Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Co z tym katalizatorem?
Autor Wiadomość
ŁysyW202 


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 24 Czerwiec 2007, 21:23   Co z tym katalizatorem?

Wymieniał ktoś katalizator? Jaki ma być , jakiej firmy, jakie efekty po wymianie? Pisał tu pewien kolega że jakiś z bocznym wylotem ma byc :roll: o co chodzi?
 
 
PiotrekM 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 68
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 12:22   

Wydaje mi się że tłumikarz po prostu trafił z objętością kata i był akurat z bocznym wlotem.

Niestety padają tylko odpowiedzi w stylu "załóż strumienice", albo "napchaj wełny" :(

Przymierzałem się do uniwersalnego Bosala ale jeden z kolegów napisał że po założeniu układ wydechowy nadal brzęczał.

Wynika więc z tego że Bosal odpada

Też jestem ciekaw jakiej firmy najlepiej założyć


Proponuje przykleić temat na jakiś czas, a może w końcu ktoś napisze, co założył i jest lux
_________________
W202 C180 '95
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 13:00   

a katalizator ile wytrzymuje tak mniej wiecej?
on jest pod samochodem tak ? mniej wiecej za skrzynia biegow?
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 13:15   

btx napisał/a:
a katalizator ile wytrzymuje tak mniej wiecej?
on jest pod samochodem tak ? mniej wiecej za skrzynia biegow?


To zależy od sposobu eksploatacji auta, np. wlejesz ponad stan oleju do silnika i kata może trafic szlag :idea: jest on pierwszym elementem za rura wydechową - przed tłumikami. :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 14:36   

http://detali.ru/cat/oem_...&SGR=180&SGN=01


srodkowy uklad wydechowy
czy katalizator to czesc nr 14 ?

po czym poznac, ze jest do wymiany katalizator ?
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 15:12   

Dokładnie :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 15:38   

u siebie mam przebieg 120'000km C180 99r

po czym poznac, ze katalizator jest do wymiany ?

slychac cos mniej wiecej na srodku samochodu jakies odglosy metaliczne, mam nadzieje, ze to oslona katalizatora to powoduje bo jest slabo przymocowana, czy to moze katalizator sie rozlecial? jak to sprawdzic
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 22:18   

btx napisał/a:
po czym poznac, ze katalizator jest do wymiany ?
slychac cos mniej wiecej na srodku samochodu jakies odglosy metaliczne, mam nadzieje, ze to oslona katalizatora to powoduje bo jest slabo przymocowana, czy to moze katalizator sie rozlecial? jak to sprawdzic


Katalizatory w MB są tzw. katalizatorami utleniania, co znaczy że powodują utlenianie tlenku wegla i węglowodorów do dwutlenku węgla i wody. Katalizatory raczej są trudno zniszczalne, napewno sa odporne na uderzenia i wysoką temperaturę. Po czym poznać, poza analizą spalin w ASO, to chyba tylko organoleptycznie - poprostu czy jest drożny. Można go też samemu zniszczyć :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 03:34   

zniszczyc ? jak ?
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 07:51   

btx napisał/a:
zniszczyc ? jak ?


Np. przelewając stan MAX oleju w silniku, ponieważ kat utlenia spalony olej (spaliny), natomiast żywego nie przetrzyma :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 11:17   

Ja swoj rozsypałem jak wlałem V-Powera i cisnałem troche za mocno... :roll:


:P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 12:12   

Camel- napisał/a:
Ja swoj rozsypałem jak wlałem V-Powera i cisnałem troche za mocno... :roll: :P


Możesz coś wiecej napisać, co się z nim stało :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 12:47   

Najpierw grzechotał w średnim zakresie obrotów, potem silnik się coraz mocniej grzał, w końcu nie mogłem jechać (deska w podłodze 60kmh i stukanie spod maski - miał może 20KM) automat szarpał... no to trach go wycinamy.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=10790#10790

:)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
masbet 
C180 Sport '95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 65
Skąd: Bielsko, Kraków
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 15:34   

Witam!
Jak już pisałem kiedyś - miałem problem z głośnym katalizatorem i prawie całkiem go rozwiązałem poprzez zamontowanie katalizatora z bocznym wlotem. Wygląda to tak, że rura wlotu spalin wpada pod kątem do puszki katalizatora. Fachowiec mi mówił, że efekt idealny jest tylko przy zamontowaniu kata oryginalnego MB. NIE POLECAM żadnych uniwersalnych, czy to z Bosala, czy innych. Miałem uniwersalnego Bosala i efekt był taki, że płakać mi się chciało kiedy zapalałem auto. Po prostu syf! Szkoda kasy! Wstawienie strumienicy wydechu nie uciszy, a przyspieszy tylko zniszenie końcowego tłumika. Opowiadał mi gość w Ulterze, że C180 i Golf III z jakimś tam jednym silnikiem są pod względem doboru katalizatora bardzo trudnymi autami. A wiedział to z doświadczenia. Po prostu kiedyś ich to szkoliło dość mocno. Ja za swój katalizator zapłaciłem z montażem ok 800 zł (nie pamiętam już dokładnie ile, ale tak jakoś) ii jestem względnie zadowolony. Co prawda czasem go słyszę, szczególnie kiedy silnik jest zimny i jadę np. koło metalowych barierek oddzielających drogę, ale ogólnie jest milion razy lepiej, niż przy uniwersalnym bosalu!!!

P.S. Jeżeli byłby ktoś chętny, to Bosal leży mi na półce od roku i chętnie go komuś oddam za darmo! (ale tylko komuś z okolic żywca, bielska, wadowic, andrychowa. Po prostu nie mam czasu na wysyłanie, więc jeśli byłby chętny to daję go, ale ODBIÓR OSOBISTY!)

Pozdrawiam Wszystkich!
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 20:53   

Camel- napisał/a:
Najpierw grzechotał w średnim zakresie obrotów, potem silnik się coraz mocniej grzał, w końcu nie mogłem jechać (deska w podłodze 60kmh i stukanie spod maski - miał może 20KM) automat szarpał...


Poprostu się zapchał i puścił oplot amortyzujacy, tak samo się dzieje po przelaniu oleju :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11