Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:48
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 22:07   

W zasadzie sam sobie już odpowiedziałeś na swoje pytanie, bo jeśli nic się nie dzieje, to po co zmieniać :)
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:26   

Witam.Mam pytanko co do oleju Castrol EDGE 10W60 do mojej Celinki. Jest to dobry wybór?Czy lepszy by był 2W30 też castrola? Z góry dzięki za odpowiedź.Dodam,że przebieg 205000. Stan silnika-dobry :D
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:29   

Maniaak napisał/a:
Castrol EDGE 10W60


Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika. Ten drugi (domyślam się, że 5W30) jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:31   

A czym się te oleje różnią jeśli można wiedzieć?Sorki za dociekliwość
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:36   

Różnią się klasą lepkości :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
majk201 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 21 Luty 2009, 23:53   

na stronie castrola można sobie dopasować idealnie olej
_________________
WDB2020851F869616 230T sport
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 22 Luty 2009, 11:18   

Temat wałkowany wielokrotnie, proponuję poczytać archiwum.
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2009, 20:17   

Wiem, że wałkowany. Poczytałem :P Moje pytanie było związane z moim zaniepokojeniem, gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30- a zalał 10W60 :? I nie wiem w związku z tym czy mogą być jakieś problemiki. Już zauważyłem, że przy obecnych temperaturach telepie budą :( Ps. I nie są to poduszki bo te wymieniałem :P
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 22 Luty 2009, 21:21   

Daniel napisał/a:
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika

Daniel, a możesz rozwinąć?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Luty 2009, 21:57   

Gomezio napisał/a:
Daniel napisał/a:
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika

Daniel, a możesz rozwinąć?


Sprawa w tym przypadku jest dość prosta - w naszej strefie klimatycznej stosowanie oleju o takich właściwościach lepkościowych nie ma sensu chociażby z tego powodu, że wzrośnie zużycie paliwa, już nie mówiąc o zwiększonych oporach podczas porannego (zimowego!) rozruchu.
Oleje 10W60 maja głównie zastosowanie w silnie obciążonych silnikach samochodów rajdowych w których nikt nie przejmuje się oporami podczas rozruchu czy zwiększonym zużyciem paliwa. Podobno w BMW M3 producent zaleca stosowanie takiego oleju, no ale w tym samochodzie silnik jednak jest nietuzinkowy.
W naszych silnikach stosowanie takiego oleju ma chyba tylko sens podczas podróży przez Saharę :)

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:03 ]
Ponadto (choć nie jestem pewny co do przepisów) wprowadzenie w obrotu detalicznego olejów o takiej właśnie lepkości jest prawdopodobnie wynikiem zapisów, które nakazują aby technologie stosowane w sporcie wyczynowym były wprowadzane dla "normalnych" użytkowników. Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:05   

Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta :-)
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:22   

Daniel napisał/a:
Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1

Oj tam to bodajże metanol się stosuje :mrgreen:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:32   

Trochę mnie te wypowiedzi uspokoiły. Buda jak wcześniej powiedziałem telepie rano,ale idzie wiosna i lato na całe szczęście.Mam nadzieje, że wszystko będzie w porządku
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:47   

carlos napisał/a:
Daniel napisał/a:
Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1

Oj tam to bodajże metanol się stosuje :mrgreen:



Niestety, w F1 normalna PB :wink:

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:54 ]
Gomezio napisał/a:
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta :-)


Teoretycznie powinno być tak jak piszesz - to samo. Ale w rzeczywistości osiągnięcie wartości "60" powoduje to iż oleje te są "gęste" w zakresie niskich temperatur, co głównie objawia się zwiększonym zużyciem paliwa. Osobiście nie przeprowadzałem takich testów :mrgreen: ale nie mam podstaw aby sądzić, że jest inaczej. Tak jak pisałem - zastosowanie takich środków smarnych jest specyficzne.

Przypominam, że zalecana wartością lepkości w CDI (takie zalewają w ASO) jest 5W30.... Różnica jest jednak znaczna.

I znowu posty olejowe........ :|

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:58 ]
Maniaak napisał/a:
gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30


To był dobry wybór :)

Maniaak napisał/a:
a zalał 10W60


Kto płaci - ten rządzi :wink:

[ Dodano: 23 Luty 2009, 09:02 ]
Gomezio napisał/a:
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40


Gomezio - znamienne jest, że oleje klasy 10W60 nie mają aprobaty technicznej producentów (sprawdziłem Castrol oraz Orlen). Chyba jednak nie jest to samo...
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 24 Luty 2009, 12:37   

Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć :idea: Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć :?: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 10