Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
swiece zaplonowe do lpg
Autor Wiadomość
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 18 Luty 2011, 13:01   

mlody_lukas, nie zaszkodzi spróbować, ja do tej pory jeździłem na ngk i dawały radę, ale ja świece wymieniam profilaktycznie przy każdej wymianie oleju czyli dwa-trzy razy w roku.
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18 Luty 2011, 18:57   

to bardziej obiawy zasyfionej listwy wtryskowej niz swiec radze przeczyscic i powinno byc ok
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Luty 2011, 11:01   

Ja jeżdze tylko na jednoelektrodowych Boschach i złego słowa powiedzieć nie mogę.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Luty 2011, 21:12   

witam mam takie pytanko
-jeżdżę teraz na świecach NGK o ciepłocie 6 wg producenta nadają się do mojego modelu, jednak według tabliczki pod maska świece powinny być o ciepłocie 8 przynajmniej boscha. Czy ta różnica ciepłoty świec możne być przyczyną tego że auto jest takie mało zrywne zamulone? bo jest tak i na pb i na LPG. Na kompie bylem i nie ma żadnych błędów. Przepływkę wymieniłem i kable od świec. Jeszcze przed wymianą przepływki robiłem kalibrację przepustnicy czy np. po wymianie przepływki powinno się kalibrację zrobić jeszcze raz?.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 20 Luty 2011, 11:56   

zle dobrana cieplota swiecy moze prowadzic do przegzania swiecy jest to tez przyczyna nieoczyszczania sie swiecy czyli pozostawaniu na niej nagaru
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Luty 2011, 10:33   

Typ świecy jest też okreslany przez jej wartość cieplną.
Im wyższa liczba określająca wartość cieplną świecy to wyższa jest jej odporność na zapłon żarowy a mniejsza odporność na zanieczyszczenia,
no i odwrotnie im niższa wartość cieplna świecy to mniejsza jest jej odporność na zapłon zarowy a większa odporność na zanieczyszczenia.
---------------------------------------------------------------------------------
Podsumowanie:
wysoka wartość cieplna-lepiej odprowadza ciepło
niska wortość cieplna-niestety dużo gorzej oprowadza ciepło
Tak więc zależy jakie świece zastosujemy to muszą być dobierane wg.zalecen producenta.
W przypadku zastosowaniu świec o zbyt wysokiej wartości zaczynają się pokrywać osadem,gdyż nie osiągają one temperatury samooczyszczania z racji oddawania zbyt dużo ciepła na ścianki głowicy(tzw świece zbyt zimne).
a w przypadku zastosowania świec o zbyt niskiej wartości cieplnej zaczynają powstawać samozapłony spowodowane tym iż świece osiągają temperatury dużo wyższe(jakieś 900"C) z racji zbyt małego oddawania ciepła na ścianki głowicy(tzw.świece zbyt gorące)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic463963.html
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mlody_lukas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 329
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 24 Luty 2011, 18:44   

Witam to zadam jeszcze jedno pytanie , stwierdziłem że świece wymienie na NGK ( 18zł za sztukę) ale myślę też o przewodach jak patrzyłem to są dwa normalne przewody i dwa które dochodzą do cewek, czy te przewody są też wymienialne?? mam na myśli czy można je w jakiś prosty sposób wypiąć z cewki żeby nie wymieniać cewki ?? Bo byłem w sklepie i koleś stwierdził że można bez cewek tylko że koszt wszystkich przewodów to 400 zl :(
_________________
Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 24 Luty 2011, 22:10   

mlody_lukas napisał/a:
stwierdziłem że świece wymienie na NGK ( 18zł za sztukę)

Powstrzymaj wodzę i kup taniej, ja płace za ngk po 9zł w sklepie (z jakimiś tam zniżkami), a na allegro to jeszcze taniej można dostać.
 
 
mlody_lukas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 329
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 25 Luty 2011, 17:36   

ale do mojego silnika NGK proponuje inne i kosztują troszke drożej. A bardziej ciekawią mnie te przewody i prosił bym o odpowiedz co do nich.
_________________
Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 25 Luty 2011, 17:56   

nie polecam sentech-ów. kiedyś kupiłem do w201. po wymianie zaczął chodzić nierówno, a gdy otworzyłem maskę w nocy, to na całej długości wszystkich przewodów przelatywały iskry. to były pierwsze i ostatnie przewody tej firmy.
 
 
 
mlody_lukas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 329
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26 Luty 2011, 13:35   

przewody to są firmy Beru tylko czy te dwa do Cewek są wyczepialne ?? i też można je wymienić. Gdzieś przeczytałem że tych przewodów do cewek nie trzeba wymieniać tylko wystarczy same fajki czy to prawda ??
_________________
Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 26 Luty 2011, 21:03   

znaczy sie tak te dwa kable jesli kupisz to odrazu z fajkami lecz mozna kupic same przewody nie wymieniacja fajek ktos o tym pisal kiedys ze w aso tak mu zrobili a jesli komplet chcesz wymienic to dwa kable z fajkami i dwie fajki do cewek widzialem komplet za nieco ponad 250 zl na allegro wszystko zalezy od stanu fajek
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
kielak 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 78
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 5 Marzec 2011, 15:44   

witam, czy następujący wybór do mojej gwiazdki jest ok?

http://motoallegro.pl/ber...31.html#gallery

pozdrawiam forumowiczów.
_________________
W202 C240 SPORT + LPG
poprzedni właściciel --> BEENN
VIN: WDB2020861F634990
 
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 5 Marzec 2011, 16:37   

kielak napisał/a:
witam, czy następujący wybór do mojej gwiazdki jest ok?

Na aukcji jest tak napisane, więc chyba trzeba uwierzyć sprzedawcy :)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2011, 22:44   

Za 12 przewodów to dobra cena. Jednak Beru wcale nie jest takie rewelacyjne. Dużo osób narzeka, a nam padł w Audi po 20 tys km jeden kabelek. Zrobiła się dziura i przebijał do masy ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,204 sekundy. Zapytań do SQL: 10