Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:05
Olej w kolektorze ssącym - pomocy
Autor Wiadomość
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Styczeń 2009, 21:49   Olej w kolektorze ssącym - pomocy

Temat pokrewny z innym postem ale problem występuje zwykle przy turbinie - tutaj jest inaczej, założyłem więc nowy wątek.
Mam problem z M111 2.0 kompresor 192Hp. Otóż silnik nagle zaczął połykać olej, praktycznie ruszenie spod świateł skutkowało chmurą dymu. Mocy nie ubyło, kompresja po sprawdzeniu - książkowa, okazało się, że olej dostaje się do cylindrów poprzez kolektor ssący, a tam z kolei dostaje się najprawdopodobniej przez dwie rureczki odpowietrzania komory korbowej znajdujące się wraz z zaworkiem zwrotnym pod kolektorem ssącym, przewód od tego idzie do ustrojstwa (co to jest? czy to separator oleju?) przykręconego do bloku silnika (zamieszczam rys z zaznaczeniem gdzie to się znajduje), po odkręceniu "ustrojstwa" okazało się że całe zawalone jest czarnym "błotem olejowym", albo ktoś jeździł na jakimś totalnie kiepskim oleju, albo rzadko go wymieniał... tak myślę, obecny olej chyba czyści silnik. No nic, wszystko wyczyszczono (ustrojstwo, zaworek, rureczki) zmontowano do kupy, wyglądało, że sytuacja wróciła do normy. Zrobiłem jakieś 50km i problem znowu powrócił... :cry: . Pomóżcie, może ktoś miał z tym do czynienia, o co chodzi z tym powracającym olejem? Co to właściwie za "ustrojstwo" w miejscu zaznaczenia na rys?

Może ktoś ma jakiś schemat tego silnika, opis systemu przewietrzania skrzyni korbowej? Coś w stylu "Mercedes-benz - sam naprawiam" tylko do silników benzynowych?

M111.944.JPG
Plik ściągnięto 21815 raz(y) 25,52 KB

 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 09:28   

Jest to dolna odma, robiłem już to i czyściłem, dodatkowo w miejscu zaznaczonym musisz otwór udrożnić. http://www.w202.pl/viewto...zu%BFycie+oleju

m111944_279.jpg
Plik ściągnięto 21787 raz(y) 24,27 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 10:08   

Dziękuje, nie wiem czemu przegapiłem ten wątek.
Hmm wygląda podobnie jak u Ciebie z tym, że u mnie spala jakiś 1l/100km :( . Potwierdziłeś moje przypuszczenia, że to dolna odma, tylko że - ja ją już wyczyściłem, kanalik również starałem się przeczyścić tylko tam są chyba jakieś "zakrętasy" dmuchałem z kompresora, wkładałem plastikową opaskę, weszła może na 10 cm i się klinowała, dmuchając w otwór wydawało mi się, że jest przetkany..... i teraz sam nie wiem, chyba nie możliwe żeby to się znowu zapchało po 50km.... Czy do tego kanaliku wkładałeś coś głębiej?
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 10:58   

Też mi weszło parę cm, ale przyłożyłem wężyk o średnicy 8mm napełniony naftą i wdmuchiwałem z całej siły (prawie żylaków się nabawiłem za uszami :mrgreen: ) w końcu udało się. Najprościej sprawdź zdejmując wężyk z tej odmy i zobaczysz czy olej sączy się z króćca, jeżeli tak to musisz otwór udrożnić.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:20   

Dziękuje za pomoc, będę próbował w ten sposób, dostęp do "puchy" trochę ciężki, może się uda tak żeby znów nie ściągać osprzętu, może spuszczę olej i spróbuję dmuchać strzykawką naftę przez puszkę. Mam nadzieję, że się uda i że to dalej tylko problem z niedrożnym kanalikiem...
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:32   

Jest tam jeszcze na tym wężu, który idzie do kolektora trójnik z zaworem (niektórzy mówią zawór PCV) on też lubi skończyć się, jak robiłem swojego kupiłem na wszelki wypadek, ale nie było takiej potrzeby. Jakby co mam funkel nówkę z serwisu, około 40 zł kosztował.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:50   

Adaśko napisał/a:
Jest tam jeszcze na tym wężu, który idzie do kolektora trójnik z zaworem (niektórzy mówią zawór PCV) on też lubi skończyć się


Wyczyściłem go, sprężynka trzyma uchyla w jedną stronę, chyba tak powinno być, więc pewnie jest dobry.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 14:20   

dramol napisał/a:
Wyczyściłem go, sprężynka trzyma uchyla w jedną stronę
czyli jest ok, zostało sprawdzić odpływ oleju, tak jak pisałem posłużyłem się wężykiem, szczelnie przyłożyłem i mając naftę w nim próbowałem wdmuchnąć zawartość, nie dało rady, więc lekko zaciągałem i znowu próbowałem dmuchnąć, parę razy tak zrobiłem, aż w końcu udało się.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 09:55   

Tam jest jeden otworek prawda? Tzn gazy dostają się tym samym otworkiem którym ścieka olej - jak miałem odmę na wierzchu doszukałem się tylko otworku w miejscu zaznaczonym przez Ciebie na rysunku...
Wczoraj wymyśliłem, że zamiast demontować ponownie "pół silnika" podepnę się innym wężykiem do króćca wychodzącego z "puszki" (odmy), tak zrobiłem po czym spuściłem olej z silnika i władowałem do puszki kilka strzykawek (dużych - do odciągania oleju) nafty na zmianę z tłoczeniem powietrza kompresorem, teoretycznie efekt powinien być przecież taki sam jak przy Twoim sposobie.
Nafta ściekała przez miskę, dodatkowo robiłem podciśnienie dmuchając w rurkę z kompresora i równocześnie zatykając górną odmę, oraz bagnet oleju. Postanowiłem również, tymczasowo dla sprawdzenia nie podpinać odmy pod zaworek pcv tylko wyprowadziłem jej ujście wężykiem do butelki po oleju, którą umiejscowiłem na wysokości kolektora ssącego.
Zrobiłem ok. 60km i tak: oleju na pewno nie spala. W butelce znajduje się go ok 50ml....... Nie powinien tam przecież być, po takim płukaniu....? (z drugiej strony gdyby przedostawało się go tyle co ostatnio to było by go ok 500ml - chyba, że dodatkowo zasysa go kolektor) Gdyby odma była podłączona na pewno znowu silnik by ten olej spalił.
Nie wiem już co o tym myśleć, jak to ew skutecznie przepłukać skoro nafta i powietrze przechodzą... chyba, że świeży olej rozpuścił również nagar na pierścieniach i po prostu wyrzuca tamtędy (dolną odmą) olej........ nie wiem czy to możliwe (przy braku innych przedmuchów i prawidłowej kompresji) - oby nie...
Nigdzie nie mogę znaleźć jakiegokolwiek rysunku który obrazowałby wygląd tych kanalików w bloku silnika, ale jakoś nie wyobrażam sobie żeby coś jeszcze mogło być zapchane, a może przegapiłem jakiś otwór i płukanko z nafty leciało innym otworem?
Czy faktycznie gazy ze skrzyni korbowej wychodzą tą samą dziurką którą ma spływać odseparowany olej?
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 10:21   

W górnej części masz otworek, którym ścieka olej ścianką bloku do tej puszki, stamtąd odprowadzane są gazy do kolektora ssącego przez zawór, a odgazowany olej spływać powinien swobodnie dolnym otworem, więc Twoje przedmuchiwanie mogło fałszować i powietrze uchodziło właśnie górnym otworem. U mnie po wyczyszczeniu tej odmy zawór PCV jest suchutki, wężyki też. Chyba jednak powinieneś dla św. spokoju odkręcić ją i jeszcze raz sam dolny otwór udrożnić, mógł jakiś syf wpaść po myciu i olej uzupełnia się od góry, dołem nie odpływa tylko właśnie górą wyrzuca.

m111944_279_107.jpg
Plik ściągnięto 21676 raz(y) 24,4 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 11:19   

Dziękuje ponownie, bardzo mi pomogłeś. Przegapiłem ten górny otworek, faktycznie może być jak piszesz, chociaż dolny może jednak się udrożnił - oleju w butelce _na razie_ jakby nie przybywa, chcąc nie chcąc muszę tak przejeździć parę dni zanim ew skombinuję znowu dzień na roboty garażowe ;) . Będę obserwował butelkę....
 
 
vito03

Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 24
Skąd: Konin
Wysłany: 7 Luty 2009, 11:31   

Witam, dołącze się do wątku z tym że odnośnie silnika 2,5td. Mam problem bo zaczyna mi się pocić pod kolektorem ssącym . Turbo już wymienione , oringi też . Może te odmy są zapaskudzone . Jak się do nich dostać , może ktoś ma jakiś schemacik lub rysunek .

Pozdrawiam
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 7 Luty 2009, 11:46   

vito03 napisał/a:
Mam problem bo zaczyna mi się pocić pod kolektorem ssącym


Wymień oringi pod kolektorem, guma się zestarzała i puszcza olej, a oleju nie wyeliminujesz nigdy w całości, oczywiście nie zaszkodzi sprawdzenie "wentylacji" silnika :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Luty 2009, 08:17   

ja w 210 z tym samym motorem wymieniłem wszystkie gumki połaczenia itd. i dalej sra olejem wiec nie wiem czy to pomoze. od czasu do czasu zmywaczem przejade
pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Luty 2009, 12:51   

waldek500 napisał/a:
....dalej sra olejem wiec nie wiem czy to pomoze.


Oryginalne określenie, nie powiem :P Sprawdź odpowietrzenie silnika iiii stan turbiny, jeśli ma luz na wirniku, to wszystko staje się jasne :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,165 sekundy. Zapytań do SQL: 15