Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne zawieszenie. Wymiana części
Autor Wiadomość
harus

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Jastrzebie - Zdrój
Wysłany: 24 Luty 2009, 18:35   Tylne zawieszenie. Wymiana części

Witam! Mam mercedesa w 202 220cdi kombi. Auto strasznie źle zachowuje się w zakrętach. Pojechałem z tym do mechanika który stwierdził że mam do wymiany elementy zaznaczone na zdjęciach. Czy wie ktoś może jak fachowo nazywają się te części bo nie wiem o co pytać i czego szukać na allegro a jak już czy jest duży problem aby je wymienić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Luty 2009, 18:50   

Tu masz obrazki całego zawieszenia, może zaznacz ta nich tą część bo z perspektywy Twojego zdjęcia nie za bardzo można ustalić :D
Obstawiam że to tuleja numer 8 z pierwszego obrazka :D

https://picasaweb.google.com/lh/photo/fNiK_jSDbjSNTbp7vv-frprZOC6BXT9ikORPdHeIypQ?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/uMJhAFSnamiIzUADrSapt5rZOC6BXT9ikORPdHeIypQ?feat=directlink
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
harus

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Jastrzebie - Zdrój
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:29   

Nie widzę tego na tych obrazkach. Zaznaczyłem które elementy widać na moim zdjęciu. Mechanik powiedział ze całe zawieszenie trzeba rozkopać żeby do tego dojść!

 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:39   

Tak jak napisałem, tuleja gumowo-metalowa numer 8 z pierwszego obrazka :D
 
 
harus

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Jastrzebie - Zdrój
Wysłany: 24 Luty 2009, 19:47   

Widzę ze tuleja nr 8 położona jest otworem poziomo a ta o którą mi chodzi jest pionowo

By haruss
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Luty 2009, 20:11   

Aha, czyli zdjęcie robione jest od spodu auta?
Ciężko mi się było ustawić względem zdjęcia :D
Pionowo to raczej poduszka tylnej belki :D

Zestawy naprawcze 29 i 38 :D
https://picasaweb.google.com/lh/photo/f2lJ5bavkmiLKZDVdHotJZrZOC6BXT9ikORPdHeIypQ?feat=directlink
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
harus

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Jastrzebie - Zdrój
Wysłany: 25 Luty 2009, 19:09   

No i to już powinno być to :) Wiesz może czy dam sobie radę sam to wymienić? Aha no i jak te cześci dokładnie się nazywają bo nie wiem o co mam pytać. Czy to właśnie może być przyczyną że gdy gwałtownie dodam gazu słychać walnięcie w tylnym zawieszeniu?
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 25 Luty 2009, 19:35   

Czy dasz radę sam? nie wiem :D
Koledzy na forum na pewno mają jakieś doświadczenie w temacie :D
Tu masz kilka tematów w których poruszano tę kwestię.

http://www.w202.pl/viewto...=poduszki+belki

http://www.w202.pl/viewto...=poduszki+belki

http://www.w202.pl/viewto...oduszki+w%F3zka
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Luty 2009, 11:16   

harus, tak, wszelkie stuki dochodzące przy przyśpieszaniu, hamowaniu itp mogą dochodzić z poduszek wózka (a raczej z ich braku) :P
Jak masz automat, to można też luz na nich dość łatwo sprawdzić :)

Mi jak wymieniali wszystkie cztery, to cały wózek był wykręcany z auta (no bo jak inaczej), więc jak masz narzędzia to możesz się posiłowac :lol:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 26 Luty 2009, 12:38   

sa spece, ze na aucie wymienia te poduszki.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
harus

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Jastrzebie - Zdrój
Wysłany: 26 Luty 2009, 14:30   

Camel Mówisz że dosyć łatwo to sprawdzić, to znaczy jak?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Luty 2009, 16:59   

harus, hamulec aby samochód stał, ale żeby tylne szczęki nie były mocno zaciśnięte i do zasprzegnięcia napędu przeskakujemy z D na R i z R na D. Normalnie ruch koła powinien być prawie żaden, czyli bardzo minimalny.
Przed wymianą tulei w wózku, oprócz tego, że woziło samochodem na wszystkie strony na drodze (przesadzam), to przy kombinacji R-D-R koło po prostu jeździło :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
raul 
Real Madrid

Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: UK
Wysłany: 14 Marzec 2009, 11:59   

@harus a nie lepiej podjechac na "szarpanie" zeby Ci dokladnie sprawdzili i powiedzieli co jest do wymiany?
_________________
C180 SPORT '95 WDB2020181F230379
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 14 Marzec 2009, 12:15   

raul napisał/a:
a nie lepiej podjechac na "szarpanie"


"Szarpanie" nie wszystko wykaże. Ja byłem na dwóch stacjach diagnostycznych na szarpakach (przed zmianą tulei u przednich wahaczach) i w jednym i w drugim warsztacie powiedzieli mi że "wszystko OK" - faktycznie sam widziałem - nie było luzu - mimo to, że praktycznie tuleje były w 95% poobrywane i auto na drodze pływało. Wynik z szarpaków był pozytywny :shock:

Najlepszy sposób :idea: :
- łyżka da zakładania opon na felgi,
- kanał
- i trochę zielonego pojęcia

Przy pomocy tych narzędzi - każdy luz w zawieszeniu można z dużą dokładnością sprawdzić / stwierdzić.

[ Dodano: 14 Marzec 2010, 17:41 ]
Camel- napisał/a:
harus, tak, wszelkie stuki dochodzące przy przyśpieszaniu, hamowaniu itp mogą dochodzić z poduszek wózka (a raczej z ich braku)
Jak masz automat, to można też luz na nich dość łatwo sprawdzić

Mi jak wymieniali wszystkie cztery, to cały wózek był wykręcany z auta (no bo jak inaczej), więc jak masz narzędzia to możesz się posiłowac


Może ktoś zapodac linka albo jakieś foto jak te tuleje wyglądają w realu. Chyba u siebie też wymienię...
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 9