Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 22:07
|
|
|
W zasadzie sam sobie już odpowiedziałeś na swoje pytanie, bo jeśli nic się nie dzieje, to po co zmieniać |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Maniaak
Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 29 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:26
|
|
|
Witam.Mam pytanko co do oleju Castrol EDGE 10W60 do mojej Celinki. Jest to dobry wybór?Czy lepszy by był 2W30 też castrola? Z góry dzięki za odpowiedź.Dodam,że przebieg 205000. Stan silnika-dobry |
_________________ C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:29
|
|
|
Maniaak napisał/a: | Castrol EDGE 10W60 |
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika. Ten drugi (domyślam się, że 5W30) jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Maniaak
Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 29 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:31
|
|
|
A czym się te oleje różnią jeśli można wiedzieć?Sorki za dociekliwość |
_________________ C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Luty 2009, 18:36
|
|
|
Różnią się klasą lepkości |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
majk201
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 91 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 21 Luty 2009, 23:53
|
|
|
na stronie castrola można sobie dopasować idealnie olej |
_________________ WDB2020851F869616 230T sport |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 11:18
|
|
|
Temat wałkowany wielokrotnie, proponuję poczytać archiwum. |
|
|
|
|
Maniaak
Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 29 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 20:17
|
|
|
Wiem, że wałkowany. Poczytałem Moje pytanie było związane z moim zaniepokojeniem, gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30- a zalał 10W60 I nie wiem w związku z tym czy mogą być jakieś problemiki. Już zauważyłem, że przy obecnych temperaturach telepie budą Ps. I nie są to poduszki bo te wymieniałem |
_________________ C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 21:21
|
|
|
Daniel napisał/a: | Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika |
Daniel, a możesz rozwinąć? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 21:57
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Daniel napisał/a: | Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika |
Daniel, a możesz rozwinąć? |
Sprawa w tym przypadku jest dość prosta - w naszej strefie klimatycznej stosowanie oleju o takich właściwościach lepkościowych nie ma sensu chociażby z tego powodu, że wzrośnie zużycie paliwa, już nie mówiąc o zwiększonych oporach podczas porannego (zimowego!) rozruchu.
Oleje 10W60 maja głównie zastosowanie w silnie obciążonych silnikach samochodów rajdowych w których nikt nie przejmuje się oporami podczas rozruchu czy zwiększonym zużyciem paliwa. Podobno w BMW M3 producent zaleca stosowanie takiego oleju, no ale w tym samochodzie silnik jednak jest nietuzinkowy.
W naszych silnikach stosowanie takiego oleju ma chyba tylko sens podczas podróży przez Saharę
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:03 ]
Ponadto (choć nie jestem pewny co do przepisów) wprowadzenie w obrotu detalicznego olejów o takiej właśnie lepkości jest prawdopodobnie wynikiem zapisów, które nakazują aby technologie stosowane w sporcie wyczynowym były wprowadzane dla "normalnych" użytkowników. Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:05
|
|
|
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:22
|
|
|
Daniel napisał/a: | Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1 |
Oj tam to bodajże metanol się stosuje |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Maniaak
Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 29 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:32
|
|
|
Trochę mnie te wypowiedzi uspokoiły. Buda jak wcześniej powiedziałem telepie rano,ale idzie wiosna i lato na całe szczęście.Mam nadzieje, że wszystko będzie w porządku |
_________________ C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 22:47
|
|
|
carlos napisał/a: | Daniel napisał/a: | Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1 |
Oj tam to bodajże metanol się stosuje |
Niestety, w F1 normalna PB
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:54 ]
Gomezio napisał/a: | Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta |
Teoretycznie powinno być tak jak piszesz - to samo. Ale w rzeczywistości osiągnięcie wartości "60" powoduje to iż oleje te są "gęste" w zakresie niskich temperatur, co głównie objawia się zwiększonym zużyciem paliwa. Osobiście nie przeprowadzałem takich testów ale nie mam podstaw aby sądzić, że jest inaczej. Tak jak pisałem - zastosowanie takich środków smarnych jest specyficzne.
Przypominam, że zalecana wartością lepkości w CDI (takie zalewają w ASO) jest 5W30.... Różnica jest jednak znaczna.
I znowu posty olejowe........
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:58 ]
Maniaak napisał/a: | gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30 |
To był dobry wybór
Maniaak napisał/a: | a zalał 10W60 |
Kto płaci - ten rządzi
[ Dodano: 23 Luty 2009, 09:02 ]
Gomezio napisał/a: | Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40 |
Gomezio - znamienne jest, że oleje klasy 10W60 nie mają aprobaty technicznej producentów (sprawdziłem Castrol oraz Orlen). Chyba jednak nie jest to samo... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 24 Luty 2009, 12:37
|
|
|
Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć |
|
|
|
|
|