Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:56
turbina
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 20:04   

grzesiekx napisał/a:
nie do końca stałe minimalnie wzrasta


Bo zawór zamiast puszczać spaliny na łopatki sprężarki ( przecież to napęd turbo), kieruje/przepuszcza je do rury wydechowej - nie szukaj sensorów (zresztą Twoja sprawa) podmień na próbę inny zawór i się przekonaj :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 20:12   

grzesiekx napisał/a:
na kompie pokazuje prawie nic. Na wolnych ma okolo 1030 - 1040 (nie pamietam jednostki) po dodaniu gazu wskakuje na 1070-1100.

Na jakim kompie :?: KTS czy Star Diagnosis :?: Czy jeszcze inny :?:
Kiedyś na SD sprawdzalem z kolegą swoje auto i był ten sam efekt, tylko tam metoda pomiaru była inna. SD sam zwiększył obroty silnika na ok 1600rpm, a klikając na laptopie otwierało albo zamykało się zawór regulujący ciśnienie doładowania (bo o tym tu chyba mowa). Dodatkowo w osobnym polu na ekranie pokazany był status zawory (open/close). Efekt był taki, jak u Ciebie, tzn. przy otwartym i zamkniętym zaworze ciśnienie zmieniało się nieznacznie, a auto jeździło i jeździ poprawnie, jeśli chodzi o działanie turbiny...
Ot taka zagwozdka :?
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 22:37   

Jary napisał/a:
Bo zawór zamiast puszczać spaliny na łopatki sprężarki ( przecież to napęd turbo), kieruje/przepuszcza je do rury wydechowej

ale mi się wydaje ze on działa, zapalam samochod i widze jak zawor się zamyka, dodając gazu otwiera się im wiecej gazy tym bardziej się otwiera widać to po tym zaworku na turbinie oraz delikatnie pęcznieją weże tylko ze bardzo delikatnie. Przeciez jak by on się nie otwierał to by się nie ruszał ten zaworek i turbina nie dostawała kompletnie spalin a co za tym idzie nie szło by zadne cisnienie na węze, chyba ze ten zawór nie odcina całkowicie dopływu spalin i malutka część się przez niego tylko przedostaje, a jak się dodaje gazu to idzie wiecej spalin i troszke wiecej dostaje się na wirnik (heh sam juz to sobie jakos dziwnie tłumacze bo nie wiem jak to do końca działą) :P Jutro rano jade do mechanika i zobaczymy ten zawór i czy wirnik jest cały i nie ma duzych luzów. Jak tam wszystko będzie dobrze to juz nie wiem o co chodzi :(

Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to prosze pisać :)

P.S. Komputer jest Delphi, nie wiem jaki program w nim siedzi (ale komp spoko bo ma wifi) :P

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 23:25   

grzesiekx napisał/a:
ale mi się wydaje ze on działa,


Tylko auto nie jedzie :?:
Cytat:
dodając gazu otwiera się im wiecej gazy tym bardziej

I jeżeli dobrze Cię rozumiem, to jest to nieprawidłowe, ten zawór powinien ograniczać napęd turbiny przez gazy spalinowe, tylko w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia doładowania a więc wtedy powinien się otwierać a u Ciebie jest odwrotnie stad znikome ciśnienie doładowania, po prostu gazy zamiast napędzać turbinę i "sprężać" powietrze idą sobie w wydech.
Tak ja to rozumiem po lekturze Twoich postów :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 23:47   

Jary, qrcze chodzi o to, ze nie do konca wiem czy po zapaleniu silnika jak schodzi ten zaworek na dół to czy on sie otwiera czy zamyka tego niestety nie wiem, widze tylko ze schodzi na dół, a gdy się dodaje gazu to się podnosi. Identycznie zachowywał się rok temu, pół roku temu i miesiąc temu, a samochod miał kopa porządnego. Mozliwe jest zeby cos w środku nawaliło i rusza się tylko ten zaworek ktory widac na turbinie, a w środku on jest cały czas zamkniety/otwarty ??

Wogole czy ten zaworek powinien sie ruszać podczas dodawania gazu ??

Jutro jak nie dojde u mechanika o co chodzi to porobie zdjecia jak to tam wygląda i pokaze co się rusza gdzie opada i gdzie się podnosi :)

Pozdrawiam i dzieki za pomoc :)

P.S. Jak by ktoś jeszcze coś wymyślił to prosze pisać będe sprawdzał wszystko pokolei, musze dojść o co chodzi :)

Qrcze jeszcze troche i CDI bede miał w jednym palcu :D
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 23:59   

Przypomniało mi się jeszcze coś ;)
Proponuję sprawdzić jakie podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterującego "westgatem" w turbinie.
Miałem taki przypadek kiedy to serwo miało nieszczelność a przez to mniejsze podciśnienie dochodziło do dalszych elementów nim sterowanych co powoduje że "westgate" nie zamyka się do końca.
Warto też sprawdzić przewody od podciśnienia, być może to jest przyczyną utraty mocy.
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 00:18   

!Łukasz!, a jak to sprawdzić ??
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 07:11   

!Łukasz! napisał/a:
Proponuję sprawdzić jakie podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterującego "westgatem" w turbinie.


Też dobry trop :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 09:28   

Cytat:
!Łukasz!, a jak to sprawdzić ??


Od vacum pompy do serwo idzie dość gruby i sztywny przewód, przy serwie jest trójnik który kieruje podciśnienie na resztę elementów.
Sprawdź jakie podciśnienie jest przed serwo i "za nim".
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 10:22   

O ile dobrze pamiętam, w komorze silnika CDI z przodu, przy przednim pasie (lub przy podłużnicach) po obu stronach silnika są zaworki sterujące podciśnieniem - takie plastikowe, czarne, cylindrycznego kształtu, z króćcami, a na nich wężyki. Zdarza się, że z któregoś spadnie przewód i wtedy nie ma ciśnienia doładowania. Zajrzyj tam.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 19:01   

jjankiello, podcisnienie jest :)

!Łukasz!, raczej chodziło mi o to czym to sprawdzic :P ale spoko poradziłem sobie juz :)

Problem lezał jedak po stronie kolektora, sprawdzilismy turbine i wszystko było z nią Ok, zawor na turbo tez chodzi sprawnie wiec rozebraliśmy spowrotem kolektor i znalazła się wina wypadła tulejka z zaślepką, a tam beznadziejne dojscie jest tzn prawie nic nie widac, zaslepki byly czarne (kolektor czarny) i z dolu wydawalo się ze ona tam jest a jak sciagnelismy to niestety jej brakowało :P teraz zaslepki są lepiej zrobione (nie powinny juz wypasc, nagwinowalismy i wkrecilismy śruby) i srebrne wiec odrozniają się od kolektora i bedzie widac jak ktoras dziwnym trafem wypadnie :P
Teraz chociaz wiem, ze cała reszta jest sprawna i ładnie wyczyszczona :) Mam nadzieje ze pojezdzi juz dlugo bez awari :)

Dzieki za pomoc :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 17 Luty 2012, 17:33   

Odświerzam, panowie zawór regulujący ciśnienie doładowania przy turbinie to ten na zdjeciu ponizej tak?


Jak on prawidłowo powinien sie zachowywac, z obserwacji z pod samochodu brak jakiejkolwiek reakcji nawet do 3000rpm ,w innych postach chlopaki pisali ze westgate zamyka sie przy zapalaniu a otwiera przy wysokich obrotach, inni ze wraz z dodawaniem gazu???

Czy z powodu wadliwie dzialajacego elektrozaworu lub innego podzespolu moze on nie pracowac? mozna go jakos sprawdzic garażowym sposobem?
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Luty 2012, 21:45   

rzuru222 napisał/a:
westgate

WASTEGATE - nie westgate...

Zawór sterujący turbiną uruchamiać się powinien ok. 1600rpm, a uruchamiany jest zaworkiem podciśnieniowym na podłużnicy. Zwykle to wina tego ostatniego.
Proponuję poszukać dobrej używki. Cena nowego to od kilku miesięcy ponad 400pln... :(
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 18 Luty 2012, 18:26   

Wastgate pardą za błąd!, Spróbuje ten zaworek podcisnienia jakos sprawdzic najpierw, obejsc go czy cos , najlepiej bylo by podmienic ale nie ma od kogo

[ Komentarz dodany przez: Camel-: 19 Luty 2012, 12:17 ]
Wastegate od "straty" nie od "zachodu" :)
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 14:48   

Mam pytanie, gdzie w warszawie lub okolicach można sprawdzić turbinę na samochodzie, tzn czy dmucha i ile dmucha? Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,258 sekundy. Zapytań do SQL: 11