Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Wał |
Autor |
Wiadomość |
luksztyk
Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 22:21 Wał
|
|
|
Czy cetka powinna miec luz na wale wielkosci 0,5 - 1,0cm????? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 22:34
|
|
|
Witam
luksztyk napisał/a: | Czy cetka powinna miec luz na wale wielkosci 0,5 - 1,0cm????? |
na jakim wale ??? pędnym , korbowym ???
jaki luz - poosiowy , promieniowy ???
p. Jarek |
|
|
|
|
luksztyk
Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 22:40
|
|
|
na wale pednym tym co idzie do mostu tylnego. a jaki luz to nie wiem jak go nazwac ale chodzi o to ze jak zlapie za wal to moge nim pokrecic delikatnie w lewo i prawo wyczuwajac luz |
_________________ WDB2020201A451071 C-200 |
|
|
|
|
respected
Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 70 Skąd: Norway Namna
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2007, 22:56
|
|
|
kolego jezeli jest to delikatny luz to jest luz miedzyzebny w moscie(musi zawsze byc tylko podkreslam delikatny) a jak przy flanszy na frezach masz luz to wystarczy skrecic wał bo ja w swoim 220D z 09.1995 juz skrecałem i wiem ze moj wał pedny ma regulacje |
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2010, 13:58
|
|
|
Witam!Wbijam sie w temat walu bo innej odpowiedzi nie uzyskalem.Przy jezdzie na czwartym biegu dodajac delikatnie gazu,w okolicach 2000obr zaczyna drzec cala buda i kierownica.Jest to delikatne drzenie.Po wrzuceniu piatego biegu,w okolicach setki na liczniku zaczyna zachodzic w uszy buczenie,i w miare predkosci pojawia sie takie la,la,la,la,la,im szybciej jade tym czestotliwosc la,la,la narasta.Przy 130 km z tym la,la,la zaczynam czuc rytmiczne przenoszenie tego na nadwozie.Dodam ze dyfer mam ok,olej w skrzyni wymieniany raz do roku z olejem w silniku bez znaczenia ile w roku przejade km,nie jest to wiecej niz 12000km.Pomocy ,w czym problem?Czyzby podpora i lozysko na wale?Moze juz ktos tak mial?Dodam ze felgi zmienialem od kilku roznych aut i problem jest ten sam.Czyli kola i opony wyeliminowalem.
[ Dodano: 25 Wrzesień 2010, 10:28 ]
Witam.Panowie prosze wypowiedzcie sie na temat mojego problemu.Nie chce dawac do mechaniora bo moze zacznie rozkladac na stole fusy z kawy i snuc teorie. |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2010, 18:28
|
|
|
nie masz raczej problemu z wałem, a z silnikiem (może poduszki pod silnikiem). wał obraca się zawsze proporcjonalnie do prędkości (ok 4 razy szybciej niż koła). jeżeli masz wibracje przy 2000 rpm na 4 biegu to po wrzuceniu 5 biegu miałbyś to samo przy 1300 rpm (piszę na przykładzie swojej celinki). sprawdziłbym łożyska przednich kół czy nie mają luzów i ewentualnie dokręcił, przy okazji przesmarował (na forum jest książka do pobrania. co prawda tyczy się diesli, ale we wszystkich w202 tak samo się ustawia luzy na łożyskach). podporę z łożyskiem sprawdzisz szarpiąc do góry i do dołu za wał od strony skrzyni. jak nie ma wyczuwalnego luzu to nie powinna sprawiać problemów. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 09:18
|
|
|
Witam.Sprawdzalem poduszki pod silnikiem i sa czysciutkie,nie maja zadnych wyciekow.Czy taka poducha tez moze byc zuzyta? |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 11:08
|
|
|
Tak. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
depollacko
w 202 2.2 CDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 41 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 19:12
|
|
|
A ja bym sprawdził wal . W szczególności tuleję na końcu wału , czy w srodku nie jest wybita.Jeżeli jest jajo to ją wyn\mienił i dolegliwości ustąpią,.
Na pewno wymienna była w W124 .
Pozdr
Marcin |
_________________ WDB2021331A651049
|
|
|
|
|
s15191
GOŚKA
Dołączyła: 15 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Zamość
|
|
|
|
|
Bartosz 202
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30 Listopad 2010, 11:03
|
|
|
Witam!
Mam pytanie dotyczące 190 - ki 2.0D , mianowicie chodzi mi o wał napędowy, a dokładniej o różnice miedzy wałem dla 190 z pięciobiegową skrzynią a czterobiegową skrzynią. Poprzedni właściciel wymienił skrzynie na 5 -tkę i podejrzewam wał też (na wale są oznaczenia 124). Chcę wymienić wał ponieważ jest mocno wyszarpany ale nie wiem jaki muszę kupić. Czy będzie pasował też od 124 z 5 - tką skrzynią? Proszę o pomoc |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Listopad 2010, 12:31
|
|
|
Bartosz 202 napisał/a: | Chcę wymienić wał ponieważ jest mocno wyszarpany ale nie wiem jaki muszę kupić. Czy będzie pasował też od 124 z 5 - tką skrzynią? Proszę o pomoc |
Najlepiej ten sam, skoro był wymieniony i dobrze działał |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Bartosz 202
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30 Listopad 2010, 13:12
|
|
|
Właśnie problem w tym, że coś z nim jest nie tak. To jest jakiś super mix kilka części poskładanych do "kupy", chciałbym wiedzieć czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. Może ktoś pomóc w tej kwestii ? |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Listopad 2010, 16:17
|
|
|
Bartosz 202 napisał/a: | Właśnie problem w tym, że coś z nim jest nie tak. To jest jakiś super mix kilka części poskładanych do "kupy", chciałbym wiedzieć czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. Może ktoś pomóc w tej kwestii ? |
Różnica jest na pewno, ja niestety nie mam dostępu do danych przełożeń, ale pewnie niedługo ktoś mądrzejszy odpowie Trzeba czekać. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Listopad 2010, 23:22
|
|
|
Bartosz 202 napisał/a: | czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. |
Tak. Do 5-biegowej jest krótszy, bo sama skrzynia jest dłuższa. Oznaczeniem numeru wału '124' się nie sugeruj, bo wiele części w obu modelach jest stosowanych wzajemnie i są identyczne, a oznaczenie numerowe zależy od tego, dla którego z nich dana część została zaprojektowana pierwotnie...
respected napisał/a: | w swoim 220D z 09.1995 juz skrecałem i wiem ze moj wał pedny ma regulacje | Pamiętajcie tylko, że skręcenie wału na wieloklinie nie powinno być 'na opór', tylko w takim zakresie, aby nie było luzu 'obrotowego', a połówki wału mogły wzajemnie przesuwać się wzdłużnie (jak teleskop)... Inaczej szybko rozwalicie łączniki gumowe na końcach wału... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|