Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:28 |
Nagranie pracy silnika 2.2 CDi - co jest nie tak? |
Autor |
Wiadomość |
halik_ltd
C220T CDI ESPRIT
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 20:01 Nagranie pracy silnika 2.2 CDi - co jest nie tak?
|
|
|
Witam Grono Kolegów.
Mam mały problem - otóż od 2 lub 3 dni (tak mi się wydaje) silnik (2,2 CDI) gdy jest zimny w czasie jego pracy słychać głośne cykanie (rytmiczne syczenie) - zwłaszcza po otwarciu klapy silnika odgłos ten jest głośny.
Wydaje mi się że dochodzi spod osłony górnej silnika.
W załączniku nagranie tego dźwięku - można otworzyć Windows Playerem (wav).
Pozdrawiam Wszystkich i liczę na pomoc.
Rozszerzenie 'zip' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany. |
|
_________________ Sprzedany W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512
R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
|
Ostatnio zmieniony przez halik_ltd 1 Marzec 2009, 21:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
slash
C 220CDI Esprit 99r.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 183 Skąd: ZST
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 21:04
|
|
|
Najlepiej jak ja sciagniesz i zobaczysz czy cos ie dzieje. Sprawdz czy niemasz jakisz przedmuchow. |
_________________ WDB2021931F846374
|
|
|
|
|
zetef
miłośnik MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 144 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 21:06
|
|
|
windows player nie odtwarza - daj w jakimś normalnym formacie ( np mpeg) |
_________________ Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
|
|
|
|
|
slash
C 220CDI Esprit 99r.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 183 Skąd: ZST
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 21:08
|
|
|
mi poszlo w allplayer. |
_________________ WDB2021931F846374
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 22:38
|
|
|
halik_ltd, proponuję ściągnąć plastikową pokrywę z silnika i obsłuchać bo zdaje się spod któregoś wtrysku leci paliwko. Im szybciej tym lepiej bo później wtrysku do operacji kolega nie wyciągnie Sądząc po dźwięku top właśnie to |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
halik_ltd
C220T CDI ESPRIT
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 22:42
|
|
|
Dziękuję Wszystkim - jutro wszystko sprawdzę.
Czy jeżeli będzie to przedmuch wystarczy zmienić podkładkę uszczelniającą? |
_________________ Sprzedany W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512
R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 22:44
|
|
|
halik_ltd, i dokręcić wtrysk, smarując go wcześniej specjalną pastą do dostania w ASO, inaczej następnym razem może nie wyjść |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
sir_dario
Darek
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14 Marzec 2009, 23:05
|
|
|
Witam, dołączę się.
Może trzeba będzie frezem wyrównać powierzchnię pod wtryskiem...
Trzeba sprawdzić i to zrobić, bo inaczej długo nie pochodzi.
Ja zrobiłem to w zeszłym roku i mam spokój.
Na pierwszy rzut oka wszystko po wykręceniu i wyczyszczeniu wyglądało na gładkie i równe, ale mechanik najpierw lekko dokręcił wtrysk i go wyjął. Na miedzianej uszczelce dało się zauważyć nierówne sprasowanie.
Frez... nowa uszczelka... i po robocie.
Pozdrawiam |
_________________ C220 CDI Classic 98'
W202 2.0D 86' |
|
|
|
|
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 17 Marzec 2009, 22:28
|
|
|
halik_ltd napisał/a: | Dziękuję Wszystkim - jutro wszystko sprawdzę.
Czy jeżeli będzie to przedmuch wystarczy zmienić podkładkę uszczelniającą? |
I co to bylo kolego ? |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
karpiarz4
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 14:45
|
|
|
Wyjątkowo ale łańcuch rozrządu należy sprawdzić |
_________________ W202 94' 136 KM AUTOMAT ELEGANCE TANIEC Z GWIAZDAMI |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 15:04
|
|
|
Strasznie to chodzi, stawiam na duzy przedmuch (nieszczelnosc) na wtryskiwaczu lub wtryskiwaczach. Naprawa nie jest skomplikowana, jesli bez problemu da sie wyciagnac wtrysk. Polega na wyczyszczeniu wszystkiego z powstalego nagaru i wymiany miedzianej podkladki pod wtryskiwaczem. Pozatym pomijajac to rytniczne syczenie to wogole jakos glosno i twardo chodzi. Jesli jezdziles jakis czas z taka nieszczelnoscia to prawdopodobnie wtrysk (wtryski) do wymiany, wiem bo u siebie tak wlasnie jeden zalatwilem. Jak auto zachowuje sie na wolnych obrotach, wskazowka obrotomierza nie faluje? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
halik_ltd
C220T CDI ESPRIT
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 15:56
|
|
|
Witam
A jakże - podkładka wydmuchana - wymieniona 2 tygodnie temu i wszystko na razie gites.
Tylko boję się, że "mechanik" nie miał specjalnego freza by gniazdo lekko obrobić - i może się stać, że znów zacznie "dmuchać".
AAAch ci "mechanicy"
uve - co do tej pracy silnika - muszę spotkać się z kimś kto ma podobny silnik i porównać - wcześniej miałem 250 turbodiesel'a - co 5 garów to nie 4 - ten CDI dużo gorszą ma "kulturę". |
_________________ Sprzedany W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512
R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 16:30
|
|
|
Kulture powinien miec lepsza od zwyklego turbo diesla w koncu to common rail.
A co do frezownia gniazda to pierwsze slysze o czyms takim, czysci sie wymienia podkladke, smaruje wtryski odpowiednia pasta przed wlozeniem i tyle. Przynajmniej mi tak robili w ASO. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
halik_ltd
C220T CDI ESPRIT
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 16:34
|
|
|
Tłumaczył mi to znajomy - na podkładce miedzianej, która mi została są dwa nadpalone rowki i takie same rowki mogą wystąpić w gnieździe w bloku.
Istnieje ponoć specjalne narzędzie, które delikatnie frezuje tą powierzchnię by podkładka szczelnie dociskała. |
_________________ Sprzedany W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512
R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 16:51
|
|
|
halik_ltd napisał/a: | Tłumaczył mi to znajomy - na podkładce miedzianej, która mi została są dwa nadpalone rowki i takie same rowki mogą wystąpić w gnieździe w bloku.
Istnieje ponoć specjalne narzędzie, które delikatnie frezuje tą powierzchnię by podkładka szczelnie dociskała. |
Potwierdzam, dokładniej mówiąc odpowiednia końcówka na wiertarkę wolnoobrotową. Właśnie w ten sposób miałem u mnie robione, wyciągnięty wtrysk, wyczyszczony z nagaru, wyfrezowane gniazdo, nałożona pasta na wtrysk, wsadzony, przykręcony podpięty itp. Nigdy nie zostawiam swoich autek sam na sam z żadnym choćby najlepszym mechanikiem, poza tym lubię patrzeć i rozmawiać z naprawiającym bo sporo można się dowiedzieć
Robione przez mechaników którzy pod odejściu z ASO założyli własny zakład i przewalają MB w tym CDI na setki czyli spore doświadczenie
Cytat: | wcześniej miałem 250 turbodiesel'a - co 5 garów to nie 4 - ten CDI dużo gorszą ma "kulturę" |
To zależy, jeśli chodzi o sam dźwięk na wolnych obrotach to 250 po prostu pięknie tyka ale CDI też nie jest zły pod tym względem chyba, że na zimnym silniku. Natomiast podczas jazdy 250 jest głośniejszy tzn słychać, ze to diesel a CDI dźwiękowo jak benzyna przynajmniej wewnątrz. Dwa totalnie różne silniki więc i różnie pracują |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
|