Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylni most:(
Autor Wiadomość
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:01   Tylni most:(

Witam szanownych kolegów :)
Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem na temat mojego problemu. Posiadam C180 z 1995r. wersja manual, przebieg ok.190tys. Problem jest natepujacy, mianowice jak wszyscy wiem zrobiło sie ślisko a moja gwiazdka dostaje napęd na tylko jedno tylne koło (prawe) :( Jeździ sie strasznie trudno. Jesli stane autkiem na żwirze czy sniegu i chce ruszyc szybciej to zaczyna krecic tylko prawe koło, czasami naped dostaja 2, ale w wiekszosci jest to tylko prawe koło. W związku z tym zwracam sie z pytaniem do kolegów, czy problem lezy w tylnim moscie, z jakimi kosztami naprawy powinienem sie liczyc (orientacyjnie). Pozdrawiam :)
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:17   

Praktykiem nie jestem ale z tego co piszesz to może masz uszkodzony mechanizm różnicowy...
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:24   

Ehhh :( Znajomy mi tez tak powiedział, wspominał tez cos o satelitach i powiedział, ze bardziej sie bedzie opłacac wymienic tylni most :( Ale mam nadzieje, ze sie mylił :(
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:26   

a podnies lewa strone auta do góry i próbuj ruszyc. jak sie zakręci lewe, wszystko jest ok.

pamiętaj ze sprawny mechanizm różnicowy to: kręci sie koło które ma lżej, chyba ze masz blokadę wtedy kręcą sie oba i ze stałą siłą
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:33   

matielektro napisał/a:
Jesli stane autkiem na żwirze czy sniegu i chce ruszyc szybciej to zaczyna krecic tylko prawe koło, czasami naped dostaja 2, ale w wiekszosci jest to tylko prawe koło. W związku z tym zwracam sie z pytaniem do kolegów, czy problem lezy w tylnim moscie, z jakimi kosztami naprawy powinienem sie liczyc (orientacyjnie). Pozdrawiam :)

Zaraz zaraz, tak właśnie działa mechanizm różnicowy, nie musi przekazywać napędu na obydwa koła na raz. Często jest tak, jak jednym kołem stoisz na śniegu a drugim na asfalcie to to o słabszej przyczepności będzie się obracać a drugie nie.
Spróbuj ruszyć ze zrywem na gołym asfalcie i niech ktoś zobaczy jak koła dostają napęd.

P.S zerknij na filmy ze zlotu w Czmońcu tam podczas drogi na miejsce jeden z forumowiczów palił gumę i też tylko jednym kołem :D
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:37   

!Łukasz! napisał/a:
Zaraz zaraz, tak właśnie działa mechanizm różnicowy, nie musi przekazywać napędu na obydwa koła na raz. Często jest tak, jak jednym kołem stoisz na śniegu a drugim na asfalcie to to o słabszej przyczepności będzie się obracać a drugie nie.
Spróbuj ruszyć ze zrywem na gołym asfalcie i niech ktoś zobaczy jak koła dostają napęd.


O tym samym napisałem, i nie musi jeździć ze zrywem, wystarczy jak odciąży lewą stronę a więc podniesie lewą stronę lekko do góry i wszystko wyjdzie.

A nie masz w bagażniku worka z piachem po lewej stronie auta? :mrgreen:

Tak poważnie to sprawdź tak jak ci napisałem, możesz to zrobić sam i będziesz w 100% pewien.
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

Ostatnio zmieniony przez grzesik1 6 Styczeń 2009, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:39   

grzesik1 napisał/a:
O tym samym napisałem, i nie musi jeździć ze zrywem, wystarczy jak odciąży lewą stronę a więc podniesie lewą stronę lekko do góry i wszystko wyjdzie

Tak jak piszesz :D
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:40   

!Łukasz! Tośmy pisali w jednym czasie :) hehe
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:40   

grzesik1 napisał/a:
O tym samym napisałem

Musiałem pewnie pisać jak Ty już wysłałeś posta :D

I znowu hahahha :D
Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 6 Styczeń 2009, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 18:41   

No to mnie koledzy pocieszyli:) Aż sie bedzie lzej spało:) Jutro to sprawdze :) Dziekuje za tak szybkie odpowiedzi :)
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 21:28   

Jeżeli by napęd był przekazywany tylko na jedno koło - TO AUTO BY NIE RUSZYŁO.

Poza tym w Mercedesie (i jakimkolwiek innym aucie) nie ma czegoś takiego jak "TYLNI most"
 
 
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 16:43   

Witam
Wiec po podniesieniu auta (raz prawej, raz lewej strony) kreciły 2 koła.
Wiec wyglada ze jest wszystko okej, tylko dlaczego przy oblodzonej drodze kreci tylko prawe i praktycznie nie da sie jechac bez driftu :( Czy moze byc to wina opon zimowych (bieznikowane)?. Pozdrawiam :)
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 16:52   

Cytat:
Wiec po podniesieniu auta (raz prawej, raz lewej strony) kreciły 2 koła.


To chyba nie zbyt dobrze... Powinno kręcić się koło które jest w powietrzu tylko i wyłącznie, chyba, że źle Cię zrozumiałem bo niezbyt jasno to napisałeś.

To, że na oblodzonej drodze tracisz przyczepność nazwał bym sprawą normalną, chyba, że prędzej miałeś inaczej. To w końcu mercedes i tylny napęd. Ja po ruszeniu od razu daję II bieg i delikatnie na gaz III bieg i sobie jade, oczywiście jak wdepne pedał gazu to zerwie przyczepność i to jest normalne. Może robisz "z igły widły"
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 17:10   

Kolega chyba ma racje, chyba jestem zbyt wrazliwy. A co do kół to napisałem troche mało dokładnie- lewa strona autka w górze lewe koło kreci, prawa strona w górze prawe kreci. To wszystko pewnie dlatego ze to moja pierwsza zima z tylnim napedem :)
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 17:12   

matielektro napisał/a:
lewa strona autka w górze lewe koło kreci, prawa strona w górze prawe kreci

Wszystko jest ok :D

[ Dodano: 8 Styczeń 2009, 17:14 ]
matielektro napisał/a:
To wszystko pewnie dlatego ze to moja pierwsza zima z tylnim napedem

I to jest rozwiązanie całej zagadki :D
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10