Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?! |
Autor |
Wiadomość |
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 14:15
|
|
|
damian_mb, nic nie musisz rozbierać tylko zaślepiasz wężyk od podciśnienią dochodzący do tej przepustnicy |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 16:23
|
|
|
Możesz zaślepić dwa wężyki jeden idący do zaworu EGR, a drugi do przepustnicy, wkręcisz małe śrubki w wężyki i masz po robocie.
Ja dałem blaszkę pod EGR i zaślepiłem wężyk od przepustnicy każdy robi jak uważa
A co do cały czas otwartej przepustnicy to i tak tam masz (2.0 D) cięgno idące do przepustnicy od linki gazu więc w razie potrzeby to i tak otwiera się (do końca) wtedy kiedy dasz gaz w podłogę. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 18 Maj 2014, 22:29
|
|
|
Ojej, nie pisałem tu już ze 3 lata! EGR mi właśnie szwankuje, do 2,8 krpm zamula, później ładnie kręci na obroty, gdy ściągam wężyk z zaworu przepustnicy bez żadnego zaślepiania, wówczas nie zamula przy niskich obrotach. Pytanie: po co zaślepiać, jeżeli wystarczy tylko odłączyć wężyk od sterowania przepustnicą? BTW już myślałem, że tylko mi pozostał mój c200D, właśnie skończył 21 lat i 406 tys km |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 00:15
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | Pytanie: po co zaślepiać, jeżeli wystarczy tylko odłączyć wężyk od sterowania przepustnicą? | Jeden robi tak a inny podkład blaszkę pod EGR:) Jak co komu pasuje ważne żeby EGR był zaślepiony
Ja zaślepiłem EGR jakieś dwa tankowania temu i muszę powiedzieć, że nie zauważyłem jakiejś szalonej poprawy oraz innych rzeczy. Tak jak i przed delikatnie kopci jak dam gaz w podłogę, silnik pracuję poprawnie i cały czas dostaje czyste powietrze, a nie jak wcześniej spaliny z mniejsza ilością O2.
Co do spalania to raczej odrobinę się poprawiło, ostatnio zrobiłem trasę 810km i do pełna, wyszło nieco poniżej 5l. oraz kolejne tankowanie 951km do pełna poniżej 6l. (trasa i miasto z przewagą na miasto). Ogólnie oceniam zaślepienie EGR-u na + |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 03:51
|
|
|
Ja tez juz kilka razy tankowalem po odłączeniu EGRa. Mam wrazenie ze auto pali minimalnie mniej przy lokalnych drogach. Co do pracy silnika to nic sie nie zmieniło, dynamika rowniez, ktos pisal o wolniejszym nagrzewaniu- nie zauwazylem a wręcz wydaje mi sie ze silnik szybciej lapie 80st. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 15:45
|
|
|
wojtas_p, kolego ale ten węzyk musisz zaslepic srubka dlaczego bo potem morzesz niemiec regulacji w lampach przednich tak było umnie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 23:39
|
|
|
EGR nie działą i tak przy niskich temperaturach, więc wpływ na nagrzewanie jest znikomy |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 18:08
|
|
|
perzu126, a czasem na wężyku między gruszką EGR a kolektorem nie ma elektrozaworu pneumatycznego?... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:39
|
|
|
Mój mietek ma nowe zawieszenie, nowe opony, nowy tłumik, silnik ładnie chodzi na 10w40, ale EGR jest odłączone, bo źle pracował na z nim, zamulał do 3krpm. I gnije. Tak mocno gnije, że boję się nim jeździć. Co robić? |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:47
|
|
|
wojtas_p, Bez obrazy kolego ale chyba naprawdę trafiłeś na padlinę lub za bardzo o niego nie dbałeś lub poprzednik go tak załatwił ze teraz ciezko bedzie go uratowac a jak juz to jakim kosztem |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 00:00
|
|
|
perzu126, wg mnie zimą u mnie też pracował EGR, Camel-owi, może chodziło o cdi juz bo nie wiem czy aż tak rozbudowany elektro byłby nasz silnik |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
|