Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak lutować zimne luty w przekaźniku zespolonym pod maską?
Autor Wiadomość
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Listopad 2008, 19:17   Jak lutować zimne luty w przekaźniku zespolonym pod maską?

Jak lutować zimne luty w przekaźniku zespolonym pod maską, bo raz działa a raz nie działa mi włącznik ogrzewania tylnej szyby. Jak poruszałem za każdym razem przekaźnikiem w skrzynce przekaźników pod maską, to ogrzewanie tylnej szyby zaczęło działać poprawnie, więc sądze, że to tak zwane zimne luty (czytałem to forum i znalazłem tam pare wątków o tym, ale nikt nie napisal jak to sie robi i jak to wygląda :( ). Także jak otworzyć ten przekaźnik (to czarne pudełeczko) i co tam mam lutować, i czy wystarczy do tego lutowania zwykła cyna lutownicza ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Listopad 2008, 20:31   

Przerabiałem to samo, wystarczy zwykła cyna lutownicza a lutujesz styki 30 lub 31 coś takiego,czynność nie jest skomplikowana a mi pomogła.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Listopad 2008, 20:33   

Dzięki :!: A i jeszcze jedno. To te styki bedą jakoś specjalnie poluzowane czy poprostu mam "wylać" na nie cynę w celu wzmocnienia ich ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 8 Listopad 2008, 21:18   

Kolego jak są "zimne luty", to wystarczy trochę kalafonii i pogrzać cynę lutownicą i ponowne przylutowanie elementu.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Listopad 2008, 21:38   

A wystarczy same spoiwo lutownicze z topnikiem ? Dokładnie o takie http://www.ekwasek.pl/ind...uct&prod_id=831
_________________
W202 220D. '93
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 9 Listopad 2008, 00:17   

dokładnie kolego...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 9 Listopad 2008, 14:45   

Co do poprawinia zimnych lutów - wystarczy dobre podgrzanie punktu lutowniczego do momentu roztopienia się spoiwa. Robi się ono wtedy srebrzyste. Kalafonia dodatkowo oczyszcza elementy i ułatwia adhezję spoiwa. Nakładania dodatkowo cyny nie polecam, o ile nie ma takiej potrzeby, bo można pozwierać inne punkty lutownicze, a niewprawionemu w lutowaniu może sprawić kłopot usunięcie nadmiaru cyny.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,048 sekundy. Zapytań do SQL: 5