Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:05 |
mniejsze spalanie na W czy na S? |
Autor |
Wiadomość |
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:26
|
|
|
możliwe, że tak jest ale czasem czy skrzynia nie jest wtedy specjalnie dostosowana do takiej pracy?
Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na W cały rok |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:28
|
|
|
Automaty z zasady dzialaja w ciaglym uslizgu wiec takie dzialanie nie powinno robic na nich wrazenia
Celowosc jazdy na W caly rok pomijam, bo to oczywiste dla mnie (ze jest bez sensu) |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:32
|
|
|
mrrocky napisał/a: | (ze jest bez sensu) | o tym właśnie mówię , odwołując się do tematu, mniejsze spalanie dzięki płynnej jeździe, bez wciskania gazu w podłogę i nagłego hamowania, chce ktoś zaoszczędzić paliwo, niech zmieni styl jazdy albo samochód |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 18:25
|
|
|
Tyle ze ja nie dywaguje nad sensem takiego jezdzenia a nad mozliwoscia uszkodzenia skrzyni |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 18:34
|
|
|
Ali-En napisał/a: | Tyle ze ja nie dywaguje nad sensem takiego jezdzenia a nad mozliwoscia uszkodzenia skrzyni |
Nawet w samochodzie wyposażonym w skrzynie manualna można by ruszać z dwójki, tylko że odbiło by się to trwałości sprzęgła. W automatach rolę sprzęgła ciernego przejmuje sprzęgło hydrokinetyczne, które z zasady pracuje na uślizgu, więc nawet ruszanie z dwójki nie uszkodzi go (jedynie olej w przekładni może mieć wyższą temperaturę, ale od tego jest chłodnica). Oczywiście silnik musi mieć odpowiedni moment obrotowy, który "uciągnie" samochód z drugiego biegu.
Natomiast w przypadku programów typu "W", czyli wymuszenie ruszania z dwójki, chodzi o zminimalizowanie momentu obrotowego podczas ruszania, aby koła osi napędzanej nie ślizgały się. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 18:39
|
|
|
Ja to wiem, wiec nie wiem czemu akurat mi to tlumaczysz. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 18:42
|
|
|
Ali-En napisał/a: | Ja to wiem, wiec nie wiem czemu akurat mi to tlumaczysz. |
Skoro się pytasz o możliwość uszkodzenia skrzyni, więc Ci napisałem że to niemożliwe. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 20:24
|
|
|
Skrzynie automatyczne z założenia są robione jako "idiotoodporne" - wiele razy już się spotkałem z tym, że auto cały czas jeździ na "W", bo po prostu kierowca nie wie, do czego te literki służą. I jakoś nic się nie psuje. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 21:09
|
|
|
Gerri napisał/a: | wiele razy już się spotkałem z tym, że auto cały czas jeździ na "W", bo po prostu kierowca nie wie, do czego te literki służą. I jakoś nic się nie psuje. |
Mój znajomy tak jeździł twierdząc, że w ten sposób auto spala mu mniej ropy. A "S" naciska, jak chce depnąć - "sport" na to mówił |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 21:12
|
|
|
Gerri napisał/a: | Skrzynie automatyczne z założenia są robione jako "idiotoodporne" | a jak roztargniona osoba (mniejsza o płeć wciśnie w czasie jazdy jednocześnie hamulec i gaz w sytuacji np. nagłej? |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 21:24
|
|
|
mnef, no to wciśnij (nie do końca ) i zobaczysz. Wzrośnie obciążenie silnika i w zależności od skuteczności hamowania, obroty będą pomału spadać, lub utrzymywać się na stałym poziomie - czyli nie będziemy hamować. Tak samo jest z ruszaniem z hamulcem i z ruszaniem pod górkę. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 21:28
|
|
|
mnef napisał/a: | a jak roztargniona osoba (mniejsza o płeć wciśnie w czasie jazdy jednocześnie hamulec i gaz w sytuacji np. nagłej? | 5-bieg odetnie gaz (moc) |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
|