Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 20:16 |
Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:12
|
|
|
Mi trochę oleju uciekło przez lekkie przetarcie węża i dlatego muszę uzupełnić, ponieważ bagnet nawet nie jest zamoczony.
P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma? |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:13
|
|
|
U mnie wystarczy zdjąć pokrywę zbiorniczka. Nie chcę koledze w błąd prowadzić, ale chyba są płyny atf innego koloru. W sumie zaraz sprawdze... |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:35
|
|
|
włosek napisał/a: | Powiedzcie mi co będzie najbezpieczniej wlać do wspomagania? Mam w202 po lifcie z plastikową pompą - tak ją nazwijmy. |
Po lifcie jest inna norma MB 236.3 więc żółty. Przed liftem MB 236.6 czerwony.
Lista produktów z tą aprobatą: http://bevo.mercedes-benz...n/236.3_de.html
Alexander napisał/a: | U mnie jest czerwony przejrzysty.... |
No i co to mu pomogło?
włosek napisał/a: | P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma? |
Jak to wąż ciśnieniowy, to żadna taśma nie pomoże, jak niskiego ciśnienia, to może coś tam pomóc dopóki olej kleju nie rozpuści. Ogólnie i tak do wymiany i tak i to jak najszybciej. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 13 Kwiecień 2014, 11:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:38
|
|
|
Na takie info liczyłem! Dzięki !
Jaki jest koszt wymiany takiego węża? To jest chyba powrotny z chłodnicy. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:46
|
|
|
Ok. Dzięki za info. Za chwilkę postaram się wrzucić foto węża.
[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 17:46 ]
Wrzucam fotki tego węża. Wychodzi on już w postaci metalowej rurki przed chłodnicę, tam robi okrążenie i wraca z powrotem do komory silnika. Pęknięty fragment jest "dolną" częścią tej pętli
[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 19:04 ]
Wydaje mi się, ze nie ma tam za dużego ciśnienia. Może to być chłodzenie płynu? |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:25
|
|
|
ale robisz pod górkę! trzeba wymienić ten wąż i tyle... |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:31
|
|
|
Wiem, że trzeba wymienić
Orientuje się jaki jest tego koszt? Tak pi razi drzwi? |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:37
|
|
|
ciekaw jestem gdzie w ogóle można taki wąż dostać. Jak nie w ASO to chyba tylko używany. A wymianą chyba poradzisz sobie sam |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:41
|
|
|
No tak to wygląda na ten do chłodnicy płynu. IMO szukać używki, bo nowy może kosztować jakąś sporą kwotę.
Albo rozwiązanie szybsze: przeciąć w miejscu przetarcia, w środek rurka metalowa o odpowiedniej średnicy + dwie opaski i skręcić. Będzie działać. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:55
|
|
|
jak kupiłem samochód to zauważyłem, że mi taki płyn cieknie dosłownie obok lewego reflektora. Właśnie z tego węża. O wiele mi pamięć nie myli, to 3 częściowy wąż: metal-guma-metal. Wymieniłem tę gumę bo była w kiepskim stanie. Ale po niecałych 2ch miesiącach znowu zaczęło cieknąć, wymieniłem na mocniejszy (uzbrojony) i jest ok.. |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 13:20
|
|
|
Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami. Zobaczymy co to będzie |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:39
|
|
|
włosek napisał/a: | Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami. | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 19:12
|
|
|
Alexander napisał/a: | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię
|
Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 19:28
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Alexander napisał/a: | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię
|
Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć? |
On ma rację. Wyleci olej w najbardziej nieodpowiednim momencie i pompa się automatycznie zatrze. Do tego niebezpieczeństwo podczas jazdy jak wspomaganie wysiądzie nagle.
A czy trudno wykręcić wąż i jechać tam gdzie zakuwają węże [sklep rolniczy itp] i za kilkadziesiąt zł mieć nowy zakuty wąż? |
|
|
|
|
|