Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana oleju minerał-półsyntetyk
Autor Wiadomość
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Luty 2009, 13:36   

Wydaje mi się, że przy zmianie na olej na taki o lepszej płynności, może pokazać nagle jakieś nieszczelności, albo niewydolności, tak to rozumiem, ale może jestem w ogromnym błędzie.

http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Luty 2009, 13:54   

Z tego co wyczytalem w tym artykule z linka, to istnieje ryzyko, ze sysntetyk rozpusci nagar i ten nagar moze zatkac szczeliny olejowe i dlatego to jest grozne.

a co z plukaniem silnika ?
np.: http://allegro.pl/item545...ia_silnika.html

http://allegro.pl/item547...za_silnika.html (przy tym napisane, jest, ze stosowac przy malych przebiegach, czy 160000 to maly przebieg :D ?-chyba nie) pewnie chodzi o to, ze
nagar moze zapchac szczeliny olejowe)
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:01   

Markowe oleje zawierają w sobie środki płucząco-myjące, więc ja bym się nie bawił w zalewanie jakiegoś wynalazku. Jedynie możesz skrócić czas do następnej wymiany.
 
 
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:01   

... chyba niejest konieczne płukanie silnika . Moim zdaniem:
jeżeli korzystałeś do tej pory z oleju mineralnego to olej ten wytworzył tzw "film olejowy" w miarę zuzywania się gładzi współpracujących powstałe zużycie zostało wypełnione filmem olejowym, przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny , składniki oleju syntetycznego spowodują "wypłukanie" filmu olejowego po oleju mineralnym , i zacznie się wytwarzać film z oleju syntetycznego , z tym że oleje syntetyczne tworzą cieńszy film olejowy ..... dalej sobie sam dospiewaj ;)
_________________
C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:05   

Nie wiem czemu, ale odnosze wrażenie, że to tak samo jak z płukaniem układu chłodzącego. Przy takim nie najmłodszym aucie istnieje duże ryzyko pojawienia się usterki.

Każdy producent zachwala swój produkt ;)
Ja nie wiedziałem na jakim oleju moja c klasa jeździła (tzn. wiem, że był to jakiś mobil tylko), zmieniłem na BP Visco 3000 (taki polecili mi w sklepie sprzedającym części do MB) i jeździ do dziś. Nie miałem żadnych jak dotąd problemów z tego tytułu. Nawet nie zastanawiałem się czy to był minerał czy nie :) Z tym, że na początku używałem sporadycznie w202.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:14   

powiem Wam, ze mam ogromny dylemat :(

Bo tak do tej pory byl POL-SYNTETYK 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3
zastanawiam sie nad Castrol Magnatec 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3 MB 229.1

ale chcialbym Castrol Magnatec 5w40 API SM/CF ACEA A3/B3/B4 MB 229.31

korzystalem z tej strony :
http://ew5.earlweb.com/re...68&ocidetails=0

Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej :mb: ? Bo tych norm MB jest od groma, a ktora do ktorego auta to juz nie wiadomo :) .

pozdr
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:23   

btx, też chciałem syntetyk. I też sugerowałem się wpisami na ww. stronie. Ale potem pogadałem z moim guru od :mb: - facetem, który przyprowadził moje auto - i on polecił mi zostać przy semi. Taki też wlałem i jestem zadowolony.

Zatem nie zastanawiaj się, tylko bierz 10W40.Większość forum jeździ na półsyntetykach :-)
btx napisał/a:
Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej :mb:

Książka serwisowa ;-)
Ja nie mam, ale udało mi się wyciągnąć od kolegi sklerotyka skan oryginalnej. I powiem Ci, że z niej też nic nie wyciągniesz - jest oczywiście 10W40, ale także 5W40 i 15W40 ;-)
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:27   

a normy MB dot. oleji i płynów mozna skads wziac ?

Chyba jednak dam sobie spokoj z syntetykiem, i zaleje 10w40 castrol magnatec.

Tak sobie mysle, ze moze i w skrzyni przydaloby sie zmienic olej rowniez.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:32   

Z ciekawości zajrzałem do service-heftu swojej w202, aż mną wstrząsneło :)

Pierwszy zapis jest przy niecałych 20000km, pisze tylko o oleju syntetycznym, następny już ma wpis 5w40, nastepnie kilka wpisów również 5w40, ale zaraz potem... niz gruchy 15w40 :D W sumie sa 3 takie wpisy, a potem nagle jednak Mobil1 0w40, aż do końca.

Ciekawi mnie to :) Mimo wszystko auto pięknie pracuje przy przebiegu 320 000km.

[ Dodano: 5 Luty 2009, 14:37 ]
Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Luty 2009, 14:39   

a jakiej firmy masz ten 5w40 pol syntetyk ?

ja chce 5w40 ale SYNTETYK :) tylko sa z normami MB 229.31
a ktos podal mi norme, ze do mnie ma byc 229.1
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 5 Luty 2009, 15:20   

Cytat:
Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk.


Powiem szczerze nie spotkałem sie z pół syntetykiem o takich paramterach! Moim zdaniem 15w40 mineralny,10w40 pół syntetyk,5w40 syntetyk?
_________________
W202 220cdi 125KM Kombi'98 automat
w210 270cdi 99r Avantgarde
Ostatnio zmieniony przez G. 5 Luty 2009, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Luty 2009, 15:23   

Ale gafe walnąłem :) Pisałem o visco 3000 - ten stosuje do Vito!

W w202 mam BP Visco 5000 - http://www.bp.com/extende...contentId=56140

W karcie produktu http://www.bp.com/liveass.../visco_5000.pdf

można wyczytać:

Specyfikacje

API SL/CF
ACEA A3/B3/B4
Volkswagen VW 502.00, 505 00
BMW Longlife-98
Mercedes Benz 229.3
Porsche (poza Cayenne V6)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 5 Luty 2009, 15:27   

A więc jednak syntetyk ;-)
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Luty 2009, 15:31   

W książce serwisowej mojego w202 jest wzmianka o normie 229.1 Skoro stosuje 229.3, to chyba nie jest źle?

[ Dodano: 5 Luty 2009, 15:33 ]
Gomezio napisał/a:
A więc jednak syntetyk ;-)


Tak, myli mi się z dieslami ;) Do nich leję BP Visco 3000.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 5 Luty 2009, 15:34   

Normy są "kompatybilne" (tylko) w dół. Czyli można stosować 229.3 tam gdzie silnik wymaga 229.1, ale odwrotnie już nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 11