Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 19:27
|
|
|
zibi_43 napisał/a: | To nie syntetyk czy półsyntetyk rozszczelni silnik, lecz zawarte w nim detergenty i dyspergatory dbające o czystość silnika |
Święta racja, a do tego dbałość o filtry, których nieterminowa wymiana powoduje te osady, a dyskusja o wyższości castrola nad schelem, czy innym orlenem jest bez sensu, olej ma być aprobowany przez producenta auta i to wszystko, inaczej to przypomina troche duspute o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia, albo przypomina przypowieść "gdzie 4 polaków tam 5 zdań" |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 21:59
|
|
|
A co to jest ta liczba TBN??????? Pierwszy raz o tym słyszę, albo słyszałem tylko pod nazwą. Gdzie można znaleźć to na opakowaniu oleju no i jakie TBN jest wskazane do mojej Gwiazdy?? Przeszukałem instrukcje i nic nie pisze na temat TBN.... |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 23:16
|
|
|
zibi_43 napisał/a: | -Shell Rimula Ultra10W40 - jak podaje producent pełen syntetyk/ w dodatku chyba najwyższa liczba TBN wśród dostępnych olei/
|
Ok. 2000 roku zalewanego go na pierwszy raz w CDI |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 01:22
|
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 13:13
|
|
|
Oj, Gomezio jesteś niedokładny napisałem jeszcze duspute zamiast dysputę |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 12:30
|
|
|
czy Ktoś z Was używał może do swej Neste Turbo LXE 10W40? / nie chodzi mi o krytyke czegoś czego nawet na oczy sie nie widziało/ |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 15:10
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Jaką specyfikacje musi mieć olej do 220DIESEL? Na forum wyczytałem że musi to być 229.1. Czy to prawda? |
Tak. Szczegółową odpowiedź znajdziesz w książce serwisowej (service heft) |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 18:02
|
|
|
Dzięki Gomezio za konkretną odp. Byłem wczoraj w sklepie u znajomego sprzedawcy i pytałem o olej do mojej Celinki. Polecił mi jakiś półsyntetyk Shella i pokazał, że na opakowaniu jest właśnie taka aprobata MB. W ogóle stwierdził, że obecnie Mercedes poleca oleje Shell. Dla mnie, oczywiście nie ma to znaczenia, ponieważ to co poleca producent(chodzi o producenta) to raczej chwyt marketingowy- liczą się parametry! |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 22:59
|
|
|
carlos napisał/a: | Zmiana minerał na półsyntetyk czy syntetyk w benzynie jeszcze może przejść bez większych problemów ale w dieselu może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla silnika |
moja c200D 75KM ma 313 tys, rok prod '93. Od nowości jeździła na castrolu 15/40. 2 miesiące temu wlałem 10/40 castrola. NIE WIDZĘ ŻADNYCH skutków ubocznych. I jak silnik zacznie lać to zawiozę autko do warsztatu na full uszczelnienie. Na razie przejechałem niecałe 3 tys. Nie leje nic, nie bierze nic. Myślę, ża bardziej zależy od stanu i przebiegu silnika. Jak silnik jest ok, to będzie nadal ok. Jeśli lał i kopcił wcześniej to lanie lepszego oleju mija się z sensem. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 16:25
|
|
|
wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty". |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 20:33
|
|
|
zibi_43 napisał/a: | wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty". |
szczerze mówiąc nie byłbym tego taki pewny , oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy " natomiast syntetyczne i półsyntetyki o wiele cieńszy , osobiście raczej nie zaryzykowałbym zmiany oleju mineralnego na półsyntetyk/syntetyk przy przebiegu ok 300kkm , ale jest to tylko moje zdanie i każdy może się z nim nie zgodzić
PZDR |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 21:29
|
|
|
ttoip napisał/a: | oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy |
Ani grubszy ani cieńszy, tylko taki na jaki pozwala tolerancja obróbki detali składających się na silnik (to co w silniku jest smarowane) - ale o olejach już było tyyyyllleeee, że darujmy sobie następny topic |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
s_s
MB W202 C180 ESPRIT
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 99 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 22:01
|
|
|
A jaki olej polecacie do C180 - dobry - obecnie jeździł na syntetyku MOBIL 0w40, pozostać przy nim przy wymianie - czy przy zmianie wlać coś innego.
Oleju silnik nie bierze - przebieg auta 78 000 km |
|
|
|
|
|