Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 10:43 |
Wymiana oleju silnikowego |
Autor |
Wiadomość |
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2007, 20:50
|
|
|
Jutro będę chciał zmienić olej po 15 tys od poprzedniej wymiany robionej przez niemca. Wymienię oczywiście na syntetyka 5w/40. A później zastanowię się czy wymieniać co ok 15 tys czy wg wskazań asystenta. |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2007, 11:33
|
|
|
uve napisał/a: | Można nawet co 20 tys. tak jak wskazuje assystent, podobno nowe sprintery mają zalecaną wymianę co 40 tys. km |
A wcześniejsze co 22 tys |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
binak
c220cdi
Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 5 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 15:27
|
|
|
Panowie Mercedes zaleca olej marki MOBIL. Przy dokumentach zakupu auta jest załączony katalog z historią (oczywiście pokrótce) współpracy M-B z Mobil. Ja tam zawsze zalewam Mobilem bo taki byłm lany od poczatku zywota silnika. |
_________________ C220 CDI KOMBI
|
|
|
|
|
Michu
GPU 35RE | GPU 94WU
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 90 Skąd: Leśniewo k. Pucka
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:02
|
|
|
odświeżę trochę... to jaka w końcu klasa lepkości do CDi 99r? bo przeczytałem prawie wszystkie tematy o oleju i wiem tyle samo, co przed czytaniem...
olej będzie na pewno Mobil, bo na takim jeździły wszystkie moje fury... tylko kwestia który...
5W40, czy szukać ze specyfikacją do pompowtrysków?
Do tej pory nalatane 178000km. teoretycznie wlany wcześniej był mobil do turbodiesla.
dzięki za odpowiedzi... |
_________________ C 200 2.2 CDi '99 sedan
Fiat Ducato 2.8D '01
Było: 126p S600 '79, Passat B1 1.3 '78, Passat 32B 1.8 4x4 '89, Scorpio kombi 2.0 '93
www.elektrotec.com.pl alarmy, kamery, instalacje, pomiary, automatyka |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:41
|
|
|
Michu napisał/a: | zy szukać ze specyfikacją do pompowtrysków? |
Ato dlaczego? OM611 nie posiada pompowtryskiwaczy...
Michu napisał/a: | bo przeczytałem prawie wszystkie tematy o oleju i wiem tyle samo, co przed czytaniem... |
Nie Ty pierwszy i nie ostatni
Michu napisał/a: | ... tylko kwestia który...
5W40, |
Do silnika OM611 (czyli CDI) można (a nawet trzeba) zalać każdy współczesny olej syntetyczny, czy to będzie 229.3 czy 229.5 - ogranicza Cie tylko ilość dostępnej kasy. Ja osobiście zalewam Castrol-em 5W40 o normie 229.31, mam ponad 200 tys.km i NIE NARZEKAM.
Ta jedynka przy numerze normy 229.31 oznacza olej o niskiej zawartości popiołów - nie przeszkadza to silnikowi, tak samo jak olej 229.51 |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:54
|
|
|
Daniel napisał/a: | Ta jedynka przy numerze normy 229.31 oznacza olej o niskiej zawartości popiołów - nie przeszkadza to silnikowi, tak samo jak olej 229.51 |
Low SAPS - czyli oleje dedykowane autom z filtrami cząstek stałych. A skoro nie mamy takowych w to po co przepłacać..
Ponawiam prośbę: czy któryś z posiadaczy CDI może zajrzeć do książki serwisowej i potwierdzić, że do tych silników należy lać olej spełniający normę 229.3? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 17:39
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Low SAPS - czyli oleje dedykowane autom z filtrami cząstek stałych. |
Dokładnie.
Gomezio napisał/a: | A skoro nie mamy takowych w to po co przepłacać..
|
Akurat Castrol tak ma skonfigurowany olej o klasie lepkości 5W40 do Diesla
[ Dodano: 26 Maj 2009, 18:49 ]
Gomezio napisał/a: | Ponawiam prośbę: czy któryś z posiadaczy CDI może zajrzeć do książki serwisowej i potwierdzić, że do tych silników należy lać olej spełniający normę 229.3? |
W książce od silnika OM611 jest napisane, że olej musi spełniać normę co najmniej 299.1
Co nie znaczy, że nie można lać lepszego
To jest podobnie jak z paliwem - po co tankujesz V-Power? Przecież zwykły diesel też wystarczy. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:23
|
|
|
Daniel napisał/a: | musi spełniać normę co najmniej 299.1 |
229.1
Cytat: | To jest podobnie jak z paliwem - po co tankujesz V-Power? Przecież zwykły diesel też wystarczy. |
Zwykły diesel czasem nie spełnia norm |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:41
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Zwykły diesel czasem nie spełnia norm |
Pisząc "zwykły diesel" miałem na myśli ten z Shella |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:43
|
|
|
Daniel napisał/a: | Pisząc "zwykły diesel" miałem na myśli ten z Shella |
Ja też
A na serio to sprawdzam nową technologię (GTL) i wierzę w magię czyszczenia wtrysków |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:46
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A na serio to sprawdzam nową technologię (GTL) i wierzę w magię czyszczenia wtrysków |
Jestem na takim samym etapie |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Michu
GPU 35RE | GPU 94WU
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 90 Skąd: Leśniewo k. Pucka
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 22:35
|
|
|
znaczy się, że np. ten się nada:
link 1
bo mobila znalazłem tylko 10W40, a to za gęsty już...
link 2
znaczy się, że po wyprostowaniu wszystkiego castrol 5W40 do turbodiesla?? |
_________________ C 200 2.2 CDi '99 sedan
Fiat Ducato 2.8D '01
Było: 126p S600 '79, Passat B1 1.3 '78, Passat 32B 1.8 4x4 '89, Scorpio kombi 2.0 '93
www.elektrotec.com.pl alarmy, kamery, instalacje, pomiary, automatyka |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 22:47
|
|
|
Michu, kup ten drugi, pilnuj stanu i wymieniaj regularnie - będziesz zadowolony |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 22:55
|
|
|
Witam
podpinam sie pod temat, musze wymienic olej, i zastanawiam sie czy zalac minerala, obecnie mam MOBIL 1 10W40, i czy warto go zmienic na olej MOBIL ale mineralny?,
przebieg mam 200 tys. model C180 |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 22:57
|
|
|
artek88, lej taki jak do tej pory - jeśli z silnikiem się nic nie dzieje, nie bierze oleju, nie zostawia plam pod sobą, to nie ma sensu zmieniać. Zwłaszcza, że z mineralny (zapewne 15W40) jest gorszy zimową porą.
Zresztą 10W40 to też minerał, tak swoją drogą |
|
|
|
|
|