Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:04 |
nie chce odpalac zimny 2.5 TD |
Autor |
Wiadomość |
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 07:58 nie chce odpalac zimny 2.5 TD
|
|
|
Mam spory problem, tak jak w temacie, wchodze rano do auta kręce i nic, trzeba kręcic ok 5 min. potem złapie ale jakbym chodził na nie wszystkich cylindrach, bardzo go rzuca ale po małym przegazaowaniu chodzi już ładnie, zauważyłem że dzieję się tak tylko gdy temperatura zewnętrzna spada z 6 st. wczoraj było 6.5 i odpalił dziś jak zobaczyłem na termometrze 5 st to już wiedziałem że nie odpali i nie myliłem się. co to może byc? kontrolka od świec działa prawidłowo, włączam zapłon pali się pare sekund i gaśnie, przy odpalonym już sie nie zapala.może wtryski,pompa? |
Ostatnio zmieniony przez G. 22 Grudzień 2009, 09:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mateusz1986
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 56 Skąd: slupsk
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 10:45
|
|
|
sprawdz kolego uklad paliwowy , zobacz czy paliwo ci sie nie cofa , rano otworz maske i zobacz cz w wezykach masz paliwo , bo to raczej winna paliwa , jezeli z paliwem jest ok to nastepeni zobacz swiece . ja mialem ostatnio taki problem i byla to wina nieszczelnego ukladu paliwowego i tez nie palil mi tylko po dlugim postoju |
_________________ mercedes w202 2,5td wdb2021281f415446 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 11:10
|
|
|
marcin.mmz napisał/a: | kontrolka od świec działa prawidłowo, włączam zapłon pali się pare sekund i gaśnie, |
Nie działa prwidłowo, te pare sekund wskazuje że świeczki, coś nie teges |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 11:11
|
|
|
A wszystkie świece grzeją? I czy są sprawne. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 12:38
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | A wszystkie świece grzeją? I czy są sprawne. |
a jak to sprawdzic? musze pewnie na warsztat? |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
mateusz1986
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 56 Skąd: slupsk
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 12:55
|
|
|
Swiece znajduja sie zazwyczaj w okolicy wtryskow, sa polaczone jednym przewodem badz tasma, na poczatek sprawdzcie czy po przekreceniu kluczyka na swiecach pojawia sie napiecie. Jesli nie to szukajcie w instalacji (bezpiecznik, przekaznik, uklad czasowy) Jesli na swiecach jest zasilanie to je odkreccie i sprwdzcie. jak wykrecisz swiece to poprostu podlaczasz do akumulatora i patrzysz czy grzeja , jest jeszcze sposob bez wykrecania, dajesz napiecie na swiece podlaczjac jednoczesnie amperomierz i patrzysz na pobor prądu , ale tu nie wiem jakie wskazanie jest prawidlowe , ale jezeli swiecea byla by padnieta to chyba zadnego wskazania nie uzyskasz , ale i tak mojim zdaniem sprawdz dobrze uklad paliwowy , bo nieszczelny uklad jest niestety czesta usterka :/ |
_________________ mercedes w202 2,5td wdb2021281f415446 |
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 13:47
|
|
|
Witam
Mi to wygląda na rozjechany kąt wtrysku. Jak już załapie to potelepie nim, zostawi sporą chmure za sobą i już po problemie. Wystarczy, że minimalnie złapie temperature i juz kręci. Miałem to w swoim tdiku. Wyrobiło się kółko pasowe na wale i gubił kąt. Polecam szybko zadziałać, bo masz juz objawy wskazujące na zaawansowane rozjechanie sie kąta wtrysku - żeby rozrząd się nei przestawił na tyle, że odbiją Ci się zawory na tłokach i będzie "po zawodach". |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 18:52
|
|
|
phanteon napisał/a: | Mi to wygląda na rozjechany kąt wtrysku. |
Jak zimno to się rozjężdża, a jak ciepło to się zjężdża
phanteon napisał/a: | Miałem to w swoim tdiku. Wyrobiło się kółko pasowe na wale i gubił kąt |
To jest MB nie VW i kółko pasowe nie ma tu nic do rzeczy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 22:37
|
|
|
kolego stawiam na nieszczelność układu paliwowego. Druga sprawa sprawdź te świece |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 23:12
|
|
|
Jary napisał/a: | Jak zimno to się rozjężdża, a jak ciepło to się zjężdża |
Nie zjeżdża tylko jak zaskoczy to już ciągnie - nie chcesz to nie wierz, ja po prostu wiem za co ostatnio 450zł zapłaciłem i widziałem kółko pasowe wyrobione i widziałem an kompie (VAG-u) jaki komp pokazuje kąt wtrysku. Norma jest od 75 do 45 w zależności od temp a ja miałem ponad 200.
Jary napisał/a: | To jest MB nie VW i kółko pasowe nie ma tu nic do rzeczy |
Rozumiem, że twierdzisz, że Mercedesowskie diesle działają na innej zasadzie niż Volkswagenowskie? |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 23:44
|
|
|
w mercedesie jest lancuszek rozrzadu, nie ma zadnego kola pasowego przy zaworach |
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 12 Listopad 2008, 23:56
|
|
|
btx napisał/a: | w mercedesie jest lancuszek rozrzadu |
Ok, przyznam się, że zapomniałem - ale łańcuchy też się rozjeżdżają.
btx napisał/a: | nie ma zadnego kola pasowego przy zaworach |
Jeśli już to przy wale
Spokojnei Panowie, bo mam wrażenie, że jakieś dziwne ciśnienie powstało. |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 13 Listopad 2008, 00:17
|
|
|
hehe jakie cisnienie ?????
no przy wale to kazdy silnik ma kolo pasowe, ale przy walkach rozrzadu nie kazdy:)
no lancuszek sie wyciaga z uplywem czasu i km, wiadomo nic nie jest wieczne. |
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 13 Listopad 2008, 00:29
|
|
|
btx napisał/a: | hehe jakie cisnienie ????? |
Tak mi się zdawało :pub:
btx napisał/a: | no przy wale to kazdy silnik ma kolo pasowe, ale przy walkach rozrzadu nie kazdy:) |
Przyznaje, nei pomyślałem
btx napisał/a: | no lancuszek sie wyciaga z uplywem czasu i km, wiadomo nic nie jest wieczne. |
ASO, mechanicy i Pan Heniek umarliby z głodu |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13 Listopad 2008, 02:57
|
|
|
phanteon napisał/a: | Ok, przyznam się, że zapomniałem - ale łańcuchy też się rozjeżdżają. |
marcin.mmz napisał/a: | a jak to sprawdzic? musze pewnie na warsztat? |
najprościej będzie tak jak napisał mateusz1986, ale przypuszczam że napięcie się pojawi na 99%, zawsze możesz odpiąć kostkę od przekaźnika i sprawdzić rezystancję świec, a w najlepszym wypadku pobór prądu (15A - 18A) im więcej tym lepiej
motyw z paliwem również jest bardzo trafny, może paliwo ci się cofać albo zlatywać po pompie. (poci się?) wyjściem jest wymiana oringów - uszczelniaczy na pompie, zaworze odcinania paliwa i na każdym wężyku z paliwem
Jary napisał/a: | Nie działa prwidłowo, te pare sekund wskazuje że świeczki, coś nie teges |
dla mnie np. parę sekund tj od 4 do 8 sek. mimo nowych świec właśnie ok tylu świeci mi się kontrolka świec na włączonym zapłonie przy temp. ok 1,5st. czy to źle? dla mnie b. dobrze btx napisał/a: | no lancuszek sie wyciaga z uplywem czasu i km, wiadomo nic nie jest wieczne. |
nie spotkałem się z przypadkiem aż tak rozciągniętego łańcucha w 250TD, z którym napinacz by sobie nie poradził |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
|