Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:56 |
dziwne zachowanie zegarów |
Autor |
Wiadomość |
Kwieciorek
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 18:00 dziwne zachowanie zegarów
|
|
|
witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc
dziś w trakcie jazdy dziwnie zaczęły się zachowywać zegary , to znaczy obrotomierz padł , temperatury brak , paliwa brak a prędkościomierz a w zasadzie jego wskazówka jest na wysokości 10-20 km/h i ma bardzo dziwne drgania - stoi w miejscu a jej wychylenie to plus minus 1 milimetr w górę i w dół
po wyłączeniu stacyjki przez kilkanaście sekund jeszcze wskazówka drga a potem staje na wysokości 10-20 km/h i nie opada (nie jest to tzw klejenie wskazówki z brudu jak jest to sugerowane w wielu postach)
oprócz tego zza deski dobiega dziwny dźwięk jakby terkot jakiegoś przekaźnika czy czegoś tam innego
po odłączeniu akumulatora wskazówka opadła na właściwą pozycję , ale po ponownym odpaleniu błąd wrócił
aha i jeszcze jedno ,po odpaleniu auto jak nie przytrzymam nogi na gazie to po prostu gaśnie jakby miało odcięte paliwo
co do samej jazdy to auto jedzie , ale jazda z gasnącym silnikiem na każdych światłach nie jest zbyt komfortowa
chciałbym nadmienić , że korzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem w postach tego typu usterki
bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną tego zachowania
pozdrawiam
Krzysiek z Łodzi
autko to Miecio c180 z 95 r 1.8 benzyna z gazem vin WDB2020181A346394
[ Dodano: 9 Lipiec 2011, 19:01 ]
dodam jeszcze zdjęcia zegarów jak to wygląda w realu , bo troszkę przesadziłem z miejscem wskazówki ale pisałem to z biegu i tak mi się wydawało
SNC00129.jpg a taka przy zapalonym silniku |
|
Plik ściągnięto 13928 raz(y) 44,05 KB |
SNC00128.jpg taka jest pozycja przy wyłączonym zapłonie |
|
Plik ściągnięto 13928 raz(y) 44,3 KB |
|
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 11:56
|
|
|
co do wskazówki miałem tak jakieś półtora roku temu z tym że drgał wskaźnik paliwa i nie działała reszta wskaźników. Elektronik od mercedesów rozebrał zegary coś tam pomierzył, okazało się że był padnięty silniczek wskazówki i zaburzał prace reszty. Wstawił drugi wyjety z jakichś połamanych zegarów od w210 i śmiga Co do gaśnięcia silnika, wydaje mi się że przyczyna nie leży w zegarach, no ale to już niech ktoś inny się wypowie. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 13:39
|
|
|
Kwieciorek napisał/a: | aha i jeszcze jedno ,po odpaleniu auto jak nie przytrzymam nogi na gazie to po prostu gaśnie jakby miało odcięte paliwo |
Poszukaj bo było. Ma to pewnie związek z przeputnicą, przełącznikiem wolnych obrotów w niej czy naciągnięciem linki. Trochę o tym ju pisaliśmy.
Silnik na PMSie dla przyszłych piszących |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 13:26
|
|
|
Czy w obrotomierzu jest jakaś stopka czy mini pręcik o który w spoczynku opiera się wskazówka ?W spoczynku spadła pod zero |
|
|
|
|
marcin_kasia
Maximus
Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 17 Listopad 2011, 18:14
|
|
|
Witam
Ja mam taki problem ostatnio że jak odpalam autko z rana to obrotomierz chodzi skokami po dodaniu gazu
zdziała jakby z opóźnieniem, a czasami w ogóle nie reaguje.
Jak się trochę autko zagrzeje tzn 2 -3 min jazdy, obrotomierz zaczyna dobrze działać.
wiecie co to może być? |
_________________ Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku. |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 17 Listopad 2011, 18:17
|
|
|
marcin_kasia, bylo juz gdzieś o tym na pewno. przekop forum a znajdziesz |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 17 Listopad 2011, 19:21
|
|
|
klejące wskazówki ?? wskaźniki.......... nigdy nie pamiętam |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 17 Listopad 2011, 20:29
|
|
|
maurycy, chyba nie o to chodzi ale w tamtym temacie był opisany problem. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
mahoney
C180
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Listopad 2011, 12:41
|
|
|
Z zegarami to jest tak, że może być wiele przyczyn:
- może być przepustnica
- zimne luty w liczniku
- "znikające" kable ze starości (bardzo częsta przyczyna)
- sterownik szwankuje ( częsta przyczyna )(jest naprawialny, ale mało osób jest to wstanie dobrze zrobić)
- czujnik klimatyzacji
- regulator napięcia w alternatorze (jak wymieniać to tylko na oryginał)
i myśle że jeszcze wiele innych
Warto jechać na komputer, ale najlepiej do ASO, tam mają dedykowane do MB i wszystko wybadają. |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 18 Listopad 2011, 13:55
|
|
|
Witam, miałem problem ze swoimi zegarami, ale inne objawy. U mnie z tego co pamiętam, nie działał prędkościomierz i co za tym idzie nie leciał mi w ogóle przebieg obrotomierz działał i wskaźnik paliwa oraz temp. też, nie potrafiłem dojść co jest powodem. Jak się okazało po 1.5 miesiąca przypadkowo znajomy mi odpowiedział co było przyczyną. Wsadziłem nieoryginalne radio (LG chyba) i okazało się, że w kostce jest jakiś przewód od sterowania (chyba chodziło o funkcje automatycznego podgłaśniania wraz ze wzrostem prędkości. Po wyjęciu radia problem zniknął. |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
marcin_kasia
Maximus
Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 19 Listopad 2011, 18:56
|
|
|
też tak miałem sygnał prędkości połączony z masą |
_________________ Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku. |
|
|
|
|
Obsessed
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 20:27 kontrolki na desce rozdzielczej tylko błysną
|
|
|
witam,
dzisiaj, przy zapalaniu samochodu ku mojemu wielkiemu zdziwieniu po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje II kontroli błysną i gasną. pali się tylko kontrolka hamulca.
dawniej kontrolki gasły dopiero po zapaleniu silnika.
proszę o pomoc w tej kwestii.
dodam że zanim zaobserwowałem to dziwne zjawisko miałem przez kilka chwil palącą się delikatnie kontrolkę ładowania akumulatora (w czasie jazdy) ale po kilku sekundach zgasła i już się nie świeci w czasie jazdy.
sytuacja dokładnie wyglądała tak:
po godzinnym postoju i po zapaleniu samochodu (bez żadnych dziwnych objawów) po kilku metrach zaczęła się delikatnie palić kontrolka ładowania - zrzuciłem to na barki wilgotnego powietrza, deszcz, mgła itp. kontrolka zgasła po kilku metrach i do domu dojechałem normalnie, dystans mały około 5 km. zgasiłem samochód i podczas zapalania samochodu by wjechać na parking (po otwarciu bramy, czas poniżej minuty) zauważyłem że kontrolki dosłownie błysnęły i zgasły. na parking wjechałem bez problemu, samochód ładnie zapalił, jakby wszystko było OK.
od tego czasu kontrolki w pozycji II nie pala się do momentu zapalenia tylko raz mrugną i tyle, dodatkowo z okolic schowka dochodzi jakieś tyknięcie (ale to zjawisko występowało już wcześniej i raczej nie łączył bym tego z problemem) dodam że samochód pali normalnie ale nie jechałem nim nigdzie dalej.
proszę o pomoc, w najbliższym czasie muszę zrobić dłuższą trasę i nie chcę jechać niesprawnym samochodem
mi do głowy przychodzi alternator ale jego usterka powinna się chyba objawiać palącą się kontrolką ładowania a nie mruganiem kontrolek
z góry dziękuje |
_________________ Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 08:51
|
|
|
Zły kontakt, lub urwany cienki przewód na alternatorze.
Pozdrawiam. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 20:22
|
|
|
U mnie chwilę przed padnięciem regulatora napięcia też tak delikatnie zarzyła ta kontrolka. |
_________________ MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 2 Październik 2012, 14:49
|
|
|
Witam, mam coś w stylu przedmówców. jak przekręce kluczyk na grzanie świec to wskazówka obrotomierza drga po czym się uspokaja. Jak przekręce kluczyk z powrotem do tyłu to wskazówka drga przez ok 2 sek. Jak rano odpaliłem celinę to po 5 minutach zegary zaskoczyły. Jaka wskazówka obrotomierza drga to reszta zegarow nie działa. Jaka może byc przyczyna.
[ Dodano: 5 Październik 2012, 23:17 ]
WItam , kupiłem zegary na allegro od poliftowego 2.5TD i śmiga aż miło tylko zamiast różnych żarówek 2W 1.5W i 1.2W mam wszystkie 1.5W. - taki licznik.
Teraz przy pierwszej pozycji kluczyka mam trójką oraz BAS/ASR czego wcześniej nie było.
Pod trójkątem świeci mi się napis LIM
co to znaczy LIM ? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|