika podciśnienia na kolektorze czy czujnika wciśnięcia gazu i zapotrzebowania na moc (bo nie ma EDC).
Jest jedynie sterownie za pomocą czujnika obrotów wału korbowego.
Mało kto wspomniał o przesłonie sterującej ciśnieniem a ona tez jest ważna! Zamyka się gdy otwiera się EGR a otwiera się na maxa powyżej 3000 obr gdy potrzeba tlenu!
I tez musi być sprawna by recyrkulacja była OK!
Chyba następny mój diesel będzie elektroniczny Jednak są zalety sterowania elektronicznego, np. mądrzejsze sterowanie recyrkulacją czy hamowania silnikiem lub redukcja efektu Bonanzy.
***
Opis jak wyczyścić zawór EGR jest naprawdę fajny. Sam spróbuję.
Sądzę że mogę mieć zapchany - może stąd moje kłopotY? |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 18:01
|
|
|
Wiem, że kilka osób zaslepiło w swoich 2,2d EGR- jakies spostrzezenia? Ja w swoim zrobiłem to równiez dziś na próbę i w zasadzie żadnych zmian w dynamice czy pracy silnika nie zaobserwowałem. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 22:25
|
|
|
wybaczcie! Ale ten sukin...n inżynier z stoma latami teorii i praktyki przy tych silnikach i uznał, że egr do diesla powinien być. Już nie mówię o powodach! A my tu dumamy nad tym jak zaślepić? A co ze składem spalin? Temperaturą zapłonu mieszanki...? itd... Każdy niech robi w swoim aucie co uważa za stosowne, ale osobiście nigdy bym się nie odważył na taki ruch. No chyba, że ktoś z dobrym sprzętem pomiarowym mi jakoś udowodni, że ten inżynier nie miał racji! |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 12:54
|
|
|
Odłączyłem na chwile zawór egr wraz z klapka, żeby sprawdzic co sie zmieni. Nic sie nie zmienilo. Dynamika i reakcja na gaz taka sama. Zawór jest otwarty przy równej jezdzie, po gwałtowniejszym dodaniu gazu zamyka sie i silnik dostaje świeże powietrze. Niepokoi mnie jedna rzecz: po wyłączeniu go teoretycznie wzrasta temperatura spalin, ponieważ egr ma zadanie obniżyć temperaturę spalin. Ciekawe jak to wpływa trwałośc gniazd zaworowych? Generalnie zostawiam go podłączonego, najwyżej co jakiś czas wyczyszczę dolot z nagaru. Ale chodzi mi o opinie jak ktoś użytkuje bez niego dłuższy czas auto |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 16:26
|
|
|
perzu126 napisał/a: | po wyłączeniu go teoretycznie wzrasta temperatura spalin, ponieważ egr ma zadanie obniżyć temperaturę spalin. | tego jeszcze nie słyszałem nigdy |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 22:19
|
|
|
nie no! Cyrk na kółkach! Zaślepiajcie sobie egr. Nie wiem jak u was stacje diagnostyczne, ale z czymś takim nie powinno wypuszczać auta z przeglądu. Tylko by ktoś nie narzekał, że auto mu się grzeje albo, że uszczelka taka i owaka już puszcza...
Egr ma za zadanie obniżanie temperaturę spalania a nie spalin. To dwie różne sprawy! |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:20
|
|
|
Alexander, raczej ma wpływ na dopalanie nie spalonej mieszanki ze spalin czyt. ekologia i co za tym idzie normy spalin i ze do komory spalania idzie ciepłe powietrze co np zima może przyspieszyć dogrzanie silnika do temp powiedzmy roboczej, a tak w ogóle zawór EGR w starszych silnikach diesla nie występował i jakoś dawały rade.. no i zobaczy czasami jak na naszym pięknym paliwie wygląda (obklejony) dolot w dieslach nie doładowanych z przelotem 400 tys... a co do przeglądu to wg mnie połowa nie powinna przejść a akurat normy spalania to pikuś mowie np o hamulcach i zawieszeniu.. |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
Hubertus
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 71 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:29
|
|
|
Pomijając ekologię...
Dla mnie silnik bez EGR/z EGR wygląda obrazowo tak: stoimy na pięknej łące wdychamy świeże powietrze / właśnie wrzuciliśmy do pieca starą oponę a za chwilę wchodzimy na dach aby pooddychać mając głowę w kominie.
EGR przy normalnej pracy powoduje zubożenie w tlen ładunku tak więc proces spalania może się trochę przeciągnąć. Ktoś zaraz krzyknie, że diesle i tak mają nadmiar powietrza.
Brak EGR to także brak "kożuszka" zatykającego kolektor dolotowy a także wszystko dalsze na swojej drodze.
To tak jak u mnie w Zafirze B 1.7 CDTI - jest EGR (zablokował się bo tak mu pasowało) i jest DPF (coraz częściej się wypala ostatnimi dniami). Do czego mi to potrzebne, przecież silnik będzie pracował poprawnie nawet bez tych dwóch elementów ( czarnego szajsu począwszy od EGR przez kolektor siedzi tam więcej niż w Mesiu). Odpowiedz jest tylko jedna - EKOLOGIA.
Alexander napisał/a: | Ale ten sukin...n inżynier z stoma latami teorii i praktyki przy tych silnikach i uznał, że egr do diesla powinien być. |
Zapomniałeś o jednym: nad tym inżynierem troszkę wyżej siedzi jakiś urzędas i za pieniądze podatników wymyśla normy i przepisy. Normy EURO z roku na rok ciągle zawężają a taki wulkan jedną swoją "erekcją" wypracowuje nam 150% normy emisji dla wszystkich samochodów.
Tak więc czy mi tlenków, Noxów i innych krasnoludków wyleci z rury więcej czy mniej nie ma to wpływu większego na środowisko. |
_________________ MB C220D 1995 WDB2021211A281913
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:49
|
|
|
Alexander napisał/a: | Egr ma za zadanie obniżanie temperaturę spalania |
Zauważ, że przy maksymalnym obciązeniu silnika, a więc w najcięższych warunkach pracy EGR zamyka dopływ spalin. Zatem w owych najcięższych warunkach czynnik obniżający temperaturę spalania nie działa, więc nie przeceniał bym jego wpływu na silnik przy częściowych obciążeniach.
Ja mam EGR zaślepiony, ale kupiłem już samochód z tą modyfikacją. Efektem negatywnym (choć w sumie w niczym nie przeszkadzającym) jest zarejestrowany błąd niedziałającej klapki w dolocie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:19
|
|
|
to jest czyszczenie samego zaworka. Zauważ, że zatykać się też może rura między kolektorem wydechowym a zaworem. Nagar też może się gromadzić w samym kolektorze ssącym i przez to klapy w kolektorze mogą mieć trudności z całkowitym otwieraniem się... |
|
|
|
|
|