Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana korka wlewu oleju,odma, wymiana świec, niespodzianka
Autor Wiadomość
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Luty 2009, 18:41   Wymiana korka wlewu oleju,odma, wymiana świec, niespodzianka

Tak więc zgodnie z opisem ;)

Zaczynamy od BHP - odkręcamy i ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
Potem możemy zacząć oglądać ;)

Tak wygląda komora silnika po otwarciu maski:

http://img11.imageshack.u...sta40983mj9.jpg

Aby dostać się do świec zaczynamy demolkę:

Musimy odkręcić i zdjąć przewód idący od przepływomierza aż do przepustnicy. Jak widać damy radę zwykłym śrubokrętem, chyba, że mieliśmy coś kombinowane wcześniej i zamiast zwykłych opasek mamy cuda na kiju :)


http://img18.imageshack.u...sta40984jh7.jpg

Następnie przy przepływomierzu:


http://img407.imageshack....sta40985ew4.jpg

Aby zdjąć owy kanał plastikowy kanał musimy jeszcze wyjąć przewód idący do przepływomierza oraz zdjąć gumową rurkę, zwana odmą, jeżeli się mylę proszę o poprawienie - na pewno bierze to udział w odpowietrzeniu silnika :)

Kabelek:

http://img12.imageshack.u...sta40986vt1.jpg

Odma, gumowe cudo(można sobie pomóc śrubokrętem, ale delikatnie... ;) ):

http://img160.imageshack....sta40987qc2.jpg

I tu pierwsza niespodzianka:

http://img10.imageshack.u...sta40988fy3.jpg

Teraz, aby zdjąć ten plastikowy kanał - zaczynamy od przepustnicy, ciągniemy w górę przy przepustnicy, następnie pchamy w kierunku przepływomierza i kanał nam schodzi z dwóch zaczepów, potem tylko zdjęcie go z przepływomierza i odkładamy w bezpieczne miejsce. Na następnych zdjęciach widać, o jakich zaczepach mowa.

Zaczynamy odkręcać pokrywę świec i cewek - imbus nr 5, trzy śruby.

http://img156.imageshack....sta40989yg3.jpg

Pokrywkę zdejmujemy no i kolejna niespodzianka w moim przypadku:
Ślady oleju wskazują na to, że przepuszczają uszczelki przy świecach, stąd niestety wymianę na nowe wstrzymałem - najpierw wymienię uszczelki. Jeżdżę w202 głównie po autostradach, ale jak widać 11 letnie uszczelki poddają się :)

http://img16.imageshack.u...sta40990kg9.jpg

I zbliżenie:

http://img14.imageshack.u...sta40991ak0.jpg

Następnie odpinamy kabelki:

http://img25.imageshack.u...sta40992fx5.jpg

Ze świecy pociągamy wtyczkę jak w każdym innym benzyniaku, żadnej filozofii.

http://img237.imageshack....sta40993um4.jpg

Tu pokazuję o jaką uszczelkę chodzi:

http://img145.imageshack....sta40994le3.jpg

Niestety, po tym wstrzymałem całą operację ograniczając się do wymiany gumowej odmy i korka oleju, niedługo wymieniam owe uszczelki, więc stay tuned! :)

UPDATE!!!

Widok wałków i łańcucha po zdjęciu pokrywy:


Widok pokrywy od spodu: CZTERY CZARNE PO ŚRODKU TO USZCZELNIACZE ŚWIEC


Widok pokrywy od góry:


Widok pokrywy od spodu z wyjętymi uszczelniaczami:


Montowanie uszczelaniacza:


I tak poskładałem i co nieco przetarłem prowizorycznie :)

http://img15.imageshack.u...sta40995na2.jpg

Celina do garażu do czasu zrobienia uszczelek, prawdopodobnie w następnym tygodniu zaktualizuję temat.

A tu już nowe części się grzeją :)

http://img13.imageshack.u...sta40996wz7.jpg
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
Ostatnio zmieniony przez Nex@pl 15 Marzec 2010, 14:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Luty 2009, 20:55   

Nex@pl napisał/a:
ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
a nie plusową? To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

Wszystko bardzo fajnie opisałeś :)

Z góry przepraszam za OT.
Coś nie tak jednak mam z przeglądarka albo nie wiem czym heh ale na imageshack nie pojawiają mi się zdjęcia tylko tabelka po lewej i na tym strona się zatrzymuje.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12 Luty 2009, 21:59   

mnef napisał/a:
To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

zdejmowanie klem ZAWSZE zaczynamy od minusa (masy), żeby nie zrobić zwarcia przy odkręcaniu plusowej dotykając np. kluczem elementu karoserii.
Po odpięciu jednej klemy (-) prąd nie płynie więc możemy drugą (+) zostawić w spokoju :lol:


Pozdrawiam
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Luty 2009, 22:03   

mnef napisał/a:
Nex@pl napisał/a:
ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
a nie plusową? To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.
Cytat:
Coś nie tak jednak mam z przeglądarka albo nie wiem czym heh ale na imageshack nie pojawiają mi się zdjęcia tylko tabelka po lewej i na tym strona się zatrzymuje.

Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Luty 2009, 23:07   

Gomezio napisał/a:
A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.

Niby najczęściej tak się zaleca.
Ja zwykle odpinałem wpierw + a potem pozbywałem się masy (ale zawsze uważałem na czerwona klemę, żeby nie zrobić zwarcia nią bezpośrednio albo pośrednio przez jakiekolwiek narzędzie w łapie przy kontakcie z karoserią. Takie zboczenie z pracy).

Gomezio napisał/a:
Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)
mi to nic nie daje. Nie ładuje sie i tyle.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Luty 2009, 23:17   

mnef napisał/a:
Gomezio napisał/a:
A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.

Niby najczęściej tak się zaleca.

oliva wyjaśnił Ci dlaczego.
Cytat:
Ja zwykle odpinałem wpierw + a potem pozbywałem się masy (ale zawsze uważałem na czerwona klemę, żeby nie zrobić zwarcia nią bezpośrednio albo pośrednio przez jakiekolwiek narzędzie w łapie przy kontakcie z karoserią. Takie zboczenie z pracy).

Zatem jak dawno i czy w ogóle mieliście szkolenie BHP (patrz post olivy)? ;-)
Cytat:
Gomezio napisał/a:
Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)
mi to nic nie daje. Nie ładuje sie i tyle.

SOA#1 :D
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Luty 2009, 23:48   

mnef, tak jest najbezpieczniej. Z tego względu, że gdy podczas odkręcania minusowej klemy dotkniesz nadwozia, czy innej blachy gdzie jest minus (masa) nic się nie stanie. Jak już zdejmiesz minusową klemę to przy odkręcaniu plusowej nie masz problemu - W każdej instrukcji mercedesa pierwsze słowa to "Disconnect ground at battery" - co oznacza właśnie odpięcie masy od akumulatora :)

Ja zalecam tak robić, gdyż naprawdę łatwo uszkodzić sobie alternator czy nawet komputer silnika.

Dodałem linki tekstowe dla tych co nie widza :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Luty 2009, 00:08   

Gomezio napisał/a:
Zatem jak dawno i czy w ogóle mieliście szkolenie BHP (patrz post olivy)?
firmowe BHP? hmm w poniedziałek ubiegłego tygodnia heh
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Luty 2009, 16:41   

Uszczelka pod pokrywę juz czeka :)



[ Dodano: 5 Marzec 2009, 00:36 ]
Jutro update, dziś naprawa została skończona, dużo zdjęć nie będzie, bo troche się śpieszyłem, naprawa jednak nie jest prosta, jak nie ma się narzędzi :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Luty 2011, 15:18   

Nex@pl napisał/a:
naprawa jednak nie jest prosta, jak nie ma się narzędzi :)
Jakich narzędzi? Czy do wymiany uszczelniaczy świec są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Dzisiaj wymieniałem świece u siebie i jeden uszczelniacz mam padnięty :(
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 13 Luty 2011, 20:25   

Nex@pl, duuuży plus dla Ciebie kolego - niebawem będe to rozbił w ojca w C180. Pozdrawiam :mb:
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Luty 2011, 14:08   

wito74, w zasadzie potrzebny jest dobry nasadowy klucz do odkręcenia pokrywy (10tka czy 13tka już nie pamiętam - ja używałem treszczotki z ok. 10cm przedłużką ze względu na trudny dostęp do śruby najbliżej ściany grodziowej), nasadowa 7 lub dobry krzyżowy śrubokręt do odkręcenia opasek, kawałek klinu lub płaski śrubokręt do wygrzebania oringów i w sumie to wszystko :P

edit: a rzeczywiście. Jeszcze:
Cytat:
Zaczynamy odkręcać pokrywę świec i cewek - imbus nr 5, trzy śruby.


Klucz do świec też się przyda :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
Ostatnio zmieniony przez Camel- 14 Luty 2011, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 14 Luty 2011, 14:11   

Camel- napisał/a:
ja używałem treszczotki
czego ? a nie grzechotki ?
_________________


 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Luty 2011, 17:10   

Mhm, u nas na to się mówi treszczotka :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Luty 2011, 17:23   

Camel-, Dzięki wielki, takie klucze to ja mam bo jak wcześniej wspomniałem świece już wymieniłem :) Będę w Polsce to zamówię sobie uszczelniacze i uszczelkę i w takim układzie w miarę szybko się z tym uwinę :) A do tego wszystkiego potrzebna jest jeszcze nasadowa lub oczkowa 8 do odkręcenia cewek ;)
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,145 sekundy. Zapytań do SQL: 10