Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:54 |
Uszczelka pod pokrywą zaworów:( |
Autor |
Wiadomość |
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Styczeń 2013, 11:55
|
|
|
Moment był tam bardzo mały z tego co pamiętam, 9Nm? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 00:32
|
|
|
Z tego co pamiętam to tak, zrob na 10, jakby cieklo to wtedy mozna delikatnie mocniej, ale ja dlatego kupilem oryginalna uszczelke zeby ni emiec z tym problemu. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 13 Sierpień 2017, 12:56
|
|
|
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Ostatnio wymieniałem świece w swoim MB, co mnie zaskoczyło 3 z 4 gniazd gdzie są świece były w oleju, i był też widoczny olej po zdjęciu dekla.
Nie da się ukryć że są do wymiany uszczelniacze/uszczelka pod zaworami, wszystko dobrze ładnie, tylko raz że przy wykręcaniu świec za każdym razem ułamała mi się porcelanka, dwa że 4 świecy nie mogłem za nic wykręcić - i nie wykręciłem.
Oczyściłem wszystko, ale problem pozostał. Dodam że nie odkręcałem świec kluczem do świec a nasadką 16 + przedłużka + grzechotka taką jak rok temu (wówczas wszystko było dobrze) teraz takie "kwiatki" wyszły.
Teraz mam takie pytanko Koledzy do Was. Rozeznawałem cenę uszczelek i jest cały komplet 4 okrągłe + ta jedna w około pokrywy od 78 zł do 150 zł. Teraz którą wybrać?.
Nie daje mi spokoju czy można jeździć na takim wycieku oleju do gniazd?. Czy jest to negatywne dla silnika/samochodu?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 13 Sierpień 2017, 15:55
|
|
|
asziatko, jak jej nie wymienisz to olej będzie w gniazdach świec i później zaczną się schody, jak np wypadanie zapłonów. Ja kupiłem uszczelki z zamiennika i skończyło się na pękniętej pokrywie, także polecam ASO.
A czemu 4-ej świecy nie wykręciłeś? |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 13 Sierpień 2017, 16:31
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | A czemu 4-ej świecy nie wykręciłeś? |
Nie mogłem jej w ogóle odkręcić, ani tak ani tak próbowałem. Widząc co się działo z poprzednimi to nie chciałem też tak na siłę drzeć żeby gdzie się nie ukręciła. I zostawiłem z dwojga złego żeby została stara świeca niż żeby ją odkręcić, ale tak czy tak będzie trzeba ją odkręcić.
Chcę właśnie wymienić uszczelkę bo tak jeździć nie może być, właśnie a ile dałeś w ASO mariuszt0 za uszczelkę pod zawory?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 14 Sierpień 2017, 06:44
|
|
|
To kup nowe świece, rozgrzej na nich silnik i wtedy spróbuj odkręcić.
A co do cen uszczelek to nie wiem bo założyłem te co były w pokrywie którą kupiłem |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 28 Sierpień 2017, 18:51
|
|
|
Pytanko mam czy ktoś z Was może napisać czy ten zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów http://mercedesczesci.skl...430-p-1264.html będzie pasował do mojego MB?.
Owszem piszę że jest to do C180 W202
Cytat: | C 180 (202.018) | 90 | 122 | 1799 | 4 | 03-1993 do 05-2000 | M 111.920, M 111.921 |
tylko czy wcięcia półokrągłe z tyłu jak by uszczelki będą pasować w moim MB - mają być te wycięcia półokrągłe wklęsłe czy wypukłe?.
mariuszt0 napisał/a: | To kup nowe świece |
Kupiłem nowe 4 świece, 3 są wymienione, a 1 nie idzie odkręcić, ale spróbuje na letnim silniku, chodź każdy mówi żeby był zimny żeby nie odkręcać na ciepłym/gorącym silniku świeć. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 29 Sierpień 2017, 11:53
|
|
|
asziatko, tak, to jest to, te wycięcia z tyłu są pod wałki rozrządu .
A co do świec w Dieselu odkreca się na ciepłym więc w benzynie też spróbuj. W końcu tak czy siak ryzykujesz |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Sierpień 2017, 12:03
|
|
|
mariuszt0, dzięki za odpowiedź.
Teraz kwestia wymiany, nie mogę za bardzo nikogo znaleźć - spece wyszykują że to nie uszczelka, że to cała pokrywa jest pęknięta. Jeden mi nawet wymyślił że trzeba robić od razu głowicę i szczelinomierzem ustawiać .
Tak na dobrą sprawę nie mam póki co speca żeby wymienić uszczelkę, a samemu to przyznam nie chcę podejmować tematu.
Świece na letnim silniku mogę spróbować odkręcić. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 29 Sierpień 2017, 23:31
|
|
|
Hej , u mnie były lekko zaoliwione gniazda świec .Kupiłem uszczelkę pokrywy i uszczelki świec, tu nie ma co oszczędzać, w ASO. O ile nie ma problemu z usunięciem starych uszcz. świec o tyle jest problem z wciśnięciem nowych. Robota nie dla każdego.Ja użyłem prasy. Dwa lata jest spokój.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 29 Sierpień 2017, 23:38
|
|
|
Normalnie jedziesz z tematem, nic skomplikowanego. Ja do CDI,ka zakładałem nową pokrywę razem z kompletem uszczelek Elring (duża uszczelka i 4 małe uszczelni takie jajowate na wtryski) . Styk pokrywy z głowicą robisz na lustro, odtłuszczasz i wsio. tamte jajowate uszczelki możesz potraktować smarem sylikonowym . Pokrywę dokrecasz tak jak głowice, patrz żeby równo dochodziła i wsio. Później obserwować. Opisane na przykładzie CDI
Sory za glupoty, ale ja po dziku dobranoc |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 30 Sierpień 2017, 09:21
|
|
|
amq napisał/a: | Robota nie dla każdego |
Dla tego też nie chcę czegoś zepsuć, źle zrobić i żeby później było więcej roboty niż to wszystko warte.
Tak przy okazji co popuszcza olej, te oringi (koła) z metalową nakładką?. Bo w koło kopuły nie przepuszcza uszczelka wszystko dobrze jest, coś musi przepuszczać z tych oringów po mojemu.
Tego nie wiedziałem że trzeba je wciskać prasą. Takie sprasowane są?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 30 Sierpień 2017, 09:50
|
|
|
Dokładnie; u mnie one były przyczyną. |
|
|
|
|
|