Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:48
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 19:27   

zibi_43 napisał/a:
To nie syntetyk czy półsyntetyk rozszczelni silnik, lecz zawarte w nim detergenty i dyspergatory dbające o czystość silnika


Święta racja, a do tego dbałość o filtry, których nieterminowa wymiana powoduje te osady, a dyskusja o wyższości castrola nad schelem, czy innym orlenem jest bez sensu, olej ma być aprobowany przez producenta auta i to wszystko, inaczej to przypomina troche duspute o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia, albo przypomina przypowieść "gdzie 4 polaków tam 5 zdań" :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 21:59   

A co to jest ta liczba TBN??????? :?: Pierwszy raz o tym słyszę, albo słyszałem tylko pod nazwą. Gdzie można znaleźć to na opakowaniu oleju no i jakie TBN jest wskazane do mojej Gwiazdy?? Przeszukałem instrukcje i nic nie pisze na temat TBN....
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Grudzień 2008, 23:16   

zibi_43 napisał/a:
-Shell Rimula Ultra10W40 - jak podaje producent pełen syntetyk/ w dodatku chyba najwyższa liczba TBN wśród dostępnych olei/

Ok. 2000 roku zalewanego go na pierwszy raz w CDI :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 01:22   

Jary napisał/a:
schelem

:shock:
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 12:02   

perzu126 napisał/a:
A co to jest ta liczba TBN???????

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html tu jest wszystko :D
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 13:13   

Oj, Gomezio jesteś niedokładny napisałem jeszcze duspute zamiast dysputę :oops:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 12:30   

czy Ktoś z Was używał może do swej :mb: Neste Turbo LXE 10W40? / nie chodzi mi o krytyke czegoś czego nawet na oczy sie nie widziało/
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 14:12   

Jaką specyfikacje musi mieć olej do 220DIESEL? Na forum wyczytałem że musi to być 229.1. Czy to prawda?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 15:10   

perzu126 napisał/a:
Jaką specyfikacje musi mieć olej do 220DIESEL? Na forum wyczytałem że musi to być 229.1. Czy to prawda?

Tak. Szczegółową odpowiedź znajdziesz w książce serwisowej (service heft) :-)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 18:02   

Gomezio napisał/a:
Tak


Dzięki Gomezio za konkretną odp. :) Byłem wczoraj w sklepie u znajomego sprzedawcy i pytałem o olej do mojej Celinki. Polecił mi jakiś półsyntetyk Shella i pokazał, że na opakowaniu jest właśnie taka aprobata MB. W ogóle stwierdził, że obecnie Mercedes poleca oleje Shell. Dla mnie, oczywiście nie ma to znaczenia, ponieważ to co poleca producent(chodzi o producenta) to raczej chwyt marketingowy- liczą się parametry!
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 22:59   

carlos napisał/a:
Zmiana minerał na półsyntetyk czy syntetyk w benzynie jeszcze może przejść bez większych problemów ale w dieselu może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla silnika


moja c200D 75KM ma 313 tys, rok prod '93. Od nowości jeździła na castrolu 15/40. 2 miesiące temu wlałem 10/40 castrola. NIE WIDZĘ ŻADNYCH skutków ubocznych. I jak silnik zacznie lać to zawiozę autko do warsztatu na full uszczelnienie. Na razie przejechałem niecałe 3 tys. Nie leje nic, nie bierze nic. Myślę, ża bardziej zależy od stanu i przebiegu silnika. Jak silnik jest ok, to będzie nadal ok. Jeśli lał i kopcił wcześniej to lanie lepszego oleju mija się z sensem.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 16:25   

wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty".
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 20:33   

zibi_43 napisał/a:
wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty".



szczerze mówiąc nie byłbym tego taki pewny , oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy " natomiast syntetyczne i półsyntetyki o wiele cieńszy , osobiście raczej nie zaryzykowałbym zmiany oleju mineralnego na półsyntetyk/syntetyk przy przebiegu ok 300kkm , ale jest to tylko moje zdanie i każdy może się z nim nie zgodzić
PZDR
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 21:29   

ttoip napisał/a:
oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy


Ani grubszy ani cieńszy, tylko taki na jaki pozwala tolerancja obróbki detali składających się na silnik (to co w silniku jest smarowane) - ale o olejach już było tyyyyllleeee, że darujmy sobie następny topic :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
s_s 
MB W202 C180 ESPRIT


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 99
Skąd: Nisko
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 22:01   

A jaki olej polecacie do C180 - dobry - obecnie jeździł na syntetyku MOBIL 0w40, pozostać przy nim przy wymianie - czy przy zmianie wlać coś innego.
Oleju silnik nie bierze - przebieg auta 78 000 km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,253 sekundy. Zapytań do SQL: 10