Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 15 Grudzień 2010, 20:08
|
|
|
Właśnie mineral ale nie wiem jaki jest najlepszy- cena nie gra roli |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 15 Grudzień 2010, 20:16
|
|
|
To ja kupiłbym Motul |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 15 Grudzień 2010, 22:26
|
|
|
MOTUL, TEXACO czyli castrol i mobil są takie cienkie?hehe zobacze w sklepie w miescie czy mają texaco lub motul
Bo zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 08:20
|
|
|
tomi382 napisał/a: | zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było |
Możesz nalać mazutu, będzie jeszcze ciszej |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 11:53
|
|
|
madzara31, ja rozumiem kupować minerał bo się nie ma kasy, ale jak ktośma kasę na najdroższy minerał to uroczyście wszem i wobec stwierdzam: najdroższy minerał będzie gorszy od półsyntetyka średniej klasy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marci-n
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 32 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 11:58
|
|
|
Camel-, Zgadza sie, ale moze ma juz tak zajechany silnik, ze inny olej zgubi na pierwszym zakrecie jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem |
_________________ Mercedes W202 C180 Elegance Silver |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 12:08
|
|
|
marci-n napisał/a: | jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem |
Gdyż? Teorii o płucząco-myjących właściwościach syntetyków nie łyknę, bo wiele minerałów ma w tej materii o wiele lepsze "parametry". |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 13:36
|
|
|
To raz. A dwa - jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:05
|
|
|
18 tys km przejechałem i dolałem 3 L oleju i co to znaczy? Kupić półsyntetyk czy minerał? Bo jestem za minerałem. A w silniku castrol 10W40 Auto pali w największe mrozy a tamtego roku -30 i pod chmurką był i zapalił na dotyk, nie kopci więc silnik jest ok ale te 3 L to chyba dużo |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
Ostatnio zmieniony przez tomi382 16 Grudzień 2010, 18:09, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:06
|
|
|
Camel- napisał/a: | jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral | Brać Orlenowski 20W50 i po sprawie. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:28
|
|
|
Więc jak uważacie czy na 18tys ok 3L może 3,5L spalone czy to dużo? A wy się dziwicie że chce mineralny |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:33
|
|
|
3 litry na 18kkm? To litr na 6kkm. Czy to dużo? Zależy jaką masz nogę.. W normach zużycia się mieścisz, ale obejrzyj dobrze silnik, poszukaj wycieków. Zmiana oleju na gęstszy to tylko pudrowanie syfa rodem z wynalazków PRLu.
Poczytaj sobie o parametrów olejów i będziesz wiedział. Osobiście nie męczyłbym silnika minerałem w zimę |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:34
|
|
|
nie ma wycieków bo patrzyłem czasem się depta |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 23:51
|
|
|
Pamiętajcie jeszcze ze dolewki dolewkami, ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie. Ja w w202 dolewalem raz, jak przejechalem 18000km, gdzie przy 15000 powinna byc wymiana. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 17 Grudzień 2010, 18:29
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie. |
Dolewamy zawsze, gdy zbliżamy się do MIN na bagnecie albo przy szybszej jeździe na długim odcinku czy w zakrętach zaświeca się kontrolka oleju... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|