Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
7 Marzec 2012, 08:42
dziwny pisk, świst
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Listopad 2009, 09:23   

Cytat:
jak najprościej można sprawdzić podporę wału


Wjedz na kanal, podnies jedno tylne kolo do gory i jedz :)
Wtedy pod kanalem bedzie krecil sie wal, a auto bedzie stalo w miejscu i sobie posluchasz pod autem co to wyje.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 5 Listopad 2009, 09:55   

btx napisał/a:
Wjedz na kanal, podnies jedno tylne kolo do gory i jedz :)


I dobrze zabezpiecz aby nie ruszył :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
patryk84 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 467
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 5 Listopad 2009, 12:17   

Geniek, podpore wału wyniemiłem (komplet z łożyskiem), przy okazji wymienił olej w tylnym moście a dzwięk jest dalej więc ten trop można sobie odpuścić. Mechanik powiedział że, jak to nie pomoże to przyczyną moze być coś w skrzyni tylko co? A nie będę wymieniał na nową żeby tylko sprawdzić czy to pomoże. Sprawdził też poziom oleju w krzyni ale jest ok.

Co do sprawdzenia wału to u mnie podniusł cały samochód do góry, jeden wszedł do środka i rozpędził coś (do 180 he:) ), wtedy gasisz samochód i słuchasz czy wyje ( u mnie już wyło).
_________________
C 180 grudzień 94 ELEGANCE
www.pokochajmilosc.pl
www.zupkachinska.com.pl
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:09   

Geniek napisał/a:
Więc tak sprawdziliśmy wczoraj hamulce ale nie znaleźliśmy niczego niepokojacego. Ostukaliśmy również delikatnie tarcze hamulcowe i zdrapaliśmy delikatnie skorodowany rant tarcz. Wczoraj jak wracalem było OK. Ale dzis rano znów słychać ale duzo ciszej niż poprzednio. Tak z 40% tego co poprzednio.


Skoro dobrałeś się do hamulców (wcześniej tez pisałeś, że ściąga w jedna stronę) i jest wyraźna poprawa to znaczy, że to jest dobry trop.

Napisz dokładnie co zrobiłeś podczas przeglądu układu hamulcowego.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 6 Listopad 2009, 09:40   

Daniel napisał/a:
Napisz dokładnie co zrobiłeś podczas przeglądu układu hamulcowego.

Sprawdziliśmy czy kola się luźno kręcą, czy nic nie ma między tarczą a klockami hamulcowymi, zeskrobalismy korozję z rantów tarcz. Sprawdziliśmy też te blaszki przy klockach , króte maja zapobiegać piszczeniu.
Co do ściągania w prawo to jednak jest OK. Znalazlem w końcu kawałek porządnej równej nawierzchni i okazalo się, że nie ściąga. Tam gdzie próbowalem wcześniej musiał być jednak delikatny spadek na jezdni w prawo i dlatego wydawało mi się, że ściąga.
Czyli dalej nie jestem pewnien w czym problem.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Listopad 2009, 10:29   

Geniek napisał/a:
Sprawdziliśmy czy kola się luźno kręcą, czy nic nie ma między tarczą a klockami hamulcowymi, zeskrobalismy korozję z rantów tarcz. Sprawdziliśmy też te blaszki przy klockach , króte maja zapobiegać piszczeniu.



Z tego co piszesz, to nie zrobiłeś niczego ;)

Zakładając, że przyczyna hałasu jest układ hamulcowy (a jest takie, bardzo możliwe, przypuszczenie) to powinieneś zrobić:

- ocenić stan powierzchni tarczy hamulcowej (rysy, rant) - jeżeli jest taka możliwość (dopuszczalna grubość) to przetoczyć tarcze
- klocki hamulcowe - nie wiem jakich używasz - ale sprawdź na okoliczność "zeszklenia", jeżeli nie zdecydujesz się na przetoczenie tarcz, to przetrzyj powierzchnię roboczą klocka szczotka drucianą
- blaszki (sprężyny) - aby one zapobiegały piszczeniu muszą być posmarowane pasta do hamulców lub miedzianą, również powierzchnię tylną klocków oraz powierzchnię styku tłoczka z klockiem hamulcowym
- tłoczek hamulcowy - czy cofa się w cylinderku? - z jaką siłą musisz to zrobić? - tłoczek musi przesuwać się lekko
- sprawdzenie, ewentualnie przesmarowanie, prowadnic zacisku

Co do klocków hamulcowych - mam nadzieję, że kupujesz markowe - shity za 50 pln-ów niestety mogą sprawiać kłopoty.

Gdy zdecydujesz się na przetoczenie tarcz - koniecznie wymień klocki na nowe! A przez pierwsze 200-300 km delikatnie traktuj hamulce.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 6 Listopad 2009, 12:22   

Daniel napisał/a:
Z tego co piszesz, to nie zrobiłeś niczego ;) ciach...

Co do tarcz i klocków to były wymieniane jakieś 8-9 m-c temu. Klocki i tarcze ATE. Z klocków zostało jeszcze ponad połowa a tarcze są ledwie nadpoczęte. :) Tarcze są gładziutkie i czyściutkie. A co do tłoczków to gdyby były problemy z cofaniem to raczej było by to słychać podczas kręcenia kolem na podnośniku - klocek by ocierał o tarczę.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Listopad 2009, 13:22   

Geniek - no to jeszcze pozostaje "przelecenie" druciakiem powierzchni trącej w klockach - skoro miałeś wszystko wymieniane, to już innej możliwości nie ma. Czasami tak się zdarza, przy nowych klockach i ich "mocnym" traktowaniu powierzchnia może ulec tzw. "zeszkleniu" - sprawdź i to.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
matielektro 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:13   

Witam. Czy koledzy uporali sie z tym problemem?
 
 
t3ron 

Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: bialystok
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:56   

przeczytalem dokladnie caly temat, zas moj problem wyglada inaczej;/
na parkingu gdy skrecam kierownica, jakis pisk dochodzi z przedniego kola od storny pasazera...gdy jade prosto ulica cisza, tylko podczas skretu kierownica i podczas najechania na jakas nierownosc;/na sobote jestem umowiony juz u mechanika..
_________________
C'180 ESPRIT '98LPG
 
 
 
rysiekogl
RYSIEK-OGL


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 88
Skąd: Dobieszów
Wysłany: 4 Styczeń 2010, 10:33   

Mam podobne pytanie. Podczas niskich temperatur z przodu podczas jazdy najpierw słychać, dźwięk tak jakby coś tarło, po jakiś 1000m słychać jakby metaliczny dźwięk. Jak przejadę z 10 km nic nie słychać. Opisane zjawisko dzieje sie tylko podczas ujemnych temperatur, gdy jest cieplej nic się nie dzieje! Co to może być?
_________________
W202 C180 ELEGANCE 96'
WDB2020181A391255 SPRZEDANY :(

www.ubezpieczenia-ogl.pl.tl
 
 
monika200 

Dołączyła: 25 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: świętokrzyskie/waw
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:29   

panowie i panie, ja jestem po 2 zmianie klocków na tył, był spokój i znowu to do mnie wróciło.
Teraz po śniegach, po przejechaniu paru km w korku - typu toczę się a potem gaz żeby nadrobić, zaczyna się piszczenie przy wolnych prędkościach - 20km/h - 30, tylne lewe koło...
już nie wiem co robić a po mechanikach już mi się nie chce latać, a jak nie będzie wyjścia przynajmniej chcę mieć jakieś rozeznanie, bo mnie znowu skroją za przeproszeniem - MB 99 C200 CDI
_________________
C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:42   

monika200 napisał/a:
już nie wiem co robić


Tarcze były wymienione (przetoczone) czy tylko nowe klocki były założone.

Ponadto, czy podczas montażu klocków używano "pasty do hamulców"?

Oraz jaki to klocki są założone?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
monika200 

Dołączyła: 25 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: świętokrzyskie/waw
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:55   

no i widać braki...
ok, co do tarcz, nie były wymieniane, te które teraz mam maja rok,także nie widziałam sensu wymiany i tego, pasta...nie mam pojęcia, rodzaj klocków TEXTAR, przez pół roku wszystko było cacy teraz znowu się herezje zaczęły
_________________
C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:59   

monika200 napisał/a:
rodzaj klocków TEXTAR,
Jedni chwalą innym piszczą.
Czy sednem jest dobór tarcza-klocek :idea: :?: Odwieczne pytanie na forach różnych marek.
PS.jak miałem Audi to pisków nie mogłem się pozbyć......(tarcze ori +klocek Lukas)
Teraz tarcze :mb: + klocek Delphi i cisza w każdych warunkach.
Ostatnio zmieniony przez madzara31 20 Styczeń 2010, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 10