Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:23
Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ?
Autor Wiadomość
ozeasz
W202 220D 98


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 12:59   Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ?

Właśnie załozyłem w swojej :mb: oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp)

ale do sedna sprawy w tych lampach xenonowych jest sterowanie wysokości elektryczne !
a w moich starych lampach pneumatyczne.
w modelach z fabrycznie montowanymi xenonami jest wiązka elektryczna do regulacji tych lamp i regulacja odbywa sie automatycznie (żyroskop i te sprawy) ale jak zrobić i dostosować taką wiązkę aby możliwa była regulacja z kabiny tym pokrętłem od pneumatycznej regulacji ?

ps. mam nadzieję że w miarę możliwie wytłumaczyłem mój problem

proszę o porady
_________________
(...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 13:08   

Cytat:
Właśnie załozyłem w swojej :mb: oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp)
uwierz ze nikt nie pomysli ze sa to pieniądze wyrzucone w błoto,


sadze ze regulacja ma sie odbywac nie poprzez regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
_________________


 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 13:08   

No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty.
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 14:55   

Axwell napisał/a:
regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
Ostatnio zmieniony przez Camel- 9 Grudzień 2008, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 15:51   

mrrocky napisał/a:
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.

Zgadza się. Wyobraźcie sobie choćby, co by to było w Sporcie na dziurach ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 18:04   

mrrocky napisał/a:
Axwell napisał/a:
regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.
w takim razie nie rozumiem dlaczego co niektórzy bardzo sie denerwuja twierdzac ze wraz z xennem musi byc samopoziomowanie.


skoro w czasie jazdy nie reguluje poziomu wysokosci swiateł, duzo lepszym rozwiazaniem jest regulacja pneumatyczna dzieki której mamy mozliwosc w kazdej chwili ustawic swiatła tak by nie raziły.

chyba ze cos zle rozumiem.
_________________


 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 19:14   

Axwell, chociaż by dlatego, że większość użytkowników olewa w ogóle regulację. A ksenony oślepiają bardziej niż zwykłe żarówki.

Zresztą pamiętam podobną dyskusję na naszym forum i tam padło stwierdzenie, że jednak lampy ksenonowe dokonują korekty ustawień nawet w trakcie jazdy. Jak to jest w końcu? :-)
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 21:43   

Gomezio napisał/a:
Jak to jest w końcu? :-)
mam cytowac samego siebie? bylo o tym duzo napisane. Wezcie to na logike:
Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem. Teraz jedziesz z gory, ksenony sie poziomuja i oswietlasz (oslepiasz) wszystko przed soba.

8)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
ozeasz
W202 220D 98


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 21:54   

madzara31 napisał/a:
No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty.


Panowie bez urazy ale nie zrozumieliście o co mi chodzi
tam gdzie montowano xenony fabrycznie, zgadza się regulacja odbywa się automatycznie

ale tam gdzie fabrycznie nie było xenonów regulacja jest manualna (pneumatyczna)

u mnie teraz jest taka sytuacja że mam xenony z niby regulacją a tak naprawdę jej nie mam

i tak, kupię wiązkę jak doradza madzara31 i co wtedy ? skoro regulator lamp w kabinie jest do pneumatycznego ustawiania świateł ?

Jak to co mam w kabinie dostosować do regulacji elektrycznej lamp?
_________________
(...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 23:01   

Polaczysz prawdopodobnie lampe z takim urzadzeniem, ktore znajduje sie pod autem z przodu. Przymocowane jest do jakiegos elementu zawieszenia.

http://www.well-done.pl/c...emart/Itemid,4/
- chodzi mi o ta magistrale CAN

w zestawie oryginalnym tym co kupiles to kostka byla standardowa do swiatel ?
jakich przewodow Ci brakuje w tych oryginalnych xenonanch ?
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 07:37   

mrrocky napisał/a:
Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem.
owszem poziomują ale względem samochodu, wtedy ma sens Coniektórych bziakanie na temat oslepiania.


sam sie dziwiłem, przecież pneumatyka działa wiec sam sobie wyreguluję wysokość tak by nieoslepiać i tym samym mam ustawione w pozycji 1 lub kiedy nie ma nikogo w poblizu na 0 i i tak nie oślepiam, no moze takie sieroty wyjezdzające raz na ruski rok w dodaku nocą.


Powalam na łeb na szyje wszyskie tezy dotyczace braku poziomowania w naszych :mb: !!!

to poziomowanie jest do dupy skoro nie poziomuje dynamicznie a przynajmniej koryguje co kilka sekund.


wyobrazając sobie sytuacje dojezdzania do wierzchołka wzniesienia, oslepiamy naprzeciwko wszystkich bez względu na posiadanie poziomowania.


dziekuję.
_________________


 
 
ozeasz
W202 220D 98


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 13:41   

Tak kostka do lamp jest identyczna jak w standardowych lampach różnica jest w tym że "zwykłe lampy" sterowane są pneumatycznie i taki fioletowy przewód powietrzny dochodzi do lamp aw lampach xenonowych (mowa o oryg.) regulacja jest elektroniczna i w tym sęk.
Inne marki mają sterowanie tylko elektryczne i problem z głowy, nie rozumiem dlaczego :mb: tak to wszystko udziwnił.

Aha i pytanie nr 2 jaki nr ma bezpiecznik od regulacji pneumatycznej lamp (musze go wyciagnać bo coś syczy mi a to pewnie ta odłączona pneumatyka)
_________________
(...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 14:03   

Pneumatyczna regulacja lamp bierze u ciebie podcisnienie z vacumpompy, więc nie ma tam zadnego bezpiecznika. Odłączony przewód podcisnieniowy trzeba poprostu zaślepić.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
ozeasz
W202 220D 98


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: Głogów
Wysłany: 15 Grudzień 2008, 11:32   

Czy ktoś ma może do sprzedania wiązkę do regulacji elektrycznej lamp ?

a może ktoś sprowadził anglika na xenonach W202 na części ?

Porszę o kontakt
_________________
(...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance
 
 
Vernier 

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2008, 13:30   

Witam,
Tak czytam, czytam i widzę tutaj kilka sprzecznych informacji. Mam u siebie fabryczne Xenony i sprawa wygląda tak... Ruch przy włączeniu świateł to tzw. zerowanie (góra i dół). W trakcie jazdy lampy pływają aby nie oślepiać ludzi z naprzeciwka. Są dwa czujniki w amortyzatorach, przód i tył. Tak że jeśli obydwa są wyzerowane nawet podczas jazdy na wzniesieniu lampy nie świecą 2m do przodu :) W lampach są silniki elektryczne z potencjometrem no i cały mózg (sterownik znajduje się pod nogami pasażera). W przypadku awarii w ASO sprawa wygląda przynajmniej drogo. U mnie niestety padł sterownik, może ktoś ma na zbyciu :D Wycieraczki montuje się bez problemu, potrzebna jest inna listwa pod lampą i silniczki. Co tym steruje jeszcze nie odkryłem...
_________________
W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 11