Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapłon C180 1999r, cewki, świece, przewody zapłonowe
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 10 Październik 2008, 13:42   Zapłon C180 1999r, cewki, świece, przewody zapłonowe

Witam, na komputerze diagnostycznym wyskoczyl blad cewki cyl 1 i 4, stad moje pytanie
czy błąd ten moze byc spowodowany np. uszkodzona swieca ?

auto zachowuje sie dziwnie, tzn, jak jest zimny silnik to auto przy 2000 -2500 obr/min przerywa i "kaszle"
trzeba bardzo powoli dodawac gazu, bo jak sie wcisnie w podloge to odcina zaplon np przy 2500obr/min

gdy silnik jest juz rozgrzany temp 80-90 stpn, jedzie juz normalnie, ale przy wcisnieciu gazu na max auto momentalnie sie dusi, i prawie zawsze odcina zaplon w roznych granicach tzn, 2500obr czasami 4000obr,
wiecej jak 140km/h nie pojedzie :/ zaplon ZAWSZE odcina przy 4000:((( np na II biegu albo na III potrafi odciac przy 3500obr :/ auto stracilo swoja dynamike, od jakichs 2 miesiecy silnik gubi ktorys cylinder i pracuje albo na 2 lub 3 cylindry,
czy to napewno uszkodzona cewka ?
jakie swiece sa montowane w C180 rocznik 1999
pozdrawiam
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 10 Październik 2008, 14:55   

Obstawiałbym na przepływomierz.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Październik 2008, 15:04   

ZTCW w moim C180T z 98' tez mam tylko dwie cewki i jeżeli są one identyczne, to spróbuj je zamienić miejscami. Jeżeli to nic nie da to znaczy, że cewki są ok. W przeciwnym wypadku zakup cewki, lepiej od razu dwie.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 10 Październik 2008, 15:42   

a jakie swiece pasuja do mojego modelu ?
C180 99r
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Październik 2008, 18:10   

btx napisał/a:
a jakie swiece pasuja do mojego modelu ?


Pod maską masz naklejkę na wzmocnieniu czołowym (metal pomiędzy lampami :) ) gdzie jest napisane coś ... BOSCH i coś .... BERU
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 10 Październik 2008, 21:03   

Od wczoraj mam dokładnie to samo w moim c180 tyle że auto zachowuje się noemalnie , przejadę kilka kilometrów i jakby ktoś 1-2 cylindry wyłączył. Wyłaczam auto zapalam jeszcze raz i jakiś czas jest spokój.
Stawiam na świece . Jutro wymienię to dam znać.
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12 Październik 2008, 14:58   

witajm. Miałem podobne objawy i okazało sie że to przepływomierz. W moim przypadku wystarczyło go rozkręcić i przemyć 2 rezystory benzyną ekstrakcyjną,delikatnie,pędzelkiem. Spróbuj może pomoże
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 12 Październik 2008, 19:16   

lunow, czy przy odkręcaniu/odpinaniu przepływki należy na coś zwrócić uwagę/odpiąć akumulator czy cuś? Rozumiem że go wypinałeś z przewodów.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 14 Październik 2008, 13:31   

Jednak u mnie okazało się że to tylko świece. Wyrzuciłem BOSCH-ki wkręciliśmy 3 elektrodowe NGK i auto śmiga aż miło ;)
Przepływka nie miała z tym nic wspólnego
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Październik 2008, 20:54   

Krzychs2, przy odłanczaniu przepływki nie musisz rozłanczać akumulatora, tylko rób to przy wyłączonym zapłonie
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 14 Październik 2008, 20:59   

lunow, dziękuję za poradę bo muszę sprawdzić swoją przepływkę bo rano strasznie mulasty jest przez kilka km i szarpie na ssaniu. Po za tym bez zastrzeżeń. Myślę zamienić się z kimś przepływką dla testu.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 15 Październik 2008, 09:50   

Sebastianp, a jakie swiece "ida" do naszej gwiazdy ??? pozdrawiam (c180 99r)
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 15 Październik 2008, 12:13   

btx, masz napisane na belce pomiędzy światłami (po otwarciu klapy silnika)

w Twoim wypadku silnik 921 są to 3 /4 elektrodówki
w starszych modelach jednoelektrodowe.
Wcześniej miałem Bosch teraz NGK

NGK zdecydowanie tańsze.

U mnie typ świec potwierdziłem podłączając auto interfejsem - KTS Boscha
Wygląda na to że po wrześniu 1996 już były montowane wieloelektrodowe
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 15 Październik 2008, 12:39   

sebastianp a Tobie tez odcinalo zaplon ?
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 15 Październik 2008, 13:51   

btx, mnie auto przerywało , dłowiło się (na 3 gary) i czasami strzelało w układ wydechowy.
Na początku go dławiło 3000obr i nic więcej (dławienie nie odcinanie)
poprostu czasem nei umiał wejść na obroty

Odcinanie to co innego . mam nadzieję że nie piszesz o tym jak auto jest na luzie i go przegazowujesz. Bo te odcięcie to normalna sprawa (zabezpieczenie)
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 9