Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:56 |
turbina |
Autor |
Wiadomość |
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 11:39 turbina
|
|
|
No cóż chyba nie zrozumieliśmy się otóż ja wiem na 100% że muszę coś zrobić z turbiną bo bierze oliwę i pytam bo słyszałem że w mielcu regenerują turbiny na wysokim poziomie tylko nie znam adresu bo jest ich full , który to zakład jest dobry a może kupić nową turbinkę i ile kosztuje i czy się opłaca sory że zadaje tendencyjne pytania ale naprawdę nie chcę popełnić błędu ani aby mnie ktoś znów oszukał bo wystarczy że oszukał mnie sprzedający meśka miał być taki super swoją drogą był z Poznania pozdrawiam |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 12:02 Re: turbina
|
|
|
robek78 napisał/a: | No cóż chyba nie zrozumieliśmy się otóż ja wiem na 100% że muszę coś zrobić z turbiną bo bierze oliwę i pytam bo słyszałem że w mielcu regenerują turbiny na wysokim poziomie tylko nie znam adresu bo jest ich full , który to zakład jest dobry |
Widzisz, wystarczy dobrze sformułować pytanie i od razu wiadomo o co chodzi
Dostałeś kilka sugestii co robić. Skoro chcesz naprawiać turbinę wysyłkowo, co za różnica czy jest to Zamość, Poznań czy Warszawa - wybierz sprawdzony warsztat i dogadaj szczegóły.
Cytat: | a może kupić nową turbinkę i ile kosztuje |
Oto cennik ASO:
http://www.mercmania.pl/c...er=+6050960299+ |
|
|
|
|
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 12:07 turbina
|
|
|
no to już coś wiemy a mianowicie że nie będzie to nowa ja jestem z zamościa i nie znam się gdzie jest sprawdzony warsztat naprawczy ale słyszałem że jedna z firm w mielcu robi dobrze i z gwarancją tylko która? ale dzięki że pofatygowałeś się pozdrawiam |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 23:21
|
|
|
robek78 napisał/a: | Witam was jeszcze nic nie zrobiłem z tą turbiną ale chyba ją wyślę do regeneracji słyszałem że dobrze regenerują w mielcu ale jest tam tyle firm co regenerują że nie mam pewności która jest najlepsza jak ktoś wie lub korzystał proszę o adres. A swoją drogą chcę zapytać czy turbina może się zużyć po 203tyś przebiegu |
Jak byś przeczytał dokładnie temat to zauważył byś mój post, który zresztą jest nad twoim, kliknął byś link który podałem w poście i już wiedział byś gdzie możesz zregenerować turbinę.
Jest to oficjalny przedstawiciel firmy Garrett na Polskę.
Turbiny tej firmy były stosowane w
Oddajesz im swoją a dają ci drugą po regeneracji, dostajesz gwarancję na 12 miesięcy i dokładną instrukcję montażu, przygotowania do rozruchu oraz samego rozruchu.
Dziwnym trafem pierwsza turbina, którą dostałem od nich nie dmuchała, ale w ramach rękojmi dali mi drugą i śmiga aż miło |
|
|
|
|
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 11:16 turbina
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady i przepraszam za zrzędzenie już wiem co mam zrobić życzę Wesołych Świąt wszystkim |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 10:18 Jak sprawdzić turbo
|
|
|
Witam. Walczyłem ostatnio z kolektorem dolotowym w ojca w210 rok 2000 silnik 200 CDI 116KM, wywaliliśmy z niego przepustnice i wszystko chodziło pięknie ale niestety nie na dlugo, po jakis 3-4 dniach samochod znow stracił moc.
U mechanika sprawdzaliśmy czy zaślepki z kolektora nie wypadły i wszystko się trzyma pięknie, intercooler wyciągaliśmy byl na sprawdzany na szczelność tez jest idealnie. Wszystkie rury łączenia nigdzie nic nie ucieka, podcisnienie jest bo zawor na turbinie po zapaleniu silnika opuszcza się na dół i podnosci przy dodawaniu gazu. Juz wszystko co możliwe sprawdzone. Na kompie błąd przypływomierza. Wymienialiśmy przepływke z takiej samej e-klasy i to samo, błąd się usunie, pojezdzi się troche i wraca (wtedy wpada w awaryjke). Wyskakuje takze błąd ciesnienia na kolektorze dolotowym.
Sprawdzaliśmy na zapalonym samochodzie jak pompuje turbo i niestety na kompie pokazuje prawie nic. Na wolnych ma okolo 1030 - 1040 (nie pamietam jednostki) po dodaniu gazu wskakuje na 1070-1100. Podłączyłem do siebie do w202 220 CDI i na wolnych mam 1070-1080 po dodaniu gazu 2100-2200. Mechanik mowi ze to raczej turbo bo juz chyba wszystko inne wykluczyliśmy. Co o tym myślicie panowie ??
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:38
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | podcisnienie jest bo zawor na turbinie po zapaleniu silnika opuszcza się na dół i podnosci przy dodawaniu gazu. |
Spróbujcie podmienić ten zawór, wydaje mi sie, że nie powinien tak sie zachowywać.
grzesiekx napisał/a: | Wyskakuje takze błąd ciesnienia na kolektorze dolotowym. |
Trzeba znaleźć tą nieszczelność, tym bardziej, że pomiary ciśnienia są beznadziejne.
grzesiekx napisał/a: | Mechanik mowi ze to raczej turbo |
Zdejmij rury z turbo i zobacz w jakim stanie jest wirnik (łopatki) i czy ma luzy osiowy i poprzeczny . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:41
|
|
|
Ten zawór zawsze tak chodził wiec to raczej nie jego wina bo auto juz pare latek mamy Nieszczelności też nie ma wszystko pokolei od turbiny bylo sprawdzane po sam kolektor i jest 100% szczelne. Jeszcze własnie bede musiał zobaczyc ten wirnik ale podobno są 2 jeden z zewnątrz drugi w środku i tego drugiego nie ma jak sprawdzic
Na forum w210 napisali zeby sprawdzic map sensor ale nie wiem gdzie on jest i jak go sprawdzic |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
Ostatnio zmieniony przez grzesiekx 17 Czerwiec 2009, 11:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:42
|
|
|
Jary napisał/a: | Spróbujcie podmienić ten zawór, wydaje mi sie, że nie powinien tak sie zachowywać. |
Zawór "west gate" zamyka się po odpaleniu silnika a otwiera się tylko w okolicach maksymalnych obrotów silnika aby nie przekroczyć zadanego ciśnienia doładowania. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:47
|
|
|
Ten zawór chodzi u ojca tak, zapala się samochód zawór schodzi na dół i w zaleznosci ile gazu sie doda o tyle podnosi się do góry ale on tak od poczatku chodził, a samochód smigał pięknie. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:50
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | ...podobno są 2 jeden z zewnątrz drugi w środku |
Wirnik jest jeden, ma tylko 2 "wiatraki" ale na wspólnym wałku, jeden po stronie napędowej (spalinowej), drugi po stronie sprężającej .
Podmień ten zawór i wydaje mi się, że będzie OK. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:50
|
|
|
P.S. Tak apropo to u mnie takiego czegos nie ma w w202 chyba ze jest gdzies schowany i go nie widać od góry. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 11:52
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | to u mnie takiego czegos nie ma w w202 |
Jest w każdej sprężarce, tylko w różnych miejscach. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 12:10
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Ten zawór chodzi u ojca tak, zapala się samochód zawór schodzi na dół i w zaleznosci ile gazu sie doda o tyle podnosi się do góry |
Może stąd stałe ciśnienie doładowania (wg komputera). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 12:24
|
|
|
Kurcze ale on zawsze tak działał, zawsze po zapaleniu schodził na dół i gdy dodawało się gazu podnosił się i samochod jechał super nic sie nie działo. Nie chce się na niepotrzebne koszty narazac juz i tak za duzo ostatnio się dzieje z tym autem. Wie ktoś moze jak wygląda i w ktorym miejscu znajduje się MAP SENSOR bo na drugim forum napisali mi, ze mozliwe ze sie odłączył przewod łączący go z kolektorem lub zapchał się bo tak się niby zdarza.
[ Dodano: 17 Czerwiec 2009, 11:26 ]
Camel-, nie do końca stałe minimalnie wzrasta |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
|