Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
ubywający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:17   ubywający płyn chłodniczy

Witam, co może być przyczyną ubywającego płynu chłodniczego? Wycieków żadnych raczej nie ma bo parkuję w garażu podziemnym i pod autkiem czyściutko... Ubywa mniej więcej 1 litr na tysiąc kilometrów... A może to normalne? Jest to C36 AMG z 94r.

dzięki
pozdr
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:19   

Normalne to raczej nie jest. Może to być oznaka np. kończącej się uszczelki pod głowicą.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:24   

sprawdź czy nie przybyło Ci oleju silnikowego. Ewentualnie odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim białej mazi. Świadczyłoby to przepalonej uszczelce pod głowicą jak wspomniał kolega GOMEZIO :) Możesz podnieść dywaniki wewnątrz auta i zobaczyć czy podłoga nie jest mokra, co wskazywałoby na nieszczelność w układzie ogrzewania kabiny.

Poza tym użyj wyszukiwarki- tam napewno znajdziesz więcej info :D
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:30   

Korek w zbiorniku wyrównawczym jest czysty, podłoga pod dywanikami sucha...

Wystarczy tylko wymienić uszczelkę pod głowicą czy wiąże się to z większym remontem?
Ostatnio zmieniony przez tomjaw 30 Grudzień 2008, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 15:05   

Nie wiem jak jest w całej Polsce ale tu na śląsku wymiana uszczelki to zaledwie 800 pln albo i więcej....
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 15:11   

No to nieźle, mam nadzieję, że to jednak inna przyczyna... Muszę jeszcze podjechać do mechanika niech rzuci okiem. Jeśli uszczelka to trudno, trzeba będzie wymienić i tyle... :|

dzięki za rady
 
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:12   

Ja bym chyba nie wymieniał uszczelki na Twoim miejscu, przemyśl to. Ktoś na forum pisał już, że wymienił uszczelke, wybulił kase i teraz żałuje, silnik żre 2x więcej a i tak nie ma poprawy. Wymiana uszczelki pod głowicą to troszke bardziej skomplikowane i nie każdy mechanik zrobi to dobrze.
Czytałem takiego posta na forum, dosyć ciekawy, poszukaj, może to Ci pomoże...
pozdrawiam
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Grubass

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:17   

Również bym się nie spieszył z wymianą uszczelki jeżeli nigdzie nie widać mleka a auto się nie przegrzewa. Szukaj nieszczelności....
_________________
Celinka 95r 2.2 SPORT benz. +LPG
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:38   

Grubass napisał/a:
Szukaj nieszczelności....
Zwróć uwagę na wszelkie białe zacieki (wyschnięty płyn) w komorze silnika przy wszystkich możliwych połączeniach przewodów chłodzenia, termostatu i pompy wody. Mokrego nigdzie nie zobaczysz, bo płyn w temp pracy w komorze silnika szybko odparowuje. Twoją uwagę powinien zwrócić nawet białawy nalot na zakończeniach gumowych rur w pobliżu opasek zaciskowych.
Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu, choć to tez na drodze płynu chłodzącego. O ewentualnej obecności płynu na dywanikach pod nogami wspomniano już wyżej. 1L/1000km w obecnych temperaturach nie odparuje stamtąd tak łatwo, a i przy włączonym ogrzewaniu powinien być wyczuwalny zapach płynu.

No i sprawdź korek (ślady płynu wokół niego) zbiornika wyrównawczego. Może już nie trzyma ciśnienia i przy mocno nagrzanym silniku upuszcza nieco płynu, choć nie powinien.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 09:41   

Dzięki, poszukam nieszczelności. Faktycznie kiedyś poczułem płyn przy włączeniu dmuchawy...

[ Dodano: 31 Grudzień 2008, 09:44 ]
jjankiello napisał/a:
Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu


...a konkretnie gdzie te zaworki się znajdują ??
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 10:26   

tomjaw, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5285

:)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 10:43   

sorki nie poszukałem wcześniej :oops:


dzięki za rady, pozdrawiam :lol:
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:15   

Posprawdzaj węże, u mnie w vito też ubywało, nie wiem ile, ale okazało się, że wąż na dole chłodnicy lubił sobie czasem pokapać :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
tomjaw 
C36 AMG


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:42   

Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę :mb: od dołu...
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 18:02   

Cytat:
Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę :mb: od dołu...


Po prostu spradzź wszystkie wężę od chłodzenia, jak któryś będzie mokry, albo będzie kapało to masz winowajcę. Lepiej chyba na ciepło sprawdzać, jak wszystko się rozmrozi.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,199 sekundy. Zapytań do SQL: 11