Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:31 |
Światła do jazdy dziennej |
Autor |
Wiadomość |
majkutw202
"C"KLASE
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 18 Skąd: Stany Nowe
|
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 18:50
|
|
|
nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,
wymień żarówkę wyczyść styki plusowy jak i minusowy i powinno być OK
ja tak miałem stopiło przewód
po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie |
_________________ "ESPRIT" 96 r. benzyna automat C180
|
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 22:22
|
|
|
majkutw202 napisał/a: |
nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,
|
Zakładając, że włókno żarówki nie uległo przepaleniu a stopieniu jego zwoje zgrzały się ze sobą co skutkowałby zmniejszeniem długości włókna co z kolei zmniejsza a nie zwiększa opór (rezystancję) włókna. Skutkiem tego jest zwiększenie prądu płynącego przez włókno które powinno ulec przetopieniu.
majkutw202 napisał/a: | po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie |
Przy zasilaniu przyjmijmy równym 12V żarówka 55W pobiera 4,6A. Żarówka która pobierałaby moc rzędu 155W musiałaby być zasilana prądem rzędu 12,9A. Z całym szacunkiem ale mało prawdopodobne aby włókno żarówki 55W wytrzymało taki prąd, poza tym odpowiednio zwiększyłaby się ilość emitowanego światła... |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
majkutw202
"C"KLASE
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 18 Skąd: Stany Nowe
|
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 13:34
|
|
|
Piotrek1401 napisał/a: | majkutw202 napisał/a: |
nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,
|
Zakładając, że włókno żarówki nie uległo przepaleniu a stopieniu jego zwoje zgrzały się ze sobą co skutkowałby zmniejszeniem długości włókna co z kolei zmniejsza a nie zwiększa opór (rezystancję) włókna. Skutkiem tego jest zwiększenie prądu płynącego przez włókno które powinno ulec przetopieniu.
majkutw202 napisał/a: | po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie |
Przy zasilaniu przyjmijmy równym 12V żarówka 55W pobiera 4,6A. Żarówka która
pobierałaby moc rzędu 155W musiałaby być zasilana prądem rzędu 12,9A. Z całym szacunkiem ale mało prawdopodobne aby włókno żarówki 55W wytrzymało taki prąd, poza tym odpowiednio zwiększyłaby się ilość emitowanego światła... |
nie rozumiesz , to tak jak byś zamiast włókna włożył jakiś drut oporowy cienki , a w tym przypadku długość włókna nie gra roli , jego tam praktycznie nie ma
u mnie tak było jak wyjąłem żarówkę to zamiast włókna był jakiś kawałek metalu ,
i bezpiecznik też mi hajcowało 2 razy, a przewód był tak stopiony że mu żyły wyszły,
że bym tak nie miał to bym nic nie mówił |
_________________ "ESPRIT" 96 r. benzyna automat C180
|
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 19:16
|
|
|
Może nie do końca rozumiem ale z posiadanej przeze mnie wiedzy żarówkę 'traktujemy' prawem Ohma więc włókno ma daną rezystancję która 'reguluje' przepływ prądu przez nią przy stałym napięciu zasilania, ustalmy 12V, co z kolei oznacza moc wydzieloną na żarówce. Włókno działa jak drut oporowy który podczas przepływu prądu emituje promieniowanie w paśmie widzialnym. Włókno ma kształt sprężynki więc jeśli zwoje zostaną zwarte między sobą wzrasta przepływ prądu na skutek zmniejszenia długości a co za tym idzie rezystancji włókna. Przy tym, ciężko zaprzeczyć według mnie, że według prawa Ohma zmienia się także moc wydzielana przez żarówkę a co za tym idzie jasność żarówki też powinna ulec zmianie. Wszystko to przy założeniu, że włókno się nie spali przy zwiększeniu prądu przez nie płynącego więc w ktorym momencie jest ta racja teoretycznie leżąca po obydwóch stronach ? |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
majkutw202
"C"KLASE
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 18 Skąd: Stany Nowe
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 20:12
|
|
|
różne cuda się zdarzają, jedne często, a drugie żadzie,,, ale są,,, i na dodatek trudno je wytłumaczyć czasami |
_________________ "ESPRIT" 96 r. benzyna automat C180
|
|
|
|
|
jarekmb
MB
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 200 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 08:51 Automatyczne światła mijania
|
|
|
Nie znalazłem więc pytam.
Chciałbym zrobić u siebie w aucie taki mod , żeby światła mijania włączały się po włączeniu silnika ale jednocześnie żeby dało się je wyłączyć gdy silnik pracuje . Robił ktoś coś takiego ? Da się to w miarę łatwo zrobić ? |
_________________ W202 C200 K Elegance ASB 2001 230 tkm
W208 CLK 200 Elegnace ASB 1999 195 tkm
R.I.P. W202 C280 V6 Elegance 1998 ASB 338 tkm
EX W201 2.3E 1990 ASB 295 tkm
EX W202 C200K/C230K MSB 1997 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 10:18
|
|
|
Jeśli masz jakiegoś znajomego elektronika to porozmawiaj z nim, bez problemu Ci coś takiego zrobi.
Wystarczy wysterować przekaźnik sygnałem (przez tranzystory) z kabla na którym pojawia się 12V po włączeniu silnika. Do styków przekaźnika podłączyć światła a włącznik świateł mijania w pozycji włączonej niech podaje napięcie na bazę tranzystora (lub wejście układu logicznego). W momencie gdy włącznik świateł przekręcisz na "0" światła mijania zgasną nawet przy włączonym silniku. Aby automatycznie się włączały musiałbyś znów przekręcić przełącznik na pozycje "światła mijania".
Schemat tylko obrazowy. Układ należałoby przystosować do pracy z napięciami 12V oraz wyjście układu połączyć do tranzystora sterującego światłami |
|
|
|
|
jarekmb
MB
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 200 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 10:45
|
|
|
Generalnie chyba to nie jest jakiś wielki problem teraz tylko pytanie czy taki ja będę sobie w stanie sam z tym poradzić pomijając elektronika.
dzięki za objaśnienia
Robił ktoś już coś takiego w swoim aucie ? |
_________________ W202 C200 K Elegance ASB 2001 230 tkm
W208 CLK 200 Elegnace ASB 1999 195 tkm
R.I.P. W202 C280 V6 Elegance 1998 ASB 338 tkm
EX W201 2.3E 1990 ASB 295 tkm
EX W202 C200K/C230K MSB 1997 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 11:06
|
|
|
Jeśli masz jakieś podstawowe pojęcie o elektronice i umiesz operować lutownicą - poradzisz sobie.
Napięcia wejściowe z 12V możesz zbić diodami zenera do wymaganych 5V na wejście bramki, na wyjście rezystor i do bazy tranzystora mocy lub lepiej do tranzystora sterującego przekaźnikiem do którego będą podłączone żarówki.
|
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 12:22
|
|
|
Ej. Coś takiego jest w wersjach skandynawskich standardowo (m. in. u mnie). Na forum był temat poruszany i z tego co pamiętam to było jakoś strasznie proste. Jakiś bezpiecznik wsadzić, czy coś. Poszukaj na forum. |
_________________
Pleśniak
Dziadek |
|
|
|
|
jarekmb
MB
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 200 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 12:26
|
|
|
Piotrek1401, dzięki za schematy ale już widzę że sobie nie poradzę
Krzyś, Jakbyś gdzieś kiedyś natrafił na ten temat weź wrzuć tu linka to poczytam . |
_________________ W202 C200 K Elegance ASB 2001 230 tkm
W208 CLK 200 Elegnace ASB 1999 195 tkm
R.I.P. W202 C280 V6 Elegance 1998 ASB 338 tkm
EX W201 2.3E 1990 ASB 295 tkm
EX W202 C200K/C230K MSB 1997 |
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 12:32
|
|
|
Pyra napisał/a: | Witam
wito74 napisał/a: | Pyra, może ty coś doradzisz? |
Daj mi dokładne dane o aucie na PW. Spróbuję coś wymyślić.
Pozdrawiam
[ Dodano: 21 Sierpień 2012, 22:17 ]
Witam
No dobra spędziłem trochę czasu nad schematami i....
Do załączania świateł do jazdy w dzień (mijania) służy dodatkowy moduł zwany "komputer sterujący świateł do jazdy w dzień". Podaje on zasilanie na bezpiecznik F32 (który jest zmostkowany z F31 i odpowiedzialny za światła mijania. Do bezpiecznika F32 dochodzą dwa przewody, jeden od F31, drugi od "komputera". Wydaje mi się, że najłatwiej będzie wypiąć pin 5 (może być też 7) z modułu sterującego świateł. Przewód ma kolor (po niemiecku) ge gr, według mnie to gelb-grun czyli żółto-zielony.
Pozdrawiam |
Więcej: http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#271945 |
_________________
Pleśniak
Dziadek |
|
|
|
|
jarekmb
MB
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 200 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 12:51
|
|
|
no i git malina , dzięki panowie w poniedziałek będę się bawił jak się uda to się uda jak nie to do elektronika poleciały plusiki |
_________________ W202 C200 K Elegance ASB 2001 230 tkm
W208 CLK 200 Elegnace ASB 1999 195 tkm
R.I.P. W202 C280 V6 Elegance 1998 ASB 338 tkm
EX W201 2.3E 1990 ASB 295 tkm
EX W202 C200K/C230K MSB 1997 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 16:36
|
|
|
http://allegro.pl/modul-s...4094553282.html
kup i po sprawie tylko sobie załóż wyłącznik na zasilaniu
swoją drogą prosze sie dopisywać do istniejących tematów.
p.s. ja mam używam jest git !! |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|