Tylne zawieszenie. Wymiana części |
Autor |
Wiadomość |
harus
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Jastrzebie - Zdrój
|
Wysłany: 24 Luty 2009, 18:35 Tylne zawieszenie. Wymiana części
|
|
|
Witam! Mam mercedesa w 202 220cdi kombi. Auto strasznie źle zachowuje się w zakrętach. Pojechałem z tym do mechanika który stwierdził że mam do wymiany elementy zaznaczone na zdjęciach. Czy wie ktoś może jak fachowo nazywają się te części bo nie wiem o co pytać i czego szukać na allegro a jak już czy jest duży problem aby je wymienić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
|
|
|
|
harus
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Jastrzebie - Zdrój
|
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:29
|
|
|
Nie widzę tego na tych obrazkach. Zaznaczyłem które elementy widać na moim zdjęciu. Mechanik powiedział ze całe zawieszenie trzeba rozkopać żeby do tego dojść!
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:39
|
|
|
Tak jak napisałem, tuleja gumowo-metalowa numer 8 z pierwszego obrazka |
|
|
|
|
harus
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Jastrzebie - Zdrój
|
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:47
|
|
|
Widzę ze tuleja nr 8 położona jest otworem poziomo a ta o którą mi chodzi jest pionowo
By haruss |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
|
|
|
|
harus
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Jastrzebie - Zdrój
|
Wysłany: 25 Luty 2009, 19:09
|
|
|
No i to już powinno być to Wiesz może czy dam sobie radę sam to wymienić? Aha no i jak te cześci dokładnie się nazywają bo nie wiem o co mam pytać. Czy to właśnie może być przyczyną że gdy gwałtownie dodam gazu słychać walnięcie w tylnym zawieszeniu? |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Luty 2009, 11:16
|
|
|
harus, tak, wszelkie stuki dochodzące przy przyśpieszaniu, hamowaniu itp mogą dochodzić z poduszek wózka (a raczej z ich braku)
Jak masz automat, to można też luz na nich dość łatwo sprawdzić
Mi jak wymieniali wszystkie cztery, to cały wózek był wykręcany z auta (no bo jak inaczej), więc jak masz narzędzia to możesz się posiłowac |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 26 Luty 2009, 12:38
|
|
|
sa spece, ze na aucie wymienia te poduszki. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
harus
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Jastrzebie - Zdrój
|
Wysłany: 26 Luty 2009, 14:30
|
|
|
Camel Mówisz że dosyć łatwo to sprawdzić, to znaczy jak? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Luty 2009, 16:59
|
|
|
harus, hamulec aby samochód stał, ale żeby tylne szczęki nie były mocno zaciśnięte i do zasprzegnięcia napędu przeskakujemy z D na R i z R na D. Normalnie ruch koła powinien być prawie żaden, czyli bardzo minimalny.
Przed wymianą tulei w wózku, oprócz tego, że woziło samochodem na wszystkie strony na drodze (przesadzam), to przy kombinacji R-D-R koło po prostu jeździło |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
raul
Real Madrid
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 8 Skąd: UK
|
Wysłany: 14 Marzec 2009, 11:59
|
|
|
@harus a nie lepiej podjechac na "szarpanie" zeby Ci dokladnie sprawdzili i powiedzieli co jest do wymiany? |
_________________ C180 SPORT '95 WDB2020181F230379 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 14 Marzec 2009, 12:15
|
|
|
raul napisał/a: | a nie lepiej podjechac na "szarpanie" |
"Szarpanie" nie wszystko wykaże. Ja byłem na dwóch stacjach diagnostycznych na szarpakach (przed zmianą tulei u przednich wahaczach) i w jednym i w drugim warsztacie powiedzieli mi że "wszystko OK" - faktycznie sam widziałem - nie było luzu - mimo to, że praktycznie tuleje były w 95% poobrywane i auto na drodze pływało. Wynik z szarpaków był pozytywny
Najlepszy sposób :
- łyżka da zakładania opon na felgi,
- kanał
- i trochę zielonego pojęcia
Przy pomocy tych narzędzi - każdy luz w zawieszeniu można z dużą dokładnością sprawdzić / stwierdzić.
[ Dodano: 14 Marzec 2010, 17:41 ]
Camel- napisał/a: | harus, tak, wszelkie stuki dochodzące przy przyśpieszaniu, hamowaniu itp mogą dochodzić z poduszek wózka (a raczej z ich braku)
Jak masz automat, to można też luz na nich dość łatwo sprawdzić
Mi jak wymieniali wszystkie cztery, to cały wózek był wykręcany z auta (no bo jak inaczej), więc jak masz narzędzia to możesz się posiłowac |
Może ktoś zapodac linka albo jakieś foto jak te tuleje wyglądają w realu. Chyba u siebie też wymienię... |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|