Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Znikający prąd
Autor Wiadomość
qraf

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Lubin
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 07:38   Cosik kradnie prąd- Pytanie o bezpieczniki

Cześć

Mam drobny problem z utrzymaniem prądu w akumulatorze, w czasie spoczynku pomiar sugeruje, że w autku świeci się całkiem niezła żaróweczka.
Metodą prób i błędów udało się zlokalizować tajemniczego złoczyńcę: układ zabezpieczony bezpiecznikiem nr 3 (na załączonym obrazku).
Wypięcie bezpiecznika poskutkowało radykalnym podniesieniem temperatury w kabinie (nadmuch zaczął podawać wyłącznie gorące powietrze i nie reaguje na próby zmniejszenia temperatury).
Szukam zatem schematu/ opisu/ podpowiedzi, co może kryć się za tajemniczym bezpiecznikiem nr 3 w moim kochanym autku: kwiecień 1994r. 1.8 benzyna+lpg, automat, sedan. Oczywiście równie pomocny będzie komentarz, że najprawdopodobniej rypnęło się to i tamto... ;)

Dzięki ogromne
Pozdrawiam
Q

05082009010a.JPG
Skrzynka z bezpiecznikami
Plik ściągnięto 1637 raz(y) 502,45 KB

_________________
W202, 1.8+lpg, 1994, jedyny słuszny dla Mercedesa kolor: czarny ;]
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 08:14   

trzeba post edytować bo scalili :P hehe


tylko co teraz napisać?? jak już wszystko napisane :mrgreen:
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
Ostatnio zmieniony przez maurycy 6 Sierpień 2009, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 10:19   

qraf, a na spodniej częsci pokrywy nie masz rozpiski który bezpiecznik do czego ?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 10:30   

Na pewno w tym przypadku słuszna jest ta(jedna z wielu) rozpiska, w której bezpiecznikowi nr 3 przyporządkowany jest układ ogrzewanie/klimatronic ;) Tylko co z tego ;)
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 10:43   

graf, może przyda ci się któryś z opisów poniżej. Różne modele w202 miały różne opisy - bo były inne wersje wyposażenia.

Ja mam :mb: takiego samego jak ty i mnie obowiązuje z kodem :mb: 202 545 25 00

bezpieczniki-w202.jpg
Plik ściągnięto 6003 raz(y) 92,22 KB

10[1].Opis bezpieczników PL.jpg
Plik ściągnięto 6466 raz(y) 36,62 KB

_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 16:31   

Kolego a masz funkcję "REST". Może ona ci się załącza,
Cytat:
Wypięcie bezpiecznika poskutkowało radykalnym podniesieniem temperatury w kabinie (nadmuch zaczął podawać wyłącznie gorące powietrze i nie reaguje na próby zmniejszenia temperatury).

Gdzieś brakuje masy i wypięcie tego bezpiecznika może powodować chinkę i uruchamianie funkcji 'REST".

Pozdrawiam
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 21:16   Re: Cosik kradnie prąd- Pytanie o bezpieczniki

qraf napisał/a:
w czasie spoczynku pomiar sugeruje, że w autku świeci się całkiem niezła żaróweczka.

Albo przekaźnik, albo może jeszcze coś. Czy to tajemnica, żeby ten prąd podać???
Laik nie przywiązuje do tego wagi, ale doświadczony elektryk, znając popularne usterki w tym typie jest w stanie na podstawie wielkości prądu określić przyczynę uszkodzenia. Głupie - nie :?:

Ponieważ nie mam więcej danych, to na początek możesz odłączyć moduł komfortu - (jest koło akumulatora). To on jest najpowszechniejszym sprawcą "lewego" poboru.

[ Dodano: 6 Sierpień 2009, 21:19 ]
Marcin13736 napisał/a:
wypięcie tego bezpiecznika może powodować chinkę


Ładna ta chinka ? Może też bym sobie jakąś "spowodował" poprzez wyjęcie bezpiecznika? :D :D :D
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 7 Sierpień 2009, 06:57   

Gerri napisał/a:
Ładna ta chinka ? Może też bym sobie jakąś "spowodował" poprzez wyjęcie bezpiecznika?

TAKIE IGNORANCKIE podejście zachowaj dla siebie CWANIACZKU! Ciekawy jestem, czy dasz mi odpowiedź na ( dla mnie ) proste pytanie. Opel Ascona- po włączeniu wentylatora ogrzewania zaczyna się świecić żarówka świec żarowych i załącz się wycieraczka przedniej szyby.... Jaka może być ( była) przyczyna. Odpowiedź za jakiś czas. Dodam tylko, że rozwiązałem ją mają 16 lat i brak doświadczenia.... Pozdrawiam innych, miłych użytkowników tego forum
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 7 Sierpień 2009, 08:46   

Marcin13736 napisał/a:
Gerri napisał/a:
Ładna ta chinka ? Może też bym sobie jakąś "spowodował" poprzez wyjęcie bezpiecznika?

TAKIE IGNORANCKIE podejście zachowaj dla siebie CWANIACZKU!


Szkoda ze niektórzy nie widza różnicy pomiędzy "Chinka" i "choinka" - tylko od razu wytaczaja działa ...
Człowiek sobie małe OT zrobi, a tu już zostaje na dzień dobry cwaniaczkiem... :evil:
Jeśli Wasza Wysokość nie rozumie żartów - bardzo przepraszam, że uraziłem. Na drugi raz będę uważał, żeby w Twoim towarzystwie wyrażać się poprawnie :?

Marcin13736 napisał/a:
Ciekawy jestem, czy dasz mi odpowiedź na ( dla mnie ) proste pytanie.


Proponuje tym osiagnieciem pochwalić się na forum Opla - tutaj jest forum Mercedesa.
Mógłbym Ciebie zasypać takimi prostymi pytaniami z mojego własnego doświadczenia - ale tego nie robię i CWANIACZKIEM nikogo nie nazywam
Każde pytanie jest proste, jak zna się odpowiedź.
Nie jestem wróżką. Jak bym potrafił wróżyć w takich sprawach, to założyłbym sobie konto i naprawiał auta przez telefon :mrgreen:

Marcin13736 napisał/a:
Dodam tylko, że rozwiązałem ją mają 16 lat i brak doświadczenia...


W tym wieku i przy braku doświadczenia to miałeś tylko SZCZĘŚCIE. Nie ma się czym chwalić...

Marcin13736 napisał/a:
Pozdrawiam innych, miłych użytkowników tego forum


No tak - pozostaje mi tylko pozdrowić jako "niemiły" :P
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Sierpień 2009, 16:44   

Gerri ty nasz brutalu nie miły :) Oj rozbrajają mnie co poniektórzy, kolego Marcin13736 spokojniej, kultura wszystkich obowiązuje, a jak sobie nie radzisz to może poczekaj chwilę zanim naciśniesz "Wyślij".
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
Ostatnio zmieniony przez topol 8 Sierpień 2009, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
qraf

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Lubin
Wysłany: 7 Sierpień 2009, 18:32   

Dzięki ogromne i jednocześnie biję się w klatę: mea culpa- nie przeanalizowałem opisów: tajemniczy bezpiecznik numer 3 odpowiada właśnie za sterowanie nawiewem- (po odłączeniu pobór mocy jest prawidłowy) i poza tym, że przerobiłem sobie kabinę na saunę (opłaca się, jeżeli jako zysk potraktujemy możliwość odpalenia auta o poranku), to pozostałe podzespoły działają prawidłowo.
W związku z tym, że bardziej niż problem elektromechaniczny (elektrozawory) wygląda to na sterowanie, spróbuję zdemontować i obejrzeć sterownik (jeżeli oględziny nie przyniosą efektu, będę próbował sprawdzić to u elektronika). Obstawiam, że to właśnie tu jest coś nie tak.
BTW. w grę wchodzi jedynie naprawa lub wymiana uszkodzonych elementów (choinki, pajęczynki itd. to nie dla mnie i nie dla mojego miecia). Wygląda na to, że w układzie jest zwarcie, więc w tej chwili układ jest po prostu wypięty, co nie znaczy, że naglę stał się sprawny ;P .
_________________
W202, 1.8+lpg, 1994, jedyny słuszny dla Mercedesa kolor: czarny ;]
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 00:09   

BolzZ napisał/a:
Ciekawe po co się czepiać hondy i jej posiadaczy przy każdej okazji i w dodatku nie mając powodów?


Nie róbmy flejma :) Po prostu większość posiadaczy starszych civiców to dość młodzi ludzie, czasem wybuchowi, czasem lubiący ostrzejsze słowa, nie generalizuję, ale sam zaczynałem od "podobnych" aut :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
jakubgruby 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Tczew
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 07:37   

a co mają te posty do tematu "znikający prąd" ??
_________________
C220 D :) 96' Elegance Kombi wdb2021821f427406
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Sierpień 2009, 17:37   

BolzZ napisał/a:

Ciekawe po co się czepiać hondy i jej posiadaczy przy każdej okazji i w dodatku nie mając powodów?


No i wykrakałem o tym "wytaczaniu dział" - niby niewinny żarcik, a tu już prawie wojna :?
Tak więc bardzo przepraszam za moją niesubordynację - jeżeli w pobliżu znajduje się moderator, to proszę o usunięcie postów nie wnoszących nic nowego do tematu. :)
 
 
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Luty 2010, 14:02   

Witam chciałem odswiezyc temat znikającego prądu :(
Mam problem z akumulatorem ( varta 100AH - moje autko posiada silnik 220 CDI ), który po naładowaniu na maksa na małym prądzie rozładowuje sie na postoju w przeciągu kilku godzin do 0, nawet zegary licznika nie świecą.
Sprawdziłem ako miernikiem, tzn amperomierz szeregowo do + klemy i + aku i pokolei wyjmowałem bezpieczniki. Miernik pokazał 1,25A, ale przy włączonej lampce bagażnika, wyciagnąłem bezpiecznik i wartość spadła do 0,24A. Wiec teoretycznie sprawdzając napiecie przy zamknietym bagazniku ucieka tylko 0,24 A czy to jest duzo ????Napewno nie wystarczająco duzo żeby w ciagu 10 godzin rozładować ako do 0.
Wracając do samych bezpieczników i do spadku napiecia czy te wartości które sa ponizej sa prawidłowe
To wartości przy napieciu 1,25A
nr 11 seat heater( podgrzewane fotele) spadek do 0,79A
nr 22 headlamp flasher, headlamp washer system ( reflekotory, system czyszczenia reflektorów) spadek do 0,79
nr 34 high beam left, high beam indicator lamp ( wskaźnik swiatła mijania) spadek do 0,78
nr 30 automatic climatic control, engine residual heat system ( ogólnie od klimy. system nagrzewania) spadek do 0,95A
w wiekszości przypadków spadek o 0,5 A
reszta bezp w porządku

Ciekawą sprawą jest fakt że na początku napiecie wynosiło 1,25A, a jak przetrzewiłem przednią skrzynkę z bezpiecznikami to napiecie spadło do 0,95A ???
No i tak jak juz wczesniej wspomniałem sprawdziłem skrzynke w bagażniku , po wyjęciu nr 6 od lamki bagaźnika napiecie spadło do 0,24A.
Wyjąlem bezpiecznik na noc żeby przerwać obwód i sprawdzić czy to kradnie prąd, niestety ako padł:
Moje pytanko jest nastepujące ile maksymalnie autko bieze prądu na postoju, i czy ma ktos pomysł co tu moze nie grać???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 12