Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?! |
Autor |
Wiadomość |
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 22:51
|
|
|
No nie no... co poniektórzy tutaj- nie będę wskazywał palcem to już takie bzdury piszą nt przeglądów etc... Ludzie! W dieslu klasycznym czyli bez commonraila, pompowtrysków, filtra cząstek stałych, czyli 2.0, 2.5, 3.0, 2.2d można odłączyć EGR bez żadnych związanych z tym dla silnika konsekwencji- ba nie wzrasta nawet ponad normę zawartość NO2 w spalinach. Przykładem tego jest om601 w dwóch wersjach z EGR i bez tego ścierwa. Różnica 3km dla wersji bez EGR- ale praktycznie jest to nieodczuwalne.
W praktyce i nawiązując do filozofowania niektórych osób w tym wątku, zawór EGR w połączniu ze zdrowym katalozatorem- zdrowym czyli takim który po przebiegu 200tyś km zostanie wymieniony na nowy, ma zapewnić emisję szkodliwych substancji na najniższym założonym poziomie. Jednakowoż ten poziom uzyskamy tylko w silniku będącym w stanie idealnym, przy kompresji wynoszącej górne granice normy, idealnych wtryskach i zdrowym oleju silnikowym. W praktyce wiemy, że przebiegi obecne tych aut, zużycie poszczególnych elementów i czystość paliwa powoduje iż wprowadzenie spalin (które defacto są zasyfiałe bardziej niż przewidział twórca EGRu) do komory spalania powoduje pogorszenie spalania, dodatkowy syf zbierający się tej komorze i prawdę mówiąc efekty są gorsze niż jego brak. Auto z zaślepionym EGR spełnia wszystkie założone dla niego normy i to jest sprawdzone. Samo obejście EGRu nie wpłynie na odczuwalny wzrost mocy w silniku wyposażonym w kata, który jest jego wąskim gardłem. A co do diagnostów to mniej się doczepią normy przekroczonej o promil, niż innych rzeźb występujących w aucie- chociażby w zawieszeniu.
Jednakże już w silnikach nowszych typu CDI- brak EGR powoduje problemy- jakie już piszę- przepływomierz przy danej prędkości obrotowej i otwartym egrze wraz z ECU doliczą tą dawkę spalin którą silnik powinien dostać. Jej brak powoduje zbyt mało powietrza w komorze spalania a zbyt dużo paliwa- wtedy występuje błąd w postaci CHKa.
I prosiłbym nie wrzucać linków jakiegoś pajaca z USA, który mówi o egrze w silniku benzynowym, którego konstrukcja znacznie odbiega od silnika diesla o którym tutaj jest temat.
Alexander, jakie klapy w kolektorze ssącym? Widziałeś Ty kiedyś kolektor od diesla? Tam linka gazu nie steruje mój drogi przepustnicą powietrza- tylko pompą wtryskową. |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
Ostatnio zmieniony przez elpaco 15 Kwiecień 2014, 23:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:44
|
|
|
wybaczcie! Nie widziałem wszystkich silników mercedesa! Ale wiem, że niektóre miały takie właśnie sterowanie. Przynajmniej tak mi to opisywał znajomy, który pracuje w mercedesie. Tak czy siak jeśli czyścimy to co szkodzi już sprawdzić drożność tych elementów?
A jeśli chodzi o klapy to właśnie to mam na myśli:
http://alexanderstaszkiew...yKPxDesxe/klapy
[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 23:52 ]
elpaco napisał/a: | jakiegoś pajaca z USA |
fajnie, że dla ciebie człowiek z 45 letnim stażem jest pajacem! To tak z ciekawości po ilu latach stażu można uzyskać tytuł na przykład: baran?
[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 23:53 ]
elpaco napisał/a: | linka gazu nie steruje mój drogi przepustnicą powietrza |
a czy ja wspomniałem w ogóle o jakiejś przepustnicy? Albo o lince od gazu? |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2014, 01:05
|
|
|
Alexander masz c280 i swoje teorie cieszymy sie
kolektor który pokazałeś wystepuj w mercedesie od 2000r plastikowe gowno które wytrzymuje 450-600tyś KM.
od nagaru z EGR tego kolektora ci nie uszkodzi bo najpierw spali się bezpiecznik silniczka kolektora
mowisz o przegladze i EGR a z Twoim zawieszeniem to gdzie przejdziesz (niewidomych jeszcze zatrudniaja) |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2014, 02:14
|
|
|
lepiej się powstrzymam od odpowiedzi bo to zdecydowanie poniżej mojej godności! |
|
|
|
|
jacek_dd
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 19:23
|
|
|
Zawsze uważałem , że EGR to zabójca silników . I tak nadal uważam . |
_________________ W 202 220 D Clasic |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 16:40
|
|
|
Ja u siebie zobaczą jak to będzie wyglądało po odłączeniu. Jutro akurat zaleje do pełna i przejeżdżę tak cały zbiornik na odłączonym i będę wiedział czy jest jakaś odczuwalna zmiana |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 22:44
|
|
|
asasyn18, ja sie u siebie pozbyłem "żabki"w ten sposób |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 11:36
|
|
|
I ja zaslepiłem EGR, tzn zaślepiłem wężyki od podciśnień sterujących. Sprawdze spalanie, chociaz cudów sie nie spodziewam, bo ostatnio z EGR wyszło mi 4,7litra. Jak narazie przejechałem 20km i w sumie różnicy w pracy silnika nie odczuwam |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 12:29
|
|
|
Ja u siebie dopasowałem kawałek cienkiej blaszki, dwa otwory i nożycami ręcznymi wyciąłem.
Zastanawiam się jak może silnik lepiej pracować skoro pobiera przez EGR "spaliny" które są znacznie uboższe w tlen który jest potrzebny do efektywnego spalania... Wiadomo, że do tego procesu nie są wykorzystywane spaliny w 100%, ale zawsze jest trochę uboższa mieszanka... |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 16:21
|
|
|
Dodam swoje dwa grosze mam 2 Gwiazdy 220D oby dwie mają zablokowany EGR na próbę w jednym Egr chodził cały czas efekt żaden spalanie takie same moc niezmienna Tylko syfu Sadzy pełno w działającym EGR jestem za kolegom elpaco, Pocos to wsadzili w zwykłym 220D nie widać różnicy Raczej kłopot bo jak chodzi EGR to trzeba to częściej czyścic
Nadmienię tylko w jednym jest strumienica w drugim Katalizator |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
krzysiekkk85
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 13 Skąd: Parczew
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 19:03
|
|
|
Witam mozna jakąś foto relacje |
_________________ WDB202121A517267 97' 2.2D 95 PS Automat 5 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
damian_mb
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 17 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 13:39
|
|
|
A jaki macie pomysl na te przepustnice? Nie rozbieralem tego jeszcze ale pewnie jest standardowa "blaszka". Czy jesli tak, to wystarczy ja wyjac, zeby byl efekt ciagle otwartej przepusnicy? |
_________________ w202 C200D 75 KM 1994r ASB/4
WDB2021201A213169
432 000 km |
|
|
|
|
|