Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?!
Autor Wiadomość
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 22:51   

No nie no... co poniektórzy tutaj- nie będę wskazywał palcem to już takie bzdury piszą nt przeglądów etc... Ludzie! W dieslu klasycznym czyli bez commonraila, pompowtrysków, filtra cząstek stałych, czyli 2.0, 2.5, 3.0, 2.2d można odłączyć EGR bez żadnych związanych z tym dla silnika konsekwencji- ba nie wzrasta nawet ponad normę zawartość NO2 w spalinach. Przykładem tego jest om601 w dwóch wersjach z EGR i bez tego ścierwa. Różnica 3km dla wersji bez EGR- ale praktycznie jest to nieodczuwalne.
W praktyce i nawiązując do filozofowania niektórych osób w tym wątku, zawór EGR w połączniu ze zdrowym katalozatorem- zdrowym czyli takim który po przebiegu 200tyś km zostanie wymieniony na nowy, ma zapewnić emisję szkodliwych substancji na najniższym założonym poziomie. Jednakowoż ten poziom uzyskamy tylko w silniku będącym w stanie idealnym, przy kompresji wynoszącej górne granice normy, idealnych wtryskach i zdrowym oleju silnikowym. W praktyce wiemy, że przebiegi obecne tych aut, zużycie poszczególnych elementów i czystość paliwa powoduje iż wprowadzenie spalin (które defacto są zasyfiałe bardziej niż przewidział twórca EGRu) do komory spalania powoduje pogorszenie spalania, dodatkowy syf zbierający się tej komorze i prawdę mówiąc efekty są gorsze niż jego brak. Auto z zaślepionym EGR spełnia wszystkie założone dla niego normy i to jest sprawdzone. Samo obejście EGRu nie wpłynie na odczuwalny wzrost mocy w silniku wyposażonym w kata, który jest jego wąskim gardłem. A co do diagnostów to mniej się doczepią normy przekroczonej o promil, niż innych rzeźb występujących w aucie- chociażby w zawieszeniu.
Jednakże już w silnikach nowszych typu CDI- brak EGR powoduje problemy- jakie już piszę- przepływomierz przy danej prędkości obrotowej i otwartym egrze wraz z ECU doliczą tą dawkę spalin którą silnik powinien dostać. Jej brak powoduje zbyt mało powietrza w komorze spalania a zbyt dużo paliwa- wtedy występuje błąd w postaci CHKa.
I prosiłbym nie wrzucać linków jakiegoś pajaca z USA, który mówi o egrze w silniku benzynowym, którego konstrukcja znacznie odbiega od silnika diesla o którym tutaj jest temat.
Alexander, jakie klapy w kolektorze ssącym? Widziałeś Ty kiedyś kolektor od diesla? Tam linka gazu nie steruje mój drogi przepustnicą powietrza- tylko pompą wtryskową.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
Ostatnio zmieniony przez elpaco 15 Kwiecień 2014, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:08   

elpaco, amen :)
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:44   

wybaczcie! Nie widziałem wszystkich silników mercedesa! Ale wiem, że niektóre miały takie właśnie sterowanie. Przynajmniej tak mi to opisywał znajomy, który pracuje w mercedesie. Tak czy siak jeśli czyścimy to co szkodzi już sprawdzić drożność tych elementów?

A jeśli chodzi o klapy to właśnie to mam na myśli:
http://alexanderstaszkiew...yKPxDesxe/klapy

[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 23:52 ]
elpaco napisał/a:
jakiegoś pajaca z USA

fajnie, że dla ciebie człowiek z 45 letnim stażem jest pajacem! To tak z ciekawości po ilu latach stażu można uzyskać tytuł na przykład: baran?

[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 23:53 ]
elpaco napisał/a:
linka gazu nie steruje mój drogi przepustnicą powietrza

a czy ja wspomniałem w ogóle o jakiejś przepustnicy? Albo o lince od gazu?
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 16 Kwiecień 2014, 01:05   

Alexander masz c280 i swoje teorie :mrgreen: cieszymy sie :mrgreen:
kolektor który pokazałeś wystepuj w mercedesie od 2000r plastikowe gowno które wytrzymuje 450-600tyś KM.
od nagaru z EGR tego kolektora ci nie uszkodzi bo najpierw spali się bezpiecznik silniczka kolektora :wink:
mowisz o przegladze i EGR :twisted: a z Twoim zawieszeniem to gdzie przejdziesz (niewidomych jeszcze zatrudniaja) :?:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2014, 02:14   

lepiej się powstrzymam od odpowiedzi bo to zdecydowanie poniżej mojej godności!
 
 
jacek_dd 

Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Miechów
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 19:23   

Zawsze uważałem , że EGR to zabójca silników . I tak nadal uważam . :D
_________________
W 202 220 D Clasic
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 16:40   

Ja u siebie zobaczą jak to będzie wyglądało po odłączeniu. Jutro akurat zaleje do pełna i przejeżdżę tak cały zbiornik na odłączonym i będę wiedział czy jest jakaś odczuwalna zmiana :)
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 22:44   

asasyn18, ja sie u siebie pozbyłem "żabki"w ten sposób ;)
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 11:36   

I ja zaslepiłem EGR, tzn zaślepiłem wężyki od podciśnień sterujących. Sprawdze spalanie, chociaz cudów sie nie spodziewam, bo ostatnio z EGR wyszło mi 4,7litra. Jak narazie przejechałem 20km i w sumie różnicy w pracy silnika nie odczuwam
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 12:29   

Ja u siebie dopasowałem kawałek cienkiej blaszki, dwa otwory i nożycami ręcznymi wyciąłem.

Zastanawiam się jak może silnik lepiej pracować skoro pobiera przez EGR "spaliny" które są znacznie uboższe w tlen który jest potrzebny do efektywnego spalania... Wiadomo, że do tego procesu nie są wykorzystywane spaliny w 100%, ale zawsze jest trochę uboższa mieszanka...
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 16:21   

Dodam swoje dwa grosze mam 2 Gwiazdy 220D oby dwie mają zablokowany EGR na próbę w jednym Egr chodził cały czas efekt :?: żaden spalanie takie same moc niezmienna Tylko syfu Sadzy pełno w działającym EGR jestem za kolegom elpaco, Pocos to wsadzili w zwykłym 220D nie widać różnicy Raczej kłopot bo jak chodzi EGR to trzeba to częściej czyścic
Nadmienię tylko w jednym jest strumienica w drugim Katalizator
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
krzysiekkk85 

Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Parczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 19:03   

Witam mozna jakąś foto relacje :lol:
_________________
WDB202121A517267 97' 2.2D 95 PS Automat 5
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 20:47   

asasyn18, ale wstawiles blaszke a pozostaje jeszcze przepustnica, ktora zamyka dopływ świeżego powietrza gdy pozostajeotwarty EGR.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 19:26   

perzu126, a widzisz o tym to zapomniałem :) później to poprawie.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
damian_mb

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 17
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 5 Maj 2014, 13:39   

A jaki macie pomysl na te przepustnice? Nie rozbieralem tego jeszcze ale pewnie jest standardowa "blaszka". Czy jesli tak, to wystarczy ja wyjac, zeby byl efekt ciagle otwartej przepusnicy?
_________________
w202 C200D 75 KM 1994r ASB/4
WDB2021201A213169
432 000 km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 7