Wyjmowanie licznika |
Autor |
Wiadomość |
merolek77
Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 10:51 Wyjmowanie licznika
|
|
|
W jaki sposób wyjmuje się licznik bo muszę zdjąć tą szybkę żeby nasmarować bolec i wskazówkę od pomiaru paliwa?
Pozdrawiam!!!! |
|
|
|
|
Adam8203
C-180 sport
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 11:34
|
|
|
Poszukaj na forum juz było kilka razy to przerabiane |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 13:50
|
|
|
Odkręcasz osłonę pod kierownicą jakieś 4 do 6 śrubek, potem ręką od spodu wypychasz licznik, jest spasowany i trzeba użyć siły do wypchnięcia ale jak wszystko robisz z wyczuciem, następnie odpinasz dwie wtyczki i licznik jest prawie twuj,jak wcześniej z wyczuciem musisz wymanewrować między kierownicą a daszkiem licznika żeby go wyjąć. Tylko spokojnie i nic na siłę, ja wyjmowałem go wiele razy i nic nie poniszczyłem. Powodzenia |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 16:54
|
|
|
Jeszcze podpowiem, że po wyjęciu zegarów do połowy można ułatwić sobie życie ostrożnie przekręcając kierownicą o 90 stopni w lewo - lepiej wychodzi. |
|
|
|
|
merolek77
Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 17:25
|
|
|
Dzięki jutro spróbuje już wstępnie patrzyłem i chyba są tam 4 śruby.
Pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 17:39
|
|
|
Polecam jeszcze przed ta operacja odlaczyc akumulator i nie wkladac kluczyka do stacyjki
Pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Listopad 2006, 19:01
|
|
|
O tak !!! koniecznie odłącz aku bo jak przez przypadek włączysz zapłon to nałapie ci błędów i wizyta w serwisie nieunikniona. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25 Listopad 2006, 21:33
|
|
|
jacon napisał/a: | O tak !!! koniecznie odłącz aku bo jak przez przypadek włączysz zapłon to nałapie ci błędów i wizyta w serwisie nieunikniona. |
Złapie błąd jedynie w układzie poduszki powietrznej (jeżeli takowa jest na pokładzie)
merolek77 napisał/a: | muszę zdjąć tą szybkę żeby nasmarować bolec i wskazówkę od pomiaru paliwa? |
A co Ty kombinujesz??
jacon napisał/a: | z wyczuciem musisz wymanewrować między kierownicą a daszkiem licznika żeby go wyjąć. Tylko spokojnie i nic na siłę, ja wyjmowałem go wiele razy i nic nie poniszczyłem. |
Z praktyki wiem, że jeżeli w kierownicy jest poduszka powietrzna, to w przeważającej większości przypadków "manewrowanie pod kierownicą" nic nie daje - trzeba zdjąć kierownicę. Wysuwanie licznika na siłę prowadzi do uszkodzenia krawędzi "daszka" deski rozdzielczej. |
|
|
|
|
LYJO
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Listopad 2006, 23:44
|
|
|
Cytat: | Z praktyki wiem, że jeżeli w kierownicy jest poduszka powietrzna, to w przeważającej większości przypadków "manewrowanie pod kierownicą" nic nie daje - trzeba zdjąć kierownicę. Wysuwanie licznika na siłę prowadzi do uszkodzenia krawędzi "daszka" deski rozdzielczej. |
potwierdzam slowa kolegi
mam poduszke powietrza i trzeba sciagnac kierownice zeby wyciagnac zegar |
_________________ Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas |
|
|
|
|
Adam8203
C-180 sport
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 08:40
|
|
|
Panowie to dziwna sprawa ja tez mam poduszke powietrzną i wyciągam licznik w 5 min wystarczy lekko przekręcić kierownice w prawo i wychodzi bez ryski |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 08:46
|
|
|
U mnie tak samo! |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Jerusalem
Jerusalem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2006 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 15:14
|
|
|
Ja także wyjmowałem licznik - nieocenioną pomocą służy tu WIS. Zamiast rozkręcać pół kokpitu, wkładasz z boków licznika haczyki i ciagniesz z wyczuciem. Haczyki robisz sam - najlepiej z twardego metalu, np. wygiętego gwoździa. P.S. wygięcie musi byc większe, niż 90 stopni, aby haczyk nie zeslizgiwal się i stworzyć haczyk nie większy niż 3-4 mm - większy może nie dać się obrócić, a po obróceniu możę lakeczyc od wewnątrz plastik licznika - z kolei za mały będzie się zeslizgiwał.
Wkładasz na wysokości ok. 4 cm licząc od dolnej krawędzi licznika i przekręcasz tak, by ostrze złapałp korpus licznika. Licznik po bokach na tej wysokości ma taką "harmonijkę" zębów, za które chwytasz - i ciagniesz. Instrukcja podaje, że masz ciagnąć jednocześnie do siebie i rozkładając haczyki lekko na zewnatrz - by stworzyć siłę, która wypchnie licznik z jego leża.
Nawiększy kłopot jest z ruszeniem licznika, bo zwykle jest zastany w miejscu. Jak już uda ci sie go ruszyć, ciągnij delikatnie dotąd, aż będziesz w stanie chwycić za jego krawędzie. teraz powinien już lekko chodzić w obudowie. Manewruj nim tak, aby wyciagnąć przez prawą część otworu - czyli skręć kierownice w prawo, licznik wyjmij lekko i prawie połóż szybką na poduszce, po czym manewruj w prawo z wyczuciem.
Uwaga - licznik ma dwie zapinki z przewodami. O ile lewa nie sprawi ci trudności, to prawa będzie wymagała delikatnego postępowania. Jak wyciagniesz prawą, zdejmij ją od razu - po tym licznik powinien już ci wyjść z łatwością.
Zdjemowanie zapinek - każda jest zapięta taką niewielką plastikową obejmą, która jest zabezpieczona przed zsunięciem się poprzez specjalny ząbek. Żeby ją zdjąć musisz ten ząbek wymacać, nacisnąć i jednocześnie zsunąć obejmę. Obejma z prawej strony schodzi na prawo, a z lewej na lewo. Dział to na zasadzie zawiasu - zsuwanie obejmy powoduje wychodzenie zapinki z licznika, i na odwrót - wciskając zapinkę powodujesz przemieszczanie obejmy w górę.
Mam wydruk z WIS-a o wyjmowaniu licznika. Dzisiaj postaram się go podwiesić.
Pozdrawiam |
_________________ Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 21:00
|
|
|
Adam8203 napisał/a: | ja tez mam poduszke powietrzną i wyciągam licznik w 5 min wystarczy lekko przekręcić kierownice w prawo i wychodzi bez ryski |
Napisałem: w przeważającej większości.
Po prostu - trzeba się z tym liczyć, że jednak nie wyjdzie, i szarpiąc można uszkodzić powłokę deski rozdzielczej.
Na haki do wyciągania bardzo dobrze nadają się szprychy rowerowe . |
|
|
|
|
Jerusalem
Jerusalem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2006 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 22:40
|
|
|
Na haki do wyciągania bardzo dobrze nadają się szprychy rowerowe . [/quote]
Też można... Z braku laku czasami i kit przechodzi Ale poważnie - podwieszam PDF z wydrukiem z WIS-a o tym jak wyciagać deskę rozdzielczą. Zwróć uwagę na haki oraz graficzne przedstawienie "ząbków" z boku deski oraz sposobu wyciagania. Tylko nie próbujcie zdejmować kierownicy, jak to sugeruje WIS. Serwis nie zna się na wszystkim - wystarczy przekręcić kierownicę w prawo....
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Gwiazdy Największej Ze Wszystkich!!
Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany. |
|
_________________ Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 27 Listopad 2006, 22:50
|
|
|
Jerusalem napisał/a: | Tylko nie próbujcie zdejmować kierownicy, jak to sugeruje WIS. Serwis nie zna się na wszystkim - wystarczy przekręcić kierownicę w prawo....
|
Jeżeli był wyjął tylko liczników co ja, to jednak w końcu byś doczekał tego momentu , że byś sie ZDZIWIŁ |
|
|
|
|
|