Problem z czujnikiem poziomu płynów w chlodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 13:02 Problem z czujnikiem poziomu płynów w chlodnicy
|
|
|
Witam, mam problem w moim MB, problem dotyczy czujnika poziomu plynow w chlodnicy.
Chodzi o to ze kiedy przekręcam kluczyk kontrolka czujnika się zapala, a kiedy odpalę samochód kontrolka ledwo się świeci. Czy to problem z czujnikiem czy coś z elektryką?
Bardzo proszę o porady, Pozdrawiam |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 13:58
|
|
|
Jeżeli kontrolka się żarzy, to znaczy, że problem leży w samym czujniku lub na złączkach - sprawdź wtyczkę czujnika przy zbiorniczku.
jacon napisał/a: | Bez obrazy ale czytam twoje "rady "na forum i mam wrażenie że niemasz zielonego pojęcia o Z żarówkami od pozycji też dałeś ciała.
Najprościej : niewiem nie piszę bzdur. |
Ok, poprawiłem się - nie jestem mechanikiem, czy to grzech?
Miałem taki problem, że kontrolka żarzyła się przy niskim poziomie płynu zamiast się palić -
po przeczyszczeniu styków czujnika i styków kabli dochodzących do niego kontrolka zaczęła normalnie świecić - cud? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
Ostatnio zmieniony przez Nex@pl 6 Grudzień 2008, 17:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 15:38
|
|
|
KubaMB na 100% jest to wina czujnika, ja mam ten cylindryczny zbiorniczek nad chłodnicą i po wymianie na nowy jak ręką odją, a też kombinowałem jak koń pod górę i nic, tylko wymiana.
Temat ten był obszernie opisany na naszym forum kol. Geri tam fachowo się udzielał.
[ Dodano: 6 Grudzień 2008, 15:48 ]
Nex@pl napisał/a: | Jeżeli kontrolka się żarzy, to znaczy, że gdzieś jest problem na złączkach - sprawdź wtyczkę czujnika przy zbiorniczku. |
Bez obrazy ale czytam twoje "rady "na forum i mam wrażenie że niemasz zielonego pojęcia o Z żarówkami od pozycji też dałeś ciała.
Najprościej : niewiem nie piszę bzdur. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 17:34
|
|
|
KubaMB napisał/a: | Czy to problem z czujnikiem czy coś z elektryką? |
Prawdopodobnie z czujnikiem, choć nie koniecznie z tym, sprawdź też czujnik płynu spryskiwaczy one są w jednym obwodzie. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
RALF-TM
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 147 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 8 Styczeń 2010, 10:54 czujnik poziomu płynu chłodzcego
|
|
|
zaświeciła mi się kontrolka o niskim poziomie płynu chłodzącego ,płynu jest full,jak sprawdzić czujnik czy omomierzem da rade ,jakie powinny być wartości?czy po zwarciu wtyczki która wchodzi do czujnika powinna kontrolka zgasnąć? |
_________________ Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!
Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 8 Styczeń 2010, 10:57
|
|
|
RALF-TM, powyżej masz sugestię kolegi Jarego - sprawdź to, a jeśli nie pomoże, kontynuuj w tym wątku. |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Styczeń 2010, 18:21
|
|
|
a u mnie ostatnio mruga jak chce i ile chce. chyba kupie nowy bo to tylko 66zl w ASO. a tak mam pytanie gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje . gosc w Aso powiedzial mi przez tel ze musze upuscic tzn wessać szczykawką plyn ze zbiorniczka wyrownawczego.
Moglby ktos jakies fotki pokazac ?
pozr. |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Styczeń 2010, 11:09
|
|
|
remolmar napisał/a: | Moglby ktos jakies fotki pokazac ? |
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=165&SGN=02
pozycja 58. Nic nie trzeba odsysać, gdyż jest to tzw. "czujnik suchy" - wystarczy unieść zbiorniczek, przekręcić czujnik i wysunąć. Jego wymiana wcale jednak nie musi uzdrowić problemu. Wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego jest druga część: styropianowy pływak w kształcie pierścienia z umieszczonym wewnątrz magnesem. To właśnie on, poruszając się wzdłuż czujnika w górę i w dół powoduje zwieranie znajdującego się w jego wnętrzu kontaktronu i zamknięcie obwodu. Tak więc jeżeli ten pływak nasiąknie i się utopi - to wymiana czujnika niczego nie zmieni. To samo rozwiązanie jest zastosowane w zbiorniczku wyrównawczym w formie walca umieszczonego na szczycie chłodnicy. W takim wypadku chłodnica do wymiany. |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Styczeń 2010, 13:55
|
|
|
o kurcze teraz w sumie niewiem cy warto mi ten czujnik za 66zl kupowac i wymieniac bo moze w sumie jest dobry |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Styczeń 2010, 15:54
|
|
|
Podpinasz czujnik do omomierza, i niewielkim magnesem "jedziesz" wzdłuż trzpienia czujnika. Wskazanie na omomierzu w pewnym momencie się zmieni. Jakie to mają być wartości - niestety nie pamiętam. |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Luty 2010, 13:14
|
|
|
Schemat połączeń do licznika i pomiędzy czujnikami.
W202 Schemat części licznika czujniki płynów..jpg
|
|
Plik ściągnięto 1120 raz(y) 153,04 KB |
|
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Flavan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Luty 2015, 23:13
|
|
|
Panowie, nie wiem czy w dobrym dziale zadaje to pytanie, ale to co dzisiaj zobaczylem pod maska to zbilo mnie z tropu. Mianowicie kupilem ostatnio w202 2.5td sport kombi, i na desce rozdzielczej swiecila sie zarówka od spryskiwaczy, z tym ze byl caly zbiornik plynu.. Odpialem kostke od plywaka w tym zbiorkinu zeby zobaczyc czy styki zasniedzialy czy co ?? po czym patrze i wyskakuje mi ten kabel w ktorym 2 przewody byly ze soba polaczane..... Po rozlaczeniu ich zapalila sie dodatkowo kontrolka poziomu plynu w chlodnicy... Po ponownym zlaczeniu tych przewodów, zgasly obydwie kontrolki.... O co w tym chodzi ?!?!?! Prosze o rady, pozdrawiam! |
_________________ W202 2.5TD kombi sport
W201 2.0D |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Luty 2015, 23:39
|
|
|
Flavan, Bo obydwa czujniki sa na jednym obwodzie dlatego tak Ci robi u mnie miałem to samo i okazało się że padnięty jest czujnik w spryskiwaczu płynu |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Flavan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Luty 2015, 09:08
|
|
|
Czyli one obydwa maja byc ze soba polaczone rozumiem tak ? |
_________________ W202 2.5TD kombi sport
W201 2.0D |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Luty 2015, 09:25
|
|
|
Kabelki mają być podłączone do czujnika, a nie między sobą. Ktoś pewnie w ten sposób zmostkował zwalony czujnik. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|