Przesunięty przez: Camel- 7 Marzec 2012, 08:42 |
dziwny pisk, świst |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 09:23
|
|
|
Cytat: | jak najprościej można sprawdzić podporę wału |
Wjedz na kanal, podnies jedno tylne kolo do gory i jedz
Wtedy pod kanalem bedzie krecil sie wal, a auto bedzie stalo w miejscu i sobie posluchasz pod autem co to wyje. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 09:55
|
|
|
btx napisał/a: | Wjedz na kanal, podnies jedno tylne kolo do gory i jedz |
I dobrze zabezpiecz aby nie ruszył |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
patryk84
Pomógł: 18 razy Dołączył: 29 Lut 2008 Posty: 467 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 12:17
|
|
|
Geniek, podpore wału wyniemiłem (komplet z łożyskiem), przy okazji wymienił olej w tylnym moście a dzwięk jest dalej więc ten trop można sobie odpuścić. Mechanik powiedział że, jak to nie pomoże to przyczyną moze być coś w skrzyni tylko co? A nie będę wymieniał na nową żeby tylko sprawdzić czy to pomoże. Sprawdził też poziom oleju w krzyni ale jest ok.
Co do sprawdzenia wału to u mnie podniusł cały samochód do góry, jeden wszedł do środka i rozpędził coś (do 180 he:) ), wtedy gasisz samochód i słuchasz czy wyje ( u mnie już wyło). |
_________________ C 180 grudzień 94 ELEGANCE
www.pokochajmilosc.pl
www.zupkachinska.com.pl |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:09
|
|
|
Geniek napisał/a: | Więc tak sprawdziliśmy wczoraj hamulce ale nie znaleźliśmy niczego niepokojacego. Ostukaliśmy również delikatnie tarcze hamulcowe i zdrapaliśmy delikatnie skorodowany rant tarcz. Wczoraj jak wracalem było OK. Ale dzis rano znów słychać ale duzo ciszej niż poprzednio. Tak z 40% tego co poprzednio. |
Skoro dobrałeś się do hamulców (wcześniej tez pisałeś, że ściąga w jedna stronę) i jest wyraźna poprawa to znaczy, że to jest dobry trop.
Napisz dokładnie co zrobiłeś podczas przeglądu układu hamulcowego. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 09:40
|
|
|
Daniel napisał/a: | Napisz dokładnie co zrobiłeś podczas przeglądu układu hamulcowego. |
Sprawdziliśmy czy kola się luźno kręcą, czy nic nie ma między tarczą a klockami hamulcowymi, zeskrobalismy korozję z rantów tarcz. Sprawdziliśmy też te blaszki przy klockach , króte maja zapobiegać piszczeniu.
Co do ściągania w prawo to jednak jest OK. Znalazlem w końcu kawałek porządnej równej nawierzchni i okazalo się, że nie ściąga. Tam gdzie próbowalem wcześniej musiał być jednak delikatny spadek na jezdni w prawo i dlatego wydawało mi się, że ściąga.
Czyli dalej nie jestem pewnien w czym problem. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 10:29
|
|
|
Geniek napisał/a: | Sprawdziliśmy czy kola się luźno kręcą, czy nic nie ma między tarczą a klockami hamulcowymi, zeskrobalismy korozję z rantów tarcz. Sprawdziliśmy też te blaszki przy klockach , króte maja zapobiegać piszczeniu. |
Z tego co piszesz, to nie zrobiłeś niczego
Zakładając, że przyczyna hałasu jest układ hamulcowy (a jest takie, bardzo możliwe, przypuszczenie) to powinieneś zrobić:
- ocenić stan powierzchni tarczy hamulcowej (rysy, rant) - jeżeli jest taka możliwość (dopuszczalna grubość) to przetoczyć tarcze
- klocki hamulcowe - nie wiem jakich używasz - ale sprawdź na okoliczność "zeszklenia", jeżeli nie zdecydujesz się na przetoczenie tarcz, to przetrzyj powierzchnię roboczą klocka szczotka drucianą
- blaszki (sprężyny) - aby one zapobiegały piszczeniu muszą być posmarowane pasta do hamulców lub miedzianą, również powierzchnię tylną klocków oraz powierzchnię styku tłoczka z klockiem hamulcowym
- tłoczek hamulcowy - czy cofa się w cylinderku? - z jaką siłą musisz to zrobić? - tłoczek musi przesuwać się lekko
- sprawdzenie, ewentualnie przesmarowanie, prowadnic zacisku
Co do klocków hamulcowych - mam nadzieję, że kupujesz markowe - shity za 50 pln-ów niestety mogą sprawiać kłopoty.
Gdy zdecydujesz się na przetoczenie tarcz - koniecznie wymień klocki na nowe! A przez pierwsze 200-300 km delikatnie traktuj hamulce. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 12:22
|
|
|
Daniel napisał/a: | Z tego co piszesz, to nie zrobiłeś niczego ciach... |
Co do tarcz i klocków to były wymieniane jakieś 8-9 m-c temu. Klocki i tarcze ATE. Z klocków zostało jeszcze ponad połowa a tarcze są ledwie nadpoczęte. Tarcze są gładziutkie i czyściutkie. A co do tłoczków to gdyby były problemy z cofaniem to raczej było by to słychać podczas kręcenia kolem na podnośniku - klocek by ocierał o tarczę. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 13:22
|
|
|
Geniek - no to jeszcze pozostaje "przelecenie" druciakiem powierzchni trącej w klockach - skoro miałeś wszystko wymieniane, to już innej możliwości nie ma. Czasami tak się zdarza, przy nowych klockach i ich "mocnym" traktowaniu powierzchnia może ulec tzw. "zeszkleniu" - sprawdź i to. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
matielektro
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:13
|
|
|
Witam. Czy koledzy uporali sie z tym problemem? |
|
|
|
|
t3ron
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:56
|
|
|
przeczytalem dokladnie caly temat, zas moj problem wyglada inaczej;/
na parkingu gdy skrecam kierownica, jakis pisk dochodzi z przedniego kola od storny pasazera...gdy jade prosto ulica cisza, tylko podczas skretu kierownica i podczas najechania na jakas nierownosc;/na sobote jestem umowiony juz u mechanika.. |
_________________ C'180 ESPRIT '98LPG |
|
|
|
|
rysiekogl
RYSIEK-OGL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 88 Skąd: Dobieszów
|
Wysłany: 4 Styczeń 2010, 10:33
|
|
|
Mam podobne pytanie. Podczas niskich temperatur z przodu podczas jazdy najpierw słychać, dźwięk tak jakby coś tarło, po jakiś 1000m słychać jakby metaliczny dźwięk. Jak przejadę z 10 km nic nie słychać. Opisane zjawisko dzieje sie tylko podczas ujemnych temperatur, gdy jest cieplej nic się nie dzieje! Co to może być? |
_________________ W202 C180 ELEGANCE 96'
WDB2020181A391255 SPRZEDANY
www.ubezpieczenia-ogl.pl.tl
|
|
|
|
|
monika200
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: świętokrzyskie/waw
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:29
|
|
|
panowie i panie, ja jestem po 2 zmianie klocków na tył, był spokój i znowu to do mnie wróciło.
Teraz po śniegach, po przejechaniu paru km w korku - typu toczę się a potem gaz żeby nadrobić, zaczyna się piszczenie przy wolnych prędkościach - 20km/h - 30, tylne lewe koło...
już nie wiem co robić a po mechanikach już mi się nie chce latać, a jak nie będzie wyjścia przynajmniej chcę mieć jakieś rozeznanie, bo mnie znowu skroją za przeproszeniem - MB 99 C200 CDI |
_________________ C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:42
|
|
|
monika200 napisał/a: | już nie wiem co robić |
Tarcze były wymienione (przetoczone) czy tylko nowe klocki były założone.
Ponadto, czy podczas montażu klocków używano "pasty do hamulców"?
Oraz jaki to klocki są założone? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
monika200
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: świętokrzyskie/waw
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:55
|
|
|
no i widać braki...
ok, co do tarcz, nie były wymieniane, te które teraz mam maja rok,także nie widziałam sensu wymiany i tego, pasta...nie mam pojęcia, rodzaj klocków TEXTAR, przez pół roku wszystko było cacy teraz znowu się herezje zaczęły |
_________________ C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:59
|
|
|
monika200 napisał/a: | rodzaj klocków TEXTAR, | Jedni chwalą innym piszczą.
Czy sednem jest dobór tarcza-klocek Odwieczne pytanie na forach różnych marek.
PS.jak miałem Audi to pisków nie mogłem się pozbyć......(tarcze ori +klocek Lukas)
Teraz tarcze + klocek Delphi i cisza w każdych warunkach. |
Ostatnio zmieniony przez madzara31 20 Styczeń 2010, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|