Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?!
Autor Wiadomość
ozeasz
W202 220D 98


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Październik 2008, 10:10   

Foto relacja z czyszczenia EGR była by mile widziana,

kto pierwszy pomoże ?
_________________
(...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 13 Październik 2008, 11:54   

ozeasz napisał/a:
Foto relacja z czyszczenia EGR była by mile widziana,

kto pierwszy pomoże ?


Silnik 200D 55kW/75KM
Narzędzia:
-klucz 10mm oczkowy
-klucz 5 lub 6 mm (nie patrzyłem na numerację) imbus
-śrubokręt płaski średni lub klucz nasadowy 8mm

Hmm, w silniku 200D 55kW jest to tak prosta czynność, że szkoda mi było biegać po aparat dla fotorelacji.

Najpierw przy użyciu śrubokręta lub kluczyka 8mm należy zluzować dwie obejmy "kolanka" prowadzącego od filtra powietrza do kolektora ssącego. "Kolanko" wyjąć.
Następnie przy pomocy klucza oczkowego 10 wykręcić śruby obejm trzymających rurkę prowadzącą do EGR-jedna przy kolektorze wydechowym, druga na drugim końcu, zaraz przed zaworem.
Trzeci etap - należy wykręcić dwie śruby trzymające zawór EGR, potrzebny imbus 5 lub 6 mm (nie sprawdzałem jakim odkręcałem) :mrgreen: . Obejmę zluzować tylko przy kolektorze wydechowym, należy wyjąć wszystko w komplecie, tzn rurkę z zaworem EGR i z zaworem podciśnienia razem. Oczywiście od zaworu podciśnienia należy odłączyć przewód gumowy. :)
Po wyjęciu zaworu i rurki rozłączasz je od siebie, cały zaworek jest wtedy widoczny, można oczyścić i złożyć wszystko.
Ja swoją gwiazdkę mam od pół roku, przejechałem 20kkm. Zawór w środku ma tylko lekki nalot, nacisnąłem parę razy, nie był zapchany, nie był zaklejony, chodzi prawidłowo.. Poza lekkim nagarem nic mu się nie działo, więc odkręciłem, zobaczyłem i skręciłem. Może jest to zależne od stylu jazdy, jak się przegoni czasami autko to i zawór jest przedmuchany... Poza tym nie bierze oleju, co też musi mieć wpływ na to, że spaliny "nie kleją się" i dlatego jest tam czyściutko. Pozdrawiam i życzę równie dużo pracy, co ja miałem...
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
intel386 
intel386

Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Październik 2008, 23:41   

Z żalem ale co do pewnych prawd się nie zgadzam: silnik OM 601 jest sterowany linką, nie ma komputera. Więc: zawór EGR jest sterowany nieco bezmyślnie - otwiera się powyżej 1000 obr. zamyka około 3000 obr. Nie ma czujnika podciśnienia na kolektorze czy czujnika wciśnięcia gazu i zapotrzebowania na moc (bo nie ma EDC).

Jest jedynie sterownie za pomocą czujnika obrotów wału korbowego.

Mało kto wspomniał o przesłonie sterującej ciśnieniem a ona tez jest ważna! Zamyka się gdy otwiera się EGR a otwiera się na maxa powyżej 3000 obr gdy potrzeba tlenu!
I tez musi być sprawna by recyrkulacja była OK!

Chyba następny mój diesel będzie elektroniczny :) Jednak są zalety sterowania elektronicznego, np. mądrzejsze sterowanie recyrkulacją czy hamowania silnikiem lub redukcja efektu Bonanzy.

***

Opis jak wyczyścić zawór EGR jest naprawdę fajny. Sam spróbuję.
Sądzę że mogę mieć zapchany - może stąd moje kłopotY?
_________________
Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 18:01   

Wiem, że kilka osób zaslepiło w swoich 2,2d EGR- jakies spostrzezenia? Ja w swoim zrobiłem to równiez dziś na próbę i w zasadzie żadnych zmian w dynamice czy pracy silnika nie zaobserwowałem.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 22:25   

wybaczcie! Ale ten sukin...n inżynier z stoma latami teorii i praktyki przy tych silnikach i uznał, że egr do diesla powinien być. Już nie mówię o powodach! A my tu dumamy nad tym jak zaślepić? A co ze składem spalin? Temperaturą zapłonu mieszanki...? itd... Każdy niech robi w swoim aucie co uważa za stosowne, ale osobiście nigdy bym się nie odważył na taki ruch. No chyba, że ktoś z dobrym sprzętem pomiarowym mi jakoś udowodni, że ten inżynier nie miał racji!
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 12:54   

Odłączyłem na chwile zawór egr wraz z klapka, żeby sprawdzic co sie zmieni. Nic sie nie zmienilo. Dynamika i reakcja na gaz taka sama. Zawór jest otwarty przy równej jezdzie, po gwałtowniejszym dodaniu gazu zamyka sie i silnik dostaje świeże powietrze. Niepokoi mnie jedna rzecz: po wyłączeniu go teoretycznie wzrasta temperatura spalin, ponieważ egr ma zadanie obniżyć temperaturę spalin. Ciekawe jak to wpływa trwałośc gniazd zaworowych? Generalnie zostawiam go podłączonego, najwyżej co jakiś czas wyczyszczę dolot z nagaru. Ale chodzi mi o opinie jak ktoś użytkuje bez niego dłuższy czas auto
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 14:30   

perzu126, na spocie pogadamy :P
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 16:26   

perzu126 napisał/a:
po wyłączeniu go teoretycznie wzrasta temperatura spalin, ponieważ egr ma zadanie obniżyć temperaturę spalin.
tego jeszcze nie słyszałem nigdy :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 22:19   

nie no! Cyrk na kółkach! Zaślepiajcie sobie egr. Nie wiem jak u was stacje diagnostyczne, ale z czymś takim nie powinno wypuszczać auta z przeglądu. Tylko by ktoś nie narzekał, że auto mu się grzeje albo, że uszczelka taka i owaka już puszcza...

Egr ma za zadanie obniżanie temperaturę spalania a nie spalin. To dwie różne sprawy!
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:20   

Alexander, raczej ma wpływ na dopalanie nie spalonej mieszanki ze spalin czyt. ekologia i co za tym idzie normy spalin i ze do komory spalania idzie ciepłe powietrze co np zima może przyspieszyć dogrzanie silnika do temp powiedzmy roboczej, a tak w ogóle zawór EGR w starszych silnikach diesla nie występował i jakoś dawały rade.. no i zobaczy czasami jak na naszym pięknym paliwie wygląda (obklejony) dolot w dieslach nie doładowanych z przelotem 400 tys... a co do przeglądu to wg mnie połowa nie powinna przejść a akurat normy spalania to pikuś mowie np o hamulcach i zawieszeniu..
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Hubertus 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: Ełk
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:29   

Pomijając ekologię...
Dla mnie silnik bez EGR/z EGR wygląda obrazowo tak: stoimy na pięknej łące wdychamy świeże powietrze / właśnie wrzuciliśmy do pieca starą oponę a za chwilę wchodzimy na dach aby pooddychać mając głowę w kominie.
EGR przy normalnej pracy powoduje zubożenie w tlen ładunku tak więc proces spalania może się trochę przeciągnąć. Ktoś zaraz krzyknie, że diesle i tak mają nadmiar powietrza.
Brak EGR to także brak "kożuszka" zatykającego kolektor dolotowy a także wszystko dalsze na swojej drodze.
To tak jak u mnie w Zafirze B 1.7 CDTI - jest EGR (zablokował się bo tak mu pasowało) i jest DPF (coraz częściej się wypala ostatnimi dniami). Do czego mi to potrzebne, przecież silnik będzie pracował poprawnie nawet bez tych dwóch elementów ( czarnego szajsu począwszy od EGR przez kolektor siedzi tam więcej niż w Mesiu). Odpowiedz jest tylko jedna - EKOLOGIA.

Alexander napisał/a:
Ale ten sukin...n inżynier z stoma latami teorii i praktyki przy tych silnikach i uznał, że egr do diesla powinien być.


Zapomniałeś o jednym: nad tym inżynierem troszkę wyżej siedzi jakiś urzędas i za pieniądze podatników wymyśla normy i przepisy. Normy EURO z roku na rok ciągle zawężają a taki wulkan jedną swoją "erekcją" wypracowuje nam 150% normy emisji dla wszystkich samochodów.
Tak więc czy mi tlenków, Noxów i innych krasnoludków wyleci z rury więcej czy mniej nie ma to wpływu większego na środowisko.
_________________
MB C220D 1995 WDB2021211A281913
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 23:49   

Alexander napisał/a:
Egr ma za zadanie obniżanie temperaturę spalania


Zauważ, że przy maksymalnym obciązeniu silnika, a więc w najcięższych warunkach pracy EGR zamyka dopływ spalin. Zatem w owych najcięższych warunkach czynnik obniżający temperaturę spalania nie działa, więc nie przeceniał bym jego wpływu na silnik przy częściowych obciążeniach.
Ja mam EGR zaślepiony, ale kupiłem już samochód z tą modyfikacją. Efektem negatywnym (choć w sumie w niczym nie przeszkadzającym) jest zarejestrowany błąd niedziałającej klapki w dolocie.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 14:46   

https://www.youtube.com/watch?v=6_eSvvuQm1E
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 17:31   

http://www.youtube.com/wa...4473rkML2AgjFgV
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:19   

to jest czyszczenie samego zaworka. Zauważ, że zatykać się też może rura między kolektorem wydechowym a zaworem. Nagar też może się gromadzić w samym kolektorze ssącym i przez to klapy w kolektorze mogą mieć trudności z całkowitym otwieraniem się... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,065 sekundy. Zapytań do SQL: 6