Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:55
C180 regulacja obrotów
Autor Wiadomość
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 14 Grudzień 2010, 04:54   

Podobny problem i mnie dopadł , pierwszym objawem jaki się pojawił przed ok. miesiącem był problem z odpaleniem ciepłego już silnika - oczywiście było to zwykłe przekręcenie stacyjki bez wciskania gazu . Dopiero po kilkunastu próbach normalnie odpalił , choć nigdy wcześniej nie stwarzał problemów .

Aż kilka dni temu zaczął regularnie gubić obloty przy wciśnięciu sprzęgła , do całkowitego zgaśnięcia silnika włącznie . Za to później odpalał bez problemu .

Aż któregoś razu odmówił całkowicie współpracy w temacie odpalania (przy zwolnionej dźwigni lub jak ktoś woli pedale gazu ) , a i gaśnięcie w czasie jazdy przy zwolnionym gazie występowało regularnie .

Podkręciłem odpowiednio regulację na lince by jakoś dojechać na kompa .
Zdiagnozowali " błąd regulatora biegu jałowego " .

u mnie jest taki : http://www.intercars.com....19&pic=0&moto=0

oznaczenie fabryczne 0001419125

inne fotki można jeszcze podejżeć tu : http://allegro.pl/przepus...1360889280.html

Wymontowałem przepustnicę , odkręciłem plastikową osłonę by dobrać się do silniczka krokowego i pozostałych kółek zębatych i dźwigni . Zdiagnozowałem że silniczek pracuje lekko i nic się nie przycina , dodatkowo oczyściłem przepustnicę nie pomijając kanalików podciśnienia .
Potwierdziłem miernikiem sprawność przełącznika , co to się załącza przy całkowitym zwolnieniu gazu .


Po złożeniu zimny silnik odpala bez wciskania gazu (sprostowanie - są dni kiedy jednak trzeba na początku wcisnąc i wprowadzić go choćby na parę sekund na wyższe obroty - ok 2000 a po puszczeniu już nie gaśnie ), jednak obroty ma zdecydowanie za niskie jak na początek ( może z 600 obr.) , natomiast już po kilkunasty sekundach zaczyna to wyglądać przyzwoicie ok.750 obr . Za to jak już osiągnie pełną temperaturę to trzyma obroty na poziomie ok.1000 - co nie jest tragedią ale i do wzorca też mu daleko .

Po lekturze wątków dot . przepustnicy nadal nie wiem czy przy tym modelu powinienem udać się na jakąś regulację czy jak ktoś woli adaptacją przepustnicy na kompie .
Czy też mam coś zwalone , np. przepustnicę lub jakiś czujnik temperatury .

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem powyższe podpowiedzi , czy przy załączeniu zapłonu silniczek powinien w sposób dostrzegalny przemieścić klapkę przepustnicy - tak by można było to zaobserwować ?
Być może w tym przypadku na częściową poprawę wpłynął fakt przeczyszczenia z nagromadzonego brudu , a sam mechanizm sterujący po prostu kuleje .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,157 sekundy. Zapytań do SQL: 10