Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompka elektryczna ogrzewania postojowego (REST)
Autor Wiadomość
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 3 Marzec 2009, 17:33   Pompka elektryczna ogrzewania postojowego (REST)

Witam,

Niedawno miałem problem z pompką w układzie ogrzewania postojowego o czym pisałem
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=30
jednakże bez żadnego odzewu.

Wymontowałem pompę i oczyściłem i poskładałem, przy okazji wykonałem parę fotek.

Samo wymontowanie jest proste i nie wymagało nawet spuszczania płynu chłodniczego. Wystarcza odkręcenie jej od nadwozia, uniesienie pow. poziomu głowicy, po czym należy odłączyć przewody wodne i zabezpieczyć by ich wyloty pozostały na tym poziomie.

* Aby rozłożyć pompę należ odgiąć zaznaczone na fotce miejsca





* Następnie wyczyściłem wnętrze silniczka oraz oczyściłem powierzchnię komutatora wirnika drobnym (800) papierem ściernym.



* Przeczyściłem sprężonym powietrzem szczotki.



* Posprawdzałem miernikiem połączania elektryczne zarówno na komutatorze jak też w układzie szczotek. Na komutatorze opór mierzony na wycinkach leżących na przeciw siebie ma wartość ok. 3 omów.

* Przed przystąpieniem do montażu naniosłem po kropli oleju na osie i łożyska wirnika.

* Magnesy widoczne na fotce poniżej nie są przyklejone dlatego lepiej nie wyjmować ich, by pozostały w takim położeniu jak były fabrycznie założone. Nie pamiętam czy ich obrócenie (inny montaż) nie spowoduje innego rozkładu pola magnetycznego.



* Na koniec należy magnesy zabezpieczyć poniższą sprężyną, by ustalić ich położenie.





* Przed złożeniem zespołu szczotek, podkładkę fibrową widoczną na fotce 3 i 4 umieściłem bezpośrednio na panewce łożyska ślizgowego. Taki sposób montażu ułatwia osadzenie szczotek na komutatorze.


W przypadku mojej pompy powyższe zabiegi pomogły. Najprawdopodobniej powodem jej strajku mogły być podwieszone szczotki lub lekko przybrudzony komutator.
Teraz mam przyjemne ciepło w kabinie w czasie postoju :)


Za dużo "spacji", problem z przecinkami i kropkami; poprawione linki zdjęć. /// Camel-
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Czerwiec 2009, 19:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 5 Maj 2009, 19:47   

a gdzie znajduje sie wogole ta pompka?
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 5 Maj 2009, 22:51   

Patrząc od przodu pod maskę silnika w 220 CDI to na lewym przednim nadkolu w pobliżu filtra powietrza i turbiny.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
s87 

Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 11:51   

Dzieki za dobry artykul ;)
_________________
Mercedes C230 Sport Kompresor '96 193KM ,65 tys km
 
 
strazak40 
dociekliwy

Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 53
Skąd: włocławek
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 21:36   

odgrzeję temat .
Powiedz mi kolego czy jak włączę ten rest to powietrze leci mocno czy raczej ledwo ledwo. U mnie niby działa ale leci bardzo delikatnie a regulacji nie ma.pozdro
_________________
W202 220CDI 98r. kombi.WDB2021941F789537
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 21:47   

tak ma być
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
strazak40 
dociekliwy

Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 53
Skąd: włocławek
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 22:57   

dzięki
_________________
W202 220CDI 98r. kombi.WDB2021941F789537
 
 
 
dulas 

Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Grudzień 2012, 20:51   

Witam , mam trochę inne pytanie , otóż to mój pierwszy mb , mam 2.2 benzyn i mam tą pompkę ale nie mam przycisku rest , więc kiedy ona się załącza ?
_________________
Po 3 maluchach , 1 oplu i 5 bmw pora na mesia :)
W202 c220 benzynka 96r
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 11:04   

dulas napisał/a:
Witam , mam trochę inne pytanie , otóż to mój pierwszy mb , mam 2.2 benzyn i mam tą pompkę ale nie mam przycisku rest , więc kiedy ona się załącza ?
jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej.
 
 
 
waldek82 
C 200D

Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: GWE
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 14:54   

polofix napisał/a:
jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej.

pod warunkiem ze mamy ustawine nawiew na max-ciepło
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:52   

waldek82 napisał/a:
polofix napisał/a:
jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej.

pod warunkiem ze mamy ustawine nawiew na max-ciepło

nie musi być na max, może być na letnie i i tak REST będzie działał.
 
 
 
dulas 

Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 22:17   

Polofix u mnie nie ma rest ale dziękuję , sprawdzałem kilka ustawień ale chyba tą pompka mi nie działa , to trzeba tam zajrzeć ;)
_________________
Po 3 maluchach , 1 oplu i 5 bmw pora na mesia :)
W202 c220 benzynka 96r
 
 
Krempy
C200T kompressor


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 477
Skąd: Włodawa
Wysłany: 11 Luty 2013, 11:37   

Dzięki temu poradnikowi moja pompa wciąż działa, lecz szczotki są u swego kresu. Gdzie takowe można dostać, jeśli można to dajcie znać :)
_________________
Mercedes Benz S202 C200 Kompressor 192KM
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Luty 2013, 11:45   

Krempy napisał/a:
Dzięki temu poradnikowi moja pompa wciąż działa, lecz szczotki są u swego kresu. Gdzie takowe można dostać, jeśli można to dajcie znać :)

:) W sklepie motoryzacyjnym, InterCars, Allegro, ASO itd.
Spisz sobie nr z pompki i szukaj w necie gdzie taniej.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Delicja_88 


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 238
Skąd: LLB
Wysłany: 11 Luty 2013, 12:32   

Panowie posiadam i ja takową pompkę, lecz nie ma u mnie przycisku REST, czy to ogrzewanie postojowe może być ukryte pod innym przyciskiem, np. cyrkulacją powietrza? Zacytuję kolegę patryk84 który to bardzo ładnie wytłumaczył w innym temacie " Ano funkcja ta sprawia ze mimo to że wyłączyłeś silnik i poszedłeś do sklepu sprawia że wentylatory w Twoim autku nadal się obracają i pompują ciepłe powietrze z silnika do kabiny. Oczywiście nie będzie to trwało nie wiadomo ile. Po tym jak temperatura silnika spadnie poniżej 40 stopni albo napięcie w akumulatorze spadnie do groźnego poziomu wentylatory zatrzymają się." Chodzi mi o takie działanie tego przycisku, a nie używanie nawiewu przy włączonym zapłonie. Auto mam po małym lifcie.
_________________
C220D WDB2021211F547787
C220D ELEGANCE-GALERIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,143 sekundy. Zapytań do SQL: 11