Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Starzenie się ropy
Autor Wiadomość
łuki

Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: wroclaw
Wysłany: 8 Marzec 2009, 21:17   Starzenie się ropy

Witam
Jakie procesy zachodzą w oleju napędowym pod wpływem czasu? Interesuje mnie czas po jakim ropka w kanistrze nie nadaje się już do nalania do mojej gwiazdki.
Akurat się składa, że mam 80l ropki stojącej sobie spokojnie zamknieta w 4 kanistrach juz póltorej roku. Zastanawiam sie czy wylać to gdzieś czy odważyć się i wlać przez siteczko do mojego 220D. Czy jeśli w ropie nie widać żadnych osadów ani zmian widocznych gołym okiem to mogę spokojnie nie marnować takiej ilości paliwka? Myślę nalać to pół na pół z V-Powerem z dystrybutora.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim tematem?
 
 
slash 
C 220CDI Esprit 99r.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 183
Skąd: ZST
Wysłany: 8 Marzec 2009, 21:26   

jak jest czysta to lej i rura. bedziesz czul czy jest slabsza.
_________________
WDB2021931F846374
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 8 Marzec 2009, 21:40   

Pod wpływem niskich temperatur z ropy może oddzielać się parafina, wtedy robi się coś w stylu galarety
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
slash 
C 220CDI Esprit 99r.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 183
Skąd: ZST
Wysłany: 8 Marzec 2009, 21:45   

no tak pod wplywem niskich temperatur, ale jak trzyma w garazu?

ps. przeciez pisal, ze nic niewidac golym okiem.

[ Dodano: 8 Marzec 2009, 20:48 ]
łuki, masz zwyklego diesla nie cdi :?:
_________________
WDB2021931F846374
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 8 Marzec 2009, 21:59   

kolego u mnie w garażu zawsze były zapasy paliwa i jakoś nigdy nie było problemu z autkiem. Gorzej jest z benzyną, bo jest lotna. Olej napędowy nie starzeje się tak jak benzynka. Pozdrawiam!
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 8 Marzec 2009, 22:37   

Oprócz parafiny, w oleju może znajdować się również woda. Przed wlaniem jej do baku potraktowałbym ropę jakimś środkiem do usuwania tejże (wody).
W googlach wyczytałem, że trwałość ON to ok. 2 lata, potem traci on swoje parametry. Ale to niepotwierdzona informacja.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Marzec 2009, 22:52   

No to kolega łuki ma jeszcze 6 miesięcy czasu zanim się ropka "przeterminuje" a i cieplej się robi z każdym dniem, no to się niema czym martwić. :)
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
slash 
C 220CDI Esprit 99r.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 183
Skąd: ZST
Wysłany: 8 Marzec 2009, 22:54   

no 80l to troche jazdy :mb: jest z tego :mrgreen:

a jak sie boisz to sprzedaj komus za polowe ceny i bedziesz mial 40l swierzynki :mrgreen:
_________________
WDB2021931F846374
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 8 Marzec 2009, 23:32   

Gomezio napisał/a:
W googlach wyczytałem, że trwałość ON to ok. 2 lata, potem traci on swoje parametry. Ale to niepotwierdzona informacja.


Jest tak w rzeczywistości, rozkładają go bakterie :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
łuki

Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: wroclaw
Wysłany: 9 Marzec 2009, 09:24   

moj dieselek to 220d bez turbinki, do cdi bym sie chyba nie odwzyl tego lac. Ropka lezy sobie nieotwierana w pomieszczeniu w ktorym nawet przy mrozach temperatura ponizej zera nie spada, a w tej chwili jest spokojnie ok 25 stopni, wiec mysle ze warunki przechowywania sa idealne. Pomieszam to ze świeżym v-powerem, zawsze tam jakies ciekawe dodatki ma.
Dzieki za odpowiedzi
 
 
slash 
C 220CDI Esprit 99r.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 183
Skąd: ZST
Wysłany: 9 Marzec 2009, 09:32   

pewnie przeciez to jest olej a nie benzyna :mrgreen:
_________________
WDB2021931F846374
 
 
Adamo22 
ADAMO


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: Mońki
Wysłany: 30 Marzec 2009, 10:49   niedzielny problem

wczorajszego wieczoru miałem nieprzyjemną sytuację gdyż miałem problem z paliwem a mianowicie z parafiną która umieruchomiła mi auto.jadąc po mieście nagle zgasł mi silnik i już nie mogłe do uruchomić.odholowaliśmy samochód do domu i musiałem spuścić paliwo ze zbiornika.zleciało go dobre 6 litrów z czego 4 to była parafina.zimą dodawałem dodatek przeciw wytrącaniu się tej sumbstancji ale widocznie albo nie zadziałał albo był słabej jakości.po "oczyszczeniu" układu paliwowego zalałem nowe paliwo do zbiornika i do filtra zacząłem uruchamiać motor.po kilku intensywnych próbach motor zaskoczył :) z wydechu poszła masa dymu i tak się zakończyło.Ps.mała rada-jeżeli w przewodzie odprowadzającym paliwo do filtra po próbie uruchamiania silnika zauważycie opadającą po białą sumbstancję to to będzie ów parafina i należy wykonać to co ja zrobiłem.kręcenie slinikiem nic nie da bo sam próbowałem.na to nie ma innej rady jak spuszczenie i nalanie świeżego paliwa
_________________
W202 C220D ELEGANCE '96-nie ma jazdy bez gwiazdy!
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Marzec 2009, 21:03   

A filtry wymieniłeś wszystkie?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Marzec 2009, 22:17   

Adamo22 napisał/a:
jeżeli w przewodzie odprowadzającym paliwo do filtra po próbie uruchamiania silnika zauważycie opadającą po białą sumbstancję to to będzie ów parafina


Tak jak napisał Kol. Nex@pl , niekoniecznie musi to byś parafina (tym bardziej w dodatniej temperaturze) to efekt długo nie wymienianych filtrów paliwa - po prostu woda wytworzyła z ON emulsję - efekt wizualny podobny :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2009, 00:13   

Kiedyś tak miałem w w201 2.5D - mechanik od razu doradził mi przedmuchanie całej instalacji ciepłym powietrzem(może i jakim płynem też , nie pamiętam), plus wymiana wszystkich filterków po drodze. Kilka nawet zassało od środka :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 7