Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: G.
17 Grudzień 2009, 11:55
Sposoby na jazdę z tylnym napędem zimą
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 19:46   

polofix, trzeba się do tego przyzwyczaić i jeździ się o wiele sprawniej i pewniej. Ja podczas śniegów po prostu tak jeżdzę, nie mal zawsze ruszam z zarzuceniem tyłka i przez dłuższą chwilę rozpędzam się jadać to jednym bokiem to drugim i uważam (doputy.. :D ), że wszystko kontroluje. Nie mówię, że jeżdzę jak szaleniec, ale jeśli miałbym się starać, żeby jechać ściśle tylnymi kołami za przednimi to rozpędzałbym się do 40 kmh tak jak inni użytkownicy - przez dobre pół minuty...
A na przykład moja matka widząc/czując coś takiego popada w ciężką panikę i jeździ jak inni ludzie na drogach. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 21:11   

Camel- napisał/a:
na przykład moja matka widząc/czując coś takiego popada w ciężką panikę i jeździ jak inni ludzie na drogach. ;)

Tak samo reaguje 99% jadących ze mną osób, gdy tylko poczuje zmianę kierunku osi pojazdu. Poza tym przyjedź do Lublina. Tu wszyscy jeżdżą, jak kastraci jacyś. Czasem zastanawiam się czy nie oszczędzają na zimówkach i na letnich się kulają z duszą na ramieniu. Dosłownie.
Stąd też niezły ubaw, gdy w lusterku widzę jak wszyscy zwalniają po moich zarzutkach tyłem. Myślą pewnie, że jakiś idiota i wariat jedzie przed nimi :mrgreen: albo raczej, że jakiś koleś co nie umie jeździć z tylnym napędem, bo mu auto tańczy, dlatego przedni napęd lepszy, bo nic mu nie zarzuca i jedzie bez utraty przyczepności... :lol: :lol: :lol:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 23:57   

To ciekawostka, w 3city nikt nawet nie zwalnia jak widzi takie manewry, chyba za duzo drifterow na miescie :mrgreen:
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
DanyU 
DanyU

Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4
Skąd: Wyszków
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 11:34   

jjankiello napisał/a:
Camel- napisał/a:
na przykład moja matka widząc/czując coś takiego popada w ciężką panikę i jeździ jak inni ludzie na drogach. ;)

Tak samo reaguje 99% jadących ze mną osób, gdy tylko poczuje zmianę kierunku osi pojazdu
i dobrze ze tak reagują, ostatnio jakiś typek jechał za mną tak blisko, że w razie nagłego hamowania raczej by się nie wyrobił, wystarczyły dwa zakręty bokiem, a odległość jego znacznie się zwiększyła :D

Poza tym umiejętność kontrolowania poślizgów przydaje sie, bo uczymy się odruchów bezwarunkowych. W maju wracałem z Belgii, po 16h jazdy, przy 120 km/h złapałem pobocza, wyskakując z piskiem skontrowałem lekko, z wyczuciem którego nauczyłem się podczas zimowych szaleństw, potem druga kontra i już jechałem prosto. Normalnie pewnie był skręcił fajerę na maksa, i daszek byłby nieunikniony :/
_________________
RWD rulez :D
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 13:00   

DanyU napisał/a:
Poza tym umiejętność kontrolowania poślizgów przydaje sie, bo uczymy się odruchów bezwarunkowych. W maju wracałem z Belgii, po 16h jazdy, przy 120 km/h złapałem pobocza, wyskakując z piskiem skontrowałem lekko, z wyczuciem którego nauczyłem się podczas zimowych szaleństw, potem druga kontra i już jechałem prosto. Normalnie pewnie był skręcił fajerę na maksa, i daszek byłby nieunikniony :/

Kiedyś jechaliśmy z tatą nie za szybko ok 60kmh po śniegu, w sumie to w koleinach śnieżnych. Kierował tata. W pewnym momencie lodzik i zarzuciło tyłkiem. Ojciec też sobie ćwiczy, a teraz kiedy ujeżdza Quattro to tylko jak wracam do domu to już słyszę "a ostatnio jechałem..." :mrgreen: Oczywiście lekka kontra, puszczenie gazu, druga kontra i auto wróciło na tor :) Dlatego dziwie się mojej matce, że piszczy przeraźliwie na fotelu pasażera, że auto leci bokiem - to ja się pytam: co się stanie jak jej tak zarzuci bokiem?
:wink:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 16:27   

Camel-, niezapominaj że są kierowcy i są goście niedzielni w kapeluszu.
Odbiegając od tematu ; poślizg na śniegu lodzie różni się znacząco od poślizgu na suchym bądz mokrym asfalcie .Inna przyczepnośc i kontrola nad autem.
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 19:53   

Morda23 napisał/a:
poślizg na śniegu lodzie różni się znacząco od poślizgu na suchym bądz mokrym asfalcie .Inna przyczepnośc i kontrola nad autem.

I przydarza się przy diametralnie różnych prędkościach, co ma wpływ na czas, jaki mamy na reakcję i manewry... :!:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 20 Styczeń 2011, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brys 
Mustang 2012 ;)


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 2215
Skąd: Monako
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 21:05   

Camel- napisał/a:

A na przykład moja matka widząc/czując coś takiego popada w ciężką panikę i jeździ jak inni ludzie na drogach. ;)


Haha, skąd ja to znam.. "Jak sam jeździsz to tak rób! I tylko swoim samochodem! Ale ja Cie nie będę z rowów wyciągać! " :mrgreen:
 
 
maras202 
C200D automat '94


Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 21:43   

ja nie wiem jak wy jeździcie, że wam ciągle tyłek zarzuca - u mnie na śniegu nawet po wciśnięciu gazu do dechy nic się nie dzieje...
_________________
kle kle kle
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 21:45   

maras202 napisał/a:
nawet po wciśnięciu gazu do dechy nic się nie dzieje...

Nie porównuj 75-konnego 200D z, na ten przykład, 150-konnym 2,5TD :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 22:02   

u mnie wystarczy ze bedzie mokro-latem i jak wcisne do dechy to potrafi tylek wpasc w poslizg i tylek uciec w bok co jest niebezpieczne.a jak na skrzyzowaniu w bok to juz naprawde trzeba uwazac.[136km]
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 22:09   

jjankiello, albo (ok.) 130Nm do 280 ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
  Wysłany: 24 Styczeń 2011, 22:57   

polofix napisał/a:
u mnie wystarczy ze bedzie mokro-latem i jak wcisne do dechy to potrafi tylek wpasc w poslizg i tylek uciec w bok co jest niebezpieczne.a jak na skrzyzowaniu w bok to juz naprawde trzeba uwazac.[136km]


to znak, że najwyższa pora sprawdzić luzy w zawieszeniu, amortyzatory i sprężyny, stan opon i ciśnienie, a może i "działanie żółtego wykrzyknika" jeśli u ciebie działa.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 24 Styczeń 2011, 23:09   

zawieszenie mam jak noweczka.zadnych luzow ani z przodu ani z tylu i nowe amorki.oponki w porzadku.poprostu jak sie przeholuje z gazem,czyli do dechy i jest mokro to trzeba uwazac bo nieraz czuc buksowanie na asfalcie.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Styczeń 2011, 07:43   

polofix, jakie opony? :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,329 sekundy. Zapytań do SQL: 11