Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjmowanie licznika
Autor Wiadomość
merolek77 

Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Listopad 2006, 10:51   Wyjmowanie licznika

W jaki sposób wyjmuje się licznik bo muszę zdjąć tą szybkę żeby nasmarować bolec i wskazówkę od pomiaru paliwa?

Pozdrawiam!!!!
 
 
Adam8203 
C-180 sport

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Listopad 2006, 11:34   

Poszukaj na forum juz było kilka razy to przerabiane
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Listopad 2006, 13:50   

Odkręcasz osłonę pod kierownicą jakieś 4 do 6 śrubek, potem ręką od spodu wypychasz licznik, jest spasowany i trzeba użyć siły do wypchnięcia ale jak wszystko robisz z wyczuciem, następnie odpinasz dwie wtyczki i licznik jest prawie twuj,jak wcześniej z wyczuciem musisz wymanewrować między kierownicą a daszkiem licznika żeby go wyjąć. Tylko spokojnie i nic na siłę, ja wyjmowałem go wiele razy i nic nie poniszczyłem. Powodzenia
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gość

Wysłany: 23 Listopad 2006, 16:54   

Jeszcze podpowiem, że po wyjęciu zegarów do połowy można ułatwić sobie życie ostrożnie przekręcając kierownicą o 90 stopni w lewo - lepiej wychodzi.
 
 
merolek77 

Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Listopad 2006, 17:25   

Dzięki jutro spróbuje już wstępnie patrzyłem i chyba są tam 4 śruby.

Pozdrawiam!!!
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 23 Listopad 2006, 17:39   

Polecam jeszcze przed ta operacja odlaczyc akumulator i nie wkladac kluczyka do stacyjki
Pozdrawiam
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Listopad 2006, 19:01   

O tak !!! koniecznie odłącz aku bo jak przez przypadek włączysz zapłon to nałapie ci błędów i wizyta w serwisie nieunikniona.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 25 Listopad 2006, 21:33   

jacon napisał/a:
O tak !!! koniecznie odłącz aku bo jak przez przypadek włączysz zapłon to nałapie ci błędów i wizyta w serwisie nieunikniona.


Złapie błąd jedynie w układzie poduszki powietrznej (jeżeli takowa jest na pokładzie)

merolek77 napisał/a:
muszę zdjąć tą szybkę żeby nasmarować bolec i wskazówkę od pomiaru paliwa?


A co Ty kombinujesz??

jacon napisał/a:
z wyczuciem musisz wymanewrować między kierownicą a daszkiem licznika żeby go wyjąć. Tylko spokojnie i nic na siłę, ja wyjmowałem go wiele razy i nic nie poniszczyłem.


Z praktyki wiem, że jeżeli w kierownicy jest poduszka powietrzna, to w przeważającej większości przypadków "manewrowanie pod kierownicą" nic nie daje - trzeba zdjąć kierownicę. Wysuwanie licznika na siłę prowadzi do uszkodzenia krawędzi "daszka" deski rozdzielczej.
 
 
LYJO 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Listopad 2006, 23:44   

Cytat:
Z praktyki wiem, że jeżeli w kierownicy jest poduszka powietrzna, to w przeważającej większości przypadków "manewrowanie pod kierownicą" nic nie daje - trzeba zdjąć kierownicę. Wysuwanie licznika na siłę prowadzi do uszkodzenia krawędzi "daszka" deski rozdzielczej.


potwierdzam slowa kolegi
mam poduszke powietrza i trzeba sciagnac kierownice zeby wyciagnac zegar :?
_________________
Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas :)
 
 
 
Adam8203 
C-180 sport

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Listopad 2006, 08:40   

Panowie to dziwna sprawa ja tez mam poduszke powietrzną i wyciągam licznik w 5 min wystarczy lekko przekręcić kierownice w prawo i wychodzi bez ryski
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 27 Listopad 2006, 08:46   

U mnie tak samo!
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Jerusalem 
Jerusalem


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Listopad 2006, 15:14   

Ja także wyjmowałem licznik - nieocenioną pomocą służy tu WIS. Zamiast rozkręcać pół kokpitu, wkładasz z boków licznika haczyki i ciagniesz z wyczuciem. Haczyki robisz sam - najlepiej z twardego metalu, np. wygiętego gwoździa. P.S. wygięcie musi byc większe, niż 90 stopni, aby haczyk nie zeslizgiwal się i stworzyć haczyk nie większy niż 3-4 mm - większy może nie dać się obrócić, a po obróceniu możę lakeczyc od wewnątrz plastik licznika - z kolei za mały będzie się zeslizgiwał.
Wkładasz na wysokości ok. 4 cm licząc od dolnej krawędzi licznika i przekręcasz tak, by ostrze złapałp korpus licznika. Licznik po bokach na tej wysokości ma taką "harmonijkę" zębów, za które chwytasz - i ciagniesz. Instrukcja podaje, że masz ciagnąć jednocześnie do siebie i rozkładając haczyki lekko na zewnatrz - by stworzyć siłę, która wypchnie licznik z jego leża.
Nawiększy kłopot jest z ruszeniem licznika, bo zwykle jest zastany w miejscu. Jak już uda ci sie go ruszyć, ciągnij delikatnie dotąd, aż będziesz w stanie chwycić za jego krawędzie. teraz powinien już lekko chodzić w obudowie. Manewruj nim tak, aby wyciagnąć przez prawą część otworu - czyli skręć kierownice w prawo, licznik wyjmij lekko i prawie połóż szybką na poduszce, po czym manewruj w prawo z wyczuciem.
Uwaga - licznik ma dwie zapinki z przewodami. O ile lewa nie sprawi ci trudności, to prawa będzie wymagała delikatnego postępowania. Jak wyciagniesz prawą, zdejmij ją od razu - po tym licznik powinien już ci wyjść z łatwością.
Zdjemowanie zapinek - każda jest zapięta taką niewielką plastikową obejmą, która jest zabezpieczona przed zsunięciem się poprzez specjalny ząbek. Żeby ją zdjąć musisz ten ząbek wymacać, nacisnąć i jednocześnie zsunąć obejmę. Obejma z prawej strony schodzi na prawo, a z lewej na lewo. Dział to na zasadzie zawiasu - zsuwanie obejmy powoduje wychodzenie zapinki z licznika, i na odwrót - wciskając zapinkę powodujesz przemieszczanie obejmy w górę.

Mam wydruk z WIS-a o wyjmowaniu licznika. Dzisiaj postaram się go podwiesić.
Pozdrawiam
_________________
Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 27 Listopad 2006, 21:00   

Adam8203 napisał/a:
ja tez mam poduszke powietrzną i wyciągam licznik w 5 min wystarczy lekko przekręcić kierownice w prawo i wychodzi bez ryski


Napisałem: w przeważającej większości.
Po prostu - trzeba się z tym liczyć, że jednak nie wyjdzie, i szarpiąc można uszkodzić powłokę deski rozdzielczej.

Na haki do wyciągania bardzo dobrze nadają się szprychy rowerowe . :mrgreen:
 
 
Jerusalem 
Jerusalem


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Listopad 2006, 22:40   

Na haki do wyciągania bardzo dobrze nadają się szprychy rowerowe . :mrgreen: [/quote]

Też można... Z braku laku czasami i kit przechodzi :) Ale poważnie - podwieszam PDF z wydrukiem z WIS-a o tym jak wyciagać deskę rozdzielczą. Zwróć uwagę na haki oraz graficzne przedstawienie "ząbków" z boku deski oraz sposobu wyciagania. Tylko nie próbujcie zdejmować kierownicy, jak to sugeruje WIS. Serwis nie zna się na wszystkim - wystarczy przekręcić kierownicę w prawo....

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Gwiazdy Największej Ze Wszystkich!!

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

_________________
Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 27 Listopad 2006, 22:50   

Jerusalem napisał/a:
Tylko nie próbujcie zdejmować kierownicy, jak to sugeruje WIS. Serwis nie zna się na wszystkim - wystarczy przekręcić kierownicę w prawo....

Jeżeli był wyjął tylko liczników co ja, to jednak w końcu byś doczekał tego momentu , że byś sie ZDZIWIŁ :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 11