Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z anteną automatyczną.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 11 Grudzień 2008, 13:51   Problem z anteną automatyczną.

Ostatnio postanowiłem zamontować sobie nowe radio w moim W202. Wybór padł na radio blaupunkta. Z powodu tego że poprzednio również było zamontowane radio tej samej firmy więc nie trzeba było zmieniać kostek i robić przejściówek. Tak mi się przynajmniej wydawało (wydaje), ponieważ po podłączeniu radia automatyczna antena nie chce się wysuwać. Myślałem że to jakaś awaria anteny i jeszcze raz podłączyłem stare radio ale okazało się, że przyczyna mojego problemu leży gdzieś indziej ponieważ antena wysunęła się normalnie. Dodam również, że wszystko działa w radiu wszystkie głośniki chodzą, płyta, wejścia AUX itd. Radio też chodzi tyle że stacje należy wyszukiwać ręcznie i wiadomo bez wysuniętej anteny również szybko tracą zasięg. Nie wiem co mam teraz zrobić czy to może być wina radia czy też może na kostce coś jest przestawione. Jest w tym naprawdę zielony więc może ktoś inny będzie wiedział o co chodzi. Niżej link do strony z instrukcją obsługi nowego radia:

http://fe0wap79.bosch.de/...10001_BA_PL.pdf
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 15:01   

Może sprawdź czy po włączeniu radia pojawia się 12V na niebieskim kablu w kostce zasilania (jeśli mówimy o kostkach ISO, a takie BP stosował) i sprawdź czy jest na swoim miejscu (dokumentacje kostek można znaleźć w Internecie). Tylko uważaj, bo czasami się zdarza (jak w JVC czy Kenwoodach), że są dwa niebieskie kable, a tylko jeden odpowiada za elektryczną antenę :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 17:25   

Cytat:
Może sprawdź czy po włączeniu radia pojawia się 12V na niebieskim kablu w kostce zasilania (jeśli mówimy o kostkach ISO, a takie BP stosował) i sprawdź czy jest na swoim miejscu (dokumentacje kostek można znaleźć w Internecie). Tylko uważaj, bo czasami się zdarza (jak w JVC czy Kenwoodach), że są dwa niebieskie kable, a tylko jeden odpowiada za elektryczną antenę :)


A czy to nie powinno być 5v? Do swojej anteny mam doprowadzone osobno 12V.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 20:09   

Nex@pl, ja kojarze +12V, nawet tym samym kablem wzmaka uruchamiałem, który potrzebuje +12 :) Zresztą skąd by tambyło 5V? Stabilizatorem? Po co, jak mozna prosciej bez niego i mieć 12V ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 23:25   

Cytat:
Nex@pl, ja kojarze +12V, nawet tym samym kablem wzmaka uruchamiałem, który potrzebuje +12 :) Zresztą skąd by tambyło 5V? Stabilizatorem? Po co, jak mozna prosciej bez niego i mieć 12V ;)


Może mi coś się ubzdurało,z ciekawości aż sam sprawdzę miernikiem :D
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 14:05   

Nex@pl napisał/a:
Może mi coś się ubzdurało,z ciekawości aż sam sprawdzę miernikiem :D


Sprawdź. Ja sprawdzałem :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 20:33   

Panowie, będę zabierał się za reanimację mojej prawdopodobnie oryginalnej, elektrycznej anteny. Niestety jak kupiłem auto to antena wysuwała się na tylko 2 z 5 przełożeń. Czy to prawda, że w przypadku, gdy silniczek jest sprawny można dokupić sam bat w ASO? Ma ktoś może fotorelację z wymontowania anteny z błotnika? Zawsze zajmował się tym u mnie mój tata, ale ostatnio mu się już odechciało dłubać przy moich :mb: :P
Znalazłem sam bat Hirschmanna, cena nawet nawet, ale zobaczę, bo może uda się zreanimować obecną antenkę.

http://www.sklep-merc.pl/...znej-W-202.html
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 10:14   

Tu masz jak to zrobić: http://www.mercmania.pl/f...ighlight=antena
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2010, 15:47   

jacon, nie chciało mi się już logować na 3 forum, więc wymontowałem dziś sam swojego Hirschmanna

Zobaczymy czy da się go zreanimować czy trzeba będzie zakupić nowy bat :hmm:

Kiedy się doczekam, że ludzie zaczną dbać o te anteny, żaden z moich 4 Mercedesów nie miał jej sprawnej przy kupnie :czerwona: Ale wiadomo, że jest to szczegół, na który nie zwraca się takiej uwagi przy zakupie i akceptuje jego uszkodzenie ;)
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 21:07   

Krzysiek87 napisał/a:
jacon, nie chciało mi się już logować na 3 forum, więc wymontowałem dziś sam swojego Hirschmanna
Dlatego podałem ci ten temat, mam nadzieję że dasz radę to reanimować.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Kwiecień 2010, 22:38   

Po wyjęciu anteny wszystko zostało rozebrane i okazało się, że do wymiany jest bat, bo nie da się go totalnie wyciągnąć. Wychodzi na to, że musiało to być uszkodzone już od lat. Po tym wszystkim przeczyściłem dokładnie każdą część anteny:



Zamówiłem nowiuśki bat Hirschmann w ASO, będzie na poniedziałek, 216 zł.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 18:37   

Trochę drogo ten bat kosztuje. A ci koledzy co twierdzili że bat w ASO kosztuje 100zł to co? ściemniali czy jak?
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 21:57   

jacon napisał/a:
koledzy co twierdzili że bat w ASO kosztuje 100zł to co? ściemniali czy jak?

M.in. ja tak pisałem, ale - ceny w ASO zmieniają się, Panie Dziejku, raz na pół roku, do tego dochodzi update kursu EUR/PLN raz na kwartał... 100pln było jakieś 2 roki nazad chyba, może nieco niedawniej... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 18:30   

Krzysiek87 napisał/a:
okazało się, że do wymiany jest bat, bo nie da się go totalnie wyciągnąć

Wsadź go do butelki z ropą, co kilka godzin próbuj wyciągać segmenty, jak ruszy to trzeba czynność powtarzać, żeby ropa wypłukała brud.

[ Dodano: 26 Kwiecień 2010, 18:36 ]
jacon napisał/a:
koledzy co twierdzili że bat w ASO kosztuje 100zł to co? ściemniali czy jak?

100 zł to bat kosztował 100 lat temu...
Jest inna droga: baty "Hirschmanowskie" z różnych aut (nawet różnych marek!) prawie nie różnią się parametrami: jest ta sama ilość segmentów, ta sama śruba mocująca i ta sama średnica. Różnią się tylko czasami centymetr-dwa na długości. Wystarczy zmierzyć jakiej długości bat (chodzi o głębokość rurki mieszczącej bat w antenie) wejdzie całkowicie do anteny, i można wtedy zagadnąć gościa w ASO co ma na stanie. Kiedyś kupiłem tak bat z jakiegoś 126 za pół ceny, bo parę lat leżał na półce. Pasują również baty z Vito - tak jak napisałem trzeba tylko sprawdzić, czy długość podejdzie.
 
 
LYJO 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 07:54   

Ja się dołaczę do temaciku...

Moja antena przy wysuwaniu a raczej po wysunięciu już całego bata jeszcze rzęchocze prze ok 8 sekund... i tak jest za każdym wysuwaniem
Rzęcholenie jest tak głośnie, że ludzie na ulicy sie oglądają.
Rozkręcałem antene ale nic tam nie widze niestosownego.
Przy chowaniu nie ma tego problemu
co to może być ?
_________________
Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 9