Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:16
Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:12   

Mi trochę oleju uciekło przez lekkie przetarcie węża i dlatego muszę uzupełnić, ponieważ bagnet nawet nie jest zamoczony.

P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma?
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:13   

U mnie wystarczy zdjąć pokrywę zbiorniczka. Nie chcę koledze w błąd prowadzić, ale chyba są płyny atf innego koloru. W sumie zaraz sprawdze...
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:35   

włosek napisał/a:
Powiedzcie mi co będzie najbezpieczniej wlać do wspomagania? Mam w202 po lifcie z plastikową pompą - tak ją nazwijmy.

Po lifcie jest inna norma MB 236.3 więc żółty. Przed liftem MB 236.6 czerwony.
Lista produktów z tą aprobatą: http://bevo.mercedes-benz...n/236.3_de.html

Alexander napisał/a:
U mnie jest czerwony przejrzysty....

No i co to mu pomogło? :roll:

włosek napisał/a:
P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma?

Jak to wąż ciśnieniowy, to żadna taśma nie pomoże, jak niskiego ciśnienia, to może coś tam pomóc dopóki olej kleju nie rozpuści. Ogólnie i tak do wymiany i tak i to jak najszybciej.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 13 Kwiecień 2014, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:38   

Na takie info liczyłem! Dzięki ! :)

Jaki jest koszt wymiany takiego węża? To jest chyba powrotny z chłodnicy.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:44   

Edit odwrotnie napisałem :!: tzn kolory dobrze, tylko normy pomieszałem: potrzebujesz olej 236.3 :!:
http://www.w202.pl/viewto...=236.3&start=17

Zaraz poprawię.
Kosztu Ci nie podam, bo nie wiem o jaki waż chodzi.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:46   

Ok. Dzięki za info. Za chwilkę postaram się wrzucić foto węża.

[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 17:46 ]
Wrzucam fotki tego węża. Wychodzi on już w postaci metalowej rurki przed chłodnicę, tam robi okrążenie i wraca z powrotem do komory silnika. Pęknięty fragment jest "dolną" częścią tej pętli





[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 19:04 ]
Wydaje mi się, ze nie ma tam za dużego ciśnienia. Może to być chłodzenie płynu?
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:25   

ale robisz pod górkę! trzeba wymienić ten wąż i tyle...
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:31   

Wiem, że trzeba wymienić :D

Orientuje się jaki jest tego koszt? Tak pi razi drzwi?
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:37   

ciekaw jestem gdzie w ogóle można taki wąż dostać. Jak nie w ASO to chyba tylko używany. A wymianą chyba poradzisz sobie sam :)
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:41   

No tak to wygląda na ten do chłodnicy płynu. IMO szukać używki, bo nowy może kosztować jakąś sporą kwotę.
Albo rozwiązanie szybsze: przeciąć w miejscu przetarcia, w środek rurka metalowa o odpowiedniej średnicy + dwie opaski i skręcić. Będzie działać.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 21:55   

jak kupiłem samochód to zauważyłem, że mi taki płyn cieknie dosłownie obok lewego reflektora. Właśnie z tego węża. O wiele mi pamięć nie myli, to 3 częściowy wąż: metal-guma-metal. Wymieniłem tę gumę bo była w kiepskim stanie. Ale po niecałych 2ch miesiącach znowu zaczęło cieknąć, wymieniłem na mocniejszy (uzbrojony) i jest ok..
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 13:20   

Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami. Zobaczymy co to będzie :)
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:39   

włosek napisał/a:
Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami.
i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię :P
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 19:12   

Alexander napisał/a:
i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię

Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć?
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 19:28   

Pioterek napisał/a:
Alexander napisał/a:
i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię

Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć?

On ma rację. Wyleci olej w najbardziej nieodpowiednim momencie i pompa się automatycznie zatrze. Do tego niebezpieczeństwo podczas jazdy jak wspomaganie wysiądzie nagle.
A czy trudno wykręcić wąż i jechać tam gdzie zakuwają węże [sklep rolniczy itp] i za kilkadziesiąt zł mieć nowy zakuty wąż?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,173 sekundy. Zapytań do SQL: 11