Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:48
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 17:07   

Przebieg mam 260 tyś. Cały czas na syntetyku. Biorąc pod uwagę przebieg zastanawiam się czy nie przejść na olej o niższej liczbie TBN. Jednak jak długo leju nie będzie żarł napewno będę jeździł na syntetyku.
Pozdrawiam.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 17:10   

Pewnie oring przy wale przepuszcza, stad uszczelka mokra i dolewka.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 17:11   

juchas napisał/a:
0,5 l do wymiany to naprawde mało

0,5 litra na 1000 km, a nie od wymiany do wymiany.

perzu126, może masz zbyt ciężką nogę? :-)
 
 
LYJO 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 19:46   

a ja panowie mam fuchsa mineralnego od 3 lat w moim silniku
prosto z gliwic z rozlewni :)
i jest wszystko ok (przynajmniej tak mi sie wydaje)
_________________
Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas :)
 
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 21:07   

kolego,ale piszemy o silnikach tubo diesel a ty masz silnik beznynowy ,w którym ten olej napwno sprawuje się dobrze Pozdrawiam
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 21:45   

Prawdą jest, że FUSCH mineralny dedykowany jest w pierwszej kolejności do silników benzynowych. Jednak jak wynika z dopuszczenia: ACEA A3/B3
API SJ/CG-4
MB 229.1
VW 501 01/
505 00
jego parametry są przewidziane nie tylko do silników benzynowych. Przewaga syntetyku jednak wychodzi przy dużej ilości zimnych startów. Tak więc jeśli ktoś robi dużo długich tras, dobry minerał może całkiem dobrze służyć silnikowi, a nasze samopoczucie poprawia zaoszczędzona kasa :D
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 22:01   

Mam zwykłego diesla z pompą Lukasa. A nogi nie mam ciężkiej- wręcz przeciwnie- z moja Celinką obchodzę się nadzwyczaj delikatnie :mrgreen:

Ale zaszkodzi coś silnikowi jak wleje pólsyntetyk??
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 22:08   

Z zasady kolejność jest taka: syntetyk, półsyntetyk, minerał. Odwrotnie raczej się nie stosuje.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 22:15   

Zasada może i taka jest,ale silnikowi by sie nic nie stało :) jak bys zalał 10w40 to by ci wiecej oleju gineło lebiej zostań przy 15w40.Mój znajomy w 190 2,5 diesel ma 20w50 przebieg 650 tys:d
 
 
 
LYJO 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 09:45   

Marian25td napisał/a:
kolego,ale piszemy o silnikach tubo diesel a ty masz silnik beznynowy ,w którym ten olej napwno sprawuje się dobrze Pozdrawiam


no ja wiem :)
chciałem tylko dołożyć "swoje 3 grosze" :)
_________________
Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas :)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 10:28   

zibi_43 napisał/a:
Z zasady kolejność jest taka: syntetyk, półsyntetyk, minerał. Odwrotnie raczej się nie stosuje.

Ja nie wiem co miałem wlane, przebieg też nie wiadomy, pewnie +200 tys, i leje najbardziej agresywny olej, zaraz za Shell Rimula Ultra 10W40, pod względem wyznacznika TBN - 12... i jeżdze ;) oleju nie bierze :)
Imho jak ktoś ma kase, to bez problemu może lać syntetyk, choć sugerując się stroną podaną przez kogoś wcześniej :) Dla kolegi perzu wybrałbym syntetyk ze średnią wartością TBN. :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 12:00   

Zmiana minerał na półsyntetyk czy syntetyk w benzynie jeszcze może przejść bez większych problemów ale w dieselu może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla silnika
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 13:51   

carlos napisał/a:
Zmiana minerał na półsyntetyk czy syntetyk w benzynie jeszcze może przejść bez większych problemów ale w dieselu może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla silnika


Masz wiele racji, lecz nie można uogólniać. To nie syntetyk czy półsyntetyk rozszczelni silnik, lecz zawarte w nim detergenty i dyspergatory dbające o czystość silnika i wiązanie "sadzy" w zawiesinę z olejem. Zwróć uwagę na to że wiele olei mineralnych posiada w swym składzie wyższą zawartość środków myjąco- dyspergujących niż nie jeden syntetyk czy półsyntetyk. Podjechany silnik smarowany np syntetycznym CASTROLEM może nawet lepiej się sprawować niż na mineralnym MOBILU /mam na myśli ewentualne rozszczelnienie lub nadmierne zużycie oleju/. A to za sprawą niższej zawartości środków czyszczących w CASTROLU. Więc w czym przewaga syntetyku? W jego bazie olejowej której własności są dużo bardziej stabilne w różnych warunkach temperaturowych. A cała reszta to dodatki które producenci komponują różnie. Zarówno w mineralu, półsyntetyku czy syntetyku.
/CASTROL i MOBIL użyłem w mych wypocinach wyłącznie jako przykład gdzie minerał potrafi szybciej "wylizać" silnik i znaleźć w nim luzy jeśli takowe są /
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 16:33   

Kwestia ceny nie gra większej roli ponieważ litr mineralnego Mobila kosztuje w moich okolicach od 19 do 21 zł w zależności od sklepu. Półsyntetyk Mobila to wydatek rzędu 23 zł. Castrol Magnatec jest dość drogi bo kosztuje już w granicach 30zł. Więc będę się raczej trzymał tego co zaleca producent, bo zaleca bodajże 10w-40 czyli pólsyntetyk :)
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 17:48   

perzu126 napisał/a:
Kwestia ceny nie gra większej roli ponieważ litr mineralnego Mobila kosztuje w moich okolicach od 19 do 21 zł w zależności od sklepu. Półsyntetyk Mobila to wydatek rzędu 23 zł. Castrol Magnatec jest dość drogi bo kosztuje już w granicach 30zł. Więc będę się raczej trzymał tego co zaleca producent, bo zaleca bodajże 10w-40 czyli pólsyntetyk :)


Ok :) Wcale nie kwestionuje Twego wyboru. Dla ścisłości dodam tylko że 10W40 wcale nie musi oznaczać półsyntetyku :D
-Shell Rimula Ultra10W40 - jak podaje producent pełen syntetyk/ w dodatku chyba najwyższa liczba TBN wśród dostępnych olei/
-Castrol Formula RS 10W60 - syntetyk
- Neste Turbo LXE 10W40 - syntetyk
Jak widzisz 10W z przodu wcale nie musi oznaczać półsyntetyku :D

Pozdrawiam :)
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,249 sekundy. Zapytań do SQL: 10